MotoGP Αμερικής: Απόλυτος κυρίαρχος ο Vinales που έγραψε ιστορία
Κώστας ΓκαζήςΟ Maverick «Batmav» Vinales κυριάρχησε και στους δύο αγώνες στην COTA του Τέξας, αφού πρώτα έσπασε το ρεκόρ γύρου στην απαιτητική αυτή πίστα, παίρνοντας και την pole position. Ταυτόχρονα, έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος αναβάτης στην τετράχρονη εποχή των MotoGP που κατάφερε να κερδίσει αγώνα στη σέλα τριών διαφορετικών κατασκευαστών! Κάτι που δεν έχουν καταφέρει ούτε ο Jorge Lorenzo, αλλά ούτε και ο G.O.A.T. του αθλήματος, Valentino Rossi.
Αγώνας Sprint: Ξεκάθαρη νίκη Vinales, με τον Marquez στη δεύτερη θέση να κρατά πίσω τους υπόλοιπους
Το Σάββατο στον μικρότερης διάρκειας αγώνα Sprint, ο Maverick Vinales σημείωσε μία ξεκάθαρη νίκη. Η COTA είναι μία πίστα που παραδοσιακά ο Marc Marquez τα πηγαίνει εξαιρετικά, όμως η εκπληκτική απόδοση του Batmav στα προκριματικά δεν άφηνε περιθώρια για το ποιος θα βρισκόταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, πλην κάποιου απροόπτου. Η Aprilia ήταν με διαφορά η ταχύτερη μοτοσυκλέτα στις κατατακτήριες. Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε στην Q2 να δώσει την απάντησή του στην μάχη για την pole position, ακολουθώντας τον Martin, μια πτώση όμως χάλασε τα σχέδιά του.
Ήδη ο Marquez δεν είχε πολλές πιθανότητες για κάτι καλύτερο, καθώς ο νέος υπέρ-ήρωας των MotoGP, Pedro Acosta, είχε κιόλας πλησιάσει τον χρόνο του Vinales, εξασφαλίζοντας έτσι τη δεύτερη θέση στην σχάρα εκκίνησης. Την τριάδα έκλεισε ο Marquez, ολοκληρώνοντας την πρώτη γραμμή της εκκίνησης.
Μόλις έσβησαν τα φώτα, ο Vinales έφυγε μπροστά, χωρίς να απειληθεί ούτε μία στιγμή κατά τη διάρκεια του Sprint από κάποιον αναβάτη. Ούτε καν από τον Marc Marquez που τον ακολουθούσε κατά πόδας.
Ο Acosta ακολουθούσε από απόσταση βολής τους δύο πρώτους, χωρίς να μένει κολλημένος στον τροχό του δεύτερου, με τον Bastianini να κλείνει την πρώτη τετράδα. Ο Di Giannantonio εγκατέλειψε νωρίς, με καπνούς να βγαίνουν από τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας του, αφού προηγουμένως είχαν έρθει οι πτώσεις του Nakagami και του Fernandez. Συνολικά τρεις αναβάτες δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον πρώτο γύρο. Την καρό σημαία θα έβλεπαν τελικώς 17 αναβάτες, αφού κατά την διάρκεια του αγώνα Sprint θα έπεφταν επίσης οι Zarco και Mir.
Ήδη από τον δεύτερο γύρο, οι τρεις πρώτοι είχαν χτίσει μία διαφορά πάνω από μισό δευτερόλεπτο, με τον Marquez να κρατά εκείνη την στιγμή τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, ελάχιστα χιλιοστά πίσω από τον Vinales. O Bagnaia αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στη γραμμή εκκίνηση, με τους μηχανικούς του να τρέχουν να αλλάξουν το μπροστινό φτερό της μοτοσυκλέτας του κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ενώ μόλις έσβησαν τα φώτα μία σούζα τον άφησε πίσω από τους πρωτοπόρους. Γενικότερα οι Ducati δεν έδειξαν να έχουν κάποια απάντηση στον αγώνα Sprint, πλην του πρωτοπόρου στο πρωτάθλημα Martin, ο οποίος κατέβαλε έντονη προσπάθεια για να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Όλα αυτά συνέβησαν προς το τέλος του αγώνα, που γενικότερα κύλισε νωχελικά από πλευράς θεάματος, μέχρι και τη στιγμή που ο Acosta αποφάσισε να πιέσει λίγο περισσότερο τον Marquez. Η πιο σημαντική στιγμή του αγώνα ήρθε στον 6ο γύρο, όταν ο Acosta επιχείρησε να περάσει μπροστά, όμως στην επόμενη διαδοχική στροφή ο Marquez είχε έτοιμη την απάντησή του, παίρνοντας πίσω την θέση του. Αυτό έδωσε την ευκαιρία και στον Martin να περάσει τον rookie της GASGAS, παίρνοντας την τρίτη θέση του βάθρου.
Μπροστά, ο Vinales παρέμεινε ανενόχλητος, μεγαλώνοντας τη διαφορά σχεδόν στα 2,5 δευτερόλεπτα. Λίγο αργότερα, ένα δικό του λάθος μείωσε την απόσταση, μόνο και μόνο για να τη μεγαλώσει ξανά αμέσως μετά. Η μάχη των Acosta – Martin ευνόησε τον Marquez, με το βάθρο να μην αλλάζει ξανά. Έτσι, ο Vinales πήρε μία μεγάλη νίκη, με τον Marquez να παίρνει μία σημαντική δεύτερη θέση.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint
Αγώνας Κυριακής: Απίστευτος Vinales σε έναν αγώνα με χορταστικό θέαμα
Μπόλικο θέαμα σε έναν εξαιρετικό αγώνα στις ΗΠΑ την Κυριακή, όπου ο Maverick Vinales συνέχισε την καταπληκτική του πορεία του Σαββάτου, γράφοντας ταυτόχρονα ιστορία ως ο πρώτος αναβάτη που παίρνει την νίκη με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στην ιστορία των MotoGP. Αν και ήδη είχε την pole position και νίκη στον αγώνα Sprint, ο Vinales χρειάστηκε τελικά να παλέψει την Κυριακή για τη νίκη, φτάνοντας κάποια στιγμή μέχρι την 11η θέση λόγω κακής εκκίνησης και μιας στενής επαφής στον αγώνα. Και όμως, ξεκίνησε να ανεβαίνει σταθερά θέσεις, μην αφήνοντας περιθώρια σε κανέναν να τον αμφισβητήσει, μέχρι να βρεθεί πρώτος και να κάνει και διαφορά! Από εκεί και πέρα, η ατυχία του Marquez βοήθησε τον νεοεισερχόμενο Pedro Acosta και τον Enea Bastianini να βρεθούν στο βάθρο.
Πρώτος έστριψε ο Acosta, καταφέρνοντας να βγει στην έξοδο πρώτος, δείχνοντας τον δρόμο στους Bastinanini και Jorge Martin, με τον Jack Miller να προσπαθεί να ανέβει από διψήφιο σε μονό αριθμό θέσεων, στέλνοντας τον Marc Marquez στην τέταρτη θέση. Εκεί στην πρώτη στροφή, ο Vinales ήρθε σε στενή επαφή με τους Martin και Bagnaia, με αποτέλεσμα η Aprilia να χάσει θέσεις πέφτοντας στην 11η θέση. Ο Martin δεν περίμενε, ξεφεύγοντας γρήγορα από τον Bastianini, ο οποίος δέχτηκε την επίθεση των Miller, Marquez και Bagnaia.
Ο Martin είχε βάλει στο στόχαστρό του τον Acosta, που για τους επόμενους δύο γύρους δεχόταν τις επιθέσεις τους, όμως ο rookie της GASGAS κράτησε την πρωτιά. Στο μεταξύ, η διαμάχη μεταξύ Miller και Marquez έδωσαν την ευκαιρία στον Bagnaia να περάσει μπροστά, ενώ στον 3ο γύρο Marquez και Miller είχαν επαφή, με αποτέλεσμα να χάσει ο Marc το ένα πλαϊνό αεροδυναμικό βοήθημα της μοτοσυκλέτας του.
Η παραμονή στην πρώτη θέση για τον Acosta ολοκληρώθηκε στην αρχή του 4ου γύρου, όταν ο Martin έκανε μία καθοριστική κίνηση, που τον έφερε μπροστά. Ο Bagnaia δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, κόβοντας άλλη μία θέση από τον νέο αναβάτη της GASGAS. Δεν κατάφερε όμως να απομακρυνθεί αρκετά, με τον Acosta να προσφέρει θέαμα, μένοντας κολλημένος στον πίσω τροχό της Ducati. Αυτό τον έφερε στην κατάλληλη θέση την σωστή στιγμή, όταν μία επαφή μεταξύ ενός υπερβολικά αισιόδοξου Marquez και ενός τυχερού Martin έφερε τον αναβάτη της Gresini πίσω από το δίδυμο, στην τέταρτη θέση.
Στην πρώτη στροφή του 7ου γύρου, ο Acosta έπιασε ξανά δουλειά, με τον Marquez να ακολουθεί μπροστά από τον Bagnaia. Στο μεταξύ, ο Martin απολάμβανε μισό δευτερόλεπτο ανάσας στην κορυφή. Πίσω από τους πρώτους τέσσερις, ο Vinales είχε ήδη ξεκινήσει την επιστροφή του, βρίσκοντας τον τρόπο να περάσει τον Miller. Στα τέλη του ίδιου γύρου διεκδίκησε την πέμπτη θέση, ενώ σύντομα ο Bastianini θα ακολουθούσε το παράδειγμά του περνώντας τον ομόσταυλό του, Bagnaia. Όσο ο Marquez προσπαθούσε να βρει κάποιο άνοιγμα γύρω από τον Acosta, ο Martin προσπαθούσε μπροστά να κερδίσει έδαφος, φτάνοντας την διαφορά στο ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο στον 9ο γύρο. Ο Acosta που δεν ήθελε να συμβιβαστεί με την δεύτερη θέση, ανέβασε ρυθμό κλείνοντας αμέσως την διαφορά από τον πρώτο, τραβώντας μαζί του και τον Marquez. O Vinales κρατούσε απασχολημένο τον Bagnaia σε μία μάχη που τους στοίχισε ένα δευτερόλεπτο από την προπορευόμενη τριάδα.
Με τον Martin να μην κρατά σταθερό ρυθμό, ο Acosta είχε μία ακόμα ευκαιρία στον 10ο γύρο να περάσει πρώτος. Για λίγο όμως, καθώς ο Marquez πέρασε τον Martin στην στροφή 12 και τον Acosta στην στροφή 1 για να γίνει για ακόμα μία φορά επικεφαλής του ροντέο. Το όνειρο όμως για την επιστροφή του βασιλιά της COTA έληξε άδοξα μετά από μία αποκαρδιωτική πτώση λόγω προβλήματος με το μπροστινό φρένο της μοτοσυκλέτας του. Ο Acosta φάνηκε ότι δεν θα ενοχληθεί μπροστά, όμως η άνοδος του Vinales έδειξε σύντομα ότι το βάθρο δεν είχε ακόμα κλείσει. Στο μεταξύ, το εργοστασιακό δίδυμο των Bagnaia και Bastianini έκανε παρέα στον Martin, στη μάχη για την τρίτη θέση.
Με οχτώ γύρους να απομένουν, ο Vinales έκανε την κίνησή του στην στροφή 11 για να περάσει πρώτος, με τον Acosta να προσπαθεί αμέσως να απαντήσει. Ο poleman όμως κράτησε με τη δεύτερη προσπάθεια την θέση του, κλείνοντας καθαρά την είσοδο στον Acosta. Από και πέρα έχτισε γρήγορα ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου, το οποίο εν ριπή οφθαλμού έγινε ένα δευτερόλεπτο. Μαζί με την KTM που έχει βαφτεί στα κόκκινα χρώματα της GASGAS, όλο το γκρουπ πίσω από τον Vinales ήταν κατακόκκινο, χωρίς όμως κανένας να μπορέσει να ακολουθήσει τον Top Gun. Με τον Bastianini να βρίσκεται στο σβέρκο του Martin, έχοντας αφήσει πίσω του τον Bagnaia, ο Acosta είχε πάρει μία μικρή ανάσα στη δεύτερη θέση.
Ο Vinales συνέχιζε ακάθεκτος μπροστά, ενώ όταν ο Acosta άρχισε να μειώνει τη διαφορά στους τελευταίους γύρους, ο αναβάτης της Aprilia μπόρεσε γρήγορα να αντιδράσει. Στους τελευταίους δύο γύρους, η προσοχή στράφηκε στην μάχη για την τρίτη θέση, με τον Bastianini να είναι τελικά ο νικητής της μάχης με τον Martin, μετά από μία καταδίωξη που διήρκησε τον μισό αγώνα. Ο Bagnaia πλασαρίστηκε στην μακρινή πέμπτη θέση, με τους Fabio Di Giannantonio, Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Brad Binder και Raul Fernandez να κλείνουν την πρώτη δεκάδα.
Αν και έχασε το βάθρο, ο Martin κρατά την πρωτιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με 21 βαθμούς διαφορά από τον Bastianini. Το αποτέλεσμα του Vinales στην COTA τον ανέβασε στην τρίτη θέση, 24 βαθμούς μακριά από τον Martin, στην πρώτη. Ακολουθεί ο Acosta με 26 βαθμούς απόστασης, τέσσερις λιγότερους από τον Bagnaia.
Αποτελέσματα Κυριακής
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες