Διαξιφισμοί για την αύξηση στα διόδια της Αττικής Οδού
Αντιπαράθεση Σπίρτζη µε τον τοµεάρχη της ΝΔ, Κώστα Καραµανλή, για την Αττική Οδό – τι υποστηρίζει η εταιρεία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στον απόηχο της ανακοίνωσης της Αττικής Οδού για αυξήσεις των διοδίων από τα 2,80 στα 3 ευρώ από την 1η Ιουλίου και στα 3,30 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2020, χθες ανέβηκαν κι άλλο οι τόνοι, τόσο από τον υπουργό Υποδοµών, Χρήστο Σπίρτζη, όσο και από τον αρµόδιο τοµεάρχη της ΝΔ , Κώστα Καραµανλή.
Μιλώντας στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Υποδοµών και Μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για «πολιτική παρέµβαση µέσα στην προεκλογική περίοδο», σηµειώνοντας πως «δεν µπορεί να συνεχίσει ο εργοληπτικός κόσµος της χώρας ή µέρος του να κινείται στη λογική του πλιάτσικου. ∆εν µπορεί να συνεχίζουν κάποιοι να βλέπουν την υλοποίηση των δηµόσιων υποδοµών ή τη λειτουργία ή τη συντήρησή τους ως ευκαιρία αρπαχτής, και µάλιστα χωρίς προειδοποίηση».
Ο υπουργός επανέλαβε ότι εδώ και πάνω από δύο χρόνια βρίσκονται σε διαπραγµάτευση για µείωση των διοδίων και πρόσθετα έργα, αποδίδοντας την πρόσφατη κίνηση στο γεγονός ότι «τέσσερα χρόνια δεν κάναµε θελήµατα και χάρες, όπως κάποιοι ήθελαν». Να σηµειωθεί ότι το υπουργείο έχει ήδη ζητήσει από την εταιρεία τεκµηρίωση των αυξήσεων που ανακοινώθηκαν. «Μονοµερή» χαρακτήρισε την απόφαση της Αττικής Οδού για αυξήσεις των διοδίων -που αγγίζουν το 17% σε δύο φάσεις- και ο τοµεάρχης Υποδοµών της Ν∆, Κώστας Καραµανλής, τονίζοντας πως αντίστοιχου τύπου ενέργειες «δεν µπορούν να αξιοποιούνται σε µια τέτοια περίοδο ως µοχλός πίεσης για την επόµενη κυβέρνηση».
Ο ίδιος έκανε λόγο για παραλογισµό και εµπαιγµό από την κυβέρνηση, συµπληρώνοντας πως από το «δεν πληρώνω» φτάσαµε στις διαβεβαιώσεις ότι η κυβέρνηση διαπραγµατεύεται τη µείωση των διοδίων ως αντιστάθµισµα για την επέκταση των συµβάσεων παραχώρησης. «Οι σχετικές διαπραγµατεύσεις προφανώς κατέρρευσαν, αποδεικνύοντας σε όλους µας τις δεινές διαπραγµατευτικές ικανότητες της σηµερινής κυβέρνησης» κατέληξε ο κ. Καραµανλής.
Η σύµβαση
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύµβουλος της Αβαξ και αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού, Κ. Μιτζάλης, επεσήµανε πως η Αττική Οδός εξυπηρετεί καθηµερινά εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους.
«Για 13 χρόνια δεν έχει γίνει καµία αύξηση. Συµµεριστήκαµε όλο το διάστηµα της κρίσης, παρόλο που είναι αναφαίρετο δικαίωµα που προέρχεται από τη σύµβαση να είχαµε κάνει αυξήσεις όλο αυτό το διάστηµα. ∆εν το κάναµε για κοινωνικούς και µόνο λόγους, αν και η σύµβαση επιτρέπει η απόδοση του κεφαλαίου να είναι 11,6 και εµείς ακόµα δεν είµαστε ούτε στο 8» τόνισε. Αναρωτήθηκε γιατί δεν µιλάει κανείς όταν γίνονται αυξήσεις στις άλλες παραχωρήσεις, προσθέτοντας πως είναι λάθος να «συγκρίνεται η Αττική Οδός µε τις άλλες παραχωρήσεις για το κόστος συντήρησης ανά χιλιόµετρο». Στο στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε αναλύθηκε η κατάσταση του τεχνικού κλάδου της χώρας.
Ο διευθύνων σύµβουλος της Ακτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, αναφέρθηκε στα τέσσερα βασικά θέµατα που απασχολούν τον κατασκευαστικό κλάδο: τη συρρίκνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας, την έλλειψη στήριξης από την πολιτεία για έργα στο εξωτερικό, την αδυναµία του εγχώριου τραπεζικού συστήµατος να ανταποκριθεί επαρκώς στην κατασκευαστική εξωστρέφεια και τον κίνδυνο αφελληνισµού. Προσέθεσε ότι ο ετήσιος τζίρος των µεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών δεν ξεπερνά σήµερα τα 3 δισ. ευρώ, ενώ το µόνο πραγµατικά ώριµο µεγάλο έργο στον ορίζοντα είναι η γραµµή 4 του µετρό της Αθήνας
Από την πλευρά του, το µέλος του ∆Σ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περδικάρης, σηµείωσε πως προ κρίσης οι επενδύσεις σε υποδοµές αντιπροσώπευαν το 3% του ΑΕΠ, ποσοστό που υπέστη µείωση της τάξης του 1,6% τη δεκαετία που µας πέρασε λόγω της παρατεταµένης ύφεσης, δηµιουργώντας ένα χρηµατοδοτικό έλλειµµα 12,6 δισ. ευρώ την περίοδο 2009-2018, ενώ και οι χρόνοι προετοιµασίας των νέων έργων διολίσθησαν στους 23 µήνες κατά µέσο όρο, µε την κατασκευαστική φάση να υπερβαίνει τη διετία. Ο ίδιος έκανε αναφορά και στις φωτογραφικές διακηρύξεις έργων.
Καθυστερήσεις
Στους 12-13 µήνες κυµαίνεται κατά µέσο όρο ο απαιτούµενος χρόνος για την υλοποίηση ενός απλού µειοδοτικού διαγωνιστικού έργου από την προκήρυξη έως την υπογραφή του, σηµείωσε ο Κωνσταντίνος Καλλέργης, πρόεδρος του Συνδέσµου Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών. Για εκπτώσεις που φτάνουν ακόµα και το 60% στα λίγα δηµοπρατούµενα έργα µίλησε ο κ. Μιτζάλης, τονίζοντας ότι αυτό έχει συχνά καταστροφικά αποτελέσµατα για τη βιωσιµότητά τους. Από την πλευρά του, ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύµβουλος της Ιντρακάτ, τόνισε πως η συµβολή των κατασκευών στο ελληνικό ΑΕΠ σήµερα ανέρχεται στο 8,3%, ενώ µόνο κατά τη διάρκεια της κρίσης χάθηκαν συνολικά 190.000 θέσεις εργασίας. Στην ανάγκη εξωστρέφειας του κλάδου αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής έργων της Μυτιληναίος, Παναγιώτης Γαρδελίνος, συµπληρώνοντας πως λείπει ένα κράτος που µπορεί να στηρίξει χρηµατοδοτικά τις επιχειρήσεις.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr