MotoGP Ιταλίας: Απόλυτος κυρίαρχος Bagnaia με pole position και 2 νίκες
Κώστας ΓκαζήςΑπόλυτη ήταν η κυριαρχία της Ducati στην πίστα του Mugello, που βρίσκεται λιγότερο από 100 χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιό της στο Borgo Panigale, με τον εργοστασιακό της αναβάτη, Pecco Bagnaia, να κάνει το 2 στα 2 παίρνοντας την πρώτη θέση τόσο στον αγώνα Sprint, όσο και στον κυρίως και μεγαλύτερης διάρκειας την Κυριακή.
Αγώνας Sprint: Χαμένοι βαθμοί για Martin και μία μάχη Bagnaia – Marc Marquez που τελικά δεν ήρθε
Όμορφος και με θέαμα ήταν ο αγώνας Sprint του Σαββάτου, όπου αν είχε μεγαλύτερη διάρκεια, αντί για τη μισή από αυτόν της Κυριακής, τότε υπήρχαν πολλές πιθανότητες η πρώτη θέση να είχε κριθεί από την αναμέτρηση των Marquez και Bagnaia, με τον πρώτο να καταφέρνει να μειώσει τη διαφορά από τα 1,3 δευτερόλεπτα στα 0,7, ενώ ταυτόχρονα ήταν ταχύτερος από τον Ιταλό στη μισή πίστα. Αν είχαν καταφέρει να έρθουν πιο κοντά οι δυο τους, τότε σίγουρα θα υπήρχε μία ενδιαφέρουσα μάχη, καθώς ο καθένας επικρατούσε σε διαφορετικά σημεία της πίστας, που από μόνο του αυτό μεταφράζεται σε δυνατές προσπεράσεις.
Η εκκίνηση ήταν εντυπωσιακή, όπως σχεδόν πάντα συμβαίνει στο Mugello με τα φρένα της πρώτης στροφής. Οι εργοστασιακές Ducati κατάφεραν να βγουν μπροστά, με τον Bagnaia να περνάει πρώτος. Πίσω τους βρέθηκαν οι Martin και Binder, με τον αναβάτη της KTM να είναι γνωστός για τις δυναμικές του εκκινήσεις που κερδίζουν θέσεις, με τον Marc Marquez να μένει πιο πίσω.
Ο αναβάτης της Gresini, όπως και ο Vinales, δεν έκαναν καλή εκκίνηση, με τον δεύτερο, ωστόσο, να δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν είχε τον ρυθμό για να κρατηθεί μπροστά. Αντιθέτως, ο Marquez φάνηκε καθαρά από την αρχή ότι είχε τον ρυθμό των πρώτων, έχοντας μπροστά του τον Binder, που έκανε ότι μπορούσε για να αποτρέψει κάθε ευκαιρία προσπέρασης. Στον δεύτερο γύρο, όμως, ο Marquez πέρασε τον Bider και έβαλε στόχο τον Bastianini, καθώς ο Martin έχει βρει και αυτός χώρο με την σειρά του για να περάσει τον εργοστασιακό αναβάτη, για τη δεύτερη θέση.
Με όλα αυτά να συμβαίνουν πίσω, ο Bagnaia έχει ήδη δημιουργήσει ένα κενό, που του χαρίζει ανάσες. Στο μεταξύ, ο Oliveira έχασε την πρόσφυση και έπεσε, παρασύροντας μαζί και τον Quartararo που βρισκόταν στην εξωτερική του. Μοτοσυκλέτες και αναβάτες μπλέκονται, με τον Quartararo να βρίσκεται για λίγα κλάσματα πάνω στον Oliveira. Καθαρά αγωνιστικό περιστατικό, που στοίχισε δυστυχώς τον αγώνα και στους δύο.
Μπαίνοντας στον τρίτο γύρο και πριν καλά-καλά Quartararo και Oliveira προλάβουν να σηκωθούν, ο Bastianini έκανε την κίνησή του απέναντι στον Martin, επιχειρώντας να τον περάσει στα φρένα από εσωτερική, θέλοντας να ανακτήσει την θέση του. Για λίγο, ανοίγει την γραμμή του, μπροστά στον Martin, όμως αμέσως μετά διεκδικεί την αγωνιστική του γραμμή, στο κενό που ο Martin έχει ήδη προλάβει να χωθεί. Αποτέλεσμα ήταν οι δύο να έρθουν σε επαφή, με τον Bastianini να έχει μία ανώδυνη σωματικά πτώση, επώδυνη όμως σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.
Ευκαιρία που δεν χάνεται, με τον Bagnaia να βρίσκει τον χρόνο να ξεφύγει λίγο ακόμα μπροστά, ενώ ο Marquez έχει αρχίσει να πλησιάζει τον Martin, με τον Binder 0,7 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Σύντομα ο Acosta θα περάσει τον αναβάτη της KTM με ευκολία. Ο Marquez δεν καθυστερεί καθόλου, πιάνοντας γρήγορα τον Martin και βάζοντας στόχο την προσπέραση, με τον Bagnaia μπροστά να κρατά την απόσταση στο 0,8 με 1 δευτερόλεπτο. Η πρώτη επίθεση του Marquez έρχεται από την εξωτερική στα φρένα της πρώτης στροφής, όμως δεν κατάφερε τον στόχο της. Δοκιμάζει ξανά στην αρχή του 6ου γύρου, αυτή τη φορά από την εσωτερική, θυμίζοντας τον τρόπο του Bastianini. Η διαφορά εδώ είναι ότι κρατά τη γραμμή του και μπαίνει μπροστά στον Martin με καθαρό τρόπο.
Εκμεταλλευόμενος τις συνεχιζόμενες μάχες πίσω του, ο Bagnaia έφτασε τη διαφορά μέχρι και το 1,350. Γύρο με το γύρο ο Marquez τον πλησιάζει, με τον Martin να δείχνει ότι δεν έχει πιθανότητες για τη δεύτερη θέση του βάθρου. Έχασε, όμως, και την τρίτη από πτώση με low side, χωρίς να τον πιέζει ο Acosta που έχει απόσταση πίσω του. Εκείνη την στιγμή σπάει ένα μεγάλο σερί συλλογής πόντων, αφήνοντας τους δύο μπροστά του να ψαλιδίσουν την βαθμολογική τους απόσταση στο πρωτάθλημα.
Η έκπληξη του αγώνα Sprint ήταν ο Morbidelli, ο οποίος ανέβηκε θέσεις, πέρασε Binder και Vinales και βρέθηκε στην 4η θέση του αγώνα. Τέλος χάρη στην πτώση του Martin, ο Acosta καταφέρνει να βρεθεί στο βάθρο.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint
Αγώνας Κυριακής: Οι εργοστασιακές Ducati έκαναν το 1-2, με τον Bagnaia ξανά στην κορυφή
Ο αγώνας Sprint είχε προετοιμάσει το κοινό και τους θεατές για περισσότερη δράση και σπάνια ο “χρησμός” αυτός διαψεύδεται. Η Κυριακή ήταν μία από αυτές τις ημέρες, με τον αγώνα να έχει μεν φανταστική οδήγηση με καταπληκτικό ρυθμό, όμως οι θεαματικές μάχες που αναζητά η πλειοψηφία έλαμψαν δυστυχώς δια της απουσίας τους, μέχρι και λίγο πριν το τέλος.
Για ακόμα μία φορά ο Bagnaia έκανε καταπληκτική εκκίνηση, ακυρώνοντας έτσι την ποινή που του είχε επιβληθεί, έχοντας χάσει τρεις θέσεις στο grid. Από την πρώτη στιγμή βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα κλειδώνοντας την πρώτη θέση, χωρίς ποτέ να κληθεί να την υπερασπιστεί. Ο Martin παραμένει δεύτερος, με τον Bastianini στην τρίτη θέση να δέχεται από νωρίς την επίθεση του Marquez. Δεν κινδύνεψε όμως ποτέ, ενώ ταυτόχρονα μεγάλωσε και η απόστασή τους.
Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Acosta να βρεθεί σε απόσταση βολής, κυνηγώντας για λίγο τον Marquez. Όλα αυτά μέχρι να ανοίξει γραμμή κάνοντας το λάθος, ανακάμπτοντας όμως αμέσως. Η πρώτη τετράδα, όμως, ξεχώρισε και καθένας μπήκε στην θέση του, με τον Acosta να μένει αρκετά πίσω.
Περισσότερη δράση υπήρχε στις πιο πίσω θέσεις, με τον Morbidelli να επαναλαμβάνει και την Κυριακή την καλή εμφάνιση που έδειξε στον Sprint. Σε κάποια στιγμή μάλιστα, είχε τον ρυθμό να πλησιάσει τον Acosta. Πίσω του ήταν ο Vinales, με τον Morbidelli να προσπαθεί να τον κρατήσει πίσω, έως ότου μπήκε ανάμεσά τους ο DiGiannantonio και τελείωσε και εκεί η δράση.
Μέχρι και τον 18ο γύρο δεν υπήρξε κάτι σημαντικό από πλευράς θεάματος, όταν ο Marquez έκανε την επίθεσή του στα φρένα της πρώτης στροφής. Σε αυτό το σημείο, ο Bastianini ήταν ακόμα επηρεασμένος από τις μνήμες του Σαββάτου. Επομένως, κρατήθηκε χωρίς να παλέψει ιδιαίτερα. Παράλληλα και η προσπέραση του Marquez με ταυτόχρονο μπλοκάρισμα ήταν πολύ καθαρή, χωρίς να αφήσει περιθώρια απάντησης.
Αρχικά, φάνηκε να ξεφεύγει από τον Bastianini, όμως αμέσως μετά άρχισε και ο Martin να κυνηγά τον Bagnaia μειώνοντας τη διαφορά. Όπως δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα σκέφτηκε ακόμη και το ενδεχόμενο να τον προσπεράσει. Η Ducati προειδοποίησε τον Bagnaia με μήνυμα, με τον Marquez όμως να μένει πιο πίσω, δίνοντας την ευκαιρία στον Bastianini. Δεν θα περίμενε πολύ, περνώντας εύκολα τον αναβάτη της Gresini. Αν ο αγώνας είχε έναν ακόμα γύρο, τότε θα ήταν και πιο εφικτό σενάριο μία προσπέραση και στον Martin, όμως απέμεναν 7 στροφές μέχρι την καρό σημαία, στενεύοντας αρκετά τα περιθώρια.
Επομένως, ο Bastianini δεν είχε χρόνο να καταστρώσει κάποιο πλάνο επίθεσης, μονάχα να είναι έτοιμος για την πρώτη ευκαιρία, που τελικά ήρθε λίγα δευτερόλεπτα πριν την καρό σημαία. Ο Bastianini περνάει και κάνει το 1-2 για τις εργοστασιακές Ducati, μέσα στην έδρα τους. Δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί καλύτερα το σενάριο για τις Ducati!
Μέχρι να φτάσει εκεί βέβαια υπήρξαν πολλές μάχες, με τον λευκό καπνό από το ελαστικό στη μοτοσυκλέτα του Marc Marquez στην τελευταία έξοδο να είναι το βασικό που απασχόλησε. Από την στιγμή όμως που δεν επηρέασε τον ρυθμό του, ούτε και αυτό μπόρεσε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον. Στο τέλος, το Mugello χάρισε ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την Ducati, με καταπληκτικό τερματισμό και μείωσε τις αποστάσεις στην βαθμολογία του πρωταθλήματος!
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα