Το «Anora» είναι η Καλύτερη Ταινία
Three Oscars. What about four? #Oscars
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations to ANORA, this year's Best Picture winner! pic.twitter.com/zyC7dw3WhX
Three Oscars. What about four? #Oscars
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations to ANORA, this year's Best Picture winner! pic.twitter.com/zyC7dw3WhX
Now that’s a fairy-tale ending! Congratulations to Sean Baker on winning Best Directing for ANORA. #Oscars pic.twitter.com/byyQyxfW4R
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Now that’s a fairy-tale ending! Congratulations to Sean Baker on winning Best Directing for ANORA. #Oscars pic.twitter.com/byyQyxfW4R
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
The Oscar for Best Actor goes to Adrien Brody! #Oscars pic.twitter.com/O95NtIsleQ
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
A monumental achievement. Daniel Blumberg is the winner of this year's Best Original Score for THE BRUTALIST. #Oscars pic.twitter.com/OdtAk7SLkX
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Brazil snags the Oscar for Best International Feature Film. Congratulations to the cast and crew of I'M STILL HERE! 🇧🇷 #Oscars pic.twitter.com/uT5ELiigMg
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
A vision in every frame. Congratulations to Lol Crawley on winning Best Cinematography for THE BRUTALIST. #Oscars pic.twitter.com/uK5f2UbDEN
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Το Πυροσβεστικό Σώμα του Λος Άντζελες έτυχε θερμής υποδοχής, με δυνατά χειροκροτήματα να γεμίζουν το θέατρο.
The visions are clear now. DUNE: PART TWO wins the Oscar for Best Visual Effects. #Oscars pic.twitter.com/qqHvpjrNYK
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
As written! DUNE: PART TWO wins the Oscar for Best Sound. #Oscars pic.twitter.com/1E72Xjn6PF
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Για πάνω από πέντε χρόνια, ο Παλαιστίνιος ακτιβιστής Basel Adra κατέγραφε με την κάμερά του τη σταδιακή καταστροφή της Masafer Yatta στη Δυτική Όχθη, μια περιοχή που βρίσκεται στο επίκεντρο της ισραηλινής κατοχής. Στην αποστολή του αυτή, βρήκε έναν απροσδόκητο σύμμαχο: τον Ισραηλινό δημοσιογράφο Yuval, ο οποίος αποφάσισε να σταθεί στο πλευρό του και να γίνει μάρτυρας της αδικίας.
Από παιδί, ο Basel βίωνε τη βίαιη πραγματικότητα του εκτοπισμού. Μέσα από τον φακό του, απαθανατίζει την καταστροφή του χωριού του καθώς οι ισραηλινές δυνάμεις γκρεμίζουν σπίτια, ξεριζώνοντας οικογένειες στο πλαίσιο μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εκδίωξης στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη. Όταν η μοίρα τον φέρνει κοντά στον Yuval, οι δυο τους αναπτύσσουν έναν βαθύ, αλλά περίπλοκο δεσμό. Η φιλία τους δοκιμάζεται από τη σκληρή πραγματικότητα: ο Basel ζει υπό τον ασφυκτικό έλεγχο της κατοχής, ενώ ο Yuval, ως Ισραηλινός, απολαμβάνει την ελευθερία που του προσφέρει η ιδιότητά του.
Η ταινία «No Other Land», που τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Βερολίνου και προκάλεσε αίσθηση, γεννήθηκε από αυτή την ιδιαίτερη συνεργασία. Πρόκειται για μια πράξη αντίστασης μέσα σε καιρούς σκοτεινούς, μια κραυγή ενάντια στην αδικία και μια αναζήτηση δρόμου προς την ισότητα και τη δικαιοσύνη.
Το συγκινητικό ντοκιμαντέρ «Το μοναδικό κορίτσι στην ορχήστρα» ρίχνει φως στην πορεία της Όριν Ο'Μπράιεν, της πρώτης γυναίκας που κατέκτησε μια θέση πλήρους απασχόλησης στη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης.
Μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό και προσωπικές αφηγήσεις, η ταινία αποτυπώνει τον αγώνα και τις κατακτήσεις μιας σπουδαίας κοντραμπασίστριας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για τις γυναίκες στον κόσμο της συμφωνικής μουσικής.
Ένα φόρος τιμής σε μια προσωπικότητα που με το ταλέντο και την αφοσίωσή της άλλαξε για πάντα την ιστορία της κλασικής μουσικής.
Ο Mick Jagger παρουσίασε το βραβείο για το Καλύτερο Πρωτότυπο Τραγούδι, το οποίο απονεμήθηκε στο «El Mal» από την ταινία Emilia Perez. Το βραβείο παρέλαβαν οι δημιουργοί του τραγουδιού, Camille και Clement Ducol, καθώς και ο συν-σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας, Jacques Audiard.
It’s all grand, and it’s all gold!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations to the WICKED production design team for bringing the magic of Oz to life. #Oscars pic.twitter.com/qCRDJYMtoz
Η Zoe Saldana έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του Χόλιγουντ. Ωστόσο, χρειάστηκε ένα μικρό ισπανόφωνο μιούζικαλ για να της χαρίσει το πρώτο της Όσκαρ.
Η Saldana έχει εμφανιστεί σε τέσσερις από τις έξι πιο κερδοφόρες ταινίες όλων των εποχών και κατέχει τον τίτλο της πιο εμπορικά επιτυχημένης ηθοποιού στην ιστορία. Ανάμεσα στα franchises που την ανέδειξαν βρίσκονται το «Avatar», το «Star Trek», οι «Πειρατές της Καραϊβικής», οι «Φύλακες του Γαλαξία» και οι «Εκδικητές».
Οι ταινίες της έχουν αποφέρει δισεκατομμύρια στο Χόλιγουντ, αλλά μόλις φέτος ήρθε η πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ. Και τώρα, κέρδισε το πολυπόθητο βραβείο: Καλύτερη Β’ Γυναικεία Ερμηνεία, για τον ρόλο της ως δικηγόρος στην ταινία «Emilia Perez».
Στην ταινία αυτή, η 46χρονη ηθοποιός όχι μόνο υποδύεται και τραγουδά, αλλά και χορεύει – μια δεξιότητα που καλλιέργησε από την παιδική της ηλικία στη Δομινικανή Δημοκρατία.
Sean Baker makes the final cut!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations on the Oscar for Best Film Editing. #Oscars pic.twitter.com/h8lQa0psSu
Μια πολύ ωραία και συγκινητική στιγμή
Margaret Qualley makes an appearance during the #Bond tribute at the #Oscars pic.twitter.com/PodH1E4W4E
— Variety (@Variety) March 3, 2025
It’s time to pump it up!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
THE SUBSTANCE wins the Oscar for Best Makeup and Hairstyling. #Oscars pic.twitter.com/hni3Wk21RP
Ο Kieran Culkin απέσπασε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «A Real Pain» του Jesse Eisenberg.
Κατά τη διάρκεια του ευχαριστήριου λόγου του, αναφέρθηκε στη σύζυγό του, Jazz, και σε μια υπόσχεση που του είχε δώσει κάποτε: Αν κέρδιζε Όσκαρ, θα του έκανε τέσσερα παιδιά.
«Μου είπε: "Θα σου κάνω τέσσερα παιδιά όταν κερδίσεις Όσκαρ". Μου έκανε και χειραψία. Και δεν το ανέφερα ξανά… μέχρι τώρα» είπε, απευθυνόμενος στη σύζυγό του. «Θυμάσαι, αγάπη μου; Θυμάσαι; Ωραία. Τότε το μόνο που έχω να σου πω, Jazz, φως της ζωής μου, είναι: λίγη πίστη δεν θα έβλαπτε! Χωρίς πίεση. Σ’ αγαπώ. Συγγνώμη που το ξαναέκανα αυτό. Και τώρα, ας αρχίσουμε τη δουλειά για τα υπόλοιπα δύο παιδιά. Τι λες;»
Το ζευγάρι έχει ήδη δύο παιδιά.
Ο Ralph Fiennes και ο Stanley Tucci πρωταγωνιστούν στο θρίλερ «Conclave» ως δύο καρδινάλιοι που προσπαθούν να αποφασίσουν ποιος θα είναι ο επόμενος Πάπας.
Ο σκηνοθέτης Edward Berger εξηγεί πως, αν και η ταινία διαδραματίζεται στο Βατικανό, το θέμα της είναι ο διαρκής αγώνας για εξουσία – κάτι που θα μπορούσε να εκτυλίσσεται οπουδήποτε.
«Θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα στην Ουάσινγκτον, στο Λονδίνο… Οπουδήποτε υπάρχει κενό εξουσίας, θα βρεθούν άνθρωποι που θα προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν».
Ο Berger τονίζει ότι η ταινία ανατρέπει τις προσδοκίες: «Οι χαρακτήρες έχουν κινητά τηλέφωνα, ατμίζουν, καπνίζουν. Ο Πάπας καταλήγει μέσα σε μια πλαστική σακούλα, στο πίσω μέρος ενός ασθενοφόρου».
White smoke from the chapel chimney — it’s been decided: CONCLAVE wins the Oscar for Best Adapted Screenplay. #Oscars pic.twitter.com/RUxike1NUg
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Όταν ο σκηνοθέτης Sean Baker πρότεινε στη Mikey Madison τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Anora», η ηθοποιός ένιωσε ταυτόχρονα τιμή και δέος.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Ani, μιας σεξεργάτριας από το Μπρούκλιν, που το πραγματικό της όνομα είναι Anora. Όταν γνωρίζει τον Ivan «Vanya» Zakharov, έναν ανώριμο νεαρό και γιο Ρώσου ολιγάρχη, αποφασίζουν αυθόρμητα να παντρευτούν.
Όμως, το παραμυθένιο της όνειρο κινδυνεύει να γκρεμιστεί όταν οι γονείς του Ivan, τον οποίο υποδύεται ο Ρώσος ηθοποιός Mark Eidelshteyn, απαιτούν την άμεση ακύρωση του γάμου.
«Ποτέ δεν μου είχε γράψει κανένας σκηνοθέτης έναν ρόλο κομμένο και ραμμένο πάνω μου», είπε η Madison στο Reuters.
Αν και αρχικά ανησυχούσε, γρήγορα διαπίστωσε ότι εκείνη και ο Baker είχαν την ίδια οπτική για το πώς έπρεπε να αποδοθεί η Ani. «Θέλαμε και οι δύο να παρουσιάσουμε αυθεντικά την ιστορία της Ani και την πραγματικότητα της δουλειάς της. Έκανα εκτενή έρευνα πάνω στον κόσμο της σεξεργασίας – μίλησα με συμβούλους, επισκέφθηκα strip clubs και διάβασα απομνημονεύματα» ανέφερε η ηθοποιός.
This win shines like a 4-carat diamond ring!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations to Sean Baker on the Oscar for Best Original Screenplay. #Oscars pic.twitter.com/4yYxFrSyZT
Paul Tazewell will help you be popular!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations on winning the Oscar for Best Costume Design. #Oscars pic.twitter.com/nknkPvoeBN
Η ικανότητα του κινηματογράφου να εξερευνά δύσκολα και περίπλοκα ζητήματα είναι πιο απαραίτητη από ποτέ, σύμφωνα με τον πρόεδρο της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Βερολίνου, Todd Haynes.
«Ζούμε μια περίοδο βαθιάς κρίσης, όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και παγκοσμίως» δήλωσε ο Αμερικανός σκηνοθέτης, γνωστός για τις ταινίες «Carol» και «Far from Heaven», σε συνέντευξη Τύπου στις 13 Φεβρουαρίου στο Βερολίνο.
Αναφερόμενος στην πιθανότητα επιστροφής του Τραμπ στον Λευκό Οίκο, ο Haynes τόνισε πως η επίδραση αυτής της πολιτικής αλλαγής στην κινηματογραφική βιομηχανία παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό: «Πώς θα επηρεάσει μια νέα προεδρία Τραμπ τον κινηματογράφο; Είναι μια ανησυχία που βαραίνει κάθε Αμερικανό δημιουργό».
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στον χώρο του κινηματογράφου: «Το μεγάλο ερώτημα είναι: πώς μπορεί κανείς να παραμείνει πιστός στη φωνή και την ακεραιότητά του, μιλώντας δυνατά και ξεκάθαρα για όσα συμβαίνουν γύρω μας; Η απάντηση σε αυτό μένει να δοθεί».
Τα μέλη της Ακαδημίας είτε προσκαλούνται δωρεάν είτε πρέπει να πληρώσουν για τα εισιτήριά τους, με τις ακριβότερες θέσεις να βρίσκονται στους χαμηλότερους ορόφους.
Σύμφωνα με δύο μέλη της Ακαδημίας που αγόρασαν τα εισιτήριά τους, το επίπεδο 5 κοστίζει 300 δολάρια, ενώ το επίπεδο 3 κοστίζει 750 δολάρια.
Οι θέσεις στα χαμηλότερα επίπεδα φτάνουν μέχρι και τα 1.500 δολάρια, όπως ανέφεραν.
The Oscar for Best Animated Short Film goes to Shirin Sohani and Hossein Molayemi for IN THE SHADOW OF THE CYPRESS! #Oscars pic.twitter.com/0ctJ5SaIqE
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Η υπέροχη ταινία κινουμένων σχεδίων, που αφηγείται την ιστορία μιας γάτας που επιβιώνει από μια πλημμύρα, ήταν από τα φαβορί στην κατηγορία καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, αφού κατάφερε να επικρατήσει απέναντι σε τεράστια box office φαινόμενα, όπως το «Inside Out 2» και το «The Wild Robot», κερδίζοντας τη Χρυσή Σφαίρα.
«Όσο δουλεύαμε πάνω στο Flow, η γάτα δεν είχε όνομα» δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ο σκηνοθέτης της ταινίας, Gints Zilbalodis. «Απλώς τη λέγαμε "η γάτα"».
«Έχω ακούσει από πολλούς ανθρώπους ότι θεωρούν πως το όνομά της είναι Flow. Κάποιοι μάλιστα έχουν ήδη ονομάσει τις γάτες τους έτσι! Οπότε, νομίζω πως μπορούμε κι εμείς να την αποκαλούμε Flow».
Ο Kieran Culkin ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει την ταινία «A Real Pain» μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων στην Πολωνία.
Τηλεφώνησε στη φίλη και παραγωγό της ταινίας, Emma Stone, για να της πει πως δεν μπορούσε να συνεχίσει. Όπως αποκάλυψε στη Vogue, δυσκολευόταν ν' αποχωριστεί τα παιδιά του, που πλέον ήταν αρκετά μεγάλα για να του λείπουν.
«Μου είπε: "Αν δεν το κάνεις, ολόκληρη η ταινία καταρρέει. Αλλά αυτό δεν είναι δική σου ευθύνη. Δεν πρέπει να νιώθεις αυτό το βάρος"» θυμάται ο Culkin.
«Ήταν τόσο ευγενική που μου έδωσε διέξοδο» είπε. «Οπότε... υποθέτω πως είμαι μέσα;»
Όταν πέταξε για την Πολωνία, η Stone φρόντισε να είναι στην ίδια πτήση μαζί με τον σύζυγό της, κάνοντάς τον να νιώσει πιο άνετα. Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και συμπρωταγωνιστής της ταινίας, Jesse Eisenberg, παρομοίασε την οργανωμένη τους άφιξη στο αεροδρόμιο με... ανταλλαγή ομήρων.
Και τώρα, ο Culkin κρατάει στα χέρια του το πολυπόθητο Όσκαρ.
Στην ταινία υποδύεται έναν ανέμελο ξάδελφο που ταξιδεύει με τον αυστηρό, μεθοδικό πωλητή (Eisenberg) στην Πολωνία, σε μια προσπάθεια ν' ανακαλύψουν τις ρίζες τους.
Ο 42χρονος ηθοποιός βρέθηκε αντιμέτωπος στην ίδια κατηγορία με τον Jeremy Strong, ο οποίος έπαιζε τον αδελφό του στο «Succession». Και οι δύο είχαν ήδη κερδίσει Emmy για τις ερμηνείες τους—ο Culkin το 2022 και ο Strong το 2019.
A real pleasure for Kieran Culkin!
— The Academy (@TheAcademy) March 3, 2025
Congratulations on winning the Oscar for Best Supporting Actor. #Oscars pic.twitter.com/khq888KgJY
«Το Conclave είναι μια ταινία για την Καθολική Εκκλησία, αλλά μην ανησυχείτε» είπε ειρωνικά ο O'Brien.
Έπειτα, έκανε πλάκα με τη σταρ του Emilia Perez: «Karla, αν πρόκειται να τουιτάρεις για τα Όσκαρ, να θυμάσαι: με λένε Jimmy Kimmel».
Στη συνέχεια, συνέχισε μ' ένα καυστικό σχόλιο για την τεχνητή νοημοσύνη: «Δεν χρησιμοποιήσαμε AI για να φτιάξουμε αυτή την εκπομπή. Όχι, ποτέ δεν θα κάναμε κάτι τέτοιο. Χρησιμοποιήσαμε παιδική εργασία».
Δεν παρέλειψε να σατιρίσει τον ιδρυτή της Amazon, Jeff Bezos, στο κόκκινο χαλί, πριν η κάμερα δείξει έναν ηθοποιό ντυμένο ως υπάλληλο παράδοσης της Amazon.
Ο O'Brien έκανε μια θεαματική είσοδο, εμφανιζόμενος μέσα από το «κέλυφος» του σώματος της Demi Moore, σε μια σκηνή που παρέπεμπε στην ταινία «The Substance», στην οποία πρωταγωνιστεί η ηθοποιός.
Πριν βγει στη σκηνή, προβλήθηκε ένα χιουμοριστικό βίντεο όπου ο Conan «γεννιέται» μέσα από το σώμα της Demi Moore, σε μια παρωδία της ταινίας. Αστειεύτηκε μάλιστα, επιστρέφοντας για να πάρει τα παπούτσια του.
Η Cynthia Erivo ανέβηκε στη σκηνή και τραγούδησε μαζί της λίγο αργότερα.
Και οι δύο πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία «Wicked», που βασίζεται στο θρυλικό μιούζικαλ του Broadway και αφηγείται την ιστορία μιας πράσινης μάγισσας, η οποία τελικά γίνεται η διαβόητη Κακιά Μάγισσα της Δύσης.
Η Ariana Grande και η Cynthia Erivo έκαναν μια εντυπωσιακή έναρξη με μια παράσταση εμπνευσμένη από το Μάγο του Οζ, που περιλάμβανε το κλασικό «Somewhere Over The Rainbow» της Judy Garland και το «Home» από το The Wiz (που ερμήνευσε η Diana Ross).
Full performance of “Defying Gravity” by Cynthia Erivo and Ariana Grande at the #Oscars pic.twitter.com/h9flMlgiVI
— Wicked News Hub (@wickednewshub) March 3, 2025
Στη συνέχεια, πέρασαν δυναμικά στο «Defying Gravity», το εμβληματικό τραγούδι του Wicked.
Η Ισπανίδα ηθοποιός Karla Sofia Gascon, η οποία είχε κρατήσει χαμηλό προφίλ τις τελευταίες εβδομάδες, εμφανίστηκε ξανά.
Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, ζήτησε δημόσια συγγνώμη για παλιές αναρτήσεις που έκανε στα social media που προσέβαλαν μουσουλμάνους και άλλες ομάδες, και αποφάσισε να μην εμφανιστεί κάπου δημόσια, προσωρινά, για να μην επηρεάσει την πορεία του «Emilia Perez» ενόψει των βραβείων.
Karla Sofia Gascon (Copyright: AP Photo/Chris Pizzello)
Η ταινία είναι υποψήφια σε 13 κατηγορίες. Η Gascon, που έγινε το πρώτο τρανς άτομο στην ιστορία των Όσκαρ που προτείνεται για βραβείο ερμηνείας, δήλωσε στο Instagram στις αρχές Φεβρουαρίου: «Ζητώ ειλικρινά συγγνώμη απ' όσους πλήγωσα στο παρελθόν».
Συνέχισε λέγοντας: «Αποφάσισα, για την ταινία, για τον (σκηνοθέτη) Jacques (Audiard), για το καστ, για το καταπληκτικό συνεργείο που το αξίζει, για την όμορφη περιπέτεια που ζήσαμε όλοι μαζί, ν' αφήσω τη δουλειά να μιλήσει από μόνη της. Ελπίζω η σιωπή μου να επιτρέψει στην ταινία να εκτιμηθεί για αυτό που είναι: ένας όμορφος ύμνος στην αγάπη και τη διαφορετικότητα».
Η Gascon δεν αρνήθηκε ότι είχε κάνει τα συγκεκριμένα σχόλια στο X (Twitter).
«Ούτε εγώ ούτε η οικογένειά μου είμαστε ρατσιστές. Ποτέ. Το αντίθετο μάλιστα», είχε δηλώσει αρχικά σε ανάρτησή της, πριν ζητήσει συγγνώμη.
Είχε επίσης εκφράσει τη δυσαρέσκειά της επειδή, όπως είπε, κανείς δεν την υπερασπίστηκε όταν δέχτηκε κριτική για τις παλιές της δημοσιεύσεις.
Η πολυαναμενόμενη ταινία του σκηνοθέτη Ali Abbasi, που αφηγείται την άνοδο του νεαρού Donald Trump ως μεγιστάνα του real estate στη Νέα Υόρκη, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών τον Μάιο του περασμένου έτους.
Η ταινία, με τίτλο «The Apprentice», εμπνέεται από το ομώνυμο ριάλιτι σόου που έκανε τον Trump διάσημο παγκοσμίως.
Ο Sebastian Stan μεταμορφώνεται σ' έναν νεαρό Trump, από τα πρώτα του βήματα στην οικογενειακή επιχείρηση μέχρι τη διαμόρφωσή του σ' έναν τολμηρό, εγωκεντρικό επιχειρηματία.
Τον Μάιο, ο Abbasi είχε δηλώσει: «Δεν πιστεύω απαραίτητα ότι αυτή είναι μια ταινία που (ο Trump) θ' αντιπαθούσε. Δεν είμαι σίγουρος αν θα του άρεσε, αλλά πιστεύω ότι θα τον εξέπληττε». Τον Οκτώβριο, όμως, ο ίδιος παραδέχτηκε ότι είχε υποτιμήσει πόσο αμφιλεγόμενη θα ήταν η ταινία.
Οι κριτικές ήταν ανάμεικτες. Μετά την πρεμιέρα στις Κάννες, εκπρόσωπος της καμπάνιας του Trump δήλωσε ότι θα κινηθεί νομικά κατά της ταινίας λόγω των «κατάφωρα ψευδών ισχυρισμών αυτών των υποτιθέμενων κινηματογραφιστών».
Τον Οκτώβριο, ο Trump αντέδρασε μέσω του Truth Social, χαρακτηρίζοντας την ταινία «ΨΕΥΤΙΚΗ και ΑΘΛΙΑ» και προσθέτοντας: «Είναι ένα φτηνό, δυσφημιστικό και πολιτικά αηδιαστικό κατασκεύασμα».
Διέρρευσαν φήμες ότι η πρώην Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Kamala Harris, θα έδινε το «παρών» στα φετινά βραβεία Όσκαρ.
Ωστόσο, μια πρόσφατη ανάρτησή που έκανε στα social media έβαλε τέλος στις εικασίες. Η Kamala δεν θα παρευρεθεί, αλλά θα παρακολουθήσει την τελετή από το σπίτι της, όπως πολλοί άλλοι.
Στο X (πρώην Twitter), ο σύζυγός της, Doug Emhoff, ανέβασε μια χαλαρή φωτογραφία του, όπου χαμογελάει καθώς ρίχνει Doritos σ' ένα μπολ για σνακ. Η λεζάντα της ανάρτησης έγραφε: «Ετοιμασίες για τη βραδιά των Όσκαρ».
Oscars watch party prep. pic.twitter.com/vOU3D1jubQ
— Doug Emhoff (@DouglasEmhoff) March 2, 2025
Τα μέλη της Ακαδημίας απαγορεύεται ν' αποκαλύψουν ποιον ψήφισαν, και όσοι ρωτήθηκαν από δημοσιογράφους απάντησαν ευγενικά ότι δεν μπορούν να πουν. Ακόμα και μετά την τελετή, η αποκάλυψη ψήφου θεωρείται ανεπίτρεπτη.
«Είναι αγένεια» σχολίασε ένα μέλος. Ωστόσο, οι συνέπειες για όποιον παραβιάζει τον άγραφο αυτόν κανόνα παραμένουν ασαφείς.
Ο ηθοποιός Nick Offerman, φορώντας λευκά αθλητικά παπούτσια, ανέλαβε τον ρόλο του εκφωνητή της βραδιάς.
Αρχικά, προειδοποίησε τους νικητές να κρατήσουν τις ευχαριστήριες ομιλίες τους σύντομες. «Παρακαλώ, μην ευχαριστείτε τον ατζέντη σας» είπε αστειευόμενος.
Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι σύμφωνα μ' ένα νέο εκτελεστικό διάταγμα, όλοι οι νικητές «είναι υποχρεωμένοι να ευχαριστήσουν τον υπουργό Εμπορίου, Howard Lutnick», προκαλώντας γέλια στο κοινό.
Το Χόλιγουντ στρέφεται προς τη θρησκεία, την αμερικανική Δύση και την ύπαιθρο σε μια προσπάθεια να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό.
Μεγάλες κινηματογραφικές εταιρείες, ισχυροί επενδυτές και streaming πλατφόρμες επενδύουν τεράστια ποσά σε θρησκευτικές ταινίες, ροντέο και εκπομπές που αναδεικνύουν τον υπαίθριο τρόπο ζωής, προτείνοντας μια εναλλακτική στις ταινίες υπερηρώων και στα ακραία, προκλητικά δράματα.
Στελέχη στούντιο, ατζέντηδες και παραγωγοί τηλεοπτικών σειρών παραδέχονται ότι η βιομηχανία έχει αγνοήσει μεγάλο μέρος του αμερικανικού κοινού.
Η εκλογή του Donald Trump το 2016, με τη στήριξη της εργατικής τάξης, έκανε σαφές ότι το περιεχόμενο δεν μπορεί ν' απευθύνεται αποκλειστικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά πρέπει ν' αγκαλιάζει ολόκληρη τη χώρα.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αλλαγής είναι η τεράστια επιτυχία του «Yellowstone» του Paramount Network. Η δραματική σειρά, που εστιάζει στη ζωή μιας οικογένειας κτηνοτρόφων στη Μοντάνα, κατέκτησε την καρδιά της Αμερικής.
Το τελευταίο επεισόδιο της πέμπτης σεζόν προσέλκυσε περισσότερους από 11,4 εκατομμύρια θεατές – σχεδόν τετραπλάσιους από εκείνους του φινάλε της βραβευμένης με Emmy σειράς «Succession» το 2023.
Το «A Complete Unknown» καταγράφει το ταξίδι του Bob Dylan στη Νέα Υόρκη το 1961, όταν ήταν μόλις 19 ετών, την αστραπιαία άνοδό του στις folk μουσικές σκηνές και τη ριζική του μεταστροφή στο ηλεκτρικό rock το 1965 – μια κίνηση που δίχασε το κοινό του.
Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται από έναν στίχο του θρυλικού τραγουδιού του Dylan Like a Rolling Stone. Ο Timothee Chalamet περιέγραψε τη διαδικασία προετοιμασίας του ως «μια δύσβατη ανηφόρα».
Χρειάστηκε πέντε χρόνια για να μάθει κιθάρα, φυσαρμόνικα και να δουλέψει εντατικά με προπονητή για τα φωνητικά ώστε να μεταμορφώσει το τραγούδι του από το «Wonka» στη χαρακτηριστική, ρινική χροιά του Dylan.
Επιπλέον, αφιέρωσε αμέτρητες ώρες μελετώντας βίντεο από τις πρώτες εμφανίσεις του Dylan στις αρχές της δεκαετίας του ’60, μια εποχή γεμάτη πολιτικές και κοινωνικές αναταράξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Υπάρχει περιορισμένο διαθέσιμο υλικό από εκείνη την περίοδο» σχολίασε ο Chalamet. «Κάποια στιγμή φτάνεις στο σημείο που έχεις δει σχεδόν τα πάντα. Δεν λέω ότι τα έχω δει όλα, αλλά αν όχι, τότε πλησιάζω επικίνδυνα κοντά».
Kylie Jenner και Timothee Chalamet στα Οσκαρ (Copyright: AP Photo/Chris Pizzello)
Η υποψήφια για Όσκαρ ταινία «The Brutalist» βρέθηκε στο επίκεντρο διαμάχης λόγω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση της προφοράς των Ουγγρικών των Adrien Brody και Felicity Jones.
Adrien Brody (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Με τη βιομηχανία του κινηματογράφου να παρακολουθεί επιφυλακτικά την επέλαση της AI τεχνολογίας, η συγγραφέας Deborah Perry Piscione (Employment is Dead: How Disruptive Technologies Are Revolutionizing the Way We Work) μίλησε στη Mirror US για το πώς μπορεί να διαμορφώσει το μέλλον του Χόλιγουντ.
Η Zoe Saldana είναι υποψήφια στην κατηγορία Β' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο «Emilia Perez».
Αν κατακτήσει το πολυπόθητο βραβείο, θα γίνει μόλις η τρίτη Λατίνα ηθοποιός που το πετυχαίνει και η πρώτη που το κερδίζει για ρόλο εκτός του «West Side Story».
Zoe Saldana (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Μέχρι στιγμής, η μοναδική Λατίνα νικήτρια σε αυτή την κατηγορία είναι η Rita Moreno το 1961 και η Ariana DeBose το 2022 – αμφότερες για τον ίδιο ρόλο, την Ανίτα στο «West Side Story».
Μια δεκαετία έχει περάσει από τότε που το hashtag #OscarsSoWhite τάραξε τα νερά, φέρνοντας στο προσκήνιο την έλλειψη διαφορετικότητας στις υποψηφιότητες των Όσκαρ του 2015.
Φέτος, η παρουσία έγχρωμων καλλιτεχνών στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου δείχνει ότι έχει γίνει πρόοδος. Ο Colman Domingo, μάλιστα, είναι υποψήφιος δύο συνεχόμενες χρονιές. Παρόλα αυτά, οι αλλαγές σε άλλους τομείς εξακολουθούν να κινούνται με αργούς ρυθμούς – χαρακτηριστικό παράδειγμα η κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας, όπου μόλις μία γυναίκα, η Coralie Fargeat για το «The Substance», κατάφερε να βρεθεί στις υποψήφιες.
Colman Domingo και Coralie Fargeat (AP Photos)
Ο Ralph Fiennes βρέθηκε στην κορυφή του Χόλιγουντ το 1993, όταν προτάθηκε για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για τον ρόλο του αδίστακτου Ναζί φρουρού στο «Schindler’s List». Ωστόσο, έχασε από τον Tommy Lee Jones για το «The Fugitive».
Ακολούθησαν μία σειρά από ταινίες: από τον James Bond και τον Harry Potter μέχρι βραβευμένα δράματα όπως Quiz Show, The Reader και The Hurt Locker, αλλά και κωμωδίες όπως In Bruges, Maid in Manhattan και The Grand Budapest Hotel.
Έχει δανείσει τη φωνή του και σε αγαπημένες ταινίες κινουμένων σχεδίων, όπως το Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, το Lego Batman Movie και το Kubo and the Two Strings.
Το 1996, διεκδίκησε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «The English Patient», αλλά το βραβείο πήγε στον Geoffrey Rush για το «Shine». Φέτος, επιστρέφει ως υποψήφιος στην ίδια κατηγορία με το θρίλερ «Conclave».
Κάθε χρόνο, υπάρχουν ερμηνείες και ταινίες που αγαπήθηκαν από κοινό και κριτικούς, αλλά δεν βρίσκουν θέση στις υποψηφιότητες.
Η Pamela Anderson επέστρεψε στην υποκριτική με το «The Last Showgirl» και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές – μερικές από τις καλύτερες της καριέρας της. Παρά τον ενθουσιασμό, δεν βρέθηκε στις υποψήφιες για Α’ Γυναικείο Ρόλο. «Ποτέ δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Για μένα, η πραγματική νίκη είναι το έργο» δήλωσε στο ELLE τον Ιανουάριο.
Ο Daniel Craig, σε μια από τις πιο απαιτητικές του ερμηνείες στο «Queer» του Luca Guadagnino, ενσάρκωσε έναν εθισμένο Αμερικανό στη μετεμφυλιακή Μεξικανική κοινωνία. Όμως, η Ακαδημία τον αγνόησε.
Μια ακόμα ηχηρή απουσία είναι εκείνη της Angelina Jolie, η οποία ενσάρκωσε τη Μαρία Κάλλας στο «Maria» του Pablo Larrain.
Στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου, πολλοί περίμεναν να δουν τις Selena Gomez (Emilia Perez) και Margaret Qualley (The Substance), όμως και οι δύο απουσιάζουν από τις υποψηφιότητες.
Εντύπωση προκάλεσε και η πλήρης παράλειψη του «Challengers» του Luca Guadagnino, με πρωταγωνιστές τους Zendaya, Mike Faist και Josh O’Connor. Αν και κέρδισε το βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής στις Χρυσά Σφαίρα και στα Critic’s Choice Awards, δεν βρέθηκε ούτε σε αυτή την κατηγορία στα Όσκαρ.
Για χρόνια, η Demi Moore πίστευε πως η καριέρα της στο Χόλιγουντ είχε φτάσει στο τέλος της.
Η 62χρονη ηθοποιός πάλεψε με την αυτοεκτίμησή της, καθώς ένας παραγωγός την είχε αποκαλέσει «ηθοποιό του ποπ κορν», αφήνοντας να εννοηθεί ότι, όσο επιτυχημένες κι αν ήταν οι ταινίες της, δεν ήταν αρκετά αξιόλογες για τα μεγάλα βραβεία.
Demi Moore (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Όλα άλλαξαν με το «The Substance» και τον τολμηρό ρόλο μιας άλλοτε διάσημης γυμνάστριας της τηλεόρασης, που υποβάλλεται σε μια ακραία θεραπεία νεότητας με τρομακτικές συνέπειες.
Τώρα, η ηθοποιός που έγινε διάσημη τη δεκαετία του ’80 ως μέλος του «Brat Pack» βρίσκεται ένα βήμα πριν από το πρώτο της Όσκαρ, διεκδικώντας το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου.
«Το Χόλιγουντ λατρεύει τις δυναμικές επιστροφές», σχολιάζει ο Ian Sandwell του Digital Spy. «Συχνά επιβραβεύει ηθοποιούς που ήταν αναγνωρίσιμοι αλλά δεν είχαν πάρει την αναγνώριση που άξιζαν».
Mario Lopez (Copyright: AP Photo/John Locher)
Η Cynthia Erivo απογειώθηκε – κυριολεκτικά – ως Elphaba στη μεταφορά του εμβληματικού μιούζικαλ «Wicked», του prequel του Μάγου του Οζ που εστιάζει στις μάγισσες. Η εντυπωσιακή της ερμηνεία της χάρισε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που διεκδικεί το βραβείο. Το 2019 ήταν υποψήφια για την ερμηνεία της ως Harriet Tubman στην ταινία «Harriet», αλλά έχασε από τη Renee Zellweger για το «Judy».
Εκείνη τη χρονιά, διεκδίκησε και το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το κομμάτι που έγραψε για το «Harriet», όμως το βραβείο κατέληξε στους Elton John και Bernie Taupin για το Rocketman.
Cynthia Erivo (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Αν η Erivo κερδίσει απόψε, θα μπει στη λίστα με τους μόλις 19 καλλιτέχνες που έχουν πετύχει EGOT – δηλαδή έχουν κατακτήσει Emmy, Grammy, Όσκαρ και Tony. Το 2016 κέρδισε το Tony καλύτερης ηθοποιού σε μιούζικαλ για το «The Color Purple», ενώ το 2017 πήρε Grammy για το καλύτερο άλμπουμ μιούζικαλ και Emmy για την ερμηνεία της σε πρωινή εκπομπή.
Η 38χρονη ηθοποιός θα συνεχίσει τον ρόλο της, ως Κακιά Μάγισσα της Δύσης και στο δεύτερο μέρος της ταινίας, «Wicked», που αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος.
Η Ariana Grande εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί με το χαρακτηριστικό της χτένισμα και μια ροζ τουαλέτα βγαλμένη από τον κόσμο της Glinda.
Το στράπλες φόρεμα είχε αρχικά παρουσιαστεί στην πασαρέλα σε σαμπανιζέ απόχρωση, αλλά η ομάδα της ηθοποιού το τροποποίησε ειδικά για εκείνη, ώστε να ταιριάζει με τον ρόλο που έχει στο «Wicked».
Ενώ πολλοί λάτρεψαν την εμφάνιση, κάποιοι σχολίασαν πως το κάτω μέρος του φορέματος θύμιζε πολυέλαιο ή καπέλο λάμπας!
Ariana Grande (Copyright: Richard Shotwell/Invision/AP)
Ενώ το Χόλιγουντ ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη βραδιά του χρόνου, το Λος Άντζελες δίνει μια μάχη στα παρασκήνια για να διατηρήσει τη θέση του ως η κινηματογραφική πρωτεύουσα του κόσμου.
Κανένα από τα φετινά υποψήφια φιλμ για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας δεν γυρίστηκε στο Λος Άντζελες, την πόλη που εδώ και πάνω από έναν αιώνα φιλοξενεί τα μεγαλύτερα στούντιο του κόσμου.
Η παραγωγή ταινιών και σειρών εγκαταλείπει σταδιακά το Χόλιγουντ, επιλέγοντας περιοχές που προσφέρουν φορολογικά κίνητρα και χαμηλότερα κόστη γυρισμάτων.
Η Fernanda Torres, πρωταγωνίστρια του «I'm Still Here», είναι υποψήφια για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, 25 χρόνια αφότου η μητέρα της, Fernanda Montenegro, έγινε η πρώτη Βραζιλιάνα υποψήφια στην ίδια κατηγορία για το «Central Station».
Αντίστοιχα, η Isabella Rossellini, υποψήφια για το «Conclave», είναι κόρη της Ingrid Bergman, η οποία είχε έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου (κερδίζοντας δύο φορές), καθώς και μία νίκη ως Β’ Γυναικείου.
Fernanda Torres και Isabella Rossellini (Copyright: Richard Shotwell - Jordan Strauss /Invision/AP)
Η θρυλική στιχουργός συγκέντρωσε φέτος τη 16η υποψηφιότητά της για καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι, χάρη στο «The Journey» από την ταινία «The Six Triple Eight».
Παρόλα αυτά, δεν έχει κερδίσει ποτέ. Με το «Emilia Perez» ν' αντιμετωπίζει προβλήματα στην καμπάνια του και να έχει δύο τραγούδια που ενδέχεται να διασπάσουν τις ψήφους, ίσως αυτή να είναι η χρονιά της.
Η ίδια, πάντως, δεν κρύβει την επιθυμία της. Όταν ένας κινηματογραφικός λογαριασμός στο X ρώτησε τους χρήστες: «Ποιος νικητής των Όσκαρ θα σας έκανε πιο χαρούμενους;», η Warren απάντησε με μια λέξη: «Εγώ!»
Τις δύο προηγούμενες φορές που ο Βρετανός ηθοποιός προτάθηκε για Όσκαρ —για το «Schindler’s List» και το «The English Patient»— η ταινία του κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας.
Αν το «Conclave» θριαμβεύσει, ο Fiennes θα κατακτήσει ένα ρεκόρ, καθώς θα γίνει ο ηθοποιός με τις περισσότερες συμμετοχές σε νικητήριες ταινίες της κατηγορίας, φτάνοντας τις τέσσερις (The Hurt Locker είναι η τρίτη).
Ωστόσο, οι πιθανότητες του φιλμ μειώνονται σημαντικά λόγω της απουσίας του Edward Berger από την κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας. Μόλις έξι ταινίες στην ιστορία έχουν κερδίσει το μεγάλο βραβείο χωρίς ο σκηνοθέτης τους να έχει προταθεί—αν και τρεις από αυτές (Argo, Coda, Green Book) το πέτυχαν μέσα στα τελευταία 12 χρόνια, αποδεικνύοντας ότι πλέον δεν αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο.
Jeff Goldblum (Copyright: AP Photo/John Locher)
Kit Connor (Copyright: AP Photo/Jae C. Hong)
Edward Berger (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Emily Mortimer και Alessandro Nivola (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Matt Rogers και Bowen Yang (Copyright: AP Photo/John Locher)
Nick Park, Richard Beek και Merlin Crossingham (Copyright: AP Photo/John Locher)
Nicolas Keppens (Copyright: Jordan Strauss/Invision/AP)
Ο σταρ των «Dune» και «Wonka» είναι ο βασικός ανταγωνιστής του Brody, χάρη στην εξαιρετική του ερμηνεία ως Bob Dylan στο «A Complete Unknown». Αν κερδίσει, όχι μόνο θα σταματήσει το σερί του Brody, αλλά θα πάρει και το ρεκόρ του ως ο νεότερος νικητής του βραβείου. Η διαφορά είναι μικρή – ο Chalamet θα είναι μόλις δέκα μήνες νεότερος από τον Brody τη στιγμή της νίκης του.
Ο Adrien Brody εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ του νεότερου νικητή Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, αφού το 2003, σε ηλικία μόλις 29 ετών, κέρδισε το βραβείο για την ερμηνεία του, στο «The Pianist». Φέτος, επιστρέφει στις υποψηφιότητες με το «The Brutalist». Αν κερδίσει ξανά, θα γίνει ο πρώτος ηθοποιός που θριαμβεύει στην κατηγορία αυτή και στις δύο πρώτες του υποψηφιότητες.
Μόνο επτά ηθοποιοί έχουν μέχρι σήμερα 100% ποσοστό νικών στα Όσκαρ με δύο ή περισσότερες υποψηφιότητες: Vivien Leigh, Hilary Swank, Kevin Spacey, Luise Rainer, Christoph Waltz, Helen Hayes και Mahershala Ali.
Το «Wicked» και το «Emilia Perez» γράφουν ιστορία ως το πρώτο μουσικό δίδυμο που διεκδικεί το κορυφαίο βραβείο εδώ και περισσότερες από πέντε δεκαετίες, μετά τα «Funny Girl» και Oliver!» το 1969. Η αναβίωση των κινηματογραφικών μιούζικαλ αποδίδεται εν μέρει στην επέκταση της κατηγορίας καλύτερηςταινίας σε 10 υποψήφιους. Το τελευταίο μιούζικαλ που κατέκτησε το χρυσό αγαλματίδιο ήταν το «Chicago» το 2003.
Τα φετινά Όσκαρ και η σχέση τους με τον Ντόναλντ Τραμπ αποτελούν ένα ενδιαφέρον σταυροδρόμι μεταξύ πολιτικής, κινηματογράφου και κοινωνικών εξελίξεων. Σε μια χρονιά που η πολιτική παρουσία του Τραμπ κυριαρχεί εκ νέου, η Ακαδημία προσπαθεί ν' αποστασιοποιηθεί από την πολιτική αντιπαράθεση και να εστιάσει στην τέχνη και τη δημιουργικότητα. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: μπορεί το Χόλιγουντ ν' αγνοήσει πραγματικά τον Τραμπ;
Η μεγάλη βραδιά του κινηματογράφου έφτασε! Τα Όσκαρ 2025 υπόσχονται λάμψη, συγκινήσεις και ανατροπές, καθώς οι κορυφαίοι δημιουργοί και ηθοποιοί του Χόλιγουντ συγκεντρώνονται στο Dolby Theatre. Από τις εντυπωσιακές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί μέχρι τις απονομές που θα γράψουν ιστορία, παρακολουθήστε μαζί μας λεπτό προς λεπτό όλες τις εξελίξεις της 97ης τελετής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Τη σκυτάλη από τον Τζίμι Κίμελ, ο οποίος παρουσίασε τα βραβεία το 2023 και το 2024, παίρνει φέτος ο κωμικός Κόναν Ο’Μπράιαν. Η Ακαδημία επιβεβαίωσε την είδηση στις 15 Νοεμβρίου 2024, δημοσιεύοντας ένα βίντεο όπου ο πέντε φορές βραβευμένος με Emmy και για πρώτη φορά παρουσιαστής των Όσκαρ προσποιείται ότι κερδίζει το δικό του αγαλματίδιο.
Preshow ritual. I’m hosting the #Oscars tonight on @ABC and @hulu. See you there! pic.twitter.com/4VEydsQPvI
— Conan O'Brien (@ConanOBrien) March 2, 2025
Στην Ελλάδα, η μετάδοση της λαμπερής τελετής θα γίνει στο Cosmote Cinema Oscars HD με ελληνικό σχολιασμό από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.