MotoGP Ισπανίας: Δραματικός τελευταίος γύρος στην Valencia με Πρωταθλητή τον Bagnaia
Κώστας ΓκαζήςΌπως αναμενόταν, ο τελευταίος γύρος της σεζόν του 2023 στην πίστα της Valencia ήταν δραματικός, με τον Πρωταθλητή να κρίνεται στον αγώνα της Κυριακής, όπου ο Martin δεν επέδειξε την απαραίτητη ψυχραιμία, δίνοντας την ευκαιρία στον Bagnaia να κάνει το backtoback με την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου του.
Αγώνας Sprint: Κρίσιμη νίκη Martin που μείωσε την διαφορά στους 14 βαθμούς
Το Σάββατο ο Martin, που έχει τις περισσότερες νίκες σε αγώνες Sprint την φετινή σεζόν, κατάφερε μία κρίσιμη νίκη, η οποία όμως δεν ήρθε εύκολα. Χρειάστηκε να δώσει μάχη γι’ αυτή και να ρισκάρει την πτώση, με τις... λαστιχιές στην στολή του μετά το τέλος του αγώνα να δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο τι συνέβη κατά την διάρκεια.
Αν και μειωμένη, η διαφορά από τον Bagnaia παρέμεινε σημαντική, με τον Ιταλό να χρειάζεται απλώς να τερματίσει μέσα στην πρώτη πεντάδα στον μεγαλύτερης διάρκειας αγώνα της Κυριακής, για να στεφθεί νικητής. Η πίεση αυτή είναι που οδήγησε τον αναβάτη της Pramac σε έλλειψη υπομονής και ψυχραιμίας, δύο σημαντικά στοιχεία που στην προκειμένη του κόστισαν, βάζοντας το όνομα του Bagnaia στην λίστα με τους μόλις 13 αναβάτες που έχουν πάρει συνεχόμενους τίτλους στην ιστορία των MotoGP.
Σε κάθε περίπτωση ο Martin είχε μόνο μία επιλογή, την νίκη. Μία αποστολή καθόλου εύκολη, από διάφορες απόψεις. Πρώτον, ο Marquez ήθελε σίγουρα να δώσει την τελευταία νίκη στην Honda πάνω στην σέλα του RC213V μέσα στην Ισπανία, προτού αποχαιρετίσει το BigH για την GresiniRacing με Ducati. Μάλιστα, ο αγώνας του Σαββάτου έδειξε στον Ισπανό του HRC ότι μπορούσε να καταφέρει κάτι τέτοιο, παρά το ότι η εικόνα που έβγαζε προς τα έξω έδειχνε ότι δεν είχε να δώσει κάτι περισσότερο.
Από την άλλη, ένας ακόμα μνηστήρας για την πρώτη θέση ήταν ο Binder, για πολλούς και διάφορους λόγους που στο τέλος καταλήγουν στο γιατί απλά μπορεί. Ο ρυθμός του ήταν καλός στην Valencia, κάνοντάς τον έναν δύσκολο αντίπαλο στην συγκεκριμένη πίστα. Το ίδιο και ο Vinales, που είχε ήδη στα χέρια του την poleposition με ρεκόρ γύρου, την οποία είχε πάρει λίγες ώρες πριν. Ταυτόχρονα, κατάφερε στον Sprint να κρατηθεί μπροστά, ενώ παίζει και εντός έδρας. Έχει ναι μεν τις λιγότερες πιθανότητες για νίκη, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι διατεθειμένος να παλέψει γι’ αυτή. Ο αγώνας του Σαββάτου ήταν πολύ εντυπωσιακός, με έντονες μάχες, δίνοντας ελπίδες και για την Κυριακή.
Ήδη από την εκκίνηση η μάχη άρχισε μεταξύ των δύο διεκδικητών του φετινού τίτλου, καθώς οι δυο τους ξεκίνησαν πολύ καλά. Ο Bagnaia προσπαθεί να στρίψει πρώτος και για λίγο το καταφέρνει, με τον Martin πιο πίσω να ανεβαίνει γρήγορα θέσεις. Ο Binder περνά τον Martin και αμέσως μετά ο Vinales θα μπει πρώτος, μπροστά από τον Bagnaia.
Αρχικά, ο Vinales ξεφεύγει για λίγο από τους υπόλοιπους. Όσο το κάνει αυτό, πίσω του γίνεται χαμός με τον Martin να έχει απαντήσει στην προσπέραση του Binder και πιέζει τον Bagnaia. Η πίεση αυτή αναγκάζει τον Martin να ανοίξει την γραμμή του, με τον Binder να το εκμεταλλεύεται και να τον περνά, ενώ κατευθείαν βρίσκεται μπροστά και από τον Bagnaia.
Οι τρεις αναβάτες στρίβουν πλέον μαζί. Ο Binder ξεφεύγει λίγο πιο μπροστά, όμως έρχεται ο Marquez να μπει στο γκρουπ, επομένως στην επόμενη στροφή βουτάνε ξανά όλοι μαζί. Τελικά, στην έξοδο ο Bagnaia είναι τελευταίος. Ο Martin ξέρει πολύ καλά ότι μόνη του επιλογή είναι η νίκη και έχει βαλθεί να την πάρει. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο ίδιος, υπήρχαν μόνο δύο δρόμοι, νίκη ή πτώση!
Ο Marquez ήταν εύκολη υπόθεση. Τουλάχιστον, έτσι φάνηκε στην αρχή. Πιο πίσω, ο Quartararo πιέζει τον Bagnaia και δείχνει ότι μπορεί να του στερήσει έναν βαθμό ακόμα. Μόλις, όμως επιχειρεί να προσπεράσει πέφτει μπροστά του, ευτυχώς χωρίς να επηρεάσει τον Ιταλό, καταστρέφοντάς του τον αγώνα. Με τη σειρά τους, ο Bezzecchi και στο τέλος του αγώνα ο DiGiannantonio θα έχουν την ευκαιρία τους να περάσουν τον Bagnaia, δίνοντας έναν ακόμα βαθμό στον Martin. Μάλιστα ο DIGIA είναι πιο πιθανό να κάνει την κίνηση, τόσο γιατί είχε τον ρυθμό, όσο και γιατί θα μπορούσε να το κάνει ως μία δήλωση. Η προσπέραση όμως δεν θα έρθει ποτέ…
Στις πιο μπροστά θέσεις, τίποτα δεν έχει ακόμα τελειώσει, αν ο Martin δεν περάσει πρώτος. Ο Binder βρίσκεται συνέχεια στον τροχό του Vinales, με τον Ισπανό να νιώθει ασφυκτικά την πίεσή του. Τελικά ο εργοστασιακός αναβάτης της KTM καταφέρνει να περάσει, με τον Martin να βρίσκει την ευκαιρία να κάνει και αυτός την κίνησή του. Εκείνη την στιγμή, ο MarcMarquez δηλώνει εμφατικά την παρουσία του, βάζοντας τον τροχό του στην εσωτερική του Martin και ακουμπώντας την στολή του.
Έτσι, τέσσερις αναβάτες βρίσκονται στο όριο και ο Martin δεν πρόκειται να μείνει άπραγος. Θα περάσει εύκολα τον Vinales και αμέσως μετά τον ακολουθεί και ο MarcMarquez. Οι δύο πρώτοι έχουν δημιουργήσει μία διαφορά, όσο και ο Marquez καταφέρνει να περάσει την Aprilia του Vinales, με μία μάχη που τον άφησε πίσω, δημιουργώντας κενό με τους μπροστινούς. Για μερικούς γύρους ο Martin άφησε τον Binder να μείνει μπροστά, όμως και ο ίδιος ο Binder γνώριζε ότι η επίθεση του “Martinator” ερχόταν και δεν το καθυστέρησε περισσότερο. Άλλη μάχη δεν υπήρξε μέχρι και την καρό σημαία, από τη στιγμή που ούτε και ο DiGiannantonio δεν αποπειράθηκε κίνηση απέναντι στον Bagnaia. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε, αφήνοντας τους θαυμαστές με όρεξη για την Κυριακή!
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
ΘΕΣΗ | Βαθμοι | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος |
1 | 12 | Prima Pramac Racing | 19:38.8270 | |
2 | 9 | Red Bull KTM Factory Racing | +0.190 | |
3 | 7 | Repsol Honda Team | +2.122 | |
4 | 6 | Aprilia Racing | +3.106 | |
5 | 5 | Ducati Lenovo Team | +4.253 | |
6 | 4 | Gresini Racing MotoGP™ | +4.400 | |
7 | 3 | Mooney VR46 Racing Team | +4.502 | |
8 | 2 | Gresini Racing MotoGP™ | +5.578 | |
9 | 1 | Prima Pramac Racing | +5.910 | |
10 | GASGAS Factory Racing Tech3 | +6.095 | ||
11 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +7.674 | ||
12 | Red Bull KTM Factory Racing | +8.098 | ||
13 | Aprilia Racing | +9.513 | ||
14 | Mooney VR46 Racing Team | +10.887 | ||
15 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +11.943 | ||
16 | GASGAS Factory Racing Tech3 | +12.453 | ||
17 | Ducati Lenovo Team | +12.599 | ||
18 | LCR Honda | +13.787 | ||
19 | 42A. Rins | LCR Honda | +20.378 | |
20 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +25.017 | ||
ΠΤΩΣΕΙΣ | ||||
Monster Energy Yamaha MotoGP™ | 4 laps |
Αγώνας Κυριακής: Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Bagnaia σε έναν αγώνα με ρεκόρ πτώσεων και τον Martin να μην μπορεί να διαχειριστεί την πίεση
Ένα τεράστιο κοινό, περίπου 200.000 κόσμου βρέθηκε στην πίστα για να δει τον αγώνα ενός εργοστασιακού αναβάτη απέναντι στον καλύτερο των δορυφορικών ομάδων, που έζησαν για λίγο τον πυρετό της μεγάλης μάχης, η οποία όμως δεν θα κρατούσε πολύ. Δυστυχώς…
Είναι ένας από αυτούς τους αγώνες που θα δώσει τεράστια τροφή για συζητήσεις και το έδειξε ότι ανήκει εκεί, πριν καλά-καλά ξεκινήσει. Γιατί ο Vinales πήρε μία απολύτως δικαιολογημένη ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση, καθώς δεν υπάκουσε τους κανονισμούς και δεν βγήκε εκτός σε μαύρη σημαία. Αυτό σήμαινε ότι ο Bagnaia θα ξεκινούσε από την poleposition. Αυτό και μόνο ήταν αρκετό για να ξεκινήσει ο ψίθυρος στο διαδίκτυο για μία κακιά και μοχθηρή Ducati. Φυσικά, το τελευταίο που θα έκανε ήταν να μπει στην διαδικασία να πιέσει τις καταστάσεις για ποινή, ειδικά με το ιστορικό που έχει ο Vinales στις εκκινήσεις.
Ούτε ο Martin θα κάνει κάποιο λάθος στην εκκίνηση, όπου πάλεψε με τις KTM οι οποίες με τον έναν τροχό κυριολεκτικά στον αέρα, προσπαθούσαν να κρατήσουν την γραμμή τους και να κλείσουν το κενό από τον Bagnaia. Δεν τα κατάφεραν όμως, με τους δύο διεκδικητές του τίτλου να φεύγουν μπροστά, έτοιμοι για μάχη. Πιο πίσω ο Bezzecchi ξεκινά τον χορό στις πολλές πτώσεις που θα ακολουθήσουν, σε περιστατικό που εμπλέκεται και ο Marquez, πριν ακόμα ολοκληρωθεί μισός γύρος.
Ο Martin έδειξε κατευθείαν τα δόντια του και δεν περίμενε λεπτό. Από την πρώτη στιγμή είναι έτοιμος να πιέσει τον Bagnaia και στα φρένα της πρώτης στροφής το παρακάνει. Κολλάει στον πίσω τροχό και το slipstreaming τον “τραβάει” πάνω στον Bagnaia και χάνει τα φρένα. Ακουμπά τον Ιταλό και βγαίνει στο μεγάλο runoff της πίστας της Valencia, χάνοντας θέσεις. Επέστρεψε ξανά στην 6η και 2,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.
Μόλις μπαίνει στην πίστα παλεύει αμέσως να περάσει τον Vinales και όταν δεν τα καταφέρνει με την πρώτη κουνάει το κεφάλι του. Στο μεταξύ, μπροστά ο Zarco παλεύει με τον Marquez. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι τέσσερεις τους να στριμώχνονται σε ένα δύσκολο παιχνίδι, που η συνέχεια δεν προμηνύεται καλή. Οι δύο Pramac περνάνε σχεδόν μαζί την Honda και την Aprilia, με τον Martin να μην δείχνει την παραμικρή υπομονή. Αν το έκανε θα μπορούσε να κάνει μία καθαρή προσπέραση στον Marquez, ο οποίος θέλει μία καλή παρουσία στον τελευταίο αγώνα με την Honda.
Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Marquez το Σάββατο, είχε θέσει ως στόχο ακόμα και το βάθρο, για μία ιδανική τελευταία παράσταση ως Ισπανός με Repsol (Ισπανική εταιρεία) Honda. Αυτό που τον περίμενε τελικά ήταν το ιατρείο της πίστας για εξετάσεις. Είναι ένα σημείο που χαρακτηρίζει τις τελευταίες του σεζόν με την Honda. Ταυτόχρονα ήταν το χαμηλότερο της καριέρας τους, μετά από τότε που γύρισε πίσω από το χειρουργείο γρηγορότερα απ’ ό,τι έπρεπε, έχοντας ως αποτέλεσμα να μείνει για ακόμα περισσότερο καιρό έξω. Επίσης δικά του λόγια.
Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο Martin πιέζει και παίρνει την εσωτερική χωρίς να προλάβει να τοποθετήσει τη μοτοσυκλέτα του με κατάλληλο τρόπο, ώστε να μην χαρακτηριστεί δικό του λάθος. Έρχεται σε επαφή με τον πίσω τροχό του Marquez και στέλνει τον τελευταίο στον αέρα. Ο Marquez στάθηκε τυχερός μέσα στην ατυχία του, καθώς προσγειώθηκε με πολλή δύναμη πάνω στο χαλίκι, λίγα μόλις χιλιοστά από την άσφαλτο. Σηκώνεται με δυσκολία, αποφεύγοντας ωστόσο τον τραυματισμό, με το ιατρικό επιτελείο να του δίνει το πράσινο φως.
Ο Martin επιστρέφει στα pits περίλυπος. Αδυνατεί να μιλήσει και έχει πλαντάξει στο κλάμα, ενώ η Ducati σπεύδει να ενημερώσει τον Bagnaia ότι είναι πλέον πρωταθλητής και να μην πάρει περιττά ρίσκα. Μετά το τέλος του αγώνα ο Bagnaia θα δηλώσει ότι είχε πρόβλημα με τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας του, χάνοντας αίσθηση από το μπροστινό. Τρεις γύρους πριν το τέλος δεν είχε καθόλου πρόσφυση από τα ελαστικά και πάλευε κλείνοντας τις πόρτες στον DiGiannantonio.
Μόλις ενημερώνεται ότι δεν κινδυνεύει, ο δις Πρωταθλητής MotoGP αφήνει την KTM του Binder να περάσει. Βρίσκεται έτσι στην τρίτη θέση, καθώς οι KTM έχουν κάνει το 1-2. Ο Miller έχει αποδείξει ότι είναι επιρρεπής σε λάθη και μπορεί κανείς να περιμένει ότι ίσως το κάνει και εδώ. Για τον Binder όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Τελικά, θα το κάνουν και οι δύο. Αρχικά ο Binder θα κλειδώσει τα φρένα του, οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα του στην λωρίδα ποινής για μεγαλύτερο γύρο και επιστρέφει στην πίστα, στην 6η θέση. Λίγο μετά ο Miller πέφτει, με τις κινήσεις του να δείχνουν ότι δεν κατάλαβε ποτέ γιατί συνέβη αυτό.
Από εκεί και μετά ο αγώνας χαρακτηρίζεται από τις πτώσεις και αυτό είναι που μένει να δουν, οι δύο εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες. Ο Zarco έχει κλειδώσει μία θέση στο βάθρο, όμως ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο με τους τελευταίους αγώνες, ο DiGiannantonio κάνει μία καθυστερημένη επίθεση και περνάει τον Γάλλο, στοχεύοντας τη νίκη. Μετά το τέλος του αγώνα, όμως, ο Digia θα δεχθεί ποινή 3 δευτερολέπτων για λάθος πίεση στα ελαστικά, χάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση. Ο Bagnaia σε δήλωσή του τόνισε ότι και ο ίδιος φοβήθηκε μήπως είχε λάθος πιέσεις, καθώς δεν είχε καλή αίσθηση από τα ελαστικά του. Ένα εύκολο λάθος που ευτυχώς δεν θα έκρινε το πρωτάθλημα, στην περίπτωση που είχε συμβεί.
Σε ένα διάστημα 74 ετών, από το 1949 που ξεκίνησε ο θεσμός των MotoGP, το 2023 είναι η πρώτη σεζόν που κανένας οδηγός δεν κερδίζει δύο συνεχόμενους αγώνες. Ένα σημάδι ότι πλέον όλοι είναι ίσοι και δεν διαχωρίζονται σε θεούς και ημίθεους. Ο Bagnaia αμύνθηκε εξαιρετικά και κερδίζει τον τίτλο, με την πτώση της καρό σημαίας να βρίσκει την Ducati τρισευτυχισμένη. Από την εποχή του Doohan και των δίχρονων 500GP έχουν τα MotoGP να ζήσουν ένα τέτοιο μεγαλείο υπεράσπισης του #1 στην μοτοσυκλέτα, καθώς ο Pecco είναι ο πρώτος αναβάτης μετά τον μεγάλο Αυστραλόπου αγωνίστηκε με τον άσο στα numberplates του και τον κράτησε στη μοτοσυκλέτα του και για την επόμενη χρονιά. Επομένως είναι η πρώτη φορά που το #1 συνεχίζει από το μακρινό 1998.
Η επόμενη σεζόν ξεκινάει ήδη από την Τρίτη, δύο μέρες μετά τον αγώνα στην Valencia, με τις πρώτες δοκιμές για το 2024, οι οποίες θα δώσουν την τροφή για το επόμενο βήμα.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
ΘΕΣΗ | Βαθμοί | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος /Διαφ. |
1 | 25 | Ducati Lenovo Team | 40:58.5350 | |
2 | 20 | Gresini Racing MotoGP™ | +0.176 | |
3 | 16 | Prima Pramac Racing | +0.360 | |
4 | 13 | Red Bull KTM Factory Racing | +2.347 | |
5 | 11 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +4.636 | |
6 | 10 | Gresini Racing MotoGP™ | +4.708 | |
7 | 9 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +4.736 | |
8 | 8 | Aprilia Racing | +8.014 | |
9 | 7 | Mooney VR46 Racing Team | +9.486 | |
10 | 6 | Aprilia Racing | +10.556 | |
11 | 5 | Monster Energy Yamaha MotoGP™ | +12.001 | |
12 | 4 | LCR Honda | +21.695 | |
13 | 3 | CryptoDATA RNF MotoGP™ Team | +43.297 | |
14 | 2 | GASGAS Factory Racing Tech3 | ||
ΠΤΩΣΕΙΣ: | ||||
42A. Rins | LCR Honda | 19 laps | ||
Red Bull KTM Factory Racing | 18 laps | |||
GASGAS Factory Racing Tech3 | 9 laps | |||
Ducati Lenovo Team | 9 laps | |||
Prima Pramac Racing | 5 laps | |||
Repsol Honda Team | 5 laps | |||
ΠΤΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΓΥΡΟ: | ||||
Mooney VR46 Racing Team |
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της