ΣτΕ: Ανάβει «πράσινο φως» για τη γραμμή 4 του μετρό
Με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό. Για «απόφαση - σταθμό» μιλά ο τεχνικός κόσμος🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Το πράσινο φως για την συνέχιση του μοναδικού «ώριμου» διαγωνισμού μεγάλου έργου, αυτού της κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό, που θα ενώσει το Αλσος Βείκου με το Γουδή ανάβει ουσιαστικά η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), η οποία απέρριψε τις προσφυγές της ΤΕΡΝΑ και του Ομίλου Μυτιληναίος.
Η απόφαση αυτή αποτελεί την αφετηρία συνέχισης του διαγωνισμού, ο οποίος κινδύνευε να ακυρωθεί και να επαναπροκηρυχθεί αφήνοντας στον αέρα την υλοποίηση ενός έργου προυπολογισμού 1,8 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Πηγές του τεχνικού κόσμου μάλιστα κάνουν λόγο για «απόφαση-σταθμό» όχι μόνο επειδή με αυτήν ξεπλοκάρει το μοναδικό τόσο ώριμιο δημόσιο έργο που θα δώσει ανάσα στην αγορά, αλλά και επειδή αποτελεί ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του υπουργείου Υποδομών, που ετοιμάζει τροπολογία, σύμφωνα με την οποία θα δοθεί λύση στο κύμα προσφυγών σε όλους τους διαγωνισμούς μεγαλων έργων. Αν και το πιθανότερο είναι η σχετική τροπολογία, η οποία είναι σχεδόν έτοιμη προς κατάθεση στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, να μην έχει αναδρομική ισχύ, θα προβλέπει κάποιες δικλείδες, βάσει των οποίων θα ξεκαθαρίσει το τοπίο των προσφυγών και σε άλλους εν εξελίξει διαγωνισμούς.
Οσον αφορά στη γραμμή 4, πλέον τα εναπομείναντα σχήματα που παραμένουν στο διαγωνισμό είναι οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport, ενώ με την εν λόγω απόφαση του ΣτΕ δίνεται η δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να προχωρήσει τη διαδικασία της τεχνικής αξιολόγησης ώστε να ακολουθήσει και η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, από την οποία θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).
Η νέα γραμμή θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές του δήμου Αθηναίων, ενώ στη σύμβαση θα προβλέπεται και η προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Στις αποβάθρες θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο εφόσον ο συρμός θα έχει ακινητοποιηθεί.
Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με στ.Πανεπιστήμιο-Γραμμή 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr