Keeway Vieste 300: Κρυφή δύναμη
Κώστας ΓκαζήςΤο Keeway Vieste 300 είναι ένα πραγματικά μοναδικό scooter της κατηγορίας του. Οι εξωτερικές του διαστάσεις θυμίζουν 125, ζυγίζοντας αρκετά λιγότερο από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή φορά έναν δυνατό κινητήρα 300 κυβικών! Κάπως έτσι γίνεται ένας “πύραυλος τσέπης” με εντυπωσιακές σπορ επιδόσεις, επώνυμα εξαρτήματα και αξιοπρόσεκτα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.
Η Keeway είναι μία από τις ευρωπαϊκές μάρκες του Κινέζου κολοσσού Qianjiang Group, η οποία μέχρι πρότινος κατασκεύαζε scooter και μοτοσυκλέτες για τις κατηγορίες ΑΜ και Α1. Το Vieste 300, αποτελεί από τα τέλη του 2021, όταν και εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά, το μεγαλύτερο δίκυκλο της εταιρείας, η οποία επένδυσε σε επώνυμα περιφερειακά εξαρτήματα για αυτό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ο κινητήρας, που είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Piaggio, οι αναρτήσεις της Kayaba και τα φρένα της J. Juan.
Ο Euro 5 κινητήρας προέρχεται από την προηγούμενη γενιά των Vespa, πριν την έκδοση HPE. Κάτι τέτοιο δείχνει και το κεντρικά τοποθετημένο πίσω δισκόφρενο.
Η Keeway με τον παραπάνω επώνυμο εξοπλισμό έδωσε άλλον αέρα στο scooter της. Παράλληλα, η Keeway επένδυσε σε έναν ξεκάθαρα ευρωπαϊκής τεχνοτροπίας σχεδιασμό, ο οποίος είναι κοινός και για τα δύο μέλη της οικογένειας Vieste. Η σύγχρονη προσέγγιση του τελευταίου, κάνει το scooter ιδιαίτερα ελκυστικό.
Αποτέλεσμα της παραπάνω απόφασης της Keeway είναι το scooter των 300 κυβικών να έχει τις ίδιες διαστάσεις με την έκδοση των 125, με μόνη διαφορά το βάρος – άντε και την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος – λόγω μεγέθους κινητήρα, το οποίο από τα 130 φτάνει στα 147 επίσημα στεγνά κιλά. Κατά τα άλλα, ίδια είναι το κοστούμι, οι τροχοί των 13 ιντσών, το μήκος των 1955mm, το ύψος σέλας στα 770mm και τέλος το μεταξόνιο των 1.385mm.
Είναι δηλαδή ένα scooter με διαστάσεις αντίστοιχες με αυτές των κατηγοριών 125-200 κυβικών (π.χ. Honda PCX, Yamaha NMAX, SYM JET X), με μικρούς τροχούς, αλλά έναν δυνατό και αποδεδειγμένα αξιόπιστο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 300 ονομαστικών και 276 πραγματικών κυβικών εκατοστών. Η απόδοση των 18,77 ίππων σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, το οποίο στις ζυγαριές του ΜΟΤΟ σταμάτησε στα 153,5 πραγματικά κιλά με υγρά, χαρίζουν εκρηκτικές επιδόσεις στο Vieste, το οποίο μπορεί να “κάνει πλάκα” σε πολλά βαρύτερα δίκυκλα των 300-400 κυβικών.
Φυσικά, όπως πάντα, υπάρχουν τα υπέρ και τα κατά. Εδώ, στα θετικά βρίσκονται οι επιδόσεις, έχοντα όμως στα μείον τους χώρους, τόσο τους αποθηκευτικούς όσο και για τους μεγαλόσωμους επιβαίνοντες. Η σέλα είναι κοντή σε μήκος, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Στενά είναι και τα μαρσπιέ, τοποθετώντας τα γόνατα σε γωνίες που ίσως δυσκολέψουν τους ψηλότερους αναβάτες. Ακόμα και με ύψος 1,70, βάρος 60 κιλών και νούμερο 42 για το μποτάκι, που αναμφίβολα είναι πολύ καλά δεδομένα για την άνετη παραμονή πάνω στο Vieste 300, οι αστράγαλοι εφάπτονται με τα πλαϊνά πλαστικά του scooter, ενώ στην απόπειρα μετακίνησης προς τα πίσω η μέση θα βρει στο μαξιλαράκι που διαχωρίζει τις δύο θέσεις.
Παράλληλα, ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει μόνο ένα κράνος τύπου jet, και μερικά μικροαντικείμενα, ενώ για τη φύλαξη ενός full-face θα χρειαστεί η επένδυση στην αγορά ενός Top-Box, από τον ιδιοκτήτη. Το μικρό και ρηχό ντουλαπάκι που βρίσκεται μπροστά θα χωρέσει μερικά ψιλά για τα διόδια, ενώ η σχισμή του θέλει μικροκαμωμένο χέρι προκειμένου να ανασυρθεί το περιεχόμενό του.
Εκτός από τον κινητήρα της Piaggio, τις αναρτήσεις της Kayaba και τα φρένα της J. Juan – με ακτινική δαγκάνα για μπροστά –, τα οποία ανεβάζουν την διάθεση του αγοραστή, το Vieste 300 συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα με τον αξιόλογο στάνταρ εξοπλισμό του. Αυτός περιλαμβάνει Keyless σύστημα εκκίνησης – η σέλα και το κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ ανοίγουν με κουμπιά –, δικάναλο ABS όπως επιβάλουν οι Euro 5 κανονισμοί, χειρολαβές συνεπιβάτη, θύρα USB στο μπροστινό ντουλαπάκι, full-LED φωτιστικά σώματα και DRL LED φώτα, πλαστικά τμήματα με σχέδιο που θυμίζει carbon, ανάγλυφο σήμα της Keeway στη μάσκα και Vieste 300 στα πλάγια και θερμαινόμενα γκριπ ρυθμιζόμενης έντασης! Αν και είναι λίγο υπερβολικό, θα ήταν ωραίο να είχε και βερνίκι στα αυτοκόλλητα Keeway μπροστά.
Ο πίνακας οργάνων παρέχει μία μείξη αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, με μία κεντρικά τοποθετημένη LCD ψηφιακή οθόνη, ενώ εκατέρωθεν αυτής βρίσκονται αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο δεύτερο μάλιστα, ο δείκτης ανεβαίνει αριστερόστροφα. Στις ενδείξεις της ψηφιακής οθόνης συμπεριλαμβάνονται ένα δεύτερο ψηφιακό ταχύμετρο, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, δείκτης καυσίμου με μπάρες, θερμοκρασίας κινητήρα και περιβάλλοντος και ρολόι.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του Keeway Vieste 300 είναι κινέζικα της εταιρείας Timsun, κάτι που συμβαίνει με αρκετά ασιατικά scooter. Το κράτημα τους σε στεγνό οδόστρωμα χαρακτηρίζεται αξιοπρεπές, όμως για τις ελληνικές συνθήκες ένα aftermarket ζευγάρι καλών ελαστικών θα απογειώσει τις δυνατότητες και την ασφάλεια του Vieste.
Παρά το ότι η σέλα του αναβάτη είναι κοντή, είναι εξαιρετικά άνετη σε σχεδίαση ακόμα και για μεγάλη παραμονή πάνω της. Τα 150 γεμάτα κιλά του Vieste 300 μαζί με τις μικρές του διαστάσεις το καθιστούν εύκολο και για αναβάτες κατηγορίας φτερού, με εύκολες μανούβρες σε στάση και με εξίσου εύκολο ανέβασμα στο κεντρικό σταντ, το οποίο είναι καλύτερη λύση από το πλαϊνό καθώς το τελευταίο αφήνει το Vieste αρκετά όρθιο. Το φιλικό πακέτο ολοκληρώνουν το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το χαμηλό ύψος της σέλας.
Αφού το κλειδί μπει στην τσέπη του μπουφάν, λόγω του keyless συστήματος εκκίνησης, ο αναβάτης ξεκινά να απολαμβάνει τις ευκολίες που του προσφέρει, πατώντας το κουμπί προς τα μέσα για να ανοίξει, κλείσει και κλειδώσει το scooter χωρίς ποτέ να χρειαστεί εισάγει το κλειδί. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του ΜΟΤΟ το σύστημα κόλλησε μόνο μία φορά και δεν γύριζε το κουμπί. Μετά από ένα λεπτό όμως, ξεκόλλησε από μόνο του. Τα αντίστοιχα για τη σέλα και την τάπα ρεζερβουάρ θέλουν ελάχιστη παραπάνω δύναμη, αλλά συνηθίζονται εύκολα.
Το Vieste 300 είναι σκέτη απόλαυση στην οδήγηση. Ένας αστικός πύραυλος, με εξαιρετική και ομοιογενή οδική συμπεριφορά που δεν υστερεί σε κανένα σημείο. Οι επιδόσεις που προσφέρει ο συνδυασμός κινητήρα-χαμηλό βάρος-ζωηρή μετάδοση είναι εκρηκτικές, με τη γραμμικότητα να χαρακτηρίζει όλο το φάσμα στροφών από τα χαμηλά μέχρι και την τελική του, η οποία στο κοντέρ φτάνει τα 145km/h με τη βελόνα του κοντέρ στα κόκκινα. Η συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων είναι άριστη, με μεγάλα ποσά πληροφόρηση για το τι συμβαίνει κάτω από τους τροχούς. Τα φρένα έχουν άψογη λειτουργία, προσφέροντας μεγάλη δύναμη πέδησης και άρτια πληροφόρηση.
Για τη συμπεριφορά ισχύει το ίδιο και στις στροφές, με κορυφαία ευστάθεια. Εκεί που το Vieste 300 είναι ελαφρώς πιο νευρικό από το ιδανικό είναι στην τελική του ταχύτητα, χωρίς ωστόσο να εμπνέει ανησυχία.
Οι μεγάλες λακκούβες της ελληνικής ασφάλτους, δεν είναι και το καλύτερο πεδίο χρήσης για κανένα scooter με τροχούς 13 ιντσών. Παρ’ όλ’ αυτά, το Vieste τα καταφέρνει πολύ καλά και σε αυτόν τον τομέα, τηρουμένων πάντα των αναλογιών.
Στο μοντέλο δοκιμής του ΜΟΤΟ ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης πιθανότατα ήθελε service γιατί έκανε υπερβολικό θόρυβο. Μία ακόμα παρατήρηση αφορά το γκριπ του γκαζιού. Έχει υπερβολικά μεγάλη διαδρομή, αν και μετά από ένα διάστημα χρήσης συνηθίζεται.
H πρώτη απόπειρα της Keeway στα μεγάλα κυβικά αποδεικνύεται άκρως επιτυχημένη. Το Vieste 300 κρύβει καλά τον άσσο στο μανίκι του, ξεπερνώντας τις προσδοκίες που αρχικά έχει ο αναβάτης σε όλα τα επίπεδα με πληθώρα ατού στο πλευρό του. Καλή συνολικά ποιότητα πλαστικών, πλούσιος εξοπλισμός, απολαυστικές επιδόσεις, επώνυμα εξαρτήματα. Όλα τα παραπάνω, συνδυάζονται με μία από τις χαμηλότερες, αν όχι τη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας, στα 4.295€, για ένα scooter μικρών διαστάσεων που κρύβει μία ισχυρή καρδιά.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό