Εγνατία Οδός: Ο δρόμος όπου πεθαίνουν μετανάστες (pics)
Μόνο τις τελευταίες 40 μέρες, δηλαδή από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 9 Νοεμβρίου, οι αστυνομικοί συνέλαβαν 112 διακινητές και 830 πρόσφυγες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε τόπο τραγωδίας έχει μετατραπεί τους τελευταίους έξι μήνες η Εγνατία Οδός, μετρώντας 27 νεκρούς μετανάστες και εκατοντάδες τραυματίες.
Το τελευταίο θανατηφόρο δυστύχημα με μετανάστες σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης, 13 Νοεμβρίου σε παράδρομο της Εγνατίας Οδού έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο οποίο έχασε τη ζωή της άλλη μία γυναίκα.
Πρόσφυγες, μετανάστες αλλά και Γκιουλενιστές, στοιβαγμένοι μέσα σε πορτ μπαγκάζ αυτοκινήτων, κρυμμένοι σε βαν ανάμεσα σε εμπορεύματα που κουβαλούν νταλίκες αλλά και χρησιμοποιώντας μέχρι και ακριβά αυτοκίνητα για να μην δίνουν στόχο επιχειρούν ολοένα και περισσότερο να διασχίσουν την Εγνατία Οδό και μέσω της Βαλκανικής Οδού να φτάσουν στην Κεντρική Ευρώπη.
Καθημερινό φαινόμενο, πλέον, είναι σε όλο τον άξονα της Εγνατίας Οδού οι καταδιώξεις, οι υψηλές ταχύτητες, τα επικίνδυνα προσπεράσματα και τα σλάλομ των διακινητών, τα οποία συχνά καταλήγουν σε τροχαία ατυχήματα, με τα περισσότερα από αυτά θανατηφόρα.
Πώς δρουν οι διακινητές
Οι διακινητές χρησιμοποιούν μέχρι και ανήλικους οδηγούς-χωρίς δίπλωμα οδήγησης για να μην δίνουν στόχο ενώ τα περισσότερα δρομολόγια θανάτου πραγματοποιούνται τα βράδια.
Οι ταρίφες μεταφοράς από την Κωνσταντινούπολη στη Θεσσαλονίκη κυμαίνονται από 600 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι τις 2.000 ευρώ ανάλογα με το κύκλωμα
Μόνο τις τελευταίες 40 μέρες, δηλαδή από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 9 Νοεμβρίου, οι αστυνομικοί συνέλαβαν 112 διακινητές και 830 πρόσφυγες. Οι ροές έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος σε σχέση με το 2017, καθώς η Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης έχει διαχειριστεί από την αρχή του έτους σχεδόν 11.000 πρόσφυγες και μετανάστες, έναντι 5.000 στο αντίστοιχο περσινό διάστημα και 7.000 σε ολόκληρο το 2017.
Αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία
Τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν ενταθεί από τις αρχές του καλοκαιριού. Στις 8 Ιουνίου έξι άνθρωποι, εκ των οποίων τρία παιδιά έχασαν τη ζωή τους στην Εγνατία Οδό πάνω από τη Νέα Καρβάλη, στο ρεύμα προς Καβάλα πριν το πρώτο τούνελ, όταν ένα ΙΧ έφυγε από τον δρόμο και προσέκρουσε στα βράχια.
Είκοσι μέρες αργότερα, τρία άτομα σκοτώθηκαν και επτά τραυματίστηκαν σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην Εγνατία Οδό, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Αλεξανδρούπολη, με κατεύθυνση προς το νομό Ροδόπης. ενώ μια γυναίκα εξέπνευσε λίγο αργότερα κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Έβρου.
Στις 16 Οκτωβρίου 11 μετανάστες κάηκαν ζωντανοί μέσα στο αυτοκίνητο που τους μετέφερε στο 138ο χλμ της παλαιάς Εθνικής Οδού Καβάλας-Θεσσαλονίκης κοντά στη Σαρακίνα Καβάλας, όταν συγκρούστηκε μετωπικά με νταλίκα.
Μόλις την περασμένη Παρασκευή ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και 20 ακόμη τραυματίστηκαν, ανάμεσά τους και πέντε παιδιά. στην περιοχή των Νέων Βρασνών Θεσσαλονίκης, όταν όχημα τύπου βαν, που μετέφερε μετανάστες, συγκρούστηκε με φορτηγό αυτοκίνητο.
Το στήσιμο της μεταφοράς
Οι επιχειρήσεις μεταφοράς μεταναστών στον άξονα της Εγνατίας Οδού έχουν αναδειχτεί σε μια ιδιαίτερα κερδοφόρα μπίζνα για τα κυκλώματα των διακινητών. Σύμφωνα με τις Αρχές, το πρώτο ραντεβού προσφύγων και διακινητών γίνεται στην Κωνσταντινούπολη. Συνεργάτες των κυκλωμάτων από την άλλη πλευρά των συνόρων οδηγούν τους μετανάστες σε προσυμφωνημένες παράχθιες περιοχές του Έβρου. Από εκεί τους περνούν νύχτα στην ελληνική πλευρά, όπου τους περιμένει ο συνεργάτης-διακινητής στην Ελλάδα.
Τα κυκλώματα τους μεταφέρουν στην Θεσσαλονίκη χωρίς να περάσουν από ταυτοποίηση στο ευρωπαϊκό σύστημα EURODAC και από εκεί μέσω των παράνομων βαλκανικών διαδρόμων προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Με τον τρόπο αυτό ακόμη και αν εντοπιστούν στο εξωτερικό δεν θα μπορούν να επιστραφούν στην Ελλάδα, καθώς δεν θα έχουν ταυτοποιηθεί.
Οι ταρίφες μεταφοράς από την Κωνσταντινούπολη στη Θεσσαλονίκη κυμαίνονται από 600 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι τις 2.000 ευρώ ανάλογα με το κύκλωμα.
Πρόκειται κυρίως για κυκλώματα αλλοδαπών κυρίως από το Πακιστάν, τη Γεωργία, την Τουρκία και την Αρμενία. Σε πολλές περιπτώσεις, πάντως, οι διακινητές δεν τηρούν τις δεσμεύσεις τους και εξαπατούν τους μεταφερόμενους μετανάστες, τους οποίους αποβιβάζουν σε δρόμους έξω από τη Θεσσαλονίκη και τους εγκαταλείπουν στην τύχη τους, έχοντας εισπράξει την υπέρογκη αμοιβή για τη μεταφορά.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr