MotoGP Ινδίας: Στραβοπάτημα Bagnaia, πανηγύρια για τους διώκτες του, Bezzecchi και Martin
Κώστας ΓκαζήςJorge Martin και Marco Bezzecchi έγραψαν ιστορία, καθώς ήταν οι πρώτοι αναβάτες που πήραν το χρυσό μετάλλιο στην Ινδία, σε μία χώρα που φιλοξενεί για πρώτη φορά αγώνα MotoGP.
Από τα πρώτα δοκιμαστικά οι αναβάτες του Rossi επέδειξαν αλάνθαστη οδήγηση στην πίστα Buddh της Ινδίας, με τον Bezzecchi να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης του αγώνα Sprint. Έτσι, η πρόβλεψη ήταν ο αγώνας του Σαββάτου να εξελιχθεί σε μία μάχη μεταξύ αυτού και του Martin.
Αγώνας Sprint, Σάββατο - Ασταμάτητος Jorge Martin, άτυχος Bezzecchi
Ο Ισπανός ωστόσο, ξεκίνησε καταπληκτικά και έφυγε μπροστά, ενώ ο Bezzecchi είχε μέτρια εκκίνηση. Στην περίπτωση που έστριβε στην πρώτη στροφή, θα πλασαριζόταν πίσω από τον Martin, όμως δεν πρόλαβε να το κάνει. Ο Marini σκέφτηκε πως μπορεί να καταφέρει κάτι καλύτερο στην εκκίνηση και η αλήθεια είναι ότι… το παράκανε.
Οομόσταυλος του Bezzecchi πίεσε υπερβολικά τα φρένα, φτάνοντας να κάνει endo, σηκώνοντας τον πίσω τροχό. Δεν κατάφερε όμως να αποφύγει τον Bezzecchi, πέφτοντας στον πίσω τροχό του. Αποτέλεσμα της επαφής είναι ο Marini να πέφτει, βγαίνοντας εκτός πίστας -αλλά και σαββατοκύριακου, με σπασμένη κλείδα-, ενώ ο Bezzecchi θα καταφέρει να κρατήσει την ισορροπία του και να επιστρέψει στον αγώνα, κάποιες θέσεις πιο πίσω.
Την ίδια στιγμή, στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση, πέφτουν οι Pol Espargaro και Stefan Bradl (ο αντικαταστάτης του AlexRins για την LCRHonda), σε ένα συμβάν που ενεπλάκη και ο ομόσταυλος του Pol, Augusto Fernandez. Αυτό, ανεβάζει στους 5 συνολικά τους αναβάτες που έμπλεξαν σε περιπέτειες στην πρώτη στροφή του αγώνα, με δύο εξ αυτών να συνεχίζουν και τρεις να πέφτουν, αναγκάζοντας τους κριτές να βγάλουν την κίτρινη σημαία.
Γρήγορα ο Martin έχει αρχίσει να κάνει διαφορά, με τον Bagnaia πίσω του να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του. Στην 3η και 4η θέση βρίσκονται οι δύο Honda, με πρώτη αυτή του Marquez και πίσω του ο Mir. Ίδιο δηλαδή το σκηνικό από τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου ακολουθώντας τον Bagnaia, οι δύο εργοστασιακές Honda κατάφεραν να βρεθούν στις μπροστά θέσεις.
Ο Mir λίγο αργότερα θα άνοιγε τη γραμμή του στην τρίτη στροφή, με αποτέλεσμα να πέσει με ελάχιστα χιλιόμετρα. Αυτό τον έβγαλε αυτομάτως και από την εξίσωση της διάκρισης σε αυτό τον αγώνα. Έτσι, ο Binder, που έχει επίσης κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση φτάνοντας στην πέμπτη θέση, περνάει τέταρτος και μπροστά του έχει τον Marquez, ενώ ο Bagnaia πιο μπροστά έχει ήδη αρχίσει να ανοίγει τη διαφορά.
Ο έτερος Marquez, ο Alex, δεν πήρε την έγκριση να αγωνιστεί, μετά την πτώση του στα Q1, -ενώ είχε ήδη προκριθεί στα Q2-, όπου ράγισε τρία πλευρά. Ο ομόσταυλός του στην Pramac Ducati, Johann Zarco, θα κάνει ένα low-side με μικρή ταχύτητα, στον Sprint. Πέφτει και σηκώνεται αμέσως για να συνεχίσει, όμως λίγο αργότερα θα εγκαταλείψει. Ταυτόχρονα, ο Martin θέλει λίγο ακόμα για να ανοίξει την ψαλίδα στα 2 δευτερόλεπτα.
Από την άλλη, ο Bezzecchi, που έχει μακρινές βλέψεις για το Πρωτάθλημα και συνεπώς θέλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, σημειώνει συνεχώς ταχύτερους γύρους, ανεβαίνοντας θέσεις. Μπροστά του είναι οι Miller και Quartararo, όχι όμως για πολύ, καθώς θα προσπεράσει και τους δύο! Στην περίπτωση που αυτός ήταν ο κανονικής διάρκειας αγώνας και όχι ο μειωμένος στο μισό Sprint, τότε ο Bezzecchi θα είχε σίγουρα μία θέση στο βάθρο!
Τρεις γύρους πριν την καρό σημαία, στον έβδομο, ο Aleix Espargargo πέφτει, ενώ στον τελευταίο γύρο, ο Quartararo δεν μπορεί να κρατήσει τον Bezzecchi πίσω του, χάνοντας μία θέση.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
Θέση | N# | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος/Διαφ. |
1 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 19:18.8360 |
2 | 1 | Francesco Bagnaia | Ducati | 1.389 |
3 | 93 | Marc Marquez | Honda | 2.405 |
4 | 33 | Brad Binder | KTM | 2.904 |
5 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 3.266 |
6 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 4.327 |
7 | 43 | Jack Miller | KTM | 7.172 |
8 | 12 | Maverick Vinales | Aprilia | 8.798 |
9 | 25 | Raul Fernandez | Aprilia | 10.530 |
10 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 10.826 |
11 | 37 | Augusto Fernandez | KTM | 11.456 |
12 | 88 | Miguel Oliveira | Aprilia | 15.415 |
13 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 17.437 |
14 | 51 | Michele Pirro | Ducati | 23.714 |
15 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 36.468 |
Πτώσεις | ||||
41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 12:29.1940 | |
5 | Johann Zarco | Ducati | 10:56.7500 | |
36 | Joan Mir | Honda | 05:18.6220 | |
10 | Luca Marini | Ducati | ||
6 | Stefan Bradl | Honda | ||
44 | Pol Espargaro | KTM |
Αγώνας Κυριακής - Τράβαγαν τα μαλλιά τους στην εργοστασιακή Ducati, ενώ ο Bezzecchi πήρε το αίμα του πίσω
Ο πρώτος αγώνας της Ινδίας, στην ιστορία των MotoGP, είχε τα πάνω και τα κάτω του, όσον αφορά το θέαμα. Κατάφερε να κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον, αν και χωρίς τις πτώσεις που σημειώθηκαν, οι μάχες για το βάθρο θα ήταν πολύ περισσότερες. Ξεκινώντας, ο Bezzecchi περνάει γρήγορα τον Bagnaia και ξεκινάει να οδηγεί την κούρσα. Στην αρχή οι βασικοί του αντίπαλοι έμειναν στη ρόδα του, αλλά και ο Marc Marquez διατηρεί ψηλό ρυθμό, χωρίς να αφήσει την διαφορά να μεγαλώσει.
Ο Bezzecchiξεκινάει να χτίζει διαφορά, για να μην απειληθεί από κανέναν στον αγώνα, ενώ στο τέλος θα αφιέρωνε τη νίκη αυτή στον παιδικό του φίλο, Φίλιππο που έφυγε από την ζωή πριν από λίγες μέρες. Πίσω ωστόσο, οι θέσεις παρέμεναν ανοιχτές, μέχρι και την πτώση του Marquez. Ένα lowside με χαμηλή ταχύτητα στην πρώτη στροφή, παρόμοιο με αυτό του Zarco στον αγώνα Sprint. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Marc κατάφερε να επιστρέψει άμεσα στην πίστα, ενώ πολύ γρήγορα ξεκίνησε τις προσπεράσεις για να βρεθεί σταδιακά εντός βαθμών.
Ο Bezzecchi μπροστά, έχει ανοίξει τόσο την ψαλίδα που ακόμα και αν δεχόταν ποινή μεγαλύτερου γύρου θα μπορούσε να την ολοκληρώσει, χωρίς να χάσει την πρώτη θέση. Αρκετά πιο πίσω του, Bagnaia και Martin παλεύουν για την δεύτερη θέση, η οποία έχει μεγαλύτερη αξία και για τους δύο καθώς ο Martin έχει πλησιάσει πλέον αρκετά κοντά τον Bagnaia στην γενική κατάταξη. Όπως έχουν τώρα τα πράγματα, ο τίτλος δεν φαίνεται να κλειδώνει νωρίτερα, όπως έμοιαζε ότι θα γίνει πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, με το πιο πιθανό σενάριο να είναι ότι θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα. Η μάχη ξεκίνησε από την πρώτη στροφή, μέχρι που ο Bagnaia θα περάσει τελικά τον Martin, κάνονταςκαιμια μικρή διαφορά.
Αμέσως μετά, φάνηκε ότι ο Martin αντιμετώπιζε προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Βασικότερο όλων ήταν η εξάντληση από τη ζέστη, μέχρι το σημείο που λιποθύμησε μετά την πτώση της καρό σημαίας. Ένα πιο άμεσο ζήτημα όμως, την στιγμή του αγώνα, ήταν το φερμουάρ της στολής του, το οποίο ήταν ανοιχτό. Μετά το τέλος του αγώνα και την εξέταση των κριτών, αποφάνθηκε ότι ο Martin δεν θα λάβει την ανάλογη ποινή, καθώς ενημερώθηκε άμεσα από τη διεύθυνση του αγώνα για το πρόβλημα, κουμπώνοντας κατευθείαν το φερμουάρ του.
Στο μεταξύ, ο Bagnaia θα κάνει ένα ολέθριο για τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος λάθος, σημειώνοντας πτώση, θυμίζοντας την παλιά του προσωπικότητα. Εκείνη που τον οδηγούσε σε λάθη όταν οι στιγμές ήταν κρίσιμες και υποτίθεται ότι είχε κρύψει καλά, για να μην ξαναβγεί στην επιφάνεια. Δυστυχώς όμως, τόσο για τον Bagnaia όσο και για την Ducati, εμφανίστηκε ξανά. Ως αποτέλεσμα, η μεγάλη διαφορά που υπήρχε στη γενική κατάταξη, για την κατάκτηση του τίτλου ψαλιδίστηκε, στους 13 βαθμούς.
Ταυτόχρονα, ο Martin, που όπως ήδη ειπώθηκε είχε ένα ζήτημα με το φερμουάρ της στολής του, χάνει ένα δευτερόλεπτο για να καταφέρει να το κλείσει. Αυτό, εκμηδένισε την διαφορά του 1,5 δευτερολέπτου που είχε χτίσει από τον, 3o πλέον, Quartararo. Στο box της Yamaha ελέγχουν εξονυχιστικά να δουν αν ο Martin έχει βγάλει το προστατευτικό θώρακα, καθώς πίσω στο 2021 ο Quartararo είχε κάνει κάτι αντίστοιχο, που δικαίως του έφερε και την ποινή. Πόσο δε μάλλον, που στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Martin κάνει ένα λάθος αμέσως μετά, ανοίγοντας την γραμμή του και πατώντας εκτός των ορίων της πίστας. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Quartararo να περάσει μπροστά για μία στροφή και μάλιστα στον τελευταίο γύρο και λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Με μία επιθετική κίνηση, ο Martin παίρνει πίσω τη θέση του, και μαζί τους πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα.
Πιο πίσω, ο Mir παλεύει με τον Binder, δίνοντας τελικά τη θέση του στον αναβάτη τηςKTM, όταν παραλίγο να πέσει με τον ίδιο τρόπο που έπεσετο Σάββατο. Ο τελικός απολογισμός μετρά, ευτυχώς, με μόνο μία χαμένη θέση, πέφτοντας στην 5η. Οι πτώσεις των Marquez και Bagnaia, έδωσαν την ευκαιρία στον Quartararo να βρεθεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου, κάτι που σε διαφορετικές συνθήκες δεν θα είχε συμβεί. Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Martin, κατάφερε να υπερασπιστεί την θέση του, μένοντας δεύτερος.
Μεγάλος άθλος, αν σκεφτεί κανείς ότι αμέσως μετά τον τερματισμό, ο Ισπανός κυριολεκτικά κατέρρευσε στο box της ομάδας του, πέφτοντας στα γόνατα, με τους μηχανικούς να του ρίχνουν λίτρα κρύο νερό μέσα από το κράνος, και μέσα στη φόρμα. Λίγο αργότερα, μάλιστα, θα λιποθυμήσει, υπογραμμίζοντας με τον πιο ηχηρό τρόπο πόσο δύσκολος ήταν αυτός ο αγώνας για τον ίδιο.
Από τον γύρο της Ινδίας εξάγεται και ένα ακόμα συμπέρασμα, ιδιαίτερα για τον Quartararo. Αυτό είναι το πόσο σπουδαίος αναβάτης είναι, κάτι που τα αποτελέσματά του φέτος δεν έχουν δείξει, δίνοντας τροφή σε όσους θέλουν να τον κακολογήσουν. Τα ίδια ισχύουν και για Marquez και Mir, καθώς η πίστα ήταν για όλους άγνωστη, παραμερίζοντας τις διαφορές των μοτοσυκλετών και αναδεικνύοντας ταλέντα. Εάν μάλιστα ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης δεν είχε στο επίκεντρό του την F1, με τον υπεύθυνο για τη δημιουργία της να είναι ο Hermann Tilke, που έχει σχεδιάσει τις μισές πίστες που τρέχουν τα μονοθέσια της F1, τότε η Ducati δεν θα είχε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τόσο έντονα την υπεροχή της στην τελική ταχύτητα, εξαλείφοντας έτσι περισσότερο τις διαφορές.
Η Ινδία αποτέλεσε έναν δύσκολο γύρο για αναβάτες, διοργάνωση, ακόμα και τους θεατές, όμως ολοκληρώθηκε επιτυχώς. Το μόνο που μένει είναι να φανεί αν η Dorna θα αντιμετωπίσει κάποιο άλλο γραφειοκρατικό πρόβλημα, στην προσπάθειά της να φορτώσει τα πάντα στα αεροπλάνα, κατευθυνόμενη στον επόμενο σταθμό, την Ιαπωνία. Εκεί, θα ολοκληρωθεί μάλλον και το σίριαλ που άλλοτε θέλει τον MarcMarquez να μένει στην Honda και άλλοτε να φεύγει, με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως ο Ισπανός έχει ήδη πάρει την απόφαση του για μεταγραφή στην Gresini Racing, την περιφερειακή ομάδα της Ducati.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
Θέση | Βαθμοί | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος/ Διαφ. |
1 | 25 | Mooney VR46 Racing Team | 36:59.1570 | |
2 | 20 | Prima Pramac Racing | +8.649 | |
3 | 16 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +8.855 | |
4 | 13 | Red Bull KTM Factory Racing | +12.643 | |
5 | 11 | 36J. Mir | Repsol Honda Team | +13.214 |
6 | 10 | Prima Pramac Racing | +14.673 | |
7 | 9 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +16.946 | |
8 | 8 | Aprilia Racing | +17.191 | |
9 | 7 | Repsol Honda Team | +19.118 | |
10 | 6 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +26.504 | |
11 | 5 | LCR Honda | +28.521 | |
12 | 4 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +29.088 | |
13 | 3 | GASGAS Factory Racing Tech3 | +29.728 | |
14 | 2 | Red Bull KTM Factory Racing | +31.324 | |
15 | 1 | Repsol Honda Team | +35.782 | |
16 | 51M. Pirro | Ducati Lenovo Team | +49.242 | |
ΠΤΩΣΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙΣ | ||||
Gresini Racing MotoGP™ | 19 laps | |||
Ducati Lenovo Team | 13 laps | |||
Aprilia Racing | 11 laps | |||
GASGAS Factory Racing Tech3 | 6 laps |
- «Χειμωνιάτικο» Σαββατοκύριακο με καταιγίδες, μποφόρ και πτώση της θερμοκρασίας - Προβλήματα λόγω ανέμων
- Νέες αποκαλύψεις για την Ειρήνη Μουρτζούκου - Υποδυόταν τη μητέρα του Παναγιωτάκη σε δημοσιογράφο
- Πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ παιδί προσβάλλεται από γρίπη των πτηνών
- Είναι το «Labour» της Paris Paloma το φεμινιστικό anthem της Gen Z;