Στη Ρουμανία οι αναβάτες μοτοσυκλέτας μπορούν να πάρουν κλήση για πυροσβεστήρα
Κώστας ΓκαζήςΟ Κ.Ο.Κ της Ρουμανίας θέτει ως υποχρέωση να υπάρχουν σε ένα όχημα στο δρόμο πυροσβεστήρας, 2 ανακλαστικά τρίγωνα και κιτ πρώτων βοηθειών. Το πρόβλημα που υπάρχει σε αυτόν τον κανόνα είναι πως δεν υφίσταται καμία διαφοροποίηση στο αν το όχημα είναι αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα.
Μέχρι σήμερα αυτό δεν αποτελούσε ζήτημα αντιπαράθεσης, μιας και η αστυνομία δεν έκοβε κλήσεις σε μοτοσυκλέτες που δεν έφεραν τον παραπάνω εξοπλισμό. Τον τελευταίο καιρό, όμως, έχουν αρχίσει να αναφέρονται κλήσεις για αυτόν το λόγο.
Οι αναφορές αυτές προκάλεσαν την άμεση αντίδραση της ομοσπονδίας μοτοσυκλετιστών της Ρουμανίας MotoADN. Όχι και άδικα, μιας και δεν είναι και εύκολο να μεταφέρονται τέτοιου είδους αντικείμενα από μία μοτοσυκλέτα. Με εξαίρεση κάποια scooter, κυρίως τα GT, οι μοτοσυκλέτες έχουν ελάχιστες έως ανύπαρκτες αποθηκευτικές ικανότητες. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν τα σαμάρια και οι μπαγκαζιέρες. Εκεί μπορούν ίσως να χωρέσουν αντικείμενα όπως τρίγωνα και πυροσβεστήρας -και πάλι με προϋποθέσεις.
Η MotoADN αποφάσισε να συλλέξει υπογραφές προκειμένου να υπάρξει διαχωρισμός των οχημάτων και να εξαιρεθούν οι μοτοσυκλέτες από το άρθρο 8 του Κ.Ο.Κ. Τα αποτελέσματα ούτε η ίδια η ομοσπονδία δεν τα περίμενε, αφού συγκέντρωσε 8.000 υπογραφές μέσα σε 7 ημέρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν σχεδόν καθολική συμφωνία, με το 97% των υπογραφών να υποστηρίζει την κατάργηση της υποχρεωτικής μεταφοράς πυροσβεστήρα και ανακλαστικών τριγώνων. Ακόμη μεγάλο είναι και το ποσοστό που θεωρεί περιττή τη χρήση κιτ πρώτων βοηθειών, με το ποσοστό υπέρ της κατάργησης να αγγίζει το 88%. Το τελευταίο είναι και το μοναδικό που υπάρχει πιθανότητα να φέρει κάποιος μοτοσυκλετιστής.
Η F.E.M.A. (Federation of European Motorcyclists’ Associations) έχει ήδη δηλώσει τη στήριξή της προς την MotoADN, και μάλιστα με αρκετά ισχυρά επιχειρήματα. Αρχικά, όσον αφορά στους πυροσβεστήρες, η F.E.M.A. τονίζει την ύπαρξη ενός διακόπτη, ο οποίος βρίσκεται εκεί ακριβώς για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, και δεν υπάρχει στα αυτοκίνητα, του kill switch. Με τη χρήση του απομακρύνεται η ανάγκη για την διαρκή ύπαρξη πάνω στη μοτοσυκλέτα πεπιεσμένου αερίου σε φιάλη -του πυροσβεστήρα δηλαδή- που μπορεί να είναι και επικίνδυνη σε περίπτωση ατυχήματος.
Ακόμα, τα ανακλαστικά τρίγωνα, δεν έχουν λόγο ύπαρξης στις μοτοσυκλέτες. Λόγω του μικρού μεγέθους και βάρους τους, οι μοτοσυκλέτες μπορούν εύκολα να απομακρυνθούν με τα χέρια από τον δρόμο, σε περίπτωση ατυχήματος.
Ολοκληρώνοντας, αν και το κιτ πρώτων βοηθειών είναι σύνηθες να υπάρχει σε ένα μοτοσυκλετιστή, ειδικά έναν που ταξιδεύει, η F.E.M.A. θεωρεί πως δεν έχει κάποια ουσιαστική θετική επίδραση. Ο εξοπλισμός του αναβάτη είναι αρκετός για να τον προστατεύσει σε περίπτωση κάποιας ελαφριάς πτώσης με εκδορές ή μώλωπες. Στην περίπτωση που τα τραύματα είναι μεγαλύτερης σοβαρότητας, τότε ο εμπλεκόμενος θα πρέπει να μεταφερθεί στο νοσοκομείο για να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες. Η χρήση του κιτ από έναν άπειρο αναβάτη στην αντιμετώπιση σοβαρών τραυματισμών είναι έως και επικίνδυνη.
Μένει να δούμε αν η F.E.M.A. σε συνεργασία με την MotoADN, θα μπορέσουν να συνεισφέρουν στην λύση του προβλήματος.
- Γιατί το εύρος της συμμετοχής στις προεδρικές εκλογές αναδεικνύεται σε υπαρξιακό όρο για τον ΣΥΡΙΖΑ: Τα φαβορί για τον δεύτερο γύρο
- Αμαλιάδα: Ανοίγει ο κύκλος των καταθέσεων για τα νεκρά παιδιά της Μουρτζούκου – Τι κατέθεσε η μητέρα της 24χρονης
- Σοκ στην Ιταλία: 22χρονη πέθανε μετά από πλαστική στη μύτη - Είχε βρει τον γιατρό στο Tik Tok
- Premier League: Ιστορικός διασυρμός της Σίτι απ' την Τότεναμ στο Έτιχαντ με 0-4!