Αισιόδοξοι οι Θεσσαλονικείς για την οικονομία
«Φουσκώνουν» τα πορτοφόλια και μειώνεται η υπερχρέωση των νοικοκυριών σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΘ - Η ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού το πιο σημαντικό έργο για τους Θεσσαλονικείς🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Την πιο αισιόδοξη επίδοση, από δημιουργίας του κατέγραψε η μέτρηση του 22ου Βαρομέτρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) για το δεύτερο εξάμηνο του 2019, με ιστορικά υψηλά τόσο για τον Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, όσο και για επιμέρους δείκτες, όπως η εκτίμηση της εξέλιξης των εξαγωγών της βιομηχανίας της Θεσσαλονίκης το επόμενο εξάμηνο.
Την ίδια στιγμή, το Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ στο επίπεδο των ad hoc ερωτήσεών του αποτυπώνει ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο εύρημα για την σπουδαιότητα των μεγάλων έργων στην πόλη, καθώς οι Θεσσαλονικείς τοποθετούν ως σημαντικότερο την ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού και έπονται το νέο αεροδρόμιο και το μετρό.
Στο 22ο Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ, που διενεργεί η εταιρεία ερευνών και δημοσκοπήσεων Palmos Analysis, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο νομό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο καλύτερο επίπεδο της ιστορίας του Βαρομέτρου. Έτσι, βρίσκεται πλέον στο -2, έναντι -7 που είναι ο αντίστοιχος εθνικός δείκτης και στο -6 που είναι ο αντίστοιχος δείκτης στην Ε.Ε.
Σωστή η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης
Οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης απαντούν σε ποσοστό 53% ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν έχει γνώμη ή δεν απαντά το 18%, προς τη λάθος κατεύθυνση εκτιμά ότι είναι το 15% και ούτε προς τη σωστή/ούτε προς τη λάθος το 14%.
Όσον αφορά στις φορολογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης τόσο σε ατομικό, όσο και σε οικογενειακό επίπεδο, οι καταναλωτές σε ποσοστό 55% θεωρούν ότι είναι πολύ ή αρκετά σημαντικές, το 24% λίγο σημαντικές, το 15% καθόλου σημαντικές και το 6% δεν έχει γνώμη/δεν απαντά.
Βελτιωμένες είναι οι απαντήσεις των ερωτώμενων καταναλωτών και για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους κατά το τελευταίο 12μηνο.
Ειδικότερα, το 11% διαπιστώνει φέτος τον Σεπτέμβριο αρκετή βελτίωση (έναντι αντίστοιχου ποσοστού 6% τον Μάρτιο του 2019), το 16% διαπιστώνει αρκετή επιδείνωση (30% τον Μάρτιο), το 3% πολύ επιδείνωση (9% τον Μάρτιο) και το 69% αμετάβλητη κατάσταση (55% τον Μάρτιο).
Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει και μεγαλύτερη αισιοδοξία των νοικοκυριών για το επόμενο 12μηνο, εάν συγκριθεί η μέτρηση του Σεπτεμβρίου του 2019 με αυτή του Μαρτίου του 2019. Το 29% εκτιμά αρκετή βελτίωση το επόμενο 12μηνο (16% το αντίστοιχο ποσοστό του Μαρτίου 2019), το 10% βλέπει αρκετή επιδείνωση (19% τον Μάρτιο) και το 49% αμετάβλητη κατάσταση (47% τον Μάρτιο).
«Φρενάρει» η υπερχρέωση των νοικοκυριών
Εντύπωση προκαλεί το εύρημα του Βαρομέτρου, σύμφωνα με το οποίο, το φετινό Σεπτέμβριο το 10% των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης απαντά πως χρεώνεται όλο και περισσότερο, όταν το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάρτιο του 2019 ήταν 18%.
Παράλληλα μειώνεται στο 12%, έναντι 15% το Μάρτιο, το ποσοστό των νοικοκυριών που υποχρεώνονται να τραβούν από τις αποταμιεύσεις τους για να τα βγάζουν πέρα, ενώ αυξάνεται στο 23% (από 16% τον Μάρτιο) το ποσοστό των καταναλωτών που απαντούν ότι αποταμιεύουν λίγο.
Όσον αφορά στον Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών για τη Βιομηχανία, στο Νομό Θεσσαλονίκης, εμφανίζεται σε οριακά αρνητικό έδαφος, παρουσιάζοντας μικρή πτώση σε σχέση με τον «Μάρτιο 2019».
Εντυπωσιακή αλλαγή παρουσιάζεται στο κλίμα που καταγράφεται και στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών στο Νομό Θεσσαλονίκης σε σχέση με τον «Μάρτιο 2019», με τον Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών να σκαρφαλώνει για πρώτη φορά από την έναρξη των μετρήσεων του «Βαρομέτρου ΕΒΕΘ» σε θετικό έδαφος.
Μεγάλη βελτίωση σημειώνεται και στις επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου στο Νομό Θεσσαλονίκης σε σχέση με τον «Μάρτιο 2019», με τον «Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών για το Λιανικό Εμπόριο» να ανεβαίνει για πρώτη φορά από την έναρξη των μετρήσεων του Βαρομέτρου σε θετικό έδαφος.
Έτσι, το ισοζύγιο θετικών-αρνητικών εκτιμήσεων του «Δείκτη Επιχειρηματικών Προσδοκιών Λιανικού Εμπορίου» βρίσκεται στο +8 (από -10 τον Μάρτιο του 2019).
Συνέχιση της ανοδικής τάσης, με εκ νέου μείωση της απαισιοδοξίας, καταγράφεται και στον κλάδο των Κατασκευών, καθώς ο «Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών για τις Κατασκευές» στο Νομό Θεσσαλονίκης βελτιώνεται ελαφρά, παραμένοντας κι αυτό το εξάμηνο σε καλύτερα επίπεδα από τον αντίστοιχο Εθνικό δείκτη.
Η Περιφερειακή Οδός το πιο σημαντικό έργο για τους Θεσσαλονικείς
Η ολοκλήρωση και ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης θεωρείται το πλέον σημαντικό έργο τόσο για την Θεσσαλονίκη όσο και για την ίδια τη ζωή των κατοίκων της, σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, σε μια κλίμακα από το 1 – Καθόλου σημαντικό, μέχρι και το 5 – Πολύ σημαντικό, η ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης βαθμολογείται με 4.7/5 (σε σχέση με την σημασία της για την Θεσσαλονίκη) και 4.3/5 (σε σχέση με την σημασία της για την ίδια τη ζωή τους).
Υψηλή αξία αποδίδουν οι Θεσσαλονικείς και στο έργο της επέκτασης και ολοκλήρωσης των νέων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία» (με 4,6/5 και 3,6/5 αντίστοιχα).
Η ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης, η συζήτηση για την οποία βρίσκεται μάλιστα αυτή την περίοδο στην επικαιρότητα, τοποθετείται στην τρίτη θέση από πλευράς σημασίας για την πόλη και στη δεύτερη – μαζί με την επέκταση/ολοκλήρωση των νέων εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου «Μακεδονία», με 4,4/5 και 3,6/5 αντίστοιχα, ενώ έπονται η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (με 4,1/5 και 3,3/5 αντίστοιχα, αλλά με σημαντικό ποσοστό ερωτώμενων, της τάξης του 57-58% που δεν έχουν γνώμη για το έργο) και η ανάπλαση των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ με την δημιουργία νέου Εκθεσιακού Κέντρου (με 4,0/5 και 3,0/5, αντίστοιχα).
Η κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών είναι το ζήτημα που προβληματίζει κυρίως τους Θεσσαλονικείς, σε σχέση με το αστικό περιβάλλον της πόλης, καθώς αναφέρεται συνολικά από 6 στους 10 ερωτώμενους (59%), ενώ 4 στους 10 (38%) αναφέρονται σε αυτό ως το πρώτο – βασικότερο πρόβλημα. Η καθαριότητα του δημόσιου χώρου (49% στο σύνολο και 20% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) και το κυκλοφοριακό (47% στο σύνολο και 29% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) ακολουθούν συμπληρώνοντας την τριάδα των βασικότερων προβλημάτων που καταγράφουν οι Θεσσαλονικείς για την πόλη τους. Σε μεγάλη απόσταση (21% στο σύνολο και 7% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) αναφέρεται η μη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η ολοκλήρωση και ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης είναι και για τις επιχειρήσεις το πλέον σημαντικό έργο. Πιο συγκεκριμένα, σε μια κλίμακα από το 1 – Καθόλου σημαντικό μέχρι και το 5 – Πολύ σημαντικό, η ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης βαθμολογείται με 4,6/5 (σε σχέση με την σημασία της για την Θεσσαλονίκη) και 3,8/5 (σε σχέση με την σημασία της για τις ίδιες τις επιχειρήσεις). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το «Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ» (Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Νομού Θεσσαλονίκης) διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, κατά το 2ο 15νθήμερο των μηνών Μαρτίου και Σεπτεμβρίου, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr