Οι 30αρηδες που μαθαίνουν στο Netflix ελληνικά (pics)
Οι συνιδρυτές του Corn Studio µιλούν για την έκπληξή τους όταν το παγκόσµιο διαδικτυακό κανάλι τούς πρότεινε τη δηµιουργία των ελληνικών λογοτύπων των σειρών και τονίζουν ότι «το ελληνικό design µπορεί να σταθεί ισάξιο παγκοσµίως».🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Πίσω από τις ελληνικές εκδόσεις του «Black Mirror», της «Μαδαγασκάρης 2» και των αμέτρητων νέων σειρών και ταινιών του Netflix που κυκλοφορούν από πέρυσι προσαρμοσμένες για το ελληνικό κοινό βρίσκονται οι εκατοντάδες ώρες δουλειάς και το ταλέντο τριών νεαρών γραφιστών στην Αθήνα. Η 28χρονη Βάσια Καλοζούμη, καλλιτεχνική διευθύντρια του δημιουργικού γραφείου «Corn Studio», το οποίο συνεργάζεται με το Netflix για την ελληνική προσαρμογή των λογοτύπων των σειρών του, μιλάει στο «Έθνος της Κυριακής» για την απρόσμενη συνεργασία με την υπηρεσία που άλλαξε τις τηλεοπτικές μας συνήθειες και τονίζει ότι η εξωστρέφεια είναι λύση για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
«Εξαρχής ο στόχος μας ήταν να βρούμε πελάτες από το εξωτερικό αλλά από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η συνεργασία με το Netflix μας έχουν ανοίξει πολλές πόρτες και οι περισσότεροι πλέον μας γνωρίζουν», δηλώνει η συνιδρύτρια του Corn Studio που αναφέρει ότι οι πελάτες τους προέρχονται πλέον από τις ΗΠΑ μέχρι τη Σιγκαπούρη και την Ιαπωνία. «Το ελληνικό design μπορεί να σταθεί ισάξιο παγκοσμίως. Γιατί όχι, ένας ξένος πελάτης μπορεί να επιλέξει μια ελληνική επιχείρηση», λέει η 28χρονη γραφίστρια στο «Έθνος της Κυριακής» και τονίζει ότι «εμείς συνήθως λέμε στις επιχειρήσεις να μην κοιτάνε για πελάτες μόνο εντός συνόρων». Εκτός από τη διεύρυνση του πελατολογίου του, ένας από τους στόχους του γραφείου είναι και η συνέχιση της συνεργασίας με το Netflix, με το οποίο έχει συμβόλαιο έως το 2020. Η υπηρεσία είναι ο ηγέτης του streaming παγκοσμίως- αριθμεί 130 εκατομμύρια συνδρομές σε πάνω από 190 χώρες.
Η Βάσια, ο 30χρονος Αντρέας Ξενούλης και ο 32χρονος Δήμος Στάθης, οι οποίοι γνωρίστηκαν μέσω των σπουδών τους στη γραφιστική στην Αθήνα και το 2012 αποφάσισαν να ανοίξουν ανεξάρτητο δημιουργικό γραφείο, δεν είχαν φανταστεί ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα ότι θα τους προσέγγισε ένας πελάτης όπως το Netflix, ο οποίος άλλαξε τα δεδομένα στην ψυχαγωγία παγκοσμίως. «Ήρθε εντελώς ξαφνικά. Όταν το καλοκαίρι του 2017 λάβαμε ένα πρώτο email από το Netflix, όπου μας έλεγαν ότι ήθελαν να συνεργαστούμε, δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε. Νομίζαμε ότι ήταν σπαμ ή ότι κάποιος μας έκανε πλάκα», μας αφηγείται η Βάσια Καλοζούμη. «Όταν στο δεύτερο email μας ζήτησαν να συναντηθούμε στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2017 καταλάβαμε ότι μιλούσαν σοβαρά και ακυρώσαμε τις διακοπές μας», συνεχίζει.
Οι τρεις γραφίστες, με τη βοήθεια δύο εξωτερικών συνεργατών (του Κωνσταντίνου Κιλλάρη και της Άννας Καλοζούμη), εργάζονταν 16ωρα, όπως μας εξομολογείται η 28χρονη Βάσια, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κολοσσού του streaming ενόψει του λανσαρίσματός του στην ελληνική αγορά τον περασμένο χρόνο: μέσα σε μόλις οκτώ μήνες έπρεπε να επανασχεδιάσουν περισσότερα από 700 λογότυπα τηλεοπτικών σειρών, ταινιών, ντοκιμαντέρ και εκπομπών για το ελληνικό κοινό (συν 16 με 18 προσαρμογές για το καθένα, ώστε να εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές). «Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε είχαν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα των ελληνικών χαρακτήρων. Έπρεπε να προσπαθήσουμε να βγάλουμε την αίσθηση των αγγλικών τίτλων στα ελληνικά», μας εξηγεί η καλλιτεχνική διευθύντρια του Corn Studio σημειώνοντας ότι «οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνταν στα λογότυπα δεν υπήρχαν στα ελληνικά, οπότε έπρεπε να επανασχεδιάσουμε εξαρχής ένα ένα τα γράμματα».
Πολλά τα σχεδίασαν στο χέρι, ενώ αυτά που τους δυσκόλεψαν περισσότερο ήταν τα μακροσκελή λογότυπα και αυτά που είχαν πολλά εφέ, όπως τα 3D, που απαιτούσαν πολλή ώρα και ειδικές γνώσεις και για τα οποία ζήτησαν εξωτερική βοήθεια. «Αυτό που ενδιέφερε πιο πολύ την εταιρεία ήταν να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερα το «localization», η προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα», αναφέρει η Βάσια στο «Έθνος της Κυριακής» και τονίζει ότι το Netflix είναι ένας πολύ απαιτητικός πελάτης: «για να εγκρίνουν ένα σχέδιο πρέπει να είναι τέλειο». Πάντως τα λογότυπα που ευχαριστήθηκαν περισσότερο να σχεδιάζουν δεν ήταν τα καλύτερα από τεχνικής άποψης, αλλά εκείνα των αγαπημένων τους σειρών και ταινιών- ο «Μαύρος Καθρέφτης» («Black Mirror»), «Στο Τραπέζι του Σεφ» (Chef’s Table) και το «Karate Kid 3».
Ματίας Λεσόρ: Για σπάσιμο στο πόδι κάνει λόγο ο Αταμάν – Η πρώτη εικόνα για το σοκαριστικό τραυματισμό
Ζοφερή ανάλυση: Τρόμος για την «καταιγίδα» Τραμπ – Έρχεται η ώρα της «Αποκάλυψης» για την Ευρώπη
Τέμπη: Συμπληρωματική απολογία από τον σταθμάρχη - «Δεν έπρεπε να με αφήσουν μόνο στη βάρδια»
Οι Massive Attack αποκάλυψαν γιατί αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στο Coachella 2025
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr