Αλκηστις Πρωτοψάλτη: Αφαίρεσε τη λέξη «χοντρή» από το τραγούδι «Αδωνις» - Η αντίδραση και η αποκάλυψη του Κραουνάκη
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Πριν από μερικές ημέρες, η Αλκηστις Πρωτοψάλτη και ο Γιώργος Νταλάρας ανέβηκαν στη σκηνή του Παλλάς και ένωσαν τις «Δυο φωνές, με μια καρδιά». Ενα από τα κομμάτια που ακούστηκαν, ήταν το αγαπημένο «Αδωνις», σε στίχους και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, το οποίο περιλαμβάνεται στο δίσκο «Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ».
Κατά τη διάρκεια της ερμηνείας του τραγουδιού, η Αλκηστις Πρωτοψάλτη αφαίρεσε τη φράση «και μια χοντρή» από τους στίχους, στέλνοντας ένα μήνυμα κατά του body shaming. Κάτι που πρόσεξαν πολλοί από τους θεατές.
Παράλληλα, ο Σταμάτης Κραουνάκης έδωσε στην ερμηνεύτρια τη δική του απάντηση, μιλώντας στις τηλεοπτικές κάμερες που τον ρώτησαν σχετικά με την «παρέμβαση» στο συγκεκριμένο κομμάτι.
Κραουνάκης: «Σιχαίνομαι τη λέξη body shaming»
«Θα απαντήσω για να μη λυσσάξετε. Κάθε ερμηνευτής στη ζωντανή απόδοση των τραγουδιών έχει το δικαίωμα να πειράξει οτιδήποτε. Εγώ κάθε φορά που λέω το τραγούδι στη λέξη χοντρή τη δείχνω τη χοντρή και όλες οι χοντρούλες από κάτω ενθουσιάζονται.
Αυτό είναι μία προσωπική της άποψη, θεωρεί ότι κάτι φταίει και δεν κάνει να λέμε τους ανθρώπους χοντρούς και τα λοιπά… αλλά το τραγούδι είναι 40 ετών και είναι αθώο. Ας κάνει ό,τι θέλει, δεν με νοιάζει. Δεν επικοινωνώ με την κυρία Πρωτοψάλτη μετά το φορτηγό του Δήμου Αθηναίων, ούτε κι εκείνη μαζί μου.
Αυτό το τραγούδι αναφέρεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο υπαρκτό, αντρικό πρόσωπο, που δεν υπάρχει περίπτωση να σας το αποκαλύψω. Είναι πασίγνωστο πρόσωπο και ήταν η αιτία για να γράψω το τραγούδι τότε» είπε, αρχικά, ο Σταμάτης Κραουνάκης.
Το τραγούδι αναφέρεται σε υπαρκτό πρόσωπο
Στις ίδιες δηλώσεις του, ο δημιουργός του τραγουδιού αποκάλυψε πως γράφτηκε για ένα υπαρκτό πρόσωπο, όμως, δεν αποκάλυψε για ποιο πρόκειται. «Αυτό το τραγούδι αναφέρεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο υπαρκτό, αντρικό πρόσωπο, που δεν υπάρχει περίπτωση να σας το αποκαλύψω. Είναι πασίγνωστο πρόσωπο και ήταν η αιτία για να γράψω το τραγούδι τότε».
Δανάη Μπάρκα: «Πλέον το να πεις τη λέξη χοντρός είναι πολύ κακό»
Η Δανάη Μπάρκα θέλησε να σχολιάσει την απόφαση της Άλκηστις Πρωτοψάλτη ν' αφαιρέσει τη λέξη «χοντρή» από το τραγούδι Άδωνις, λέγοντας: «Σίγουρα παίζει ρόλο η εποχή. Εγώ θεωρώ ότι η Άλκηστις Πρωτοψάλτη έφτασε σε αυτό το σημείο γιατί όλοι οι υπόλοιποι έχουμε βρωμίσει αυτή τη λέξη. Πλέον το να πεις τη λέξη χοντρός είναι πολύ κακό. Γιατί όμως είναι κακό; Το να πεις την λέξη αδύνατος είναι κακό; Το να πεις την λέξη ψηλός είναι κακό; Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι δεν είμαστε αδύνατοι και είμαστε χοντρούληδες. Ο καθένας έχει τον σωματότυπό του.
Αν τα τελευταία χρόνια δεν είχε γίνει αυτός ο χαμός για το body shaming, δεν θα είχε φτάσει η Αλκηστις Πρωτοψάλτη στο σημείο να βγάλει αυτή τη λέξη από το κομμάτι. Εγώ δεν θα το έκανα, αλλά δεν το βρίσκω και υπερβολικό. Σ' ένα παιδικό μυαλό καλλιεργούνται εντελώς άλλες απόψεις, δηλαδή ένα παιδί που θα δει μια χοντρή κοπέλα να μπαίνει σε ένα λεωφορείο και παράλληλα ακούνε τέτοια τραγούδια, του έρχεται πιο εύκολο να κρίνει χωρίς να το σκεφτεί».
Ελεονώρα Μελέτη: «Είναι λάθος το σκεπτικό»
Η Ελεονώρα Μελέτη είπε: «Είναι λάθος το σκεπτικό, δηλαδή πάμε να καταργήσουμε την Αναγέννηση, που το πρότυπο της γυναίκας ήταν συγκεκριμένο, πάμε να κατεβάσουμε την Αφροδίτη της Μήλου, δεν γίνεται όμως ρε παιδιά. Δεν θα μείνει τίποτα όρθιο στο τέλος», ενώ η Αφροδίτη Γραμμέλη σημείωσε με τη σειρά της: «Η λέξη χοντρός έγινε κακόηχη όταν χρησιμοποιήθηκε ως βρισιά. Τα κιλά δεν προσδιορίζουν τον άνθρωπο αλλά προσβάλλαμε κόσμο με αυτή τη λέξη. Διορθωνόμαστε όμως έτσι ή μήπως αλλάζουμε μόνο τη βιτρίνα; Αν αρχίσουμε να πετσοκόβουμε λογοτεχνικά έργα και ποιήματα και τα λοιπά, δεν σωζόμαστε έτσι».
«Και τις ξανθιές θα πρέπει να καταργήσουμε και τα ανέκδοτα θα πρέπει να καταργήσουμε. Παιδιά, δεν γίνεται» πρόσθεσε στη συνέχεια η Ελεονώρα Μελέτη και λίγο αργότερα κατέληξε: «Εμένα η δική μου λογική λέει ότι αυτά έγιναν σε εποχές που ακουγόντουσαν διαφορετικά κάποια πράγματα, δεν δημιουργούσαν προβλήματα. Πάμε τώρα να γράψουμε την επόμενη ιστορία χωρίς να πειράξουμε την προηγούμενη».
Σπύρος Μπιμπίλας: «Λάθος να επεμβαίνεις σε καλλιτεχνικό έργο»
Με τη σειρά του, ο Σπύρος Μπιμπίλας ανέφερε στην εκπομπή «Super Κατερίνα»: «Οι επεμβάσεις γίνονται σε όλα τα καλλιτεχνικά έργα. Απλώς θεωρώ ότι αυτό που έχει ξεκινήσει με το παιχνίδι των λέξεων είναι λάθος. Δεν μπορούμε ν' αφαιρέσουμε τις λέξεις από την ελληνική γλώσσα, επειδή κάποιοι το θεωρούν ότι λάθος. Εγώ είμαι κοντός. Δηλαδή από σήμερα δεν θα με λέτε κοντό; Αφού είμαι! Είναι άσχημο όταν το λέμε κοροιδευτικά για κάποιον».
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr