Λαγουδέρα: Το Studio 54 της Ύδρας που λάτρεψε το διεθνές jet set
Ολονύκτια πάρτι χωρίς ρεύµα, µια «τακουνιά» στον βασιλιά της Ισπανίας και η σύλληψη ενός ζάπλουτου Σαουδάραβα. Η Σοφία και η Ντόρα Μωρές, κόρη και σύζυγος του ιδιοκτήτη του θρυλικού κλαµπ, αποκαλύπτουν απίστευτα περιστατικά από µια εποχή που οι διάσηµοι ήταν πιο απλοί...🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Ύδρα, 1959. Ενας άνδρας, γύρω στα σαράντα, αποφασίζει να αγοράσει από ένα ζευγάρι Ιταλών το µπαρ που είχαν ανοίξει στο νησί και µέσα σε ελάχιστο χρόνο καταφέρνει να το µετατρέψει σε ένα από τα πιο κοσµοπολίτικα κλαµπ της Μεσογείου, που έκλεψε τη λάµψη από εκείνα στο Κάπρι, το Σεν Τροπέ και το Πορτοφίνο.
Ο λόγος για τον Μπάµπη Μωρές και τη θρυλική «Λαγουδέρα». Elizabeth Taylor, Leonard Cohen, Henry Fonda, Peter Ustinov, Soraya, John Lennon, Rolling Stones, Bethesda, Jean-Jacques Morales, Jan Banks, Douglas Fairbanks, Brigitte Bardot and Ginger Zack von Ovel είναι µόνο µερικές από τις διασηµότητες της εποχής από τον χώρο των τεχνών, των γραµµάτων, της οικονοµίας και της πολιτικής που «υποκλίνονταν» στα δωρεάν φαγητά της κυρίας Σοφίας, της µητέρας του ιδιοκτήτη, η οποία ήταν επιφορτισµένη µε τα της κουζίνας. Με την παρουσία τους διαφήµιζαν την Ελλάδα σε όλα τα µήκη και πλάτη της γης, καθιστώντας την Υδρα έναν από τους πιο hot προορισµούς.
Η «Λαγουδέρα» ήταν σηµείο αναφοράς και για την αφρόκρεµα της Ελλάδας. Σταύρος Νιάρχος, Νίκος Γουλανδρής, Σοφοκλής Βενιζέλος, Κωνσταντίνος Καραµανλής, Ανδρέας Παπανδρέου, Μελίνα Μερκούρη, Αριστοτέλης Ωνάσης, Μαρία Κάλλας, Τζένη Καρέζη, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δηµήτρης Μυράτ και πλήθος άλλων προσωπικοτήτων διασκέδαζαν µε την ψυχή τους -και πολλές φορές µέχρι πρωίας- στο… µπαράκι του Μπάµπη.
«Η Μύκονος τότε ήταν ένα απλό ψαροχώρι» σχολιάζει στο «Εθνος» η σύζυγός του, Ντόρα Μωρές, καθώς ξετυλίγει το κουβάρι µιας ιστορίας που άφησε ολόκληρη εποχή και που η ίδια βίωσε από κοντά όσο κανένας άλλος. «Ηµουν 22 ετών όταν τον είδα και τον ερωτεύτηκα κεραυνοβόλα. Πέντε χρόνια µετά παντρευτήκαµε. Στην αρχή µπορεί να υπήρχε λίγη ζήλια, όµως το µυστικό στον γάµο µας ήταν ότι πάνω απ’ όλα ήµασταν φίλοι και δεν υπήρχε τίποτα που να µη συζητήσουµε» επισηµαίνει.
Ετσι µόνο µπορεί να δικαιολογηθεί το πώς ο σύζυγός της δεν εξεπλάγη καθόλου όταν µια βραδιά την είδε να µπαίνει στο µαγαζί του συνοδευόµενη από έναν γαλαζοαίµατο. «Είναι µια απίστευτη ιστορία. Εγώ είχα ένα τουριστικό στο νησί και µία ηµέρα ήρθε ως πελάτης ένας καλοντυµένος και πολύ όµορφος άνδρας. Με ρώτησε πού βγαίνω τις νύχτες και φυσικά του είπα στη “Λαγουδέρα”. Οταν έκλεισα το µαγαζί τον βρήκα να µε περιµένει απέξω. Τότε παντρευόταν ο βασιλιάς της Ισπανίας Χουάν Κάρλος την πριγκίπισσα Σοφία και ο πατέρας του βρισκόταν ινκόγκνιτο στο νησί. Ο νεαρός, όπως έµαθα µετά, ήταν µέλος της βασιλικής οικογένειας. Το αστείο της υπόθεσης, ωστόσο, είναι πως η βραδιά έκλεισε µε τον πατέρα του Χουάν Κάρλος να δέχεται επίθεση µε τακούνι. Ηπιε, διασκέδασε και φλέρταρε µια γυναίκα που τη συνόδευε ο άντρας της. Εκείνη βγήκε έξω µαζί του, ο σύζυγος τους ακολούθησε και η γυναίκα σε µια προσπάθεια να εµποδίσει τον άντρα της να καβγαδίσει έβγαλε το παπούτσι της και το πέταξε. Μόνο που αυτό βρήκε στο κεφάλι τον πατέρα του βασιλιά. Φυσικά όλοι έβαλαν τα γέλια, το ίδιο και ο Χουάν. ∆εν έγινε καµία φασαρία. Οι άνθρωποι ήταν ωραίοι τότε. Και οι επώνυµοι και οι ανώνυµοι. Μπορώ να πω µε βεβαιότητα ότι όσο πιο διάσηµοι τόσο πιο απλοί ήταν» αποκαλύπτει.
Ολοι ήταν καλοδεχούμενοι
Η «Λαγουδέρα» χωρούσε το πολύ 100 άτοµα. Ολοι ήταν καλοδεχούµενοι: από τον πιο απλό πολίτη µέχρι τον πρωθυπουργό. Ο Μπάµπης Μωρές, µάλιστα, είχε αναπτύξει ολόκληρη ιεροτελεστία µε βάση πάντοτε το γέλιο. «Καλωσόριζε τους πάντες µε ένα κανατάκι µε κρασί µέσα στο οποίο έβαζε ψωµί, κάτι σαν µετάληψη, δηλαδή. Ο,τι έκανε το έκανε µέσα από την καρδιά του και µε πολλή αγάπη. Πάνω απ’ όλα διασκέδαζε ο ίδιος και το χρήµα δεν ήταν ποτέ στις φιλοδοξίες του. Είχε τόσο χιούµορ και όρεξη για ζωή. Οποιος ερχόταν στο µαγαζί ερχόταν για εκείνον, γιατί τους έκανε να νιώθουν οικεία. Ολους, άλλωστε, τους έβλεπε ως φίλους και γι’ αυτό έκανε τα πάντα για να περάσουν όλοι καλά. Οποιον ερχόταν πρώτη φορά στο µαγαζί τον καλωσόριζε από το µικρόφωνο και από εκεί µιλούσε σε όλους τους θαµώνες, κάνοντας πολλές φορές αστεία. Είχε επίσης πάθος µε τις φωτογραφίες. Φωτογράφιζε ασταµάτητα και τα φιλµ τα τύπωνε ο ίδιος. Κάθε µέρα έβαζε τους σερβιτόρους να παίρνουν τις διευθύνσεις των πελατών και µετά έστελνε στο σπίτι τους αναµνηστικές φωτογραφίες. Ηταν ένας ρεπόρτερ της εποχής, πολύ µπροστά από άλλους, και έβγαζε καθηµερινά µια µικρή εφηµερίδα µε όλα τα νέα της “Λαγουδέρας”» θυµάται η κόρη του, Σοφία.
Και η µητέρα της συµπληρώνει: «Το κέφι ήταν αληθινό. Το βράδυ έπειτα από κάποια ώρα δεν είχαµε ρεύµα στο νησί. Το γλέντι όµως δεν σταµατούσε εκεί. Ανάβαµε κεριά, βάζαµε µπρος ένα γραµµόφωνο και συνεχίζαµε µέχρι το πρωί. Πολλοί έπεφταν ακόµη και µε τα ρούχα στη θάλασσα. ∆εν είναι τυχαίο αυτό που κατάφερε ο Μπάµπης. Ηταν γεννηµένος γι’ αυτήν τη δουλειά και σεβόταν τους πάντες. Ισως γι’ αυτό οι επώνυµοι δεν άφησαν ποτέ κανέναν άλλον να τους φωτογραφίσει».
«Πολλοί µαζεύονταν απέξω µε τις φωτογραφικές τους µηχανές αναζητώντας να τραβήξουν ένα καρέ. Ο Μπάµπης ήταν εκείνος που έδινε υλικό σε εφηµερίδες εντός και εκτός Ελλάδας χωρίς να βγάλει ούτε µία δραχµή από αυτό. Και όλοι ήθελαν εκείνος να τους βγάλει φωτογραφία. Μια φορά είχε έρθει ο Αριστοτέλης Ωνάσης µαζί µε τη Μαρία Κάλλας και όταν είδε έναν παπαράτσι να τους τραβάει φωτογραφίες τού έσπασε την κάµερα. Τον Μπάµπη όµως τον άφησε να βγάλει όσες φωτογραφίες ήθελε» προσθέτει. Τα περιστατικά µε πρωταγωνιστές κορυφαίες προσωπικότητες δεν σταµατούν εδώ.
Οπως επισηµαίνει η Ντ. Μωρές: «Είναι πολλά αυτά που γίνονταν. Ο Κοέν, ας πούµε, ήθελε να παίζει µουσική κι εγώ να κάθοµαι στα πόδια του. Μια βραδιά µάς είχε έρθει και η Αστυνοµία. Είχαµε δικτατορία τότε. Πρωταγωνιστής ήταν ο Σαουδάραβας δισεκατοµµυριούχος επιχειρηµατίας Αντνάν Κασόγκι, που ήταν από τους τακτικούς θαµώνες µας. Εκείνο το βράδυ στη “Λαγουδέρα” έγινε χαµός. Ο Κασόγκι ήθελε να σπάσει πιάτα και αυτό απαγορευόταν. Εκεί που τα έσπαγε, λοιπόν, ήρθε η Αστυνοµία και τον συνέλαβαν. Ο Μπάµπης φώναζε να τον αφήσουν και εκείνος σε απόλυτη ηρεµία πήγαινε προς το Τµήµα χαµογελώντας και λέγοντας προς εµάς: “Να µου φέρνετε τσιγάρα στη φυλακή”».
Η αίγλη της θρυλικής «Λαγουδέρας» µε τον Μπάµπη Μωρές στο τιµόνι κράτησε µέχρι το 1989. Οι εικόνες τουριστριών µε µπικίνι να κυκλοφορούν στους δρόµους, θαµώνων να ξεφαντώνουν και να ξενυχτούν χορεύοντας, δεν ανταποκρίνονταν στα «χρηστά» ήθη τού τότε, και ο πόλεµος που δέχτηκε ο ιδιοκτήτης του φηµισµένου κλαµπ από ντόπιους ήταν κάτι που το κουβαλούσε στην ψυχή του µέχρι τον θάνατό του. «Ο πατέρας µου δεν είχε καταγωγή από την Yδρα και παρά την τεράστια επιτυχία και το όφελος που απέκτησαν πολλοί συνεπεία αυτής, αρκετοί ήταν εκείνοι που τον αντιµάχονταν» λέει σχετικά η Σοφία Μωρές. Και καταλήγει: «Πίσω του όµως άφησε όχι απλά µια ολόκληρη ιστορία, αλλά και δεκάδες χιλιάδες αποδείξεις αυτής. Και αυτό είναι ένα κοµµάτι που παρά την όποια κακία θα διατηρηθεί αναλλοίωτο στον χρόνο χάρη στην αγάπη του να αποτυπώνει φωτογραφικά κάθε κορυφαία στιγµή».
Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr