Moto|06.12.2022 07:50

Το Kymco DT X360 ABS/TCS ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS
Kymco DT X360 ABS/TCS

Τα «on-off» scooter έχουν μία ιστορία αρκετών δεκαετιών. Στο παρελθόν βέβαια δεν είχαν υπάρξει «on-off» scooter που ξεπερνούσαν τους 10-12 ίππους, συνεπώς η χρήση τους ήταν περιορισμένη και συγκεκριμένη. Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά και οι κινητήρες των 300, 350 και 400 κυβικών είναι διπλάσιας ιπποδύναμης και το adventure-look αρχίζει να έχει κάποια ουσία.

Το καλό στην περίπτωση του DT X360 είναι ότι η Kymco δεν θυσίασε τίποτα από την πρακτικότητα ενός σύγχρονου scooter μεσαίου κυβισμού για χάρη της εμφάνισης. Αντιθέτως, εκμεταλλεύτηκε το adventure-look για να δημιουργήσει αυτό που, πιθανόν, αποτελεί το καλύτερο της εταιρείας για την κατηγορία μεσαίου κυβισμού. Η εργονομία της θέσης οδήγησης και οι χώροι είναι στην κορυφή της κατηγορίας του. Το ίσιο τιμόνι έχει τοποθετηθεί ψηλότερα απ’ ό,τι στα sport/cruiser scooter και η σέλα έχει πιο στενό σχήμα στο μπροστά τμήμα της. Αποτέλεσμα αυτών είναι κάθε αναβάτης να έχει όσο χώρο θέλει στη διάθεσή του και να έχει πολλές διαφορετικές θέσεις για να τοποθετήσει τα πόδια του, ανεξάρτητα από το ύψος του. Η συνολική εργονομία του DT X360 δεν θα απασχολήσει ποτέ είτε με τα πόδια πάνω στο δάπεδο, είτε στη στάση στα φανάρια, ούτε και στους ελιγμούς ανάμεσα στην κίνηση.

Η αφθονία των χώρων έχει όμως ένα αντίτιμο και αυτό είναι τα 195 κιλά που έδειξε η ζυγαριά του ΜΟΤΟ, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων. Λόγω των μικρής διαμέτρου τροχών, στις 14’’ για μπροστά και 13’’ για πίσω, το βάρος είναι πάνω από τους άξονες των τροχών τροχών, δίνοντας την αίσθηση ιδιαιτέρως υψηλού κέντρου βάρους στις επιτόπιες μανούβρες και στις χαμηλές ταχύτητες. Η συμπεριφορά του DT X360 στις χαμηλές ταχύτητες χρειάζεται αρχικά ένα βαθμό συνήθειας, όμως με το πέρας των πρώτων ημερών συμβίωσης αρχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη του αναβάτη του, και αυτός να εκμεταλλεύεται προς όφελός του τις ιδιαιτερότητές του. Γιατί οι μικροί τροχοί προσφέρουν ευελιξία και ο κύκλος στροφής είναι συγκρίσιμος με scooter του μισού μεγέθους!

Μέσα στην κίνηση της πόλης είναι τρομερά ευέλικτο. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο αναβάτης πρέπει να έχει διαρκώς την προσοχή του στην εξάτμιση, όταν χώνεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Αυτή, όπως στα περισσότερα σκούτερ της Kymco έχει πολύ ογκώδες πλαστικό προστατευτικό θερμότητας, με αποτέλεσμα να εξέχει πολύ από τη δεξιά πλευρά. Αν η εξάτμιση ήταν 3-4 εκατοστά πιο μέσα, τότε το DT X360 θα περνούσε από παντού. Δεν πρέπει να λησμονείται το γεγονός ότι είναι ένα full size scooter, με μεγάλη σέλα ικανή να χωρέσει άνετα δύο άτομα και τεράστιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που χωράει δύο full-face κράνη. Από τη στιγμή που θα υπάρξει ο κατάλληλος συμβιβασμός με το βάρος και τις ιδιαιτερότητες των μικρών τροχών στις χαμηλές ταχύτητες, τότε αρχίζουν να γίνονται αντιληπτά η κορυφαία πρακτικότητα και άψογη εργονομία του DT X360.

Η συνολική απόδοση του κινητήρα παίρνει άριστα δέκα με ιδιαίτερη άνεση. Η Kymco κάνει λόγο για 28,6 ίππους στις 7.500 στροφές για τον κινητήρα των πραγματικών 321 κ. εκ. Ανήκει στη νέα γενιά των G5-SC, κάτι που σημαίνει ότι αποτελεί μία από τις σύγχρονες σχεδιαστικά υδρόψυκτες μονάδες και δεν υφίστανται οι επιπτώσεις από τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 5, οι οποίες έχουν πνίξει την απόδοση στους παλαιότερης σχεδίασης κινητήρες των scooter. Αντιθέτως, εδώ η προσαρμογή στους νέους κανονισμούς της Ε.Ε. για τους ρύπους έχουν λειτουργήσει υπέρ της ποιότητας λειτουργίας, κάνοντας τους μηχανικούς θορύβους να είναι σχεδόν ανύπαρκτοι και τον ήχο της εξάτμισης πιο πολιτισμένο . Ο τελευταίος έχει βαριά και ωραία χροιά που ταιριάζει στην «άγρια-adventure» εμφάνιση.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, το DT X360 είναι εντυπωσιακό, αν και ο συνδυασμός όγκου, βάρους και ιπποδύναμης δεν προδιαθέτουν θετικά σε αυτόν τον τομέα. Ακόμα όμως και με δύο άτομα στη σέλα ξεκινά άμεσα από τα φανάρια και η ζωηρή επιτάχυνση συνεχίζεται μέχρι τα 120km/h στο κοντέρ. Η μέγιστη τελική ταχύτητα που επιτεύχθηκε στην δοκιμή ήταν τα 154km/h σε ευνοϊκές συνθήκες. Σε ελαφρά ανωφέρεια και με κόντρα άνεμο έφτασε εύκολα τα 135km/h και διατηρούσε πεισματικά το κοντέρ πάνω από τα 130km/h, παρά τις δυνατές ριπές αέρα. Σε αυτό σπουδαίο ρόλο παίζει και η άριστη ρύθμιση της αυτόματης μετάδοσης CVT, η οποία φροντίζει για να βρίσκεται ο κινητήρας πάντα στις κατάλληλες στροφές, τη σωστή στιγμή χωρίς να υπάρχουν περιττοί κραδασμοί από τον ιμάντα. Ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο με το κοντέρ να πλησιάζει την τελική, το σύνολο κινητήρα και μετάδοσης δεν δείχνει να ζορίζεται καθόλου. Ίσα-ίσα που δίνει την εντύπωση ότι μπορούν να κρατήσουν αυτό το ρυθμό για πολλές ώρες χωρίς σημάδια κόπωσης.

Όσον αφορά την προστασία από τον αέρα, η ζελατίνα μετρίου μεγέθους κάνει την δουλειά της αξιοπρεπώς. Καταφέρνει να διώξει την πίεση από το στήθος και το κράνος του αναβάτη, ενώ και η ποδιά έχει σχεδιαστεί σωστά για να μην υπάρχουν στροβιλισμοί του αέρα προς τα μέσα. Συνεπώς, ακόμα και οι πολύ κρύες χειμωνιάτικες μέρες, γίνονται υποφερτές με τη χρήση σωστού ρουχισμού και ένα ζευγάρι χοντρά γάντια.

To DT X360 έχει ακριβώς αυτόν τον εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο scooter. Ούτε πολλά φωτάκια και κουμπάκια, ούτε όμως και αναχρονιστική τεχνολογία που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες καθημερινές ανάγκες. Ακόμη και το σύστημα keyless, που στα περισσότερα scooter είναι τόσο πολύπλοκα και χρονοβόρα που οδηγούν στον εκνευρισμό του χειριστή τους, εδώ η Kymco το έχει απλοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο και αρκεί μόλις ένα πάτημα στο κουμπί της μίζας για να απελευθερώσει τον κεντρικό διακόπτη. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία μεγάλη οθόνη LCD με μαύρο φόντο και λευκές ενδείξεις. Παραμένει ευδιάκριτη κατά τη διάρκεια της μέρας, ενώ φέρει τα απολύτως απαραίτητα, με την μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνεται από την ΤΕΡΑΣΤΙΑ ένδειξη της ταχύτητας! Είναι τόσο μεγάλη που είναι πιθανόν να μπορούν να τη δουν μέχρι και οι αστροναύτες με γυμνό μάτι από το διάστημα. Υπάρχει και θύρα φόρτισης USB στο δεξί μέρος της ποδιάς, οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες, ο συνεπιβάτης έχει μαρσπιέ που κλείνουν και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι φωτιζόμενος. Όπως είναι λογικό την σημερινή εποχή, τα φώτα είναι LED για μπροστά και πίσω. Το κεντρικό σταντ έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη συχνή χρήση και δεν χρειάζεται υπερβολική δύναμη.

Σύγχρονος και σωστός είναι και ο εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας, με ABS και traction control που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Και τα δύο είναι ρυθμισμένα με «σπορ» νοοτροπία.  Αυτό σημαίνει ότι επεμβαίνουν μόνο σε οριακές καταστάσεις. Το traction control ίσως παραξενέψει ορισμένους αναβάτες μέχρι να γίνει αντιληπτό ότι επεμβαίνει αφού πρώτα γλιστρήσει ελαφρώς ο πίσω τροχός. Αυτή του η συμπεριφορά δίνει το πλεονέκτημα στο DT X360 να μην βήχει όταν περνά πάνω από συνεχόμενες κοφτές ανωμαλίες – όπως οι γραμμές του τραμ για παράδειγμα – και δεν χρειάζεται να τεθεί εκτός λειτουργίας σε χωματόδρομους, μιας και δεν κόβει απότομα τον κινητήρα στα μικροσπινιαρίσματα του πίσω τροχού.

Κάπου εδώ ήρθε η στιγμή να γίνει αναφορά στις εκτός δρόμου ικανότητες του DT X360, οι οποίες δεν απέχουν από των υπόλοιπων scooter της κατηγορίας. Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι τα τακούνια στα ελαστικά και η καλύτερη εργονομία της θέσης οδήγησης εν συγκρίσει με τα sport/cruiser scooter, προσφέρουν τη δυνατότητα διάβασης μερικών χιλιομέτρων χωματόδρομου, όπως στην περίπτωση των καλοκαιρινών διακοπών, χωρίς να έρθει η τούμπα στο πρώτο μέτρο. Οι αναρτήσεις έχουν μικρές διαδρομές και οι αντίστοιχα μικροί τροχοί δεν προσφέρονται για γρήγορη οδήγηση στο χώμα. Ένα ακόμα εμπόδιο για τη διατήρηση φόρας, είναι η κλασσική αρχιτεκτονική σύνδεσης κινητήρα πλαισίου, η οποία σημαίνει ότι οι κραδασμοί από τις λακκούβες και τις πέτρες περνούν αφιλτράριστοι στα μηχανικά μέρη. Αυτό καταπονεί υπέρμετρα τα σινεμπλόκ και τα περιφερειακά του κινητήρα. Δεν είναι κάτι που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο scooter, αλλά όλα αυτού του τύπου όπου ο κινητήρας είναι μη-αναρτώμενος και ταυτόχρονα μέρος της ανάρτησης.

Μιλώντας για αναρτήσεις, πρέπει να γίνει αναφορά στα υπερβολικά σκληρά πίσω αμορτισέρ του DT X360. Με έναν άνθρωπο 70 κιλών να κάθεται πάνω δεν κουνιούνταν καν! Με την προσθήκη δεύτερου ατόμου τα πράγματα γίνονται πολύ καλύτερα πίσω και το DT X360 αποκτά φυσιολογικά επίπεδα άνεσης, όχι όμως κορυφαία. Οι λακκούβες θα μπορούσαν να είναι επώδυνες, αν δεν υπήρχε η τόσο καλή σέλα… Ευθύνη μέχρι έναν ορισμένο βαθμό έχει και ο μικρός πίσω τροχός που για τα ελληνικά δεδομένα των δρόμων είναι σαν μικρό καράβι μπροστά σε κύματα του Ειρηνικού Ωκεανού. Όπως και να ‘χει τα αμορτισέρ θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο μαλακά, χωρίς να έχει αρνητική επίπτωση στην σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Η Kymco εκμεταλλεύτηκε ορθώς τη μόδα των adventure scooter, χωρίς ωστόσο να μείνει μόνο στην εμφάνιση. Το DT X360 είναι καλύτερο σε εργονομία και χώρους και πιο πρακτικό από τα περισσότερα παραδοσιακά sport/cruiser scooter της αγοράς. Ο εξοπλισμός του είναι ακριβώς αυτός που χρειάζεται για τις σύγχρονες καθημερινές ανάγκες τόσο σε πρακτικότητα όσο και ασφάλεια,  χωρίς περιττές φαμφάρες. Οι επιδόσεις του μηχανικού συνόλου ικανοποιούν πλήρως την αστική και περιαστική χρήση. Με προτεινόμενη τιμή λιανικής, τα 5.745€, σε μία εποχή που τα scooter αυτής της κατηγορίας έρχονται σε δύσπεπτες τιμές, το DT X360 είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της Kymco και από τις καλύτερες επιλογές στη γκάμα της, αυτή τη στιγμή.

μηχανήειδήσεις τώραοδήγησηscooter