Νέο 23YM HONDA XL750 TRANSALP - Ένας ΑLL ROUND ΜΥΘΟΣ Ξαναγεννήθηκε
NewsroomΣτην πόλη αλλά και στους δρόμους όλου του κόσμου, η ολοκαίνουργια XL750 Transalp της Honda προάγει στο επόμενο επίπεδο το πνεύμα περιπέτειας του εμβληματικού αρχικού μοντέλου και είναι έτοιμη για μία νέα γενιά αναβατών που επιθυμούν να ταξιδεύουν όπου κι αν τους βγάλει ο δρόμος. Ο οκταβάλβιδος, παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας της αποδίδει ισχύ 67.5Kw (91,8 Ps) και ροπή 75Nm. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) υποστηρίζει 4 προεπιλεγμένα riding modes, συν την επιλογή User που είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη από τον αναβάτη, το 5 επιπέδων Honda Selectable Torque Control (HSTC) με ενσωματωμένο Wheelie Control (Έλεγχος Ανύψωσης Εμπρός Τροχού), καθώς και 3 επίπεδα ρύθμισης Φρένου Κινητήρα και Παροχής Ισχύος. Το ατσάλινο πλαίσιο χρησιμοποιεί εξ ολοκλήρου αναρτήσεις Showa: Μπροστά, ανεστραμμένο πιρούνι 43mm SFF-CATM USD και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link. Διπλές, διπίστονες δαγκάνες επενεργούν στους δίσκους μπροστά, και οι τροχοί - 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω - φοράνε ελαστικά με σαμπρέλα (tube). Ο premium εξοπλισμός περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, με σύστημα συνδεσιμότητας Honda Smartphone Voice Control (HSVC)*, φωτισμό full LED, σύστημα αυτόματης ακύρωσης των φλας (auto-indicator cancel) και τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS). Επίσης, διατίθεται έκδοση για κατόχους διπλώματος A2.
*Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control, όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζονται την παρούσα στιγμή στη χώρα μας.
1. Εισαγωγή
Η πρώτη Transalp, που παρουσιάστηκε το 1986 με έναν δικύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα 586κ.εκ., είναι μία μοτοσυκλέτα θρύλος. Και απόδειξη της απόλυτης ποιότητας κατασκευής αλλά και της διαχρονικής της σχεδίασης, αποτελεί το γεγονός ότι πολλές εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι και σήμερα.
Την εποχή εκείνη, η Transalp ενσάρκωνε το προφίλ μιας άνετης και ικανότατης crossover μοτοσυκλέτας για κάθε χρήση. Μπορούσε άνετα να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις σε πιο τραχιά εδάφη, χάρη στη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και την ελαφριά off-road δυναμική. Μέχρι το 2000, η χωρητικότητα του κινητήρα είχε αυξηθεί στα 647κ.εκ. και, στην τελευταία έκδοση του 2008, παρουσιάστηκε με κινητήρα 680κ.εκ., υιοθετώντας σύστημα ψεκασμού καυσίμου και με συνολικό βάρος, πλήρες υγρών, 214kg.
Η κατηγορία Adventure επεκτάθηκε σημαντικά από τότε που η Transalp άνοιξε πρώτη το δρόμο. Η Honda έχει την εκπληκτική pocket-adventurer CB500X, που είναι κατάλληλη για κατόχους διπλώματος Α2, την διπλής χρήσης, σούπερ αθλητική adventure ναυαρχίδα της CRF1100L Africa Twin, καθώς και την προσανατολισμένη στο διηπειρωτικό τουρισμό αδελφή της Africa Twin Adventure Sports με τη μεγάλη αυτονομία. Ως εκ τούτου, υπάρχει χώρος στη γκάμα μεσαίου κυβισμού της Honda για ένα μοντέλο που να προσελκύει πελάτες με διαφορετικές περιπετειώδεις φιλοδοξίες.
Και αυτό ακριβώς είναι κατασκευασμένη να κάνει η XL750 Transalp, γεγονός που φέρνει ξανά στο προσκήνιο ένα θρύλο της κατηγορίας adventure touring.
Η XL750 Transalp αντλεί έμπνευση από την αρχική εκείνη μοτοσυκλέτα και είναι ιδανική για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τη ζούγκλα της πόλης, και φυσικά, για όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες. Κινείται με την ίδια άνεση, είτε διασχίζοντας τις Άλπεις είτε σε χωμάτινες διαδρομές σηκώνοντας σύννεφα σκόνης. Σε αυτή την επιτυχημένη φόρμουλα έρχεται τώρα να προστεθεί ένας υψηλής απόδοσης κινητήρας, μια ολοκαίνουργια σχεδίαση και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που απαιτούν οι σύγχρονοι αναβάτες.
Με απλά λόγια, η XL750 Transalp είναι μία εξαιρετική all-rounder μοτοσυκλέτα που αφήνει αναπάντητη μία μόνο ερώτηση: Πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε;
Mr. Masatoshi Sato, Transalp Large Project Leader, Honda R&D, Japan:
«Με τη νέα μας Transalp μελετήσαμε σχολαστικά τα χαρακτηριστικά που κατέστησαν το πρώτο μοντέλο τόσο καλό και θελήσαμε να πετύχουμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της αστικής ευελιξίας, της άνεσης στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στο δρόμο και των off-road ικανοτήτων. Για να πετύχουμε το τωρινό αποτέλεσμα, εξετάσαμε σφαιρικά όλες αυτές τις πτυχές και δημιουργήσαμε μία μοτοσυκλέτα που προσφέρει στους αναβάτες ανεξαρτήτως εμπειρίας μία φρέσκια, νέα επιλογή στη γκάμα της Honda. Η εμφάνισή της αναβιώνει με μοντέρνο τρόπο την κλασσική σχεδίαση της Transalp, ο νέος κινητήρας είναι απίστευτα δυνατός και ευέλικτος, ενώ οι νέες προδιαγραφές που συνοδεύουν τη μοτοσυκλέτα είναι το λιγότερο εντυπωσιακές. Η νέα μας Transalp είναι έτοιμη να κατακτήσει την πόλη και όλο τον κόσμο!»
2. Επισκόπηση μοντέλου
Η σχεδίαση της Transalp αποτυπώνει μία αδιαμφισβήτητη αίσθηση adventure touring σε ένα πακέτο που λειτουργεί εξαιρετικά στο δρόμο. Η ψιλή και στενή της φιγούρα προδίδει τις περιπετειώδεις προθέσεις της, ενώ το φέρινγκ και η ζελατίνα συνεργάζονται για να παρέχουν προστασία από τον αέρα, χωρίς να προσθέτουν όγκο. Η συνολική εμφάνιση είναι κομψή, απλή και καθαρή.
Ο κινητήρας ενσωματώνει μεγάλο μέρος της μηχανολογικής τεχνογνωσίας της Honda σε μικρό διαθέσιμο χώρο και προσφέρει ισχυρή απόκριση σε όλο το εύρος στροφών – ό,τι ακριβώς απαιτείται για ταξίδια τουρισμού με έναν ή δύο αναβάτες. Ο νέος, παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 755κ.εκ. (τον οποίο μοιράζεται με τη νέα CB750 Hornet) αποδίδει μέγιστη ισχύ 91.8 PS (67.5kW) και υψηλή ροπή σε όλο το εύρος στροφών, με μέγιστη τιμή τα 75 Nm. Οι βελτιωμένες ρυθμίσεις του συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) προσανατολίζουν τον χαρακτήρα του κινητήρα προς τον τουρισμό και την άνεση.
Η συμπαγής, 8βάλβιδη Unicam κυλινδροκεφαλή που προέρχεται από τη CRF, χρησιμοποιεί αυλούς εισαγωγής κάθετης ροής και αγωγoύς εισερχόμενου αέρα με στροβιλιζόμενη ροή (Vortex Flow Ducts) ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη καύση. Ο στρόφαλος με κομβία στις 270° προσφέρει ανεπανάληπτη αίσθηση και χαρακτήρα. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW), προσφέρει πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον αναβάτη τα οποία περιλαμβάνουν 5 riding modes, εκ των οποίων τα 4 περιέχουν προ-καθορισμένους συνδυασμούς Ισχύος Κινητήρα (Engine Power), Φρένου Κινητήρα (Engine Braking), ABS και του Honda Selectable Torque Control (HSTC) με ενσωματωμένο Wheelie Control (έλεγχο ανύψωσης εμπρός τροχού). Το 5ο ‘User’ mode επιτρέπει στον αναβάτη να ορίσει τον δικό του επιθυμητό συνδυασμό.
Ο χειρισμός είναι ελαφρύς, ευέλικτος και εμπνέει αυτοπεποίθηση. Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ είναι ελαφρύ χάρη στη βελτιστοποίηση του πάχους και της ακαμψίας των ελασμάτων και των σωληνώσεών που το απαρτίζουν. Για ευέλικτη συμπεριφορά στο δρόμο και απόσβεση των ανωμαλιών σε συνθήκες εκτός δρόμου, η ανάρτηση είναι κορυφαίας ποιότητας: ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm SFF-CA USD και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link. Οι διπλές, διπίστονες δαγκάνες προσφέρουν αποτελεσματική ισχύ φρεναρίσματος, ενώ τα ελαστικά - 90/90-21 εμπρός και 150/70-18 πίσω – παρέχουν ευελιξία εντός και εκτός δρόμου.
Στην κορυφή της πλούσιας λίστας εξοπλισμού βρίσκεται μία έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών που παρέχει με ευκρίνεια πληροφορίες και διαχείριση όλων των συστημάτων, καθώς και τη συνδεσιμότητα του συστήματος Honda Smartphone Voice Control system (HSVCs)* για συσκευές Android και IOS. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ τα φλας υιοθετούν Λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης και περιλαμβάνουν επίσης την τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS) που προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.
Μία γκάμα από αξεσουάρ που περιλαμβάνει quickshifter, μαλακές και σκληρές βαλίτσες, εξοπλισμό rally/touring και αισθητικές βελτιώσεις, εκπληρώνει τις επιθυμίες του κάθε ιδιοκτήτη (βλέπε πλήρη λίστα στην ενότητα: 4. Αξεσουάρ).
Η 23YM XL750 Transalp θα διατίθεται με τρεις εντυπωσιακές χρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένης ασφαλώς της όμορφης, διαχρονικής τριχρωμίας (Tricolour) που αποτίει φόρο τιμής στην πρώτη XL600V, σηματοδοτώντας την επιστροφή ενός μοντέλου-ορόσημου των δύο τροχών.
Matte Iridium Gray Metallic
Mat Ballistic Black Metallic
Ross White Tricolour
*Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control, όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζονται την παρούσα στιγμή στη χώρα μας
3. Κύρια χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & εξοπλισμός
- Το φέρινγκ και το «σώμα» της μοτοσυκλέτας εξισορροπούν την προστασία από τον αέρα, την άνεση στο δρόμο και την ικανότητα εκτός δρόμου
- Πρακτικότητα με ύψος σέλας 850mm, θύρα USB και πίσω σχάρα
- Premium αίσθηση μέσω μιας έγχρωμης οθόνης TFT 5 ιντσών με σύστημα Honda Smartphone Voice Control (HSVCs)*
- Φωτισμός Full LED και τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS) για τα πίσω φλας
Οραματιζόμενοι τις ιδανικές γραμμές του «σώματος» της Transalp, ο στόχος των σχεδιαστών του τμήματος R&D της Ρώμης ήταν να πετύχουν μία ισορροπία μεταξύ αεροδυναμικής απόδοσης και προστασίας από τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες σε συνδυασμό με μία αίσθηση ευελιξίας και ελευθερίας στις χαμηλές ταχύτητες. Το σλόγκαν της φιλοσοφίας που χρησιμοποιήθηκε ήταν ‘Friendly Toughness.’
Το αποτέλεσμα είναι ένα κομψό, απλό και καθαρό «σώμα» μοτοσυκλέτας. Έχει δυναμική εμφάνιση και αίσθηση, χωρίς τίποτα περιττό ενώ η κατασκευή της είναι ανθεκτική. Για ανεμπόδιστη ορατότητα μπροστά – και άριστη προστασία από τον αέρα – το ύψος της ζελατίνας έχει βελτιστοποιηθεί ιδανικά. Το συμπαγές πλάτος της ελαχιστοποιεί επίσης το φαινόμενο στροβιλισμού από τον παγιδευμένο αέρα. Μία ψηλή ζελατίνα και άνω και κάτω εκτροπείς αέρα γύρω από το εμπρός και τα πλευρικά τμήματα της ζελατίνας θα διατίθενται ως αξεσουάρ.
Αυτή η μοτοσυκλέτα προορίζεται για μεγάλες αποστάσεις, επομένως η απόλυτη άνεση – για έναν ή δύο αναβάτες – έχει σημασία. Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό για την κατηγορία, φτάνοντας στα 850mm (προαιρετικά διατίθεται επίσης μία χαμηλή σέλα 820mm), ενώ η θέση οδήγησης είναι όρθια για φυσικό έλεγχο και ικανότητα ελιγμών. Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας είναι αποδοτική ακόμα και όταν ο αναβάτης σηκώνεται όρθιος. Η πίσω σχάρα προσφέρεται στάνταρ, ενώ υπάρχει και θύρα USB κάτω από τη σέλα.
Τα όργανα περιλαμβάνουν μία έγχρωμη, υψηλής ευκρίνειας οθόνη 5 TFT ιντσών, που προσφέρει τέσσερις τύπους απεικόνισης της ταχύτητας κίνησης/στροφών του κινητήρα – 3 αναλογικές ενδείξεις στροφόμετρου και 1 με μπάρες- ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη – καθώς και της ένδειξης ποσότητας καυσίμου/κατανάλωσης καυσίμου, των επιλεγμένων προγραμμάτων οδήγησης /παραμέτρων κινητήρα, της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο και του προσαρμοζόμενου από τον αναβάτη σημείου αλλαγής σχέσης στο στροφόμετρο. Η διαχείριση γίνεται μέσω της οθόνης και από το σχετικό διακόπτη στο αριστερό γκριπ.
Ενσωματωμένο στη διεπαφή αναβάτη βρίσκεται και το σύστημα Honda Smartphone Voice Control*, που συνδέει τον αναβάτη με το Android του εν κινήσει και επιτρέπει τη φωνητική διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής και πλοήγησης. Αρκετές από τις λειτουργίες του HSVC θα είναι επίσης προσβάσιμες στα IOS smartphones. Απαιτείται κράνος με ακουστικό και το smartphone συνδέεται με τον πίνακα οργάνων μέσω Bluetooth, Η διαχείριση του Honda Smartphone Voice Control* είναι επίσης εφικτή μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ.
Για απλοποίηση και ελαχιστοποίηση του όγκου ολόκληρου του ηλεκτρικού συστήματος, η Transalp χρησιμοποιεί ένα δίκτυο CAN (Controller Area Network) μαζί με μία μονάδα Body Control Unit (BCU). Η BCU βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του πλαισίου, κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου και επεξεργάζεται συλλογικά σήματα ελέγχου – από το ρυθμιστή του ABS, την οθόνη TFT και τους διακόπτες.
Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Τα πίσω φλας διαθέτουν λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS). Με ελάχιστη ταχύτητα 56km/h και με οποιοδήποτε από τα φρένα σε λειτουργία, εάν ανιχνευτεί αρνητική επιτάχυνση τουλάχιστον 6.0m/s2, τα αλάρμ αναβοσβήνουν έντονα για να προειδοποιήσουν τους άλλους χρήστες του δρόμου ότι ένα δυνατό φρενάρισμα είναι σε εξέλιξη. Στην ίδια ταχύτητα, το όριο ενεργοποίησης του συστήματος μειώνεται στα 2,5m/s2 στην περίπτωση παρέμβασης του ABS.
Επίσης διαθέτουν λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης. Αντί να χρησιμοποιεί ένα απλό χρονόμετρο, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω τροχό και υπολογίζει πότε να σβήσει το φλας ανάλογα με την περίσταση.
3.2 Κινητήρας
- Παράλληλος δικύλινδρος 8βάλβιδος unicam κινητήρας 755κ.εκ. με κομβία 270°
- Ισχύς 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ., ροπή 75Nm στις 7.250 σαλ. και έκδοση με ισχύ 47.6 PS (35kW), για κατόχους διπλώματος A2
- Ειδική για την Transalp χαρτογράφηση του συστήματος TBW με touring εστίαση
- Πατενταρισμένοι αγωγοί εισερχόμενου αέρα στροβιλιζόμενης ροής (Vortex Flow Ducts) και χαρακτηριστικός ήχος εξάτμισης
- Μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist /slipper)
Ξεκινώντας από λευκή κόλλα χαρτί, οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda ξεκίνησαν να κατασκευάζουν έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος θα τροφοδοτεί τόσο την street fighter CB750 Hornet όσο και την περιπετειώδη XL750 Transalp.
Αποτέλεσμα των προσπαθειών τους είναι ο 8-βάλβιδος κινητήρας Unicam χωρητικότητας 755κ.εκ. Η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων έχουν οριστεί αντίστοιχα στα 87 x 63.5mm και η σχέση συμπίεσης στο 11.0:1. Προσφέρει συναρπαστική απόδοση στις υψηλής στροφές, με μέγιστη ισχύ 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ. και συνοδεύεται από τεράστια αποθέματα ωφέλιμης ροπής από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές, με μέγιστη τιμή τα 75Nm στις 7.250 σαλ. Πρόκειται για έναν κινητήρα ο οποίος προσφέρει απολαυστικές επιδόσεις για κάθε είδους διαδρομή και για όλες τις αποστάσεις, καθώς και για αναβάτες ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας.
Ο νέος κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κεφαλής Unicam (με διάταξη που χρησιμοποιείται από την έτοιμη για αγώνες MX CRF450R) η οποία διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγής των 35.5mm μέσω έκκεντρων (με βύθιση 9.3mm), και τις βαλβίδες εξαγωγής των 29mm με κοκκοράκια (με βύθιση 8.2mm).
Οι συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα οφείλονται επίσης στην ευφυή αξιοποίηση των επιμέρους εξαρτημάτων του: δεν υπάρχει γρανάζι κίνησης αντιβάρου, καθώς το πρωτεύον γρανάζι μετάδοσης κίνησης έχει διπλά καθήκοντα περιστρέφοντας ταυτόχρονα και τον αντικραδασμικό άξονα. Η αντλία νερού είναι κρυμμένη μέσα στο αριστερό κάλυμμα του κινητήρα και δεν κρίνεται σκόπιμη η χρήση υδρόψυκτου ψυγείου λαδιού.
Για αιχμηρή ευστροφία και άμεση απόκριση στο γκάζι, οι πατενταρισμένοι αγωγοί εισερχόμενου αέρα στροβιλιζόμενης ροής (Vortex Flow Ducts) δημιουργούν μία πιο ομοιόμορφη κατανομή αέρα από τις πλευρικές εισαγωγές στο φιλτροκούτι, το οποίο στη συνέχεια τροφοδοτεί τις εισαγωγές και τα σώματα γκαζιού (πεταλούδες γκαζιού) διαμέτρου 46mm. Οι κύλινδροι χρησιμοποιούν επίστρωση Nicasil (Nickel/Silicon Carbide - Ni-SiC), όπως επίσης στις CRF450R και CBR1000RR-R Fireblade, για αύξηση της αποδοτικότητας του κινητήρα.
Ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης δημιουργεί την χαρακτηριστική παλμική αίσθηση του δικύλινδρου κινητήρα. Ο ήχος της εξάτμισης είναι μελετημένος με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μία ευχάριστη χροιά στις χαμηλές στροφές και έναν έντονο ουρλιαχτό στις υψηλές στροφές.
Αν και είναι πανομοιότυπες από μηχανική άποψη, οι ρυθμίσεις του TBW του κινητήρα της Transalp είναι διαφορετικές από τις αντίστοιχες που υφίστανται στον κινητήρα της Hornet, προσδίδοντας μια «γεύση» ενός κινητήρα με touring χαρακτηριστικά για μακρινές αποστάσεις, για τις οποίες η Transalp θα είναι η ιδανική επιλογή.
Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) – διάταξη με κεκλιμένους δίσκους - F.C.C Leaning Segment (FLS) – μειώνει τη ροπή αντίστασης του συμπλέκτη κατά 30%, για πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα και ευκολότερες αλλαγές. Επίσης διαχειρίζεται την αναπήδηση του πίσω τροχού στο δυνατό φρενάρισμα που συνδυάζεται με γρήγορα κατεβάσματα σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου των 23km/l (WMTC) προσφέρει δυνητική αυτονομία πάνω από 390km από το ρεζερβουάρ καυσίμου των 16.9L. Και ακριβώς όπως συμβαίνει στη Hornet, διατίθεται επίσης μία έκδοση 47.6 PS (35kW), για κατόχους διπλώματος A2, μέσω ενός γρήγορου επαναπρογραμματισμού της ECU, μία διαδικασία που πραγματοποιείται αποκλειστικά στους Εξουσιοδοτημένους Συνεργάτες της Honda.
3.3 Ηλεκτρονικά κινητήρα
- Τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: SPORT, STANDARD, RAIN και GRAVEL
- Επιλογή USER με δυνατότητα παραμετροποίησης από τον αναβάτη μεταξύ όλων των επιπέδων
- Τέσσερα επίπεδα Ισχύος Κινητήρα (Engine Power ) και τρία Φρένου Κινητήρα (Engine Brake)
- Honda Selectable Torque Control πέντε σταδίων με ενσωματωμένο Wheelie Control
- Η ρύθμιση φρένων Off-Road για το ABS επιτρέπει την απενεργοποίηση του ABS του πίσω τροχού στο USER mode
Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) προσφέρει τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Riding Modes) - SPORT, STANDARD, RAIN & GRAVEL - προσαρμόζοντας την απόδοση και την αίσθηση του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του αναβάτη. Η εναλλαγή και η διαχείρισή τους πραγματοποιείται εύκολα μεταξύ του σχετικού διακόπτη στο αριστερό γκριπ και της οθόνης TFT. Υπάρχει επίσης το USER mode που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει τις δικές του προσωπικές ρυθμίσεις.
Υπάρχουν 4 επίπεδα για την Ισχύ Κινητήρα (Engine Power - EP), 3 επίπεδα για το Φρένο Κινητήρα (Engine Brake - EB), 2 επίπεδα για το ABS και 5 επίπεδα για το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που διαθέτει ενσωματωμένο Wheelie Control. Το HSTC και το ABS στον πίσω τροχό μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν. Τα riding modes προσφέρουν διαφορετικούς συνδυασμούς κάθε παραμέτρου. Το Wheelie Control είναι επίσης στάνταρ και ενσωματωμένο στο HSTC.
Το SPORT προσφέρει μέγιστη απόδοση και χρησιμοποιεί το επίπεδο 4 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), το επίπεδο 2 για το ABS και το επίπεδο 1 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το HSTC, ώστε να προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση με ελάχιστη παρέμβαση.
Το STANDARD είναι μία μεσαία ρύθμιση για οδήγηση στην πόλη που χρησιμοποιεί το επίπεδο 3 για την Ισχύ Κινητήρα (EP) και το HSTC και το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS.
Το RAIN είναι σχεδιασμένο για απαιτητικές συνθήκες δρόμου και χρησιμοποιεί τη χαμηλότερη ρύθμιση για την Ισχύ Κινητήρα (EP), δηλαδή το επίπεδο 1, για λιγότερο επιθετική απόδοση ισχύος, με το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS και το επίπεδο 5 για το HSTC.
Το GRAVEL χρησιμοποιεί το επίπεδο 2 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), επίπεδο 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), και το επίπεδο 4 για το HSTC, με ρύθμιση επιπέδου 1 για το ABS για οδήγηση με αυτοπεποίθηση σε πιο τραχιά off-road εδάφη.
Το USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει μεταξύ των ρυθμίσεων 1 και 4 την Ισχύ Κινητήρα (EP), 1 και 5 για το HSTC και 1 και 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), συν τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στον πίσω τροχό, και την αποθήκευσή τους για μελλοντική χρήση.
3.4 Πλαίσιο
- Ελαφρύ, ατσάλινο πλαίσιο τύπου «διαμάντι», βάρους 18.3kg με ενσωματωμένο υποπλαίσιο
- Ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm SFF-CA USD και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-link, και τα δύο με ρύθμιση προ-φόρτισης
- Διπίστονες εμπρός δαγκάνες/κυματοειδείς δίσκοι 310mm, μονοπίστονη δαγκάνα/πίσω δίσκος 256mm
- Συνδυασμός τροχών 21/18 ιντσών με ελαστικά 90/90-21 και 150/70-18 εμπρός και πίσω αντίστοιχα
Το ατσάλινο κυρίως πλαίσιο τύπου «διαμάντι» είναι ελαφρύ, ζυγίζοντας μόλις 18.3kg – 10% ελαφρύτερο από το πλαίσιο της CB500X. Μια καινοτόμος διαδικασία εξέλιξης για τη μείωση του αριθμού των στοιχείων ενίσχυσης, τη μείωση της διατομής των σωληνώσεων του πλαισίου και τη βελτιστοποίηση της άνω βάσης του αμορτισέρ και της άρθρωσης του ψαλιδιού έχουν δημιουργήσει μια εξαιρετικά ισχυρή πλατφόρμα, με ισορροπημένα χαρακτηριστικά ακαμψίας, που προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη σε όλες τις συνθήκες καθώς και γεωμετρία που εμπνέει αυτοπεποίθηση ως προς την ευελιξία χειρισμού. Το ενσωματωμένο heavy-duty υποπλαίσιο χρησιμοποιεί ατσάλινες σωληνώσεις υψηλής αντοχής στον εφελκυσμό για ανεπανάληπτη συμπεριφορά σε συνθήκες υψηλής καταπόνησης.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι 27° και 111mm αντίστοιχα, το μεταξόνιο 1560mm, ενώ το βάρος, πλήρες υγρών, φτάνει τα 208kg. Οι αναστροφές με χαμηλή ταχύτητα είναι εύκολες χάρη στη μέγιστη γωνία του συστήματος διεύθυνσης των 42° και τον ελάχιστο κύκλο στροφής των 2.6m.
Οι προδιαγραφές της ανάρτησης έχουν επιλεγεί έχοντας κατά νου μία all-around φιλοσοφία, με μεγάλη διαδρομή και εξαιρετική δυνατότητα απορρόφησης των κραδασμών για ομαλή απόδοση και άνεση στο δρόμο και σίγουρο έλεγχο εκτός δρόμου. Το ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43 mm SFF-CATM (Separate Function Fork-Catridge) USD προσφέρει διαδρομή 200 mm με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και συνεργάζεται με κάτω και άνω τιμονόπλακες από σφυρήλατο και χυτό αλουμίνιο αντίστοιχα, για τέλεια ισορροπία αντοχής και ακαμψίας σε ένα μεγάλο εύρος συνθηκών οδήγησης.
Με διαδρομή 190 mm, το αμορτισέρ της Showa διαθέτει ρυθμιζόμενη προφόρτιση και ξεχωριστό δοχείο και λειτουργεί μέσω μοχλικού Pro-Link. Το ψαλίδι, αν και υιοθετεί την ίδια διαδικασία χύτευσης με εκείνο της CRF1100L Africa Twin, κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου, αποκλειστικά μελετημένο για την Transalp. Η απόσταση από το έδαφος είναι 210 mm.
Οι συμπαγείς, διπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε διπλούς κυματοειδείς δίσκους 310mm. Ο πίσω κυματοειδής δίσκος 256mm λειτουργεί με μονοπίστονη δαγκάνα. Ακτινωτές ζάντες από ανοξείδωτο ατσάλι 21/18 ιντσών μπροστά/πίσω φοράνε ελαστικά (με σαμπρέλα) Metzeler Karoo Street ή Dunlop Mixtour σε διαστάσεις 90/90-21 και 150/70-18.
4. Αξεσουάρ
Μία πλήρης γκάμα από αξεσουάρ διατίθεται για την XL750 Transalp, παρέχοντας τη δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη και τη χρήση. Μεταξύ αυτών είναι ένα quickshifter και επιλογή χαμηλής σέλας.
Για μεγαλύτερη ευκολία, υπάρχουν 5 πακέτα που περιλαμβάνουν τα εξής, κατάλληλα επιλεγμένα αξεσουάρ:
URBAN PACK
(πρακτικότητα και αποθηκευτικοί χώροι)
50L top box, αλουμινένιο πάνελ, βάση τοποθέτησης, μαξιλαράκι συνεπιβάτη και εσωτερική τσάντα, συν ψηλή ζελατίνα και κεντρικό στάντ.
TOURING PACK
(άνεση και αποθηκευτικοί χώροι)
Πλαϊνές βαλίτσες (Αριστερή 26L / Δεξιά 33L), αλουμινένια πάνελ, κιτ τοποθέτησης, εσωτερικές τσάντες και θερμαινόμενα γκριπ.
ADVENTURE PACK
(στυλ και λειτουργικότητα)
Πλαϊνά κάγκελα, φώτα ομίχλης LED και γρίλια ψυγείου.
RALLY PACK
(στυλ και λειτουργικότητα)
Quickshifter, προστασία κινητήρα, προστατευτική ποδιά, μαρσπιέ τύπου off-road rally και προστατευτικές χούφτες με προεκτάσεις.
COMFORT PACK
(άνεση και πρακτικότητα)
3L tank bag, εκτροπείς αέρα, μαρσπιέ συνεπιβάτη comfort και πρίζα φόρτισης AAC.
Πρόσθετα αξεσουάρ περιλαμβάνουν πλαϊνά προστατευτικά αυτοκόλλητα ρεζερβουάρ και ασορτί διακοσμητικές λωρίδες τροχών, ενώ όλα τα παραπάνω αξεσουάρ διατίθενται επίσης και μεμονωμένα.
5. Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος κινητήρα | Υγρόψυκτος OHC 4-χρονος 8-βάλβιδος Parallel Twin με στρόφαλο 270° και διάταξη Unicam |
Χωρητικότητα κινητήρα | 755cc |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 87mm x 63.5mm |
Σχέση συμπίεσης | 11.0:1 |
Μέγιστη ισχύς | 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή | 75Nm στις 7.250 σαλ. |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lwot - 81.5, Lurban - 77.5 |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 3.9L |
Εκκίνηση | Ηλεκτρική |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 16.9L |
Εκπομπές CO2 WMTC | 103g/km |
Κατανάλωση καυσίμου | 23km/l |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12v 8.6Ah |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ | |
Συμπλέκτης | Υγρός, πολύδισκος, μονόδρομος ολίσθησης/υποβοήθησης (Assist/slipper) |
Κιβώτιο | 6-τάχυτο Χειροκίνητο |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος πλαισίου | Ατσάλινο, τύπου ‘Διαμάντι’ |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 2.325mm x 838mm x 1.450mm |
Μεταξόνιο | 1560mm |
Γωνία κάστερ | 27° |
Ίχνος τροχού | 111mm |
Ύψος σέλας | 850mm |
Απόσταση από το έδαφος | 210mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 208kg |
Ακτίνα κύκλου στροφής | 2.6m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Showa 43mm SFF-CA – διαδρομή 200mm |
Πίσω | Αμορτισέρ Monoshock, ψαλίδι Pro-Link, διαδρομή 190mm |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | 21” (ανοξείδωτο ατσάλι) ακτινωτή |
Ζάντα Πίσω | 18” (ανοξείδωτο ατσάλι) ακτινωτή |
Ελαστικό Εμπρός | 90/90-R21 M/C 54H |
Ελαστικό Πίσω | 150/70-R18 M/C 70H |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος ABS | 2κάναλο |
Εμπρός | Διπλοί δίσκοι 310mm x 4.5mm κυματοειδείς με ακτινικά τοποθετημένες 2πίστονες δαγκάνες |
Πίσω | Μονός κυματοειδής δίσκος 256mm x 6.0mm στον οποίο επενεργεί μονοπίστονη δαγκάνα |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | TFT |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
Συνδεσιμότητα | Honda Smartphone Voice Control* |
USB | Type C (κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη) |
Πρίζα 12V | Προαιρετική |
Αυτόματη ακύρωση φλας | Ναι |
Quickshifter | Προαιρετικό |
Σύστημα ακινητοποίησης | HISS |
** Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.
*Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control, όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζονται την παρούσα στιγμή στη χώρα μας.
- Αθώοι μετά από 3 χρόνια «ομηρίας»: Ο Δημήτρης Ινδαρές μιλά για την αστυνομική αυθαιρεσία του 2019 - «Έκαναν αυτό που έχουν μάθει»
- Όσα έγιναν στο θρίλερ ωρών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την πτήση της Emirates - Επιβάτης περιγράφει τις στιγμές αγωνίας
- Σκρέκας: Το κοίτασμα των Ιωαννίνων μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Ελλάδας για 10 χρόνια
- Θα συνεχιστεί και το 2023 η αφαίμαξη εισοδημάτων - Ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων μέτρων
- Quiet quitting: Όσα θες να μάθεις για τη νέα τάση για την οποία μιλούν όλοι στο TikTok
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Επιχειρεί να αποτινάξει την ταμπέλα του τζιχαντιστή, τείνει χείρα φιλίας προς τη Δύση
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών