Honda: Ετοιμάζει σύστημα lane assist για μοτοσυκλέτες
Κώστας ΓκαζήςΚατά καιρούς, η Honda παρουσιάζει διάφορες πατέντες, οι οποίες έχουν ως στόχο την αυτόνομη οδήγηση, με τις νέες πατέντες της ιαπωνικής εταιρείας να ακολουθούν ανάλογη κατεύθυνση με ένα σύστημα στο τιμόνι που θα βοηθά τον αναβάτη να διατηρεί τη λωρίδα του όταν θα υπάρχουν έντονες ριπές αέρα, και με ενσωματωμένη τη γνωστή από τα αυτοκίνητα λειτουργία lane assist!
Το σύστημα της Honda χρησιμοποιεί έναν σερβομηχανισμό, ο οποίος τοποθετείται στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας, με τα σχέδια να μην ξεκαθαρίζουν πού ακριβώς. Το πιο πιθανό είναι να βρίσκεται πίσω από την οθόνη, κοντά στο πιρούνι της μοτοσυκλέτας.
Για τη λήψη δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, το σύστημα της Honda θα αξιοποιεί διάφορες σύγχρονες τεχνολογίες όπως τη μονάδα IMU, τις κάμερες ραντάρ, και τους αισθητήρες ταχύτητας και επιτάχυνσης. Μόλις «καταλάβει» ότι υπάρχουν έντονες ριπές αέρα, που δημιουργούν ζητήματα σταθερότητας και ενδέχεται να αλλάξουν την πορεία της μοτοσυκλέτας, τότε το σύστημα θα στέλνει μήνυμα στα ηλεκτρονικά του κινητήρα και το ABS, ενώ ο σερβομηχανισμός θα αναλαμβάνει να ασκεί την απαιτούμενη δύναμη, ώστε η μοτοσυκλέτα να μένει στην πορεία που έχει επιλέξει ο αναβάτης.
Ο τρόπο που θα γίνεται αυτό, είναι σχετικά απλός, με το σύστημα να χωρίζει την λωρίδα που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα σε πολλές στενές “εικονικές λωρίδες”, οι οποίες απεικονίζονται με διακεκομμένες γραμμές στα σχέδια. Στόχος του είναι να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα μέσα σε μία από αυτές τις λωρίδες. Το σύστημα αναμένεται να συνδεθεί με μία σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον αναβάτη, συμπεριλαμβανομένου του cruise control, με σκοπό να γνωρίζει τη θέση που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα κάθε στιγμή. Όταν υπάρχει άπνοια ή το σύστημα διαπιστώνει ότι ο αναβάτης παραμένει στην λωρίδα του, τότε ο σερβομηχανισμός δεν θα κάνει κάτι άλλο από το να υπάρχει εκεί ως χείρα βοηθείας σε τυχόν έκτακτη ανάγκη.
Η πατέντα της Honda κάνει γνωστό και τον τρόπο με τον οποίο θα ειδοποιείται ο αναβάτης, όταν εκτρέπεται της πορείας τους εν κινήσει. Στην ουσία, γίνεται λόγος για ένα σύστημα lane assist για μοτοσυκλέτες. Σύμφωνα με τα σχέδια, στο εσωτερικό των δύο άκρων του τιμονιού της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δύο κυλινδρικά μοτέρ. Όταν αυτά τα μοτεράκια θα αντιλαμβάνονται μέσω του παραπάνω συστήματος ότι η μοτοσυκλέτα αλλάζει λωρίδα ή υπάρχει απρόβλεπτη εκτροπή πορείας, τότε θα δονούνται προειδοποιώντας τον αναβάτη. Για την ώρα δεν γίνεται κάποια αναφορά στο αν ο αναβάτης θα έχει την επιλογή απενεργοποίησης του εν λόγω συστήματος ή αν θα ρυθμίζει η ένταση της δόνησης. Προφανώς η δόνηση θα χρησιμοποιείται και ως προειδοποίηση προς τον αναβάτη, προκειμένου εκείνος να μην βρεθεί απροετοίμαστος και τρομάξει από τις… αυτόνομες πρωτοβουλίες της μοτοσυκλέτας του.
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες