Με «μπλακ άουτ» απειλούνται τα λιμάνια της χώρας- Ουρές, συνωστισμός και ταλαιπωρία σε Σαντορίνη, Πάρο και Νάξο
«Εάν αυξηθεί σημαντικά η κίνηση, τα λιμάνια δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋

Ατελείωτες ουρές από αυτοκίνητα και φορτηγά, συνωστισμός και ταλαιπωρία. Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί σε αρκετά λιμάνια της χώρας κατά την καλοκαιρινή περίοδο εξαιτίας της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών. Όπως αναφέρει στο ethnos.gr, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, η εικόνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα λιμάνια σήμερα είναι απογοητευτική, με την απουσία των υποδομών να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και προειδοποιεί πως σε περίπτωση κατακόρυφης αύξησης της ακτοπλοϊκής κίνησης θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
Ήδη, όπως λέει, στην Σαντορίνη, έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, το θέαμα που παρουσιάζει το λιμάνι είναι απελπιστικό με την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και φορτηγών να γίνεται μετ' εμποδίων, καθώς υπάρχει μόνος ένας προβλήτας για να εξυπηρετήσει περίπου 30 πλοία σε καθημερινή βάση.
Ανάλογα προβλήματα παρατηρούνται στα λιμάνια της Πάρου και της Νάξου, και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, η διαδικασία της αποβίβασης των φορτηγών παίρνει αρκετή ώρα λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου που υπάρχει εντός αλλά και στους γύρω δρόμους του λιμανιού. «Εάν αυξηθεί σημαντικά η κίνηση, τα λιμάνια δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης.
Ο κ. Σακέλλης επισημαίνει πως το πρόβλημα είναι διαχρονικό και δεν δημιουργήθηκε σήμερα και τονίζει πως δεν μπορεί να λυθεί σε μια τετραετία, αφού «εκτός από χρήμα απαιτείται και χρόνος για να γίνουν οι υποδομές». Υπογραμμίζει πάντως πως η αναβάθμιση των χερσαίων υποδομών εντός και γύρω από τα λιμάνια επείγει, προκειμένου να μπορέσει η χώρα να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, όπου η ταλαιπωρία και ο εκνευρισμός δεν θα έχουν θέση.
Να σημειωθεί πως ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθιξε το θέμα κατά τη συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, κάνοντας, μάλιστα, λόγο για την ανάγκη σημαντικών επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και αλλού, με στόχο τα λιμάνια να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Υπενθυμίζεται πως ο κ. Πλακιωτάκης προανήγγειλε αλλαγή του μοντέλου αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμανιών, η αξιοποίηση των οποίων έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, με προτεραιότητα στα αναπτυξιακά σχέδια για κάθε λιμάνι χωριστά.
Η μεγάλη έξοδος τον Δεκαπενταύγουστο
Στο μεταξύ, έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες ενόψει της μεγάλης εξόδου του Δεκαπενταύγουστου δηλώνουν οι ακτοπλόοι. Σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη, υπάρχει διαθεσιμότητα εισιτηρίων και θέσεων, όπως επίσης και πληθώρα προσφορών μέσα και από τα προγράμματα πιστότητας που έχει υιοθετήσει η κάθε εταιρεία. Πάντοτε βέβαια, όπως λέει, εάν κάποιος επιβάτης δεν βρίσκει εισιτήριο την ημέρα που θέλει να ταξιδέψει, μπορεί να επιλέξει μια άλλη μέρα, που υπάρχει διαθεσιμότητα.
Όσον αφορά στην πορεία της επιβατικής κίνησης, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ δηλώνει πως υπάρχει σχετική ικανοποίηση παρότι ο τουρισμός τελικά δεν ήταν ανάλογος των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν. Το πρώτο εξάμηνο έκλεισε με άνοδο 2%, ενώ η χρονιά εκτιμάται ότι θα κλείσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Το σκληρό πόκερ Πούτιν στην διαπραγμάτευση για την λήξη του Ουκρανικού πολέμου – Στο τραπέζι το «χαρτί» των δεσμευμένων 300 δισ. δολαρίων
Νέο ηχητικό ντοκουμέντο αμέσως μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη - «Τρακάραμε, έχει πάρει φωτιά και υπάρχει μέσα κόσμος»
Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα δύο επικρατέστερα σενάρια για την εξέλιξη του φαινομένου
Σε κλοιό ψύχους η χώρα: Πέφτει κι άλλο η θερμοκρασία το Σάββατο - Χιονοπτώσεις και στα «χαμηλά» της Αττικής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr