Ελληνική Εταιρεία Φυσικής: Πολιτικές σκοπιμότητες στα θέματα που έπεσαν
«Εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής;»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
![(Eurokinissi)](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/3c435772-7302-4f01-b7d4-412efcd6aedf.jpg)
Για πολιτικές σκοπιμότητες μιλά η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής αναφορικά με τα θέματα που έπεσαν και αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής.
Μάλιστα, στις δυο ανακοινώσεις που εξέδωσε που διερωτάται αν αυτές ήταν «εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής;».
«Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά. Μάλιστα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα», αναφέρει σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις (και) στο μάθημα της Φυσικής σχολιάζονται κάθε χρόνο μόνο για την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων και την ακρίβεια ή τυχόν λάθη στη διατύπωσή τους. Όμως, διαπιστώνεται ότι φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής.
Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της. Όλα αυτά, συστηματικά, αρνείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, αν υποθέσουμε ότι τα καταλαβαίνει».
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, επί της ουσίας των θεμάτων οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
«Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.
Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».
Απόπειρα δολοφονίας Τραμπ: Ο 20χρονος εξασκήθηκε στην σκοποβολή και αγόρασε σφαίρες - «Φως» στις σκοτεινές κινήσεις του Κρουκς
Σοκ στον Πειραιά: Συνελήφθη 16χρονη για απόπειρα δολοφονίας 19χρονης - Την τραυμάτισε με αιχμηρό αντικείμενο
Τι προβλέπει το μεγάλο deal ανάμεσα σε COSMOTE TV και Nova: Ποια η επιπλέον χρέωση - Η πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου πακέτου
Αθλήτρια της Εθνικής Στίβου βρέθηκε θετική σε έλεγχο ντόπινγκ - Aναμένεται επίσημη ανακοίνωση
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr