Lifestyle | 04.05.2020 19:54

Νικόλας Νιάρχος - Λουί Σαρκοζί: Οι χρυσοί κληρονόμοι ράβουν... δική τους δυναστεία

Μαρία Παπαϊωάννου

Οταν δύο άνθρωποι µε κοινές επιχειρηµατικές και πολιτικές καταβολές, που αγαπούν την τέχνη και τη φιλοσοφία, συναντούν από κοινού τη µόδα, τότε είναι η στιγµή που γεννάται µια διαφορετική ιντελιγκέντσια τάση της. Ο λόγος για τον γιο του πρώην Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί, Λουί Σαρκοζί, και τον εγγόνο του µεγιστάνα Σταύρου Νιάρχου και γιο του Σπύρου Νιάρχου και της Δάφνης Γκίνες, Νικόλα Νιάρχο. Δύο προσωπικότητες που στα νεανικά τους χρόνια ξεχωρίζουν από το οικογενειακό κατεστηµένο, χαράσσοντας τη δική τους πορεία και προχωρώντας σε µια κίνηση που αντικατοπτρίζει την ξεχωριστή αισθητική µατιά τους στη ζωή.

Συλλογή Enigma

Ολα ξεκίνησαν όταν στα µέσα του 2018 ο Λουί Σαρκοζί δέχτηκε ένα µήνυµα στον προσωπικό του λογαριασµό στο Instagram από τους ιδιοκτήτες της ισπανικής εταιρείας υποδηµάτων Boonper. Η πρώτη τους επαφή είχε να κάνει µε την αναζήτηση επιδραστικών ανθρώπων στα social media για την προώθηση των προϊόντων τους. Εξετάζοντας όµως πιο προσεκτικά το προφίλ του 23χρονου σήµερα τελειόφοιτου φιλοσοφικών και θρησκευτικών σπουδών στο New York University, αντιλήφθηκαν πως η επαφή αυτή µπορεί να ξεπεράσει το στενό πλαίσιο του marketing.

Ο Λουί, που αρέσκεται στο να «γεννά» και να προβάλλει νέες ιδέες, αποφάσισε στο πλαίσιο της επικοινωνίας τους να τους καταθέσει ένα σχέδιο για τη δηµιουργία µιας ιντελεκτουέλ σειράς ανδρικών παπουτσιών. «Παντρεύοντας» την προσωπική του αισθητική µε την αγάπη του για τη φιλοσοφία δηµιούργησε τη συλλογή Enigma. H ονοµασία αντικατοπτρίζει το παιχνίδι της µόδας, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή του στους «New York Times». Συγκεκριµένα, κάθε παπούτσι έχει πάνω του ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει µία από τις τέσσερις προσωπικότητες που τον ενέπνευσαν.

Τα µοκασίνια µε «αέρα» Μαντάµ Κιουρί έχουν πάνω τους το χηµικό στοιχείο ράδιο, ενώ αυτά του Τόµας Τζέφερσον τα αστέρια των αµερικανικών αποικιών. Με έµπνευση από τον Σίγκµουντ Φρόιντ δηµιουργήθηκαν παπούτσια µε ονειροπαγίδες, ενώ για τους πιο ροµαντικούς η επιλογή της δηµιουργίας Ουίλιαµ Σαίξπηρ κοσµεί το υπόδηµα µε µια διακριτική φράση από τον Ρωµαίο και την Ιουλιέτα.

Ο ενδιαφερόµενος φοράει ένα αινιγµατικό παπούτσι, ενώ η συσκευασία συνοδεύεται και από ένα µίνι βιογραφικό. Και αν κάποιοι σκεφτούν πως στους κόλπους της οικογένειας υπάρχουν αντιρρήσεις, ο Λουί το διαψεύδει. Στη συνέντευξή του τόνισε πως είχε την αµέριστη στήριξη των δικών του ανθρώπων, ενώ ξεκαθάρισε πως ακόµα και έπειτα από αυτό το εγχείρηµα θεωρεί τον εαυτό του το µεγάλο outsider της µόδας. Αλλωστε µπορεί η εµφάνιση να είχε άµεσο αντίκτυπο στη ζωή του, καθώς για την κάθε συνάντηση στο πλευρό του πατέρα του έπρεπε να επιλέξει την κατάλληλη ενδυµασία, ωστόσο κάπου εκεί τελείωνε και η όποια περαιτέρω σύνδεσή του µε την γκαρνταρόµπα.

Έμπνευση 

Η διαφορετική πινελιά, όµως, σε αυτήν τη συνεργασία δόθηκε όταν οι ιδιοκτήτες της Boonper, Victoria Falomir και Pablo Gómez-Lechón, επικοινώνησαν διαδικτυακά και µε τον Νικόλα Νιάρχο. Σκοπός τους ήταν ο 31χρονος δηµοσιογράφος και λάτρης της φωτογραφίας να «χαρίσει» τα κλικ του φακού του για τη νέα καµπάνια. Ο Νικόλας δέχτηκε την πρόταση και µε τη σειρά του πρότεινε για µοντέλα κάποιους από τους φαινοµενικά «πνευµατικούς κληρονόµους» των προσωπικοτήτων που ενέπνευσαν τη συλλογή. Κάπως έτσι το αποτέλεσµα δικαίωσε τόσο τους άµεσα εµπλεκόµενους όσο και το κοινό που έσπευσε να συµπληρώσει τη συλλογή του µε τις ιδιαίτερες δηµιουργίες.

Το ευτύχηµα είναι ότι κανείς δεν αρνήθηκε να συµµετάσχει στη φωτογράφηση. Πρόσωπα όπως ο καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας του Χάρβαρντ Στίβεν Πίνκερ, ο αρχιτέκτονας Ρόµπερτ Α. Μ. Στερν, ο συγγραφέας Τζόσουα Κοέν και ο πρόεδρος της φοιτητικής οµάδας Uncomfortable Learning και συγγραφέας του βιβλίου «Uncensored» Ζάχαρι Ρ. Γουντ πόζαραν στον φακό του Νικόλα Νιάρχου.

Μέσα στις πρώτες πέντε µέρες κυκλοφορίας των υποδηµάτων, και χωρίς καµία ιδιαίτερη προωθητική κίνηση, η εταιρεία πούλησε 100 ζεύγη από τη συλλογή. Πρόκειται για χειροποίητες δηµιουργίες που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Boonper στην Almansa, το οποίο απασχολεί µόλις 25 υπαλλήλους. Οι τιµές κυµαίνονται από 140 έως περίπου 340 δολάρια, ενώ η εταιρεία υποστηρίζεται από τον Ισπανό δισεκατοµµυριούχο Juan Roig. Αναφερόµενοι στη συγκεκριµένη καµπάνια, οι ιδιοκτήτες Victoria Falomir και Pablo Gómez-Lechón δηλώνουν στους «New York Times»: «Μας αρέσει η ευελιξία, η άνεση και η διαχρονική κοµψότητα αυτού του προϊόντος. Υπάρχουν ατελείωτες ερµηνείες πίσω από τη δηµιουργία των παπουτσιών, ενώ δεν χάνουν επ’ ουδενί το θέλγητρο και την κοµψότητά τους».

Συγκλίνουσες προσωπικότητες

Οταν οι δύο γόνοι των γνωστών οικογενειών συναντήθηκαν, εστίασαν γρήγορα στα κοινά τους. Η αγάπη για την τέχνη και το γραπτό µονοπωλούν το ενδιαφέρον και των δύο. Από τη µια πλευρά ο Λουί έχει εκφράσει ανοιχτά το ενδιαφέρον του να ασχοληθεί µε τη δηµοσιογραφία µετά το πέρας των σπουδών του. Αγαπάει τη συγγραφή, ενώ στον ελεύθερο χρόνο του συνεισφέρει µε τα κείµενά του στο ιστολόγιο του Washington Examiner.

Στην αντίπερα όχθη, ο διάδοχος της κολοσσιαίας επιχειρηµατικής δυναστείας επέλεξε διαφορετική ρότα από µικρός. Μακριά από τις επαγγελµατικές δραστηριότητες της οικογένειας, ο Νικόλας σπούδασε στο Yale, ενώ συνέχισε την ακαδηµαϊκή του πορεία στο Columbia University, αποκτώντας µεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στα media. Κείµενά του έχουν δηµοσιευθεί σε κορυφαία έντυπα του πλανήτη («The Guardian», «Independent», «Observer», «The New Yorker», «Huffington Post»).

Παράλληλα, η τολµηρή φύση του τον οδήγησε µε µια κάµερα στο χέρι στο Μόντε Κάρλο, στην Ιαπωνία, στο Κονγκό, στην Υεµένη και στην Μπουρκίνα Φάσο για την ολοκλήρωση ξεχωριστών ρεπορτάζ. Το κατά πόσο η οικογένειά του είναι σύµφωνη µε τις επαγγελµατικές του επιλογές είναι άγνωστο. Το σίγουρο είναι ότι απέδειξε από νωρίς πως αυτός ο δρόµος δεν αποτέλεσε ένα απλό νεανικό πείσµα, αλλά µια στάση ζωής. Μακριά από τις εκκεντρικότητες και τις κοσµικές εκδηλώσεις ο Νικόλας συνεχίζει αδιάκοπα να καλλιεργεί το πνεύµα του και να απολαµβάνει έναν µάλλον αρκετά διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτό των εξαδέλφων του, Σταύρου και Ευγενίας. Μήπως αυτή η συνεργασία αποτελεί την απαρχή µιας πολλά υποσχόµενης επιχειρηµατικής δραστηριότητας ανάµεσα σε δύο αντισυµβατικούς νέους µε συγκρίσιµες καταβολές και παρόµοιες βλέψεις για το µέλλον; 

παπούτσιαΝικόλας Νιάρχοςμόδα