ΟΑΣΑ: Τέλος στη διέλευση οδηγών από τις λεωφορειολωρίδες
O ΟΑΣΑ πήρε την απόφαση να επανενεργοποιήσει τις κάμερες για την καταγραφή των παραβατών, προκειμένου να καταφέρει να αυξήσει την ταχύτητα λεωφορείων και τρόλεϊ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Κατηργημένες στην πράξη είναι εδώ και αρκετά χρόνια οι περισσότερες από τις αποκλειστικές λωρίδες κίνησης λεωφορείων στην Αθήνα, καθώς στην πλειονότητά τους παραβιάζονται καθημερινά κυρίως από οδηγούς Ι.Χ. με τις λιγοστές εν λειτουργία κάμερες να οδηγούν στη διαπίστωση μόλις 100 κλήσεων το μήνα.
Ωστόσο δεδομένης της επιστροφής της κίνησης στην πρωτεύουσα, η οποία είχε «παγώσει» τα μνημονιακά χρόνια, ο ΟΑΣΑ πήρε την απόφαση να επανενεργοποιήσει τις κάμερες για την καταγραφή των παραβατών προκειμένου να καταφέρει να αυξήσει την ταχύτητα λεωφορείων και τρόλεϊ.
Έτσι, ύστερα από την απόφαση της διοίκησης να δεσμεύσει ποσό ύψους 1.209 ευρώ για την προμήθεια θερμογραφικού χαρτιού για την εκτύπωση των φωτογραφιών από τις κάμερες, προχώρησε και σε σύμβαση με ιδιωτική εταιρία για το …«φρεσκάρισμα» της οριζόντιας σήμανσης των λεωφορειολωρίδων ύψους 18.344 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Η διαγράμμιση θα γίνει με κίτρινο ή λευκό χρώμα, ενώ θα κατασκευαστεί και το λογότυπο του ΟΑΣΑ επί του οδοστρώματος στην αρχή κάθε τμήματος ειδικής λωρίδας λεωφορείων εντός του προσεχούς πενταμήνου.
Προτεραιότητα θα δοθεί στις λωρίδες που βρίσκονται στους άξονες Λ. Κηφισίας, Σταδίου, Πανεπιστημίου, Λ. Αμαλίας, Λ. Βασ. Σοφίας, Πατησίων, Λ. Αλεξάνδρας, Λ. Μεσογείων και Παπαδιαμαντοπούλου.
Η επανενεργοποίηση των καμερών σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν «ραβασάκια» στους παραβάτες – οδηγούς. Το πρόστιμο για την παραβίαση λεωφορειολωρίδας ανέρχεται σε 200 ευρώ, ενώ σε περίπτωση στάθμευσης σε αυτήν, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνονται τα οχήματα.
Μέχρι τώρα από τις συνολικά 14 κάμερες της Τροχαίας στους 43 στύλους που μπορεί να τοποθετηθεί αντίστοιχος εξοπλισμός, σε λειτουργία βρίσκονταν κατά μέσο όρο καθημερινά οι εφτά κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού που θα επεξεργαστεί και θα διεκπεραιώσει τις κλήσεις.
Αυτό φαίνεται ότι αλλάζει τώρα καθώς η αστυνόμευση των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων αποτελεί μία από τις συμβατικές υποχρεώσεις της Τροχαίας ύστερα από το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη λίγους μήνες πριν με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ και έχει τεθεί σε ισχύ.
Η σχεδόν ανύπαρκτη αστυνόμευση σε συνδυασμό με τη μη λειτουργία των καμερών στους ειδικούς στύλους που έχουν εδώ και χρόνια τοποθετηθεί είναι δύο από τις βασικές αιτίες που το μέτρο των λεωφορειολωρίδων δεν «περπάτησε» στην Αθήνα.
Έτσι, ενώ το συνολικό δίκτυο των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων στην Αθήνα και τον Πειραιά μετράει περισσότερα από 52 χιλιόμετρα μήκους, «ενεργά» είναι ελάχιστα. Με εξαίρεση τις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής (contra flow) όπως π.χ. της οδού Πανεπιστημίου, σχεδόν όλες οι υπόλοιπες παραβιάζονται λιγότερο ή περισσότερο καθημερινά.
Πιο «ταλαιπωρημένες» είναι οι ειδικές λωρίδες κίνησης στην Ιερά Οδό μήκους 0,6 χιλιομέτρων αλλά και αυτή της Χαριλάου Τρικούπη στο τμήμα από την οδό Ναυαρίνου έως Ξιφίου μήκους 1,10 χιλιομέτρων
Υπάρχουν όμως και εκείνες που σχεδόν δε λειτούργησαν ποτέ και παραμένουν ξεχασμένες, όπως αυτή στην οδό Ερατοσθένους στο Παγκράτι από την πλατεία Πλαστήρα μέχρι την Βασιλέως Κωνσταντίνου. «Είναι μια από τις <ξεχασμένες> λεωφορειολωρίδες, η οποία όχι μόνο είναι σαν να μην υπάρχει αλλά επειδή παραβιάζεται συνεχώς, τελικώς δυσκολεύει ακόμα περισσότερο και την κίνηση των διερχόμενων λεωφορείων που αναγκάζονται να μπαινοβγαίνουν σ΄αυτήν» λένε οι οδηγοί των λεωφορείων.
Υπενθυμίζεται ότι στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση και η στάση των δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ), ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κλπ), δικύκλων και οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κλπ).
Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε άλλου οχήματος (Ε.Ι.Χ., ΤΑΧΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών). Στις ειδικές λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση των δικύκλων (με εξαίρεση την οδό Κυψέλης).
Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων των ειδικών λωρίδων από την λοιπή κυκλοφορία πριν τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους χώρους κλπ και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) και κατακόρυφη σήμανση.
Στις λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση όλο το 24ωρο, ενώ στις παράλληλης ροής που είναι και οι περισσότερες η απαγόρευση ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή από 06:00 έως 21:00 και το Σάββατο από 06:00 έως 16:00.
ΞΟΝΑΣ | ΜΗΚΟΣ (ΧΛΜ) | ΤΜΗΜΑ | ΡΟΗ |
Λ.Κηφισίας | 1,80 | Αμπελόκηποι- Πανόρμου | |
κατεύθυνση προς περιφέρεια | Φειδιππίδου - Ιατρίδου | παράλληλης ροής | |
κατεύθυνση προς κέντρο | Πανόρμου- Αιτωλίας | παράλληλης ροής | |
Λ. Βασ. Σοφίας | 3,55 | Ακαδημίας - Μεσογείων | |
κατεύθυνση προς περιφέρεια | Ακαδημίας – Πυρρή | παράλληλης ροής | |
κατεύθυνση προς κέντρο | Τσόχα - Ακαδημίας | παράλληλης ροής | |
Σίνα -Πανεπιστημίου- Αμαλίας | |||
Σίνα | 0,20 | Ακαδημίας - Πανεπιστημίου | λεωφορειόδρομος |
Πανεπιστημίου – Αμαλίας | 0,70 | Σίνα -Φιλελλήνων | αντίθετης ροής |
Λ.Αμαλίας | |||
Κατεύθυνση προς κέντρο | 0,35 | Λεωφ. Βασ. Ολγας- Οθωνος | παράλληλης ροής |
Λ.Μεσογείων - Φειδιππίδου | 0,55 | Μιχαλακοπούλου- Κηφισίας | |
παράλληλης ροής | |||
Κατεύθυνση προς κέντρο | |||
Λ.Μεσογείων | 9,55 | ΕΡΤ-Ξενοπούλου (Π.Ψυχικό) | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | παράλληλης ροής | ||
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | |||
Εθνάρχου Μακαρίου (Περιστέρι) | 1,27 | Γούναρη-Λ.Κηφισού | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | Γούναρη έως Λ.Κηφισού | παράλληλης ροής | |
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | Λ.Κηφισού έως Λ.Παν.Τσαλδάρη | παράλληλης ροής | |
Σταδίου | 0,60 | Γ.Σταύρου- Βουκουρεστίου | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | παράλληλης ροής | ||
Πατησίων | 5,70 | Πανεπιστημίου-Πλ.Κολιάτσου | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | Πλ.Κολιάτσου - οδό Σατωβριάνδου | παράλληλης ροής | |
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | Πανεπιστημίου - Στουρνάρη | αντίθετης ροής | |
Στουρνάρη-Πλ.Κολιάτσου | παράλληλης ροής | ||
Κυψέλης | 1,00 | Ευελπίδων - Πλ.Κυψέλης | |
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | αντίθετης ροής | ||
Λένορμαν | 2,18 | Παλαμηδίου - Κρέοντος | |
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | από την οδό Παλαμηδίου έως την οδό Τριπόλεως | αντίθετης ροής | |
από την οδό Τριπόλεως έως την οδό Κρέοντος | παράλληλης ροής | ||
Κατεύθυνση προς κέντρο | από την οδό Κρέοντος έως την οδό Παλαμηδίου | παράλληλης ροής | |
Γούναρη (Πειραιάς) | 0,26 | Ελ. Βενιζέλου – Τσαμαδού | παράλληλης ροής-ΕΛΛ στο μέσο της οδού |
Εθν Αντίστασης (Πειραιάς) | 0,35 | Λεωφ. Γεωργίου Α΄- (Ελ. Βενιζέλου) πλ. Ιπποδαμείας | ΕΛΛ στο μέσο της οδού |
Πειραιώς | 0,15 | Μενάνδρου- Σωκράτους | αντίθετης ροής |
Σωκράτους | 0,07 | Αγ. Κωνσταντίνου – Πειραιώς | παράλληλης ροής |
Ακτή Καλλιμασιώτη- Ακτή Ποσειδώνος- Ακτή Μιαούλη (Πειραιά) | 2,10 | ||
Ακτή Καλλιμασιώτη Δύο Κατευθύνσεων | σε όλο το μήκος | παράλληλης ροής | |
Ακτή Μιαούλη -Δύο κατευθύνσεων | σε όλο το μήκος | παράλληλης ροής | |
Ακαδημίας | 0,40 | Βερανζέρου - Ιπποκράτους | παράλληλης ροής |
Χαρ. Τρικούπη | 1,10 | Ναυαρίνουέως Ξιφίου | παράλληλης ροής |
Αθηνάς | 0,11 | πλ.Ομονοίας έως Λυκούργου | αντίθετης ροής |
Λ.Ηρ. Πολυτεχνείου (Πειραιάς) | 0,35 | από Ελ.Βενιζέλου μέχρι Β.Γεωργίου | |
κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | παράλληλης ροής | ||
Συγγρού | 1,00 | Ζίννη - Αθ. Διάκου | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | παράλληλης ροής | ||
Λ. Αλεξάνδρας | 4,50 | Λ.Κηφισίας – Πατησίων | |
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | Μαυρομματαίων - Σούτσου | παράλληλης ροής | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | Εσλιν- Μαυρομματαίων | παράλληλης ροής | |
Ιπποκράτους | 1,40 | Λ.Κατσώνη - Σόλωνος | παράλληλης ροής |
Μαυρομματαίων | 0,20 | Βασ. Ηρακλείου – Λ. Αλεξάνδρας | παράλληλης ροής |
Βασ. Κωνσταντίνου | 2,56 | Βασ. Ολγας - ξεν. Χίλτον | |
Κατεύθυνση προς Κηφισιά | παράλληλης ροής | ||
Κατεύθυνση προς Φάληρο | |||
Ακτή Ξαβερίου | 2,42 | Μ. Χατζηκυριάκου - Ακτή Μιαούλη | παράλληλης ροής |
Κατεύθυνση προς κέντρο Πειραιά | |||
Κατεύθυνση προς περιφ. Πειραιά | |||
Λ.Δημοκρατίας (Αγ. Ανάργυροι) | 1,50 | Κύπρου έως Πλαστήρα | |
Κατεύθυνση προς κέντρο | παράλληλης ροής | ||
Κατεύθυνση προς περιφέρεια | |||
Ερατοσθένους | 0,40 | Από Πλ.Πλαστήρα μέχρι Βασ. Κωνσταντίνου -(μονής κατεύθυνσης.) | παράλληλης ροής |
Κατεύθυνση προς κέντρο | |||
Παπαδιαμαντοπούλου | 0,70 | Από Λ.Παπάγου μέχρι Λ.Βασ. Σοφίας (μονής κατεύθυνσης.) | παράλληλης ροής |
Κατεύθυνση προς κέντρο | |||
Μεταμορφώσεως (Χαλάνδρι) | 0,70 | Από Δουκ. Πλακεντίας μέχρι Ολύμπου | αντίθετης ροής |
Εθνάρχου Μακαρίου / Λ. Ποσειδώνος (Δ. Φαλήρου / Δ. Μοσχάτου) | 0,58 | Πίνδου - Ζερβού | παράλληλης ροής |
Κατεύθυνση προς Πειραιά | |||
Ακτή Κονδύλη (Δ.Πειραιά) | 0,55 | παράλληλης ροής | |
Κατεύθυνση προς κέντρο Πειραιά Κατεύθυνση προς περιφέρεια Πειραιά | Ακτή Ηετιώνεια-Π.Βλαχάκου Αιτωλικού -Δερβενακίων | ||
Ηπείρου (Δ. Αθηναίων) | 0,33 | Αχαρνών - Γ' Σεπτεμβρίου | παράλληλης ροής |
Τσαμαδού (Δ.Πειραιά) | 0,55 | Εθν.Αντίστασης-Γρ.Λαμπράκη | λεωφορειόδρομος |
Λ.Χατζηκυριακου (Δ.Πειραιά) κατεύθυνση προς οδό Θηβών | 0,73 | Κλεισόβης -Σαχτούρη | αντίθετης ροής |
Λ.Ηρ.Πολυτεχνείου (Δ.Πειραιά) κατεύθυνση προς οδό Θηβών | 0,98 | Σαχτούρη-Τσαμαδού | αντίθετης ροής |
ΙΙας Μεραρχίας (Δ.Πειραιά) κατεύθυνση προς Ακτή Μιαούλη | 0,26 | Ηρ.Πολυτεχνείου-Ακτή Μιαούλη | αντίθετης ροής |
Ιερά Οδός (Δ.Αιγάλεω) | 0,60 | Λ.Κηφισού-Θηβών | παράλληλης ροής |
κατεύθυνση προς Χαιδάρι κατεύθυνση προς Αθήνα | από Φιλαδελφείας ως Χρ.Σμύρνης από Θηβών έως Φιλιππουπόλεως | ||
ΣΥΝΟΛΟ ΧΛΜ | 52,30 |
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr