Νίκος Πορτοκάλογλου: Η πρώτη φορά που συνάντησε τον Σαββόπουλο και το «μου λείπει» για τον Μαχαιρίτσα
NewsroomΚαλεσμένος στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω» βρέθηκε ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ο οποίος παραχώρησε μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων στη μουσική σκηνή. «Οι γονείς μου ζορίστηκαν ν' αποδεχθούν ότι θα γίνω τραγουδιστής» είπε μεταξύ άλλων ο τραγουδοποιός, ο οποίος αποκάλυψε πως είχε μία κλίση στη ζωγραφική και προσπάθησε ν' ασχοληθεί με την αρχιτεκτονική ή τη ζωγραφική αλλά τελικά κατάλαβε πως το μόνο που του πήγαινε ήταν να είναι μουσικός. Τόνισε δε πως ουσιαστικά υπήρξε αυτοδίδακτος μουσικός.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο συγκρότημά του, τους θρυλικούς «Φατμέ» και αποκάλυψε την ιστορία ενός πολύ γνωστού του τραγουδιού. «Μετά τη διάλυση των "Φατμέ", σκέφτηκα να τα παρατήσω, διότι ζορίστηκα πολύ περισσότερο από ό,τι περίμενα. Ήμουν προετοιμασμένος ότι θα έκανα μία νέα αρχή αλλά δεν περίμενα να ξεκινούσα από το μηδέν. Έλεγα: "Μπορεί να μην έχει μέλλον για μένα το τραγούδι". Άρχισα να φλερτάρω με διάφορες ιδέες. Είχα και κάποιους φίλους που είχαν "μεταναστεύσει" στην Πάρο, είχαν ανοίξει μαγαζιά, ζούσαν μία άλλη ζωή, με διαφορετικούς ρυθμούς και κάπου τους ζήλευα όταν πήγαινα τα καλοκαίρια. Τότε, έγραψα το τραγούδι "Τα καράβια μου καίω", τ' οποίο προέκυψε από την "πάλη" με τον εαυτό μου για το αν θα μείνω ή θα φύγω από τη δουλειά μου. Πολλά χρόνια αργότερα το κομμάτι απέκτησε άλλο νόημα. Μέσα στην κρίση, που άρχισαν οι νέοι να φεύγουν από την Ελλάδα, αυτό το τραγούδι εξέφρασε εκείνη τη δύσκολη εποχή. Από ένα τραγούδι που εξέφραζε μία προσωπική μου κρίση, έφτασε αν μιλάει για μία συλλογική κρίση».
Διονύσης Σαββόπουλος
Παράλληλα, περιέγραψε την πρώτη φορά που συνάντησε τον Διονύση Σαββόπουλο, αλλά και για το πως ξεκίνησε η συνεργασία τους. «Το πρώτο live που είδα, ήταν στη μπουάτ "Κύτταρο", το 1973. Ήταν εκείνη την περίοδο που είχαν κυκλοφορήσει το "Μπάλλος" και "Βρώμικο ψωμί". Ήταν μια μυθική παράσταση. Αισθάνθηκα μία έκρηξη μέσα στο μυαλό μου. Αισθάνθηκα ότι εδώ είμαι, εδώ ανήκω, εδώ είναι το σπίτι μου. Ήταν αυτός ο συνδυασμός όλων αυτών των διαφορετικών στοιχείων, με αυτόν τον τρόπο, με αυτή την τρέλα του Σαββόπουλου και την ιδιοφυΐα του στον στοίχο και τη μουσική και τον τρόπο που διοργάνωνε τις παραστάσεις» είπε και συνέχισε: « Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που σκέφτηκα να του πάω τα τραγούδια μου. Βρήκα το τηλέφωνο του από τον κατάλογο. Με δέχτηκε. Είχα πάει μαζί με τους άλλους δύο φίλους μου που γράφαμε τότε, τον Χάρη Καβαλιεράτο και τον Πάνο Φιλιππάκη, οι οποίοι δημιούργησαν μετά τους "Χάνομαι γιατί ρεμβάζω". Το άλλο συγκρότημα που βγήκε από τη νεανική μου παρέα δηλαδή. Μας δέχτηκε πολύ θερμά, πολύ γενναιόδωρα, μας έδεσε πολλές συμβουλές και θα του το χρωστάω αυτό πάντα».
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μεταξύ άλλων, ο τραγουδοποιός μίλησε από καρδιάς για την απώλεια του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. «Δεν είναι εύκολο να κάνεις φιλίες μέσα στον χώρο. Θυμάμαι πολύ καλά προς την προηγούμενη συνέντευξη την είχαμε κάνει μαζί με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Βρεθήκαμε μετά από 40 χρόνια παράλληλης πορείας, σε φάση ωριμότητας και δεν είχαμε ν' αποδείξουμε κάτι ο ένας στον άλλον, οπότε έγινε ένα μαγικό πράγμα εκείνη τη χρονιά. Εγώ όταν το σκέφτομαι όλο αυτό, λέω: "κάλλιο αργά παρά ποτέ"».
