Η επαναστατική πατέντα SOS που μπορεί να σώσει εκατομμύρια μοτοσικλετιστές - Η εντυπωσιακή καινοτομία της Honda
NewsroomΗ Honda κατέθεσε μία νέα πατέντα με την οποία δείχνει ότι έχει θέσει ως στόχο την δημιουργία ενός συστήματος ειδοποίησης SOS που αφορά τις περιπτώσεις που η μοτοσυκλέτα έχει εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα. Ένα αντίστοιχο κουμπί SOS χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα η BMW, σε κάποια τουριστικά της μοντέλα με την σειρά GT να είναι η πρώτη που το χρησιμοποίησε. Επίσης υπάρχουν και διάφορες εφαρμογές αντίστοιχης φιλοσοφίας που προέρχονται από ανεξάρτητες εταιρείες και σε περίπτωση ατυχήματος χρησιμοποιούν το smartphone του αναβάτη για να ειδοποιήσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Η θεωρία όμως και η φιλοσοφία του εκάστοτε συστήματος διαφέρει από την πρακτική του εφαρμογή. Μέχρι σήμερα το σημαντικότερο πρόβλημα είναι πως ορισμένα εξ αυτών δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς την συμμετοχή του αναβάτη για να τα ενεργοποιήσει, κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι ο τελευταίος θα πρέπει να είναι σε θέση να το κάνει, ειδάλλως δεν λειτουργούν. Ακόμη, ορισμένα από αυτά τα συστήματα δεν μπορούν να διαχωρίσουν το πότε πρέπει και πότε όχι να ειδοποιηθούν οι αρμόδιες τοπικές αρχές όπως αστυνομία, συνεργεία διάσωσης ή πρώτων βοηθειών. Αν για παράδειγμα ο αναβάτης παραπατήσει στην προσπάθειά του να ανέβει στην μοτοσυκλέτα και πέσει, χωρίς να πάθει ούτε γρατζουνιά, δεν θα μπορεί να το διαχωρίσει από κάτι πιο σοβαρό.
Εδώ, έρχεται το σύστημα που παρουσιάζει μέσα από τις πατέντες της η Honda, το οποίο χρησιμοποιεί τόσο τους αισθητήρες της IMU της μοτοσυκλέτα, όσο και το smartphone και την ενδοεπικοινωνία του αναβάτη.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το σύστημα του Ιάπωνα κατασκευαστή, μέσω της IMU, θα γνωρίζει ακριβώς την θέση της μοτοσυκλέτας στο χώρο, δηλαδή αν κινείται, με ποια ταχύτητα, αν είναι όρθια ή πλαγιασμένη και πόσο. Την ίδια στιγμή μέσω του smartphone και της ενδοεπικοινωνίας του αναβάτη θα μπορεί να γνωρίζει πόσο μακριά βρίσκεται ο ίδιος σε σχέση με την μοτοσυκλέτα, ενώ μέσω των αισθητήρων που έχουν τα σύγχρονα smartphone θα φαίνεται αν κινείται και αυτός. Σε διαφορετική περίπτωση θα μπορεί να γνωρίζει αν η μοτοσυκλέτα, το smartphone και η ενδοεπικοινωνία βρίσκονται σε μη λογική απόσταση μεταξύ τους.
Όπως είναι φυσικό στο λογισμικό περιλαμβάνονται όλα τα πιθανά σενάρια, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής του πριν στείλει μήνυμα SOS, δίνοντας χρονικό περιθώριο αντίδρασης στον αναβάτη αν δεν χρειάζεται βοήθεια.
Για την ώρα βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, όμως η εφαρμογή του δεν θα είναι δύσκολη καθώς δεν χρειάζεται κάτι επιπρόσθετο όσον αφορά το hardware για να λειτουργήσει.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό