Special Olympics Hellas: Θεαματικά τα αποτελέσματα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί»
NewsroomΗ Ελλάδα, μαζί με την Ινδία, την Κένυα και την Κίνα, αποτελεί μία από τις 4 χώρες που επιλέχθηκαν παγκοσμίως, για να προβληθούν τα συμπεράσματα για τον κοινωνικό αντίκτυπο του Προγράμματος των Special Olympics International «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. - Play Unified: Learn Unified». Στην Ελλάδα το Πρόγραμμα εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία από τα Special Olympics Hellas, με την έγκριση και υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλη χώρα, τα λεγόμενα «Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού».
Το καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό Πρόγραμμα, που εφαρμόζεται σε 14 χώρες, με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, μετρά ήδη 3 χρόνια δράσης και συνεχίζει δυναμικά. Μέσω του Προγράμματος, δημιουργούνται σχολικές κοινότητες απαλλαγμένες από στερεότυπα σε σχέση με τη νοητική αναπηρία, που υποστηρίζουν τη συνεργασία, τη φιλία και τον αλληλοσεβασμό και προάγουν την ουσιώδη κοινωνική ένταξη. Όλο αυτό το διάστημα το Πρόγραμμα έχει καταφέρει να αναπτύξει υγιείς σχέσεις ανάμεσα σε άτομα με και χωρίς νοητική αναπηρία, μέσα από τη συνύπαρξή τους σε κοινές αθλητικές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες και παράλληλα έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά την ψυχολογία και τις προσδοκίες των συμμετεχόντων.
Τρία χρόνια μετά την εφαρμογή του Προγράμματος «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», στα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού, τα αποτελέσματα που προέκυψαν παγκοσμίως είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά:
- Οι μαθητές με και χωρίς νοητική αναπηρία είχαν 9 φορές περισσότερες πιθανότητες να αισθανθούν ότι μπορούν να κάνουν το σχολείο τους καλύτερο.
- Όλοι οι μαθητές ανέφεραν ότι το Πρόγραμμα είχε σημαντικό αντίκτυπο στη συμμετοχή της κοινότητας.
- Από όλο τον κόσμο, το 94% των Σχολείων Ενταξιακού Αθλητισμού ανέφερε ότι είχαν πολύ μεγάλο και θετικό αντίκτυπο στη μείωση του εκφοβισμού, του πειράγματος και της προσβλητικής γλώσσας στα σχολεία τους.
Το Πρόγραμμα στην Ελλάδα
Εξίσου αισιόδοξα είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα Ενταξιακά Σχολεία Αθλητισμού της Ελλάδας, που εφάρμοσαν το Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», καθώς τουλάχιστον 9 στους 10 μαθητές με νοητική αναπηρία ένιωσαν αποδοχή από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες κατά τις δράσεις των Special Olympics Hellas στα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού. Από την πλευρά τους, οι μαθητές χωρίς νοητική αναπηρία ανέφεραν ότι το Πρόγραμμα και τα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού προάγουν τη θετική στάση, τη γνώση, την ενσυναίσθηση, τη φιλία και την αγωγή, και ότι τα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην εμπλοκή της κοινωνίας.
Ειδικότερα:
- Το 89% των μαθητών με νοητική αναπηρία ένιωσε ότι του συμπεριφέρθηκαν ισότιμα και με σεβασμό κατά τις δράσεις των Special Olympics Hellas στα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού.
- Το 66% των μαθητών χωρίς νοητική αναπηρία παρατήρησε «αρκετά θετική αλλαγή» κατά την αλληλεπίδραση με μαθητές με νοητική αναπηρία.
- Το 90% των μαθητών με νοητική αναπηρία ένιωσε θετικά με τη γενική αντιμετώπισή του εντός των σχολείων.
Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, άτομα με και χωρίς νοητική αναπηρία, πέτυχαν βελτίωση των κοινωνικο – συναισθηματικών δεξιοτήτων τους. Συγκεκριμένα:
- Το 97% των ατόμων με νοητική αναπηρία και το 73% των ατόμων χωρίς αναπηρία, συμφώνησαν ότι μπορούν να μάθουν από ανθρώπους που είναι διαφορετικοί από αυτούς.
- Το 95% των ατόμων με νοητική αναπηρία και το 80% των ατόμων χωρίς νοητική αναπηρία, κατάλαβαν πώς τα συναισθήματά τους, η συμπεριφορά και οι δράσεις τους επηρεάζουν σημαντικά τους άλλους.
- Το 89% των ατόμων με νοητική αναπηρία και το 72% των ατόμων χωρίς νοητική αναπηρία, συμφώνησαν ότι νιώθουν ότι μπορούν κάνουν το σχολείο τους ένα καλύτερο μέρος με ίσες ευκαιρίες για όλους.
Μαθητές κι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους:
«Όλοι μαζί παίζουμε και διδασκόμαστε αξίες» τόνισε μαθητής από το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, ενώ μαθήτρια από το 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού ανέφερε για το Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», ότι: «Η αγάπη για το παιχνίδι αφήνει στην άκρη τις διαφορές, διατηρώντας όμως την μοναδικότητα του κάθε ατόμου, δημιουργώντας έτσι μια ομάδα που ενώνει τους κρίκους των ξεχωριστών ατομικών στοιχείων σε μια τέλεια αλυσίδα».
Διαπιστώνοντας την αλληλεπίδραση που είχε στους μαθητές που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα, εκπαιδευτικός από την Πάτρα, δήλωσε ότι «Η αγάπη και η ανιδιοτέλεια των παιδιών υπάρχουν και θα υπάρχουν γεμίζοντάς με σε κάθε δράση ανά τα χρόνια! Το μεγαλείο ψυχής τους είναι μάθημα για όλους».
Μιλώντας για τη συνεισφορά του προγράμματος, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής από το Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, δήλωσε τα εξής: «Είμαι περήφανη ως άνθρωπος και ως εκπαιδευτικός που μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχω στο καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», το οποίο εκπονείται από τα Special Olympics Hellas με τη συνεργασία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και των Special Olympics International. Προτρέψτε τα παιδιά σας, τους μαθητές σας, τους φίλους σας να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και κάντε τους κοινωνούς, αποκτώντας έτσι ενσυναίσθηση, νέα βιώματα και κατανόηση της διαφορετικότητας και της αναπηρίας. Πείτε ΣΤΟΠ στον κοινωνικό αποκλεισμό, βάλτε τα θεμέλια σε μια κοινωνία που βάλλεται ποικιλοτρόπως και δώστε χαρά μέσα από τα βιώματα που δίνει ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ! Σας ευχαριστώ Special Olympics Hellas για τη δυνατότητα που μας δώσατε να μοιραστούμε μαζί σας αυτή τη ΧΑΡΑ!».
Σκάνδαλο Uber: Αναταράξεις και στην Ελλάδα - Επίθεση ΣΥΡΙΖΑ σε ΝΔ
Power Pass: Πότε οι πληρωμές - Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 - Τι είπε ο Οικονόμου
Μύκονος: Νοικιάζουν ένα κελί εκκλησίας όσο μία βίλα στη Γλυφάδα – Το εξωφρενικό ποσό
- Δολοφονία 36χρονης στην Κρήτη: Η ψυχιατρική έκθεση για τον 33χρονο – Είχε προσπαθήσει να πατήσει και άλλη γυναίκα
- Δολοφονία στην Καλαμάτα: «Είχαμε προσωπικές διαφορές» - Πώς ο 35χρονος κατακρεούργησε το θύμα
- Πώς θα κάνουμε τελικά Χριστούγεννα; Το «καιρικό καρουζέλ» και οι «χιονοεκπλήξεις» - Οι τελευταίες προγνώσεις
- Γιώργος Καραμίχος για Χρήστο Μάστορα: «Δεν έχω τέτοια στεγανά ότι κάποιος πρέπει να είναι ηθοποιός για να παίξει»