MotoGP Sachsenring: Ένας ο Quartararo και κανείς άλλος
NewsroomΠολύ δυναμικά ξεκίνησε ο αγώνας της Γερμανίας, όμως ο συναγωνισμός δεν θα κρατούσε πολύ, προς απογοήτευση του πολυπληθούς κοινού που παρακολουθούσε τον αγώνα.
Ο μεγάλος αριθμός των θεατών στο MotoGP της Γερμανίας δεν είναι περίεργος, γιατί τα GP είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα. Οι Γερμανοί θα ήταν κυρίαρχοι επισκέπτες στην Τσεχία, ενώ αναμενόταν να πλημμυρίσουν και το GP της Φινλανδίας, όμως οι προαναφερθέντες αγώνες δεν έγιναν και σε συνδυασμό με την κατάσταση των προηγούμενων ετών (βλ. περιοριστικά μέτρα για τον κορωνοϊό), η πίστα πλημμύρισε από κόσμο.
Η κυριαρχία των Ducati στα δοκιμαστικά δεν πρέπει να αποτελεί απόλυτο μέτρο για τα προγνωστικά του αγώνα, καθώς εκείνος έχει πάντα πιθανότητες να εξελιχθεί τελείως διαφορετικά. Και πράγματι, ακριβώς έτσι έγινε.
Η εκκίνηση δόθηκε, με τους αναβάτες Aprilia και Yamaha να καταφέρνουν να κρατηθούν μαζί με τους Ducatisti που δεν τους ξέφυγαν.
Όχι μόνο αυτό αλλά ο Quartararo από την δεύτερη θέση έμεινε στην εσωτερική του Bagnaia και κατάφερε να στρίψει πρώτος, μία από τις καθοριστικότερες κινήσεις για όσα θα ακολουθούσαν στους πρώτους γύρους.
Ο Aleix Espargaro μένει τρίτος με εξίσου εκπληκτική εκκίνηση και χωρίς να αφήνει τους άλλους δύο να ξεφύγουν, τουλάχιστον για τον πρώτο γύρο.
Ο Bagnaia κάνει την κίνηση στα δύσκολα φρένα της πρώτης στροφής να περάσει εμπρός, τα καταφέρνει για μερικά δέκατα, καθώς ο Quartararo κλείνει την γραμμή πίσω από την Ducati και παίρνοντας την εσωτερική βγαίνει εμπρός και συνεχίζει να είναι πρώτος, η δεύτερη καθοριστική στιγμή για την συνέχεια του Bagnaia.
Πίσω ο Zarco έχει επιτεθεί από την τέταρτη θέση στον Aleix Espargaro σε ένα δύσκολο σημείο, στο πίσω σημείο της πίστας όπου ξεκινά η κατηφόρα και που όταν βρέχει σημειώνονται τρομακτικές πτώσεις.
Μιλάμε για μία προσπέραση με απίστευτα χιλιόμετρα που ωθεί τον Aleix Espargaro στο περιθώριο του χώρου, σε μία επιθετική αλλά παρόλο αυτά καθαρή κίνηση, που έδειξε πως ο Zarco δεν ήθελε να περιμένει να κάνουν διαφορά οι πρώτοι δύο, ήθελε να είναι εντός της μάχης των πρώτων.
Όμως αυτή η μάχη δεν ήρθε ποτέ, γιατί στην αρχή του 4ου γύρου, μόλις ο Bagnaia άνοιξε το γκάζι μετά τα φρένα της πρώτης στροφής, έχασε την πρόσφυση από τον πίσω τροχό, «προδομένος» από τα ηλεκτρονικά και την πρόσφυση της σκληρής γόμας που είχε επιλέξει, και κατέληξε στο χαλίκι. Ήταν τουλάχιστον στενάχωρο να βλέπεις την απογοήτευσή του που εκφραζόταν με τις κινήσεις του καθώς κλωτσούσε μία από τις τελευταίες πιθανότητες που του απομένουν για να κυνηγήσει τον φετινό τίτλο.
Λίγο πιο έξω από την αγωνιστική γραμμή, λίγο πιο νωρίς στο γκάζι και το λάθος ήταν για μια ακόμη φορά καταστροφικό, όπως ακριβώς ήταν και του Mir που αμέσως μετά τον Bagnaia πέφτει στην ίδια στροφή, στον ίδιο μάλιστα γύρο.
Μετά τον Rins που εγκατέλειψε το γερμανικό GP πριν τον αγώνα, μετά τα τρίτα ελεύθερα δοκιμαστικά, γιατί το πονεμένο χέρι που είχε σπάσει κατά τον προηγούμενο αγώνα δεν τον άφηνε να συνεχίσει, τώρα και η δεύτερη Suzuki έβγαινε εκτός αγώνα.
Αμέσως μετά πέφτει και ο Darryn Binder ενώ λίγο αργότερα, στον 7ο γύρο ακολουθεί και ο Nakagami στις πτώσεις.
Στο μεταξύ ο Aleix Espargaro δέχεται πίεση από τον Vinales που αυτό το διάστημα ανεβαίνει θέσεις, όσο ο Miller που ήταν μπροστά εκτελεί την ποινή του μακρύτερου γύρου που κουβαλά από τις δοκιμές (προσπέραση κατά τη διάρκεια κίτρινης σημαίας), αλλά χωρίς να χάσει πολλές θέσεις.
Οι δύο Aprilia σε λίγη ώρα κυνηγούν η μία την άλλη σε έναν τελείως μοναχικό αγώνα όμως, γιατί η διαφορά με τον Zarco στην δεύτερη θέση φτάνει τα 5+ δευτερόλεπτα και μετά τον 20ο γύρο πλησιάζει τα 6!
Ο δεύτερος Zarco από την άλλη δεν βλέπει καν τον Quartararo που στον 22ο γύρο από τους 30 είναι ήδη πάνω από τρία δευτερόλεπτα εμπρός, όταν στον 20ο γύρο ο Vinales εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη στην πίσω ανάρτηση που είναι διαφορετική από του Aleix Espargaro.
Αυτό ωθεί τον Miller στην μοναδική μάχη που τελικά θα δούμε για τον βάθρο, όταν πλησιάζει τον Aleix Espargaro και στον 23ο γύρο κάνει την επίθεσή του στην πρώτη στροφή, βγαίνει όμως εκτός γραμμής, και η Aprilia μπαίνει ξανά εμπρός.
Ταυτόχρονα εγκαταλείπει και ο Pol Espargaro τον αγώνα των 30 γύρων -μιας και το μικρό μήκος της πίστας επιβάλλει περισσότερους απ’ ότι συνήθως- και έτσι καμία Honda δεν θα είναι στην δεκάδα. Μιλάμε για την πίστα που στην εποχή του Marc Marquez δεν υπήρχε περίπτωση να μην κερδίσει Honda, μιλάμε για ένα από τα απόλυτα σερί των MotoGP και το 2022 δεν υπάρχει ούτε μία, έστω δορυφορική, μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής φίρμας στον τερματισμό…
Κάπως έτσι, το πολυπληθές κοινό είδε έναν αγώνα που θύμιζε track day, με τις θέσεις του βάθρου να μοιράζονται σχεδόν σε… μισή πίστα και με τον Miller να κάνει ακριβώς την ίδια προσπάθεια προσπέρασης του Aleix στον 26ο γύρο με ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα.
Είναι απογοητευτικό να βλέπεις τον Αυστραλό να εκμεταλλεύεται την ευθεία για να περάσει μπροστά, και να μην τα καταφέρει στα φρένα σε δύο πανομοιότυπες φάσεις.
Κι ενώ δεν τα κατάφερνε μόνος του ο «Thriller Miller», στον 28ο γύρο ο Aleix Espargaro του χάρισε τη θέση του στο βάθρο, χάνοντας τη γραμμή στα φρένα και ανοίγοντας την τροχιά του.
Πίσω τους, στην 5η θέση του τερματισμού βρέθηκε ο Luca Marini που τα είχε πάει τόσο καλά στις δοκιμές, καταφέρνοντας να έχει εξίσου εξαιρετική επίδοση και στον αγώνα .
Ο Zarco υπέφερε αρκετά από τη φθορά των ελαστικών του, και αργότερα θα έλεγε πως οι τελευταίοι τρεις γύροι ήταν ένας εφιάλτης από τον οποίο επιβίωσε μόνο και μόνο επειδή στην αρχή προσπάθησε να είναι με τους πρώτους δύο και έχτισε αρκετή διαφορά από όσους τον ακολουθούσαν.
Στο τέλος ο Quartararo πήρε έτσι μία ακόμα «καθαρή» νίκη, και πάλι με τεράστια διαφορά από τους διώκτες του, συνεχίζοντας να αποδεικνύει με εμφατικό τρόπο πως αυτή την στιγμή είναι ο καλύτερος αναβάτης στο grid.
ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΔΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ GP
ΘΕΣΗ |
# |
ΑΝΑΒΑΤΗΣ |
ΟΜΑΔΑ |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
1 |
20 |
Fabio QUARTARARO |
Monster Energy Yamaha MotoGP |
|
2 |
5 |
Johann ZARCO |
Prima Pramac Racing |
4.939 |
3 |
43 |
Jack MILLER |
Ducati Lenovo Team |
8.372 |
4 |
41 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia Racing |
9.113 |
5 |
10 |
Luca MARINI |
Mooney VR46 Racing Team |
11.679 |
6 |
89 |
Jorge MARTIN |
Prima Pramac Racing |
13.164 |
7 |
33 |
Brad BINDER |
Red Bull KTM Factory Racing |
15.405 |
8 |
49 |
Fabio DI GIANNANTONIO |
Gresini Racing MotoGP |
15.851 |
9 |
88 |
Miguel OLIVEIRA |
Red Bull KTM Factory Racing |
19.740 |
10 |
23 |
Enea BASTIANINI |
Gresini Racing MotoGP |
21.611 |
ΓΕΝΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ GP ΤΟΥ SACHSENRING
ΘΕΣΗ |
ΑΝΑΒΑΤΗΣ |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ |
1 |
QUARTARARO Fabio |
172 |
2 |
ESPARGARO Aleix |
138 |
3 |
ZARCO Johann |
111 |
4 |
BASTIANINI Enea |
100 |
5 |
BINDER Brad |
82 |
6 |
BAGNAIA Francesco |
81 |
7 |
MILLER Jack |
81 |
8 |
RINS Alex |
69 |
9 |
MIR Joan |
69 |
10 |
OLIVEIRA Miguel |
64 |
Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες από τον αγώνα
- «Χειμωνιάτικο» Σαββατοκύριακο με καταιγίδες, μποφόρ και πτώση της θερμοκρασίας - Προβλήματα σε Θεσσαλία, Ήπειρο και Εύβοια λόγω ανέμων
- Νέες αποκαλύψεις για την Ειρήνη Μουρτζούκου - Υποδυόταν τη μητέρα του Παναγιωτάκη σε δημοσιογράφο
- Πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ παιδί προσβάλλεται από γρίπη των πτηνών
- Είναι το «Labour» της Paris Paloma το φεμινιστικό anthem της Gen Z;