Μετρό Θεσσαλονίκης: Εντός 4 μηνών η μελέτη για τα αρχαία στη Βενιζέλου
Το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία και τους σταθμούς Φλέμινγξ, Αγίας Σοφίας και Πανεπιστημίου επισκέφθηκε ο γενικός γραμματές Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Εντός του 2020 θα γίνουν όλες οι ενέργειες ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισήμανε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι εντός τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Ο ίδιος ξεκαθάρισε για ακόμη μια φορά ότι «αρχές του 2023 το έργο θα παραδοθεί στην πόλη». Ο κ. Καραγιάννης επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, αλλά και τους σταθμούς Φλέμιγκ, Πανεπιστημίου και Αγίας Σοφίας, και δήλωσε ικανοποιημένος από τους «γοργούς ρυθμούς υλοποίησης του έργου». Ειδικότερα για το αμαξοστάσιο Πυλαίας, είπε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες «θα ξεκινήσει μερική ηλεκτροδότηση, που θα επιτρέψει και την έναρξη των δοκιμών των τρένων».
Αναφορικά με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό του Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ, θα προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα οι μελέτες που χρειάζεται να γίνουν, ώστε να υλοποιηθεί η διαδικασία της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, με τη λύση που έχουμε προτείνει και έχουμε τη γνωμοδοτική απόφαση από το ΚΑΣ». Πρόσθεσε, δε, ότι «περιμένουμε από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη τη σχετική υπουργική απόφαση και πάρα πολύ γρήγορα υλοποιούμε αυτά που έχουμε πει». Ερωτηθείς για το έργο που αφορά την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη Θεσσαλονίκη και την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο (fly-over), ο γ.γ. Υποδομών είπε ότι αυτή η λύση επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον και ειδικότερα το Σέιχ - Σου.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο προσφυγής κατά της απόφασης του ΚΑΣ για τον σταθμό Βενιζέλου, απάντησε ότι «εμείς έχουμε οπλίσει πάρα πολύ καλά την απόφαση, την οποία υποστηρίξαμε στο ΚΑΣ, οπότε δεν φοβόμαστε. Εάν συμβεί θα το αντιμετωπίσουμε, όπως αντιμετωπίζουμε κάθε πιθανό ενδεχόμενο δικαστικής εμπλοκής. Με τη λύση της δική μας, αυτό που πρέπει να το καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς, είναι ότι δεν φεύγουν τα αρχαία από το σταθμό Βενιζέλου». Υπογράμμισε ακόμα ότι «θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα ο σταθμός και με μικρότερο κόστος, με το ίδιο αποτέλεσμα, εάν ήταν εφικτή η κατασκευή με την παραμονή των αρχαιοτήτων επιτόπου».
Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Τονίζεται ότι οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη θα είναι αυτόματοι, δεν θα έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός θα γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου, όπου βρίσκονται οι γραφειακοί χώροι.
Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr