Lifestyle|30.10.2024 13:08

Γιάννης Μπέζος: Εφόσον εκτίθεσαι δημόσια, θα έχεις και την κριτική ή την καλή ή την κακή

Newsroom

Ο Γιάννης Μπέζος βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Buongiorno» του MEGA και μίλησε για την πορεία του στον χώρο της υποκριτικής, τη σειρά «Famagusta» και το κυπριακό ζήτημα αλλά και την εξέλιξη του θεάτρου και της τηλεόρασης.

«Το να σε ξέρουν δε σημαίνει ότι είναι και καταξίωση, το θέμα είναι να σε εκτιμούν»

Ο ηθοποιός ανέφερε ότι η τηλεόραση δημιουργεί μια εικόνα που δεν αντανακλά πάντα την πραγματική ταυτότητα του ηθοποιού, ενώ υπογράμμισε τη διαφορά μεταξύ δημοφιλίας και καταξίωσης. Επίσης, μοιράστηκε τις απόψεις του για την καλλιτεχνική κριτική, επισημαίνοντας τη σημασία της εποικοδομητικής κριτικής με στόχο την ποιοτική βελτίωση.

Ο Γιάννης Μπέζος δήλωσε αρχικά: «Δεν τα μετράω τα χρόνια στο θέατρο, μου φαίνεται σαν χθες, ενώ είναι 45 χρόνια. Τώρα ο κόσμος είναι τελείως διαφορετικός, ο χώρος μας είναι πολύ καλύτερος και το κοινό είναι καλύτερο. Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνω ότι υπάρχει μια τάση των ανθρώπων, μιλάω για τις θεατρικές σκηνές, να προτιμά έργα του ρεπερτορίου που είναι πιο απαιτητικά. Παλιά δεν τα επισκέπτονταν τόσο. Σπάνια θα επισκεφτεί θεατής θέατρο για να δει σαχλαμάρα, είτε είναι τον χειμώνα και κυρίως, το καλοκαίρι στις περιοδείες. Έχει γίνει πιο απαιτητικό το κοινό και αυτό το εξηγώ ότι έχει μπει μια άλλη ηλικία στα πράγματα, άνθρωποι που όταν ξεκινούσαμε εμείς, ήταν αγέννητοι. Είναι στο παιχνίδι και κάνουν την διαφορά».

Στη συνέχεια, μίλησε για την τηλεόραση: «Όλα τα έχω κάνει. Και θέατρο και τηλεόραση. Η τηλεόραση είναι πάρα πολύ ισχυρό μέσο και κατά κάποιον τρόπο σε αιχμαλωτίζει, δημιουργεί μια εικόνα στους θεατές, η οποία δεν είναι αυτή που είσαι και θέλει χρόνο και τρόπο για να μπορέσει να ξεπεραστεί. Είναι άλλη η αποστολή της τηλεόρασης και άλλη η αποστολή του θεάτρου. Το να σε ξέρουν δεν σημαίνει ότι είναι και καταξίωση, το θέμα είναι να σε εκτιμούν για αυτό που είσαι και όχι απλώς να σε ξέρουν», τόνισε.

Όσο για τις αποτυχίες που πιθανώς να έχει αντιμετωπίσει, είπε: «Καραμπινάτη αποτυχία δεν είχα ποτέ, αλλά κάποια πράγματα που δεν πήγαν ιδιαίτερα καλά, υπήρχε ένας λόγος που δεν πήγαν και σωστά δεν πήγαν. Ή δεν έγιναν με τον τρόπο που θα έπρεπε ή δεν ήταν και ο χρόνος για να γίνουν. Το θέμα είναι όταν δεν κάνουμε κάτι καλά, να καταλαβαίνουμε γιατί δεν γίνεται αυτό. Από την στιγμή που αποφασίζεις να κάνεις αυτήν τη δουλειά είσαι εκτεθειμένος. Δεν με πειράζει, ποτέ δεν ασχολήθηκα με αυτά. Εφόσον εκτίθεσαι δημόσια, θα έχεις και την κριτική ή την καλή ή την κακή. Καλό είναι να κάνουμε μεταξύ μας κριτική, η οποία να έχει αντίκρισμα, όχι να το κάνουμε "επειδή εγώ θα το έκανα καλύτερα", αλλά επειδή πραγματικά νοιαζόμαστε για το αποτέλεσμα. Και αυτό θέλει έναν τρόπο για να γίνει. Ότι υπάρχουν αντιπαλότητες, είναι μέσα στο παιχνίδι».

Αναφορικά με το Famagusta και τη συμμετοχή του σε αυτό, ο ηθοποιός δήλωσε: «Εδώ έχουμε ένα ζοφερό θέμα, εθνικό ευρύτατα. Είναι τα 50 χρόνια και επειδή αυτά τα θέματα καμιά φορά όταν περνούν τα χρόνια, είναι λίγο σε ύφεση, δεν θα πρέπει να τα συνηθίζουμε τόσο εύκολα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βγούμε και στα κάγκελα. Να μην πάμε στο άλλο άκρο, απλώς να ξέρουμε ένα κομμάτι της ιστορίας μας».

Για τον ρόλο του είπε: «Ήταν μια πολύ καλή συνεργασία και με έναν πολύ ευγενή τρόπο ολοκληρώθηκε και από τους ανθρώπους και ο Αντρέας και ο Κούλλης, κυρίως ο Αντρέας ο οποίος είχε όλη την ευθύνη αυτήν και το συνεργείο. Ήταν λίγο κουραστικό για μένα, πολλές φορές πήγα και ήρθα στην Κύπρο, αλλά ήταν υποχρέωσή μου στο τέλος, εφόσον αναλαμβάνουμε να κάνουμε τέτοια δουλειά και θεωρώ ότι είχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».

Τέλος, αναφέρθηκε στο Κυπριακό ζήτημα. «Πέρασαν 50 χρόνια, δεν μπορείς να το αγνοήσεις το γεγονός. Υπάρχει πάντα αυτή η δύναμη της συνήθειας. Αλλάζει το τοπίο και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό. Δεν το λέω για να πάρουμε τα φισεκλίκια να βγούμε στους δρόμους, αλλά δεν θα πρέπει να τα ξεχνάμε. Επίσης, θα πρέπει να καταλαβαίνουμε και τις δικές μας ευθύνες, εννοώ της ελληνικής πλευράς», τόνισε κλείνοντας.

ΚυπριακόηθοποιόςFamagustaΓιάννης Μπέζος