Υγεία|19.10.2018 00:04

Στην κρίση ο Έλληνας θέλει το ...viagra του

Δήμητρα Ευθυμιάδου

Η κρίση κρίση αλλά και το σεξ, σεξ για τους Έλληνες, οι οποίοι, παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, δεν διστάζουν να καταφύγουν στα χάπια του έρωτα για να κρατηθούν στο... ύψος των περιστάσεων. Αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στις πωλήσεις των φαρμάκων κατά της στυτικής δυσλειτουργίας, τα οποία συνεχίζουν να πωλούν με τρελούς ρυθμούς εν μέσω δημοσιονομικών προβλημάτων, ξεπερνώντας σε τζίρο ετησίως τα 22 εκατ. ευρώ. Χρήματα, τα οποία δίνουν οι Έλληνες από την τσέπη τους, καθώς τα φάρμακα του έρωτα δεν αποζημιώνονται από την κοινωνική ασφάλιση. 

Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και οι πωλήσεις των γενόσημων φαρμάκων του σεξ. Γεγονός που αποδίδεται τόσο στη μειωμένη τιμή τους, όσο και στο ταμπού που έχουν ακόμη οι Έλληνες να ζητήσουν από τα φαρμακεία τα πρωτότυπα φάρμακα, που μάλλον έχουν γνωστότερα ονόματα και θα γίνουν γρήγορα αντιληπτοί από τους αδιάκριτους...


Φοβού την τρόϊκα


Σίγουρα πάντως δεν θα θέλαμε να μάθει η τρόικα ότι οι Έλληνες το ρίχνουν έξω... σεξουαλικά, καθώς μόνο το τελευταίο έτος (από τον  Οκτώβριο του 2016 έως και τον Σεπτέμβριο του 2017) πουλήθηκαν συνολικά 996.000 κουτιά φαρμάκων που ανεβάζουν τις... επιδόσεις του ανδρικού πληθυσμού. Από αυτά, τα 720.252 ήταν πρωτότυπα και τα 276.242 γενόσημα. Άλλωστε, η πατέντα των πρωτότυπων φαρμάκων κατά της στυτικής δυσλειτουργίας έχει λήξει και πλέον στην αγορά έχουν κυκλοφορήσει και αντίγραφα. 

Μόνο το 2016 πουλήθηκαν συνολικά 1.046.493 κουτιά φαρμάκων για τη στυτική δυσλειτουργία, όταν το 2015 είχαν πουληθεί 974.780 και το 2014 896.813 κουτιά.

Το χρηματιστήριο των σεξουαλικών χαπιών, πάντως, συνεχίζει να αποδίδει 
στους εμπνευστές του. Σήμερα, στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν τέσσερα πρωτότυπα φάρμακα για τη στυτική δυσλειτουργία, αλλά και γενόσημα. 

Στα ελληνικά φαρμακεία κυκλοφορεί η ταδαλαφίλη, γνωστό και ως το «πράσινο» φάρμακο του σεξ, που κατέχει περίπου το 33% της αγοράς. Όπως και η σιλδεναφίλη, σε «γαλάζιες» ερωτικές αποχρώσεις, με μερίδιο αγοράς στο 17,5%. Επίσης, η βαρδεναφίλη σε «πορτοκαλί»... ρυθμούς με 16% μερίδιο αγοράς, καθώς και ένα νέο, τέταρτο φάρμακο, με δραστική ουσία την αβαναφίλη σε «κίτρινες» αποχρώσεις. Τα γενόσημα φάρμακα καταλαμβάνουν σήμερα ποσοστό αγοράς 28%, ενώ παρουσιάζουν συνεχείς αυξητικές τάσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2013 είχαν πουληθεί 26.078 κουτιά γενόσημων φαρμάκων για το σεξ, την επόμενη χρονιά (το 2014) ανέβηκαν στα 131.106, ενώ όσο η οικονομική κρίση μεγάλωνε, τόσο αυξάνονταν οι πωλήσεις τους. Το 2015 εκτοξεύθηκαν στα 189.409, για να φθάσουν το 2016 τα 242.055 κουτιά.

Αρνητική λίστα


Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, οι Έλληνες αγοράζουν τα φάρμακα Παρασκευή ή Σάββατο βράδυ, για να είναι ετοιμοπόλεμοι για τις ερωτικές τους περιπτύξεις χωρίς ιατρική συνταγή. Να σημειωθεί ότι τα εν λόγω φάρμακα βρίσκονται στη λεγόμενη «αρνητική λίστα» και δεν αποζημιώνονται, επειδή έχουν χαρακτηριστεί σκευάσματα lifestyle. Με βάση τα στοιχεία, αγοραστές είναι κυρίως η ηλικιακή ομάδα μεταξύ 25 και 45 ετών, γεγονός που αποδίδεται στο στρες της κρίσης αλλά και στο άγχος της επίδοσης, ενώ δεν λείπουν και εκείνοι που το λαμβάνουν λόγω συνοδών νοσημάτων, όπως είναι η υπέρταση που επηρεάζει τη λίμπιντο. Παράλληλα, και τα αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά -που δίνουν και παίρνουν τις μέρες της κρίσης και μειώνουν την ερωτική διάθεση- οδηγούν κάποιους στα σκευάσματα της στυτικής δυσλειτουργίας. Βασικό κριτήριο για την επιλογή τους, ο χρόνος διάρκειας, όπως προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων. 

Ο χρόνος μετράει...


Σύμφωνα με τους επιστήμονες του σεξ, η ταδαλαφίλη διαρκεί έως και 36 ώρες, γι' αυτό και έχει χαρακτηρισθεί ως το «χάπι του Σαββατοκύριακου». Η σιλδεναφίλη διαρκεί έως και πέντε ώρες, αντίστοιχα και η βαρδεναφίλη, ενώ η νέα δραστική ουσία που κυκλοφορεί, η αβαναφίλη, έχει χρόνο διάρκειας κοντά στις 6 ώρες και δράση στα 15 λεπτά. Ίσως γι' αυτό η διάθεση των Ελλήνων για σεξ να αποτυπώνεται με συνεχείς τάσεις αύξησης τον τελευταίο χρόνο, σε σύγκριση με τα πρώτα χρόνια της κρίσης. Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ανδρολογικό Ινστιτούτο Αθηνών (2017), ότι η συχνότητα των σεξουαλικών επαφών στους άνδρες 18-34 ετών έχει αυξηθεί κατά 35% το τελευταίο τετράμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πριν από έναν χρόνο. Την ίδια στιγμή, και στους άνδρες άνω των 54 ετών οι σεξουαλικές επαφές είναι εξίσου αυξημένες, σε ποσοστό 27%. H ίδια έρευνα, που έγινε σε δείγμα 600 ανδρών, ηλικίας 25-64 ετών, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις, έδειξε ότι οι άνδρες σήμερα εστιάζουν ιδιαίτερα στο σεξ και ως πράξη και ως διάθεση, παρόλο που κάποιος θα περίμενε όλη αυτή η οικονομική αβεβαιότητα να έχει επηρεάσει αρνητικά την ερωτική τους διάθεση, κάτι το οποίο είχε επιβεβαιωθεί στο παρελθόν σε αντίστοιχες έρευνες.
Να σημειωθεί ότι, με βάση τις επίσημες καταγραφές, 1 στους 2 άνδρες έως τα 40 του θα παρουσιάσει έστω μία φορά στυτική δυσλειτουργία, που μπορεί να είναι περιστασιακή.

Έλληνεςσεξκρίση