Σπύρος Φωκάς: Χρέη σε ΔΕΗ και εφορία οδήγησαν τον ηθοποιό στο νοσοκομείο
NewsroomΟ Σπύρος Φωκάς, ένας από τους Έλληνες ηθοποιούς που έκαναν διεθνή καριέρα, καθώς έχει πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες παραγωγές στην Ευρώπη και το Χόλιγουντ, βιώνει τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής του στο χωριό Καλαμάκι Κορινθίας, όπου ζει εδώ και αρκετό καιρό μαζί με τη γυναίκα του, Λίλιαν. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Espresso» ο ηθοποιός αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να πληρώσει τις οφειλές προς τη ΔΕΗ και την εφορία.
Πιο συγκεκριμένα, ο Σπύρος Φωκάς αισθάνθηκε δυσφορία και έντονους πόνους στην καρδιά, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο Νοσοκομείο Κορίνθου, όπου νοσηλεύτηκε για προληπτικούς λόγους επί ένα εικοσιτετράωρο, με τους γιατρούς να του παρέχουν τις πρώτες βοήθειες. Η σύζυγός του, Λίλιαν δήλωσε στην εφημερίδα: «Περάσαμε μια τραγική κατάσταση όλο αυτό το διάστημα τόσο με την ΔΕΗ όσο και με την εφορία. Ο Σπύρος πρώτη φορά στην ζωή του έπειτα από επίμονες προσπάθειες πήρε πνευματικά δικαιώματα από τις τόσες ταινίες που είχε παίξει στον ιταλικό κινηματογράφο. Ωστόσο, επειδή χρωστούσε στην εφορία, όλα αυτά τα λεφτά παρακρατήθηκαν.
Αποτέλεσμα, να μην έχουμε ούτε ένα ευρώ να ζήσουμε, αλλά και να πληρώσουμε το ρεύμα, οπότε η ΔΕΗ το έκοψε. Όλα αυτά δημιούργησαν στεναχώρια, δυσφορία και πόνους στην καρδιά στον Σπύρο μου, με αποτέλεσμα να εισαχθεί επειγόντως στο νοσοκομείο. Το ποσό που χρωστούσαμε ήταν 1.500 ευρώ, ωστόσο βάζαμε κάθε μήνα κάποια χρήματα. Όμως η υπηρεσία της ΔΕΗ θεώρησε σωστό να κόψει το ρεύμα. Δεν είχαμε ούτε φως, ούτε ψυγείο, ούτε έναν ανεμιστήρα για να αισθάνεται ο Σπύρος καλά», κατέληξε.
Σπύρος Φωκάς: Από το Ματωμένο Ηλιοβασίλεμα στον Ράμπο και το Διαμάντι του Νείλου
Ο Σπύρος Φωκάς γεννήθηκε στην Πάτρα και ο κινηματογραφικός φακός φώτισε για πρώτη φορά το πρόσωπό του το 1959 στην ταινία του Ανδρέα Λαμπρινού, «Ματωμένο Ηλιοβασίλεμα». Η ταινία προβλήθηκε τότε στο Φεστιβάλ των Καννών και ήταν η αφετηρία για την διεθνή καριέρα του. Μετά από αυτή τη διάκριση, όντας και απόφοιτος της δραματικής σχολής του Κωστή Μιχαηλίδη, δεν άργησε να πάρει το ρίσκο και να πάει στην Ιταλία, στα στούντιο της Τσινετσιτά, όπου και αξιοποίησε τις οντισιόν και τις ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν.
Έτσι, συμμετέχει σε διεθνείς παραγωγές, όπως στις ταινίες «Όταν θέλει η γυναίκα» του Βιντσέντε Μινέλι πλάι στην μεγάλη Λάιζα Μινέλι και «Ο Ρόκο και τα Αδέλφια του» του Λουκίνο Βισκόντι, πλάι στην αξέχαστη Κατίνα Παξινού. Ειδικότερα με την εμφάνιση του στην ταινία του Φράνκο Ρόσι «Ο Θάνατος ενός Φίλου», απογειώνεται η κινηματογραφική του καριέρα, αφού κερδίζει βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Λοκάρντο.
Στη συνέχεια κάνει το μεγάλο βήμα προς το Χόλιγουντ, συμμετέχοντας πλέον σε αμιγώς αμερικάνικες παραγωγές. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, στα μέσα της δεκαετίας του ’60 και κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Δαλιανίδη, γυρίζει στην Φίνος Φίλμ δύο ταινίες πλάι στην Ζωή Λάσκαρη, τον «Εγωισμό» και τη «Στεφανία», που άφησαν εποχή. Δεν άργησε όμως να ξαναφύγει για την Αμερική, όπου πρωταγωνίστησε σε ταινίες που έκαναν μεγάλη εμπορική επιτυχία, όπως το «Διαμάντι του Νείλου» και «Ράμπο 3».
Συνολικά έπαιξε σε 36 ταινίες, 2 εκ των οποίων της Φίνος Φιλμ. Σε όλη την κινηματογραφική καριέρα του έπαιξε με επιτυχία σε πάνω από 30 ταινίες, οι περισσότερες στην Ιταλία και στην Αμερική, και αξίζει να αναφερθεί ότι έγινε ιδιαίτερα γνωστός και αγαπητός, και από τις εμφανίσεις του σε γνωστά θέατρα του εξωτερικού. Σημαντική τέλος ήταν και η παρουσία του στην ελληνική τηλεόραση, πρωταγωνιστώντας σε κοινωνικές και δραματικές σειρές, ανάμεσά τους οι: «Ανατομία ενός εγκλήματος», «Δύο Ξένοι», «Οι κληρονόμοι», «Της αγάπης μαχαιριά», «Φιλί ζωής» κ.αλ.
Πηγή: finosfilm.com
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή