MotoGP Καταλονίας – Aprilia και Ducati μοιράστηκαν τις νίκες
Κώστας ΓκαζήςΞεκινώντας από τα προκριματικά για το MotoGP Καταλονίας ο φορτισμένος συναισθηματικά αναβάτης της εργοστασιακής Aprilia Aleix Espargaro, που την Πέμπτη ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2024 κρεμά την φόρμα του, κατάφερε να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ της πίστας, παίρνοντας την pole position, ενώ την ίδια μέρα η υπομονή του σε συνδυασμό με την τύχη τον έφεραν στο πρώτο σκαλί του βάθρου στον αγώνα Sprint. Την Κυριακή, η στρατηγική ήταν αυτή που είχε τον πρώτο ρόλο, με τις μάχες να περιορίζονται και τον Bagnaia να επιστρέφει στις νίκες, αλλά και στο κυνήγι του Πρωταθλήματος. Αγώνας Sprint: Γεμάτος θέαμα με πτώσεις μπροστά, που ωφέλησαν τον Espargaro και την Aprilia, με τον απίστευτο Marc Marquez να τερματίζει 2ος από… 14ος!
Οι μάχες στον αγώνα του Σαββάτου χάρισαν μπόλικο θέαμα και γέμισαν όσους τον παρακολούθησαν με προσμονή για αυτόν της Κυριακής. Με το που έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης ξεκίνησαν οι μάχες, αλλά και οι επαφές. Ο Marc Marquez ακούμπησε την αεροτομή στην ουρά του Binder, με αποτέλεσμα να χάσει το αριστερό φτερό της Ducati του, ενώ ο Martin ήρθε σε επαφή με τον Rins και τον Aleix Espargaro, χάνοντας θέσεις.
Αμέσως, οι Bagnaia και Acosta βγήκαν μπροστά, διεκδικώντας την πρώτη θέση του αγώνα. Αρχικά, ήταν ο Πρωταθλητής του 2023 που επικράτησε, όμως ο Acosta δεν άφησε να περάσει πολύς χρόνος προτού κάνει την επίθεσή του, από την οποία βγήκε νικητής. Έχοντας κάνει μία πολύ καλή εμφάνιση στην Q1, που του έδωσε το εισιτήριο για τα Q2 για να βρεθεί μετά στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης, ο Raul Fernandez δεν είχε σκοπό να αφήσει την ευκαιρία να πάει χαμένη. Γρήγορα κατάφερε να περάσει μπροστά και έφτασε να οδηγεί τον αγώνα! Η ομάδα του αμέσως τον ενημέρωσε να αλλάξει σε Mapping 2, να κρατήσει δηλαδή σταθερό ρυθμό χωρίς να επιχειρήσει να ανοίξει την ψαλίδα, με τον Fernandez να κάνει ακριβώς αυτό εκείνη την στιγμή. Πίσω του ακολουθούσε ο Acosta, με τον Binder στην 3η θέση και τον Bagnaia να είναι 4ος, μένοντας εκτός βάθρου. Για την ώρα, ο Aleix Espargaro είχε μείνει εκτός διεκδίκησης του βάθρου, με τον Martin μπροστά του, ενώ τους πρώτους είχε φτάσει και ο Marc Marquez.
Ο Binder πέρασε τον Acosta σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που ο Ισπανός είχε κάνει όλες τις προσπεράσεις μέχρι και τον 4ο γύρο. Ήδη είχαν συμβεί πάρα πολλά! Όπως όμως είναι φυσικό, ο Acosta δεν θα άφηνε αναπάντητη την κίνηση του αναβάτη της KTM, κάνοντας την κίνησή του στα φρένα της πρώτης στροφής. O Fernandez βρισκόταν μισό δευτερόλεπτο μπροστά, αφήνοντας πίσω του GASGAS και KTM να μάχονται.
Η «κατάρα του πρώτου» στη γλιστερή και ζεστή πίστα της Βαρκελώνης ξεκίνησε στον 5ο γύρο, όπου στην 10η στροφή ο Fernandez πέφτει, παραδίδοντας την σκυτάλη στον Binder, ο οποίος στο μεταξύ είχε περάσει τον Acosta. Η συνθήκη αυτή ευνόησε τον Bagnaia, ο οποίος μπαίνει στο βάθρο, ενώ στον επόμενο γύρο μάχεται με τον Acosta, που τελικώς καταφέρνει να περάσει. Ταυτόχρονα, ο Morbidelli τιμωρήθηκε για αντικανονική οδήγηση, ενώ ο Aleix πιο πίσω έκανε τη δική του κίνηση, περνώντας τον Martin.
Τότε είναι που στην 5η στροφή ο Binder, που οδηγούσε τον αγώνα ακολούθησε κοινή μοίρα με τον Fernandez, πέφτοντας! Πάνω που η ομάδα του είχε κάνει δηλώσεις σχετικά με το ότι αν και δυσκολεύονται να πάρουν καλή θέση στην εκκίνηση, μπορούν να κάνουν την διαφορά στον αγώνα, ο Νοτιοαφρικανός πέφτει, κάνοντας ένα δώρο σε όσους ακολουθούν, με πρώτο τον Bagnaia που αμέσως παίρνει την σκυτάλη στην πρώτη θέση.
Ο Aleix κατάφερε να περάσει και τον Acosta, ο οποίος έχει πίσω του πλέον τον Marquez που έχει ήδη περάσει τον Martin. Σε εκείνο το σημείο το βάθρο φαινόταν ότι δεν θα άλλαζε εύκολα. Το μόνο σίγουρο είναι η επίθεση του Marquez στον Acosta, καθώς συνεχώς τον πλησίαζε όλο και περισσότερο, ψαλιδίζοντας την διαφορά.
Ο αδελφός του, Alex Marquez, πέφτει πάνω στον Zarco, όταν ο τελευταίος κάνει το λάθος πάνω στην στροφή να κλείσει απότομα την γραμμή του. Το αποτέλεσμα ήταν ο Zarco να πέσει, με τον Alex Marquez να συνεχίζει. Στο μεταξύ οι δύο πρώτοι έχουν αποκτήσει μία κάποια διαφορά, αφήνοντας ελπίδες για κάποια αλλαγή μόνο στην τελευταία θέση του βάθρου.
Μόλις ο Marc Marquez πέρασε τον Acosta, στον τελευταίο γύρο, το πλήθος ξεσηκώθηκε, με το βάθρο να μοιάζει ότι είχε πλέον κλειδώσει. Η τύχη όμως δεν είχε πει την τελευταία της λέξη και λίγο πριν την καρό σημαία, στον τελευταίο γύρο, ο Bagnaia θα πέσει στην 5η στροφή, εκεί που λίγους γύρους πριν ο Binder έκανε το ίδιο, παραδίδοντας στον Ιταλό τα ηνία του αγώνα! Ένα δώρο για τον Aleix Espargaro που μέσα στην “έδρα” του πήρε τη νίκη στο τελευταίο του GP στη συγκεκριμένη πίστα. Στη γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος, μετά το τέλος του αγώνα Sprint o Martin συνεχίζει να προηγείται, δεύτερος ανεβαίνει ο Marc Marquez, ενώ πίσω του με μικρή διαφορά βρίσκονται οι εργοστασιακοί αναβάτες της Ducati.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
Θέση. | Βαθμ. | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος / Διαφ. |
1 | 12 |
| Aprilia Racing | 20:01.478 |
2 | 9 |
| Gresini Racing MotoGP | +0.892 |
3 | 7 |
| Red Bull GASGAS Tech3 | +1.169 |
4 | 6 |
| Prima Pramac Racing | +2.147 |
5 | 5 |
| Ducati Lenovo Team | +2.980 |
6 | 4 |
| Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +4.623 |
7 | 3 |
| Red Bull KTM Factory Racing | +8.084 |
8 | 2 |
| Aprilia Racing | +8.245 |
9 | 1 |
| Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +8.643 |
10 |
|
| Monster Energy Yamaha MotoGP Team | +9.241 |
11 |
|
| Prima Pramac Racing | +9.537 |
12 |
|
42A. Rins | Monster Energy Yamaha MotoGP Team | +13.045 |
13 |
|
| IDEMITSU Honda LCR | +13.199 |
14 |
|
| Gresini Racing MotoGP | +13.378 |
15 |
|
36J. Mir | Repsol Honda Team | +16.438 |
16 |
|
| Repsol Honda Team | +18.000 |
17 |
|
| Red Bull GASGAS Tech3 | +25.262 |
18 |
|
| HRC Test Team | +33.751 |
ΠΤΩΣΕΙΣ | ||||
|
|
| Ducati Lenovo Team | 11 laps |
|
|
| Trackhouse Racing | 9 laps |
|
|
| CASTROL Honda LCR | 7 laps |
|
|
| Red Bull KTM Factory Racing | 6 laps |
|
|
| Trackhouse Racing | 4 laps |
Αγώνας Κυριακής: Ο Bagnaia επιστρέφει στις νίκες και στη διεκδίκηση του τίτλου
Βασικός πρωταγωνιστής την Κυριακή στον μεγαλύτερης διάρκειας αγώνα του διημέρου ήταν ο Bagnaia, ο οποίος κατάφερε με σωστή στρατηγική και υπομονή να πάρει τη νίκη, που ίσως να αποδειχθεί καίριας σημασίας στην πορεία του πρωταθλήματος, μετά από τόσες πτώσεις, καθώς τον βάζει ξανά στην κούρσα για τη διεκδίκηση του τίτλου, ενώ η Ducati κυριάρχησε για ακόμη μία φορά, παίρνοντας τις 4 από τις πρώτες 5 θέσεις.
Καλύτερη εκκίνηση έκανε ο Bagnaia, με τον Pedro Acosta να ακολουθεί, ενώ ο Jorge Martin βρέθηκε λίγο πιο πίσω, στην τρίτη θέση, έχοντας και αυτός καταφέρει να κερδίσει θέσεις. Τα μάτια όλων, όμως ήταν στραμμένα στον Marc Marquez, όπου περίμεναν να δουν αν θα επαναλάβει την εκκίνηση του Σαββάτου. Ξεκινώντας από την 14η θέση της σχάρας, όμως, δεν κατάφερε στους πρώτους γύρους να κερδίσει αντίστοιχο έδαφος, μένοντας στην 10η θέση.
Στον τρίτο γύρο του αγώνα, ο Acosta έκανε την επίθεσή του στον Bagnaia, στη στροφή 10. Λίγο έλειψε να έρθουν σε επαφή, όμως και οι δύο κατάφεραν να μείνουν όρθιοι, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati να κρατά την πρωτωπορία. Αυτό, έδωσε την ευκαιρία στον Martin να πλησιάσει και να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την ευκαιρία που του δόθηκε. Αρχικά, πέρασε τον Acosta, ενώ στη συνέχεια έβαλε στο στόχαστρο τον Bagnaia, σκαρφαλώνοντας τελικώς στην πρώτη θέση. Λίγο πιο πίσω, ο Jack Miller σημείωσε πτώση και εγκατέλειψε τον αγώνα, νέα αστοχία που απειλεί ακόμη περισσότερο τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα της KTM.
Με τους επτά πρώτους γύρους να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ο Acosta ήταν έτοιμος για τη δεύτερή του επίθεση στον Bagnaia. Ο rookie αναβάτης της GASGAS κατάφερε να περάσει τον Bagnaia, φτάνοντας γρήγορα τον Martin. Ο Marc Marquez είχε στο μεταξύ καταφέρει να πάρει δύο ακόμα θέσεις, βρισκόμενος όγδοος.
Με 12 από τους 24 γύρους να απομένουν, η προσοχή έχει στραφεί στους Martin και Acosta, περιμένοντας τη μάχη να συνεχιστεί. Δυστυχώς, όμως, ο νεαρός αναβάτης της GASGAS πέφτει, χάνοντας τις ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα. Δεν εγκατέλειψε όμως, επιστρέφοντας στον αγώνα στην 20η θέση, τερματίζοντας τελικώς στην 14η θέση που του χάρισε και δύο βαθμούς.
Με δέκα γύρους να απομένουν για την καρό σημαία, ο Bagnaia είχε αρχίσει να ψαλιδίζει τη διαφορά από τον Martin, ενώ ο Marquez είχε βάλει πλώρη για να φτάσει στην πεντάδα. Πέντε γύρους αργότερα, ο Bagnaia είχε φτάσει στη ρόδα του Martin και έδειχνε ότι ετοιμάζεται για την επίθεσή του, ανεβάζοντας τους παλμούς των θεατών. Τα αίματα είχαν ανάψει για τα καλά και στην μάχη για το τελευταίο σκαλί του βάθρου, με διεκδικητές τους Aleix Espargaro και Marc Marquez.
Δύο γύροι είχαν μείνει για την ολοκλήρωση του αγώνα και ο Bagnaia είχε ήδη περάσει τον Martin, παίρνοντας την πρώτη θέση. Ο αναβάτης της Prima Pramac δεν έδειχνε να έχει τον ρυθμό να ακολουθήσει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, μένοντας στη δεύτερη θέση. Λίγο πιο πίσω ο Marquez ήταν τρίτος, με τον Aleix Espargaro να τον καταδιώκει, θέλοντας να βρεθεί στο βάθρο στον τελευταίο του αγώνα στην πίστα της ιδιαίτερης πατρίδας του. Τελικά, ο Bagnaia ήταν αυτός που την Κυριακή πήρε την νίκη, με τον Martin να ακολουθεί στην δεύτερη θέση και τον Marc Marquez να ολοκληρώνει την τριάδα του βάθρου. Ο Aleix Espargaro δεν κατάφερε να αντεπιτεθεί στον Marquez, αρκούμενος στην τέταρτη θέση, ενώ πίσω του βρέθηκε μία ακόμη Ducati, αυτή του Fabio Di Giannantonio στην 5η θέση. Ο εργοστασιακός αναβάτης της Aprilia ήταν ο μόνος που βρέθηκε “σφήνα” μεταξύ των Ducati, που για ακόμη μία φορά έδειξαν την κυριαρχία τους.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Raul Fernandez της Trackhouse Racing, με τον Alex Marquez πίσω του. Ο Brad Binder πλασαρίστηκε στην όγδοη θέση, με καλύτερα τοποθετημένο αναβάτη ιαπωνικού εργοστασίου τον Fabio Quartararo που κατάφερε να φέρει την Yamaha M1 του στην 9η θέση. Την δεκάδα ολοκλήρωσε ο Miguel Oliveira, ο δεύτερος δορυφορικός αναβάτης της Aprilia και ομόσταυλος του Fernandez.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 40m 11.726s |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +1.740s |
3 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +10.491s |
4 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +10.543s |
5 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +15.441s |
6 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +15.916s |
7 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +16.882s |
8 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +18.578s |
9 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +20.477s |
10 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +20.889s |
11 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +21.023s |
12 | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +22.137s |
13 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +31.967s |
14 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +32.987s |
15 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +33.132s |
16 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +34.554s |
17 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +36.689s |
18 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +50.615s |
19 | Stefan Bradl | GER | HRC Test Team (RC213V) | +55.295s |
20 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +63.428s |
| Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | DNF |
| Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | DNF |
| Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | DNF |
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες