Πόρος: Εικονική αναπαράσταση της τραγωδίας - Τι λένε οι ειδικοί επί των πτήσεων
Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του OPEN TV για το δυστύχημα με το ελικόπτερο, αλλά και τις παρατυπίες με τα ελικοδρόμια ανά την Ελλάδα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Το OPEN TV και ο Δημήτρης Φρέσκος, μέσα από το ρεπορτάζ, έδωσαν όλες τις απαντήσεις για τα όσα τραγικά συνέβησαν στον Πόρο με την πτώση του ελικοπτέρου και τους τρεις νεκρούς.
Στο βίντεο του δελτίου ειδήσεων υπήρξε εικονική αναπαράσταση του δυστυχήματος και φαίνεται ξεκάθαρα ο τρόπος με τον οποίο το ελικόπτερο άγγιξε τα καλώδια της ΔΕΗ και εν συνεχεία έπεσε στη θάλασσα.
Στο ρεπορτάζ καταγράφεται η άποψη ειδικών για τις πιθανές αιτίες του συμβάντος ενώ αποκαλύπτεται πως τουλάχιστον πέντε στα δέκα ελικοδρόμια που χρησιμοποιούνται από ειδικές εταιρείες για τη μεταφορά ιδιωτών δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν τις απαιτούμενες άδειες.
Ο τρόπος με τον όποιο έγιναν όλα, τα ευρήματα και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που έγιναν άθελα τους μάρτυρες της απίστευτης τραγωδίας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξαγωγή συμπερασμάτων για τον τρόπο και τους λόγους της συντριβή.
«Είναι πολύ νωρίς να σας πω οποιεσδήποτε εικασίες μπορεί να έχει κάποιος σε υποθετικό επίπεδο. Πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις από τη διερευνητική διαδικασία ως οφείλουμε να κάνουμε σύμφωνα με τον νόμο και τα θεσμικά κείμενα» λέει στο Open TV και τον Δημήτρη Φρέσκο ο Αντώνιος Αθανασίου, Πρόεδρος Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων.
Αναζητούνται τα αίτια της τραγωδίας
Τα σενάρια που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων είναι δύο. Το πρώτο είναι αυτό της μηχανικής βλάβης. Δηλαδή να έκανε «κράτει» ο κινητήρας. Να μην μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ισχύ για να απογειωθεί το ελικόπτερο.
Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται με προσοχή οι μαρτυρίες που κάνουν λόγο για ύπαρξη καπνού αμέσως μετά την απογείωσή του και πριν την πρόσκρουση με τα καλώδια της ΔΕΗ. Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται είναι αυτό του ανθρώπινου λάθους. Παρά το γεγονός ότι ο χειριστής ήταν πολύπειρος με χιλιάδες ώρες πτήσης δεν αποκλείεται σύμφωνα με τους ειδικούς να υπέπεσε στο λάθος.
Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως από το 2018 είχε επισημανθεί ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος από την ύπαρξη καλωδίων σε μεγάλο ύψος χωρίς ανακλαστήρες, δίπλα στο χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ανέφερε στον Δημήτρη Φρέσκο ότι «υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου. Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση».
Ο συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε πριν από 15 μήνες ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι,ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης.
«Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο. Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m , είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια» πρόσθεσε.
Ανεξέλεγκτα «ελικοδρόμια» σε όλη τη χώρα
Αυτό που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι πως το 70% των χώρων που προσγειώνονται ελικόπτερα δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ για την καταλληλότητα τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με την ΥΠΑ αποτελούταν μη αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης και σύμφωνα με το νόμο η χρήση τους επιτρέπεται αποκλείστηκα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και όχι για δημόσιες μεταφορές.
Δείτε το βίντεο με την αναπαράσταση από το Open TV
Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr