Moto|27.10.2022 13:57

MotoGP Μαλαισίας: Η νίκη του Bagnaia ανοίγει τη διαφορά από τους διώκτες του, όχι όμως οριστικά για το πρωτάθλημα

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Ξεκινώντας από το Σάββατο, οι πολλές πτώσεις που συνέβησαν μαζί με τις κακές συνθήκες στην πίστα της Sepang, δημιούργησαn αγωνία στους αναβάτες. Το ενδεχόμενο της πτώσης υπήρχε από την προηγούμενη, και η πτώση του Martin από την πρώτη θέση επισφράγισε το συναίσθημα αυτό. Μάχες υπήρξαν, αλλά κύριος γνώμονας ήταν η αποφυγή πτώσης, κυρίως για τους διεκδικητές του πρωταθλήματος, με τις μάχες σώμα με σώμα να αποφεύγονται.

Η πιο χαρακτηριστική κίνηση του φετινού πρωταθλήματος ήταν η κίνηση του Bagnaia στην εκκίνηση. Ξεκινώντας από την 9η θέση κατάφερε στην πρώτη στροφή να πάρει την εσωτερική γραμμή για να φτάσει στη 2η! Πέραν της καλής του εκκίνησης, η απόφασή του να ρισκάρει φρενάροντας πολύ δυνατά διακινδυνεύοντας μία πτώση, τον οδήγησε να βρίσκεται πίσω από το Martin στα πρώτα μόλις δευτερόλεπτα του αγώνα. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ήταν η καλύτερη εκκίνηση της καριέρας του, και το 9-2 τον επιβεβαιώνει.

Ωστόσο, δεν ήταν ο μόνος με αυτή την τακτική. Ο έτερος διεκδικητής του πρωταθλήματος Quartararo είχε και αυτός μία εντυπωσιακή απόδοση ξεκινώντας από την 13η θέση, πιέζοντας και αυτός πολύ στα φρένα της πρώτης δεξιάς στροφής. Ο μόνος που δεν είχε ιδανική εκκίνηση ήταν ο Aleix Espargaro, ο τρίτος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία, με την καρό σημαία να τον βρίσκει στη 10η θέση.

Ο Quartararo μετά την εκκίνηση είναι πίσω από το Morbidelli. Ο τελευταίος έχει και μία ποινή για διπλή διέλευση από το μακρύτερο γύρο, μετά την κίνησή του στην FP3 που παρεμπόδισε τους Marquez και Bagnaia, από το να έχουν ένα γρήγορο γύρο. Συνεπώς, ο αγώνας θα κρινόταν για τον ίδιο από την απόδοσή του πριν την εκτέλεση της ποινής. Την ίδια στιγμή βλέπει την ενημέρωση ότι πίσω του βρίσκεται ο Quartararo, ίσως σε συνδυασμό με κάποιες οδηγίες να τον αφήσει. Ασχέτως αν υπήρξαν ή όχι ο Γάλλος δεν έμεινε για πολύ ώρα πίσω του, περνώντας τον με συνοπτικές διαδικασίες.

Εν τω μεταξύ ο Martin ανοίγει τη διαφορά με το Bagnaia, κρατώντας τον στη 2η θέση. Ακριβώς πίσω του, βρίσκεται κολλημένος ο Bastiannini ενώ ο Marquez στην 4η θέση βλέπει τους δύο προπορευόμενους να αυξάνουν την απόστασή τους. Στο σημείο αυτό έρχεται η τελευταία ειδοποίηση από τη Ducati στον Bagnaia, ενημερώνοντας τον πως ο Martin βρίσκεται 6 δέκατα μπροστά ενώ πίσω του είναι ο Bastiannini.

Δυστυχώς, ένα τεχνικό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του Luca Marini, στέρησε από τον αγώνα έναν αναβάτη που ήταν αρκετά ανταγωνιστικός, ακόμα και για βάθρο. Όμως, η πίσω ανάρτηση παρέμεινε κλειδωμένη μετά την εκκίνηση, κάτι που τον οδήγησε να αποσυρθεί πολύ γρήγορα.

Ο Martin δημιουργεί έναν δικό του ρυθμό μπροστά. Αρχικά διπλασιάζει την απόσταση από το Bagnaia και στη συνέχεια την τριπλασιάζει! Η ύπαρξη του Bastiannini κολλημένο στον πίσω του τροχό σίγουρα δεν τον βοηθάει να αυξήσει το ρυθμό του. Όμως, ο άνθρωπος που ηγείται από την αρχή του αγώνα δεν δείχνει διατεθειμένος να μειώσει το δικό του. Κάτι που του αποβαίνει μοιραίο για την έκβαση του αγώνα, αφού μόλις τα ελαστικά άρχισαν να χάνουν την αρχική τους πρόσφυση, ο Martin σημειώνει πτώση, ανοίγοντας το δρόμο για την εργοστασιακή Ducati να ηγηθεί.

Όσο συμβαίνουν αυτά, ο Marquez μένει ακόμα πιο πίσω, ώσπου ο Quartararo καταφέρνει να τον περάσει. Οι δύο Ducati μπροστά περιορίζουν το ρυθμό με τη μάχη τους τραβώντας πιο κοντά τους το Γάλλο της Yamaha. Ο Morbidelli αποφασίζει να εκτελέσει την ποινή του χάνοντας επιπλέον θέσεις και κερδίζοντας μία ακόμη ποινή τριών θέσεων για τον τελευταίο αγώνα στη Valencia. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της άκρως επιθετικής κίνησης που έκανε στον Aleix Espargaro, στο τέλος της εκτέλεσης της ποινής, στην προσπάθειά του να μη χάσει άλλες θέσεις.

Η πτώση του Martin βάζει και τον Quartararo στο βάθρο, που βρίσκεται στα 2,7 δευτερόλεπτα πίσω από τους δύο πρώτους. Ο ρυθμός του Marquez που είναι πίσω του δεν είναι αρκετός για να τον ακολουθήσει αφήνοντας τον σε ένα μοναχικό αγώνα, ενώ ο ίδιος εμπλέκεται σε μία μάχη με τις δύο Suzuki μέχρι που ο Rins έχει μία έντονη μάχη με τον αναβάτης της Repsol μακριά από τις κάμερες. Αυτή οδηγεί τον δεύτερο αναβάτη της Suzuki, Joan Mir, σε πτώση.

Ο Bezzechi καταφέρνει, μέσα από τις μάχες, να περάσει το γκρουπ αυτό και να κυνηγήσει τον Quartararo. Η μείωση του χρόνου από το 1,23 δευτερόλεπτα στα μόλις 0,23 δέκατα από τον οδηγό της Yamaha θέτει τη Ducati σε δίλημμα.

Και τη θέτει γιατί ο Bastianini δεν λειτουργεί σε καμία περίπτωση ως οπισθοφυλακή του Bagnaia, αλλά αντιθέτως κάνει τη δική του προσπάθεια να ηγηθεί. Μετά από κάποιες στιγμές που καρδιοχτύπησαν τους ανθρώπους της Ducati καταφέρνει τελικά να περάσει μπροστά. Επομένως στην περίπτωση που ο Bezzechi περάσει τον Quartararo θα έπρεπε να στείλουν μήνυμα στον Bastianini να αφήσει το Bagnaia να κλειδώσει το πρωτάθλημα ή όχι; Και αυτά γίνονται τη στιγμή που η μάχη αυτή ανάμεσα στις δύο Ducati μειώνει την απόσταση από τον Quartararo από τα σχεδόν 3 δευτερόλεπτα στο 1,5.

Τη λύση θα φέρουν οι ίδιοι οι αναβάτες. Ο Bezzechi μειώνει ρυθμό μένοντας πίσω καθώς χάνει την εμπιστοσύνη στα ελαστικά του και την ίδια στιγμή ο Bagnaia περνάει ξανά μπροστά. Ο Bastianini δε φαίνεται έτοιμος να τα παρατήσει όμως, μένοντας κολλημένος πίσω του. Όπως ο ίδιος θα δηλώσει αργότερα ο λόγος που δεν άδραξε την ευκαιρία να περάσει τον Bagnaia στον τελευταίο γύρο ήταν λόγω της ελλιπούς αίσθησης που είχε από τα ελαστικά.

Σύμφωνα με δικά του λόγια, ο Bagnaia έκανε έναν αγώνα καριέρας, αλάνθαστος που είναι πολύ σημαντικό για αυτόν, παίρνοντας μία νίκη που δεν του χαρίστηκε. Έτσι, κατάφερε να γίνει ο μοναδικός αναβάτης της Ducati με εφτά νίκες σε μία σεζόν. Μόνο ένα καταστροφικό σενάριο θα του στερήσει τον τίτλο, που θα πρέπει να περιμένει μέχρι τη Valencia για να τον σφραγίσει.

Οι πτώσεις, αντίθετα από το Σάββατο, δεν ήταν πολλές στον αγώνα της Κυριακής. Οι Binder και Giannantonio είχαν μία επαφή, αλλά δεν επηρέασε ιδιαίτερα την πτώση του μικρότερου από τους δύο Binder. Πτώση σημείωσε και ο Nagashima, που αντικατέστησε τον τραυματισμένο Nakagami.

Τελικά η φετινή σεζόν θα ολοκληρωθεί όπως θέλει ένας λάτρης των MotoGP. Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες απόσταση η πίστα της Valencia είναι αυτή που θα μας δώσει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP για το 2022, μετά την ολοκλήρωση και του τελευταίου γύρου.

Moto GPειδήσεις τώρααγώνας