Ανάμεσα σε αυτούς που μίλησαν στην εκπομπή για τον Νίκο Πορτοκάλογλου ήταν και η κόρη του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Μαρία Κλάρα: «Ο πατέρας μου με τον Νίκο είχε μια πολύ έντονη σχέση. Ήταν κάτι σαν μια συμπαντική συμφωνία. Ήθελαν από πάντα να δουλέψουν μαζί. Δε γινόταν ποτέ όμως. Ήταν πολύ καρμικό όταν έγινε όλο αυτό. Ήταν τελείως αντίθετοι, τελείως διαφορετικοί ο ένας από τον άλλον, αλλά νομίζω πως αλληλοσυμπληρώνονταν. Ήταν ένα πολύ συναισθηματικό πρόγραμμα. Σου δημιουργούσε μια νοσταλγία. Εγώ θυμάμαι να με παίρνει με το αμάξι και πάντα ακούγαμε τραγούδια του Νίκου. Δηλαδή υπήρχε πάντα στην καθημερινότητά μας. Όταν μεγαλώνεις το παιδί σου μ' έναν καλλιτέχνη κάτι σημαίνει αυτό. Και επίσης θυμάμαι πολύ έντονα να υπάρχει μια κοινή αναφορά στις γυναίκες τους, στις οικογένειές του, οπότε έμεινε αυτό και μετά που "έφυγε"».
Οικογένεια
Από τις τρυφερές στιγμές στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω» ήταν όταν αναφέρθηκε στην οικογένειά του, τη σύζυγό του και τα παιδιά του, την κόρη και τον γιο του. «Για μένα η οικογένειά μου είναι ο μεγαλύτερος θησαυρός και η μεγαλύτερη επιτυχία μου. Η σύζυγός μου μού κάνει αμείλικτη κριτική. Είμαι από τους βιαστικούς. Παντρευτήκαμε σε ηλικία 25 ετών. Του χρόνου θα κλείσουμε 40 χρόνια γάμου. Ό,τι παντρεύτηκα μικρός ήταν το καλύτερο πράγμα που έκανα, χωρίς δισταγμό» είπε, καθώς πλέον είναι και παππούς.
Μουσικό Κουτί
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Νίκος Πορτοκάλογλου μίλησε για το «Μουσικό Κουτί» που παρουσιάζει στην ΕΡΤ, με τη Ρένα Μόρφη. «Η πρώτη καραντίνα που σταμάτησαν απότομα τότε οι εμφανίσεις μας στο "Γυάλινο Θέατρο" δεν ήταν τόσο τραυματική, γιατί ήταν μετά από μια μεγάλη περίοδο σκληρής δουλειάς και ξαφνικά αισθάνθηκα ότι έχω άπλετο χρόνο, ηρεμία, τα τηλέφωνα δεν χτυπούσαν παρά μόνο από φίλους που ήθελαν να πούμε κανένα νέο και κανένα αστείο ή να σχολιάσουμε την επικαιρότητα, οπότε είχα άπλετο χρόνο και έγραφα τραγούδια. Αμέσως μετά την καραντίνα ήρθε η πρόταση από τον Κωνσταντίνο Ζούλα, από την ΕΡΤ για μια μουσική εκπομπή. Στην αρχή την αντιμετώπισα αρνητικά, σκέφτηκα ότι "πού πάω τώρα να μπλέξω;", σκέφτηκα ότι είναι μια άλλη δουλειά αυτή και λέω "μπορεί να έχω και τον Χατζηνικολάου μετά να μου λέει ότι του πήρα τη δουλειά". Οπότε δίσταζα στην αρχή, αλλά προχώρησα τελικά. Την χαίρομαι, όμως, αφάνταστα. Είναι μια περιπέτεια συναρπαστική, δημιουργική και έχει πάρα πολλή προετοιμασία» είπε.
- Αναλυτικός οδηγός για τη γενική απεργία: «Παραλύει» σήμερα η Αττική - Χειρόφρενο σε μετρό, προαστιακό, λεωφορεία
- Έρευνες της Αντιτρομοκρατικής σε διαμέρισμα στο Παγκράτι - Βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά
- Αφέθηκε ελεύθερη η Ahou Daryaei, η φοιτήτρια - σύμβολο που «τα έβαλε» με το καθεστώς του Ιράν
- Ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη έπεισε άλλα ρομπότ να αφήσουν τη δουλειά τους και να πάνε μαζί του!