Η Kawasaki Ninja ZX-4R είναι η δυνατότερη τετρακύλινδρη 400 κυβικών που θα έρθει και στην Ευρώπη!
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Από την πρώτη στιγμή που έγινε λόγος για το ZX-4R δεν υπήρχε καμία “κατασκοπευτική” φωτογραφία, ούτε κάτι παραπάνω από μερικές μόνο πληροφορίες εκ των έσω, κυρίως στον ιαπωνικό τύπο και αυτές με το σταγονόμετρο. Το πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε τη νέα μοτοσυκλέτα ενισχυόταν ακόμη περισσότερο καθώς κάποια έγγραφα προδιαγραφών που ήρθαν στην δημοσιότητα, πριν την επίσημη παρουσίασή του, έκαναν μεν λόγο για νέο ZX-4R, χωρίς όμως να αναφέρεται η διάταξη του κινητήρα – αν δηλαδή θα είναι δικύλινδρο όμως ήταν μέχρι σήμερα το Ninja 400 για την ιαπωνική αγορά ή τετρακύλινδρο.
Τελικά, η Kawasaki αποφάσισε να υποδεχτεί τον δεύτερο μήνα του 2023 με την παρουσίαση του νέου ZX-4R δίνοντας το απόγευμα της 1ης Φεβρουαρίου στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες που δείχνουν την κορυφαία έκδοση RR. Μαζί παρουσιάστηκαν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ZX-4R, τα οποία αν και παρουσιάζουν ορισμένες ελλείψεις για την ώρα, έχουν τόσο εντυπωσιακά νούμερα όσο αναμενόταν.
Όσοι έζησαν τις δεκαετίες ’80-’90 σίγουρα θα έχουν αναμνήσεις από τα τετρακύλινδρα 400 της τότε εποχής, με πιο γνωστά να είναι τα Kawasaki ZXR 400 R με 64.1 hp στις 13.000 rpm και 159 στεγνά κιλά – που μεταφράζονται περίπου στα 178 γεμάτα –, Honda CBR400RR με 59 hp / 13.000 rpm και 179 γεμάτα κιλά, Honda RVF400 / NC30 με 59 hp / 13.000 rpm και 165 στεγνά κιλά, Suzuki GSX-R400 με 60 hp και 167 στεγνά κιλά και Yamaha FZR400 59 hp / 12.000 rpm και 157 στεγνά κιλά.
Το νέο ZX-4R όμως ανεβάζει πολύ τον πήχη κάνοντας λόγο για 79 ίππους, καθιστώντας το την ισχυρότερη τετράχρονη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής στην ιστορία. Αξίζει να σημειωθεί πως η απόδοσή του ξεπερνάει ακόμα και αυτή του δικύλινδρου…Ninja 650 των 67 ίππων! Κάνοντας τώρα τους απαραίτητους υπολογισμούς για την ειδική ισχύ στο λίτρο, τότε γίνεται λόγος για 198 ίππους στα χίλια κυβικά.
Σε συνδυασμό με τα 188-189 κιλά του, τον σύγχρονο εξοπλισμό και τα ηλεκτρονικά του βοηθήματα, έρχεται να αναβιώσει τις ένδοξες εποχές του ’80 και του ’90 με τα πλεονεκτήματα που έχει φέρει η εξέλιξη του σήμερα σε πλαίσια, αναρτήσεις, φρένα και ηλεκτρονικά.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του ZX-4R το διαχωρίζουν από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό που περιλαμβάνει δικύλινδρα (Kawasaki Ninja 400 / 44,4 hp, Yamaha R3 / 41,4 hp, CFMOTO 450SR / 49,6 hp, Honda CBR500RR / 47 hp) και μονοκύλινδρα (KTM RC 390 / 44 hp) μοντέλα. Το ίδιο όμως αναμένεται να συμβεί και με την τιμή του, η οποία υπολογίζεται ότι θα είναι αρκετά υψηλότερη από την κατηγορία κυβισμού που ανήκει, μπαίνοντας έτσι σε μία άλλη υποκατηγορία που το ίδιο θα δημιουργήσει. Η τιμή συνήθως συνδέεται και με το κόστος συντήρησης, το οποίο αναμένεται να είναι και αυτό αντίστοιχα αυξημένο για την τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, ενώ για την ώρα δεν έχει γίνει κάτι γνωστό για το κατά πόσο θα ακολουθήσουν την κίνηση της “πράσινης” εταιρείας και οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Η μοτοσυκλέτα έρχεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις (ZX-4R, ZX-4R SE & ZX-4RR), ενώ και οι τρεις αναμένονται να πατήσουν το πόδι τους στην Ευρώπη το Φθινόπωρο του 2023.
Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του ZX-4R είναι βασισμένες στο ήδη υπάρχον ZX-25R, των 250 κυβικών, τα οποία ήταν ήδη πολύ πιο ισχυρά από αυτό που απαιτεί η κατηγορία του ενός τετάρτου του λίτρου. Το ίδιο ισχύει και για την εμφάνιση, η οποία ακολουθεί τα πρότυπα της οικογένειας Ninja.
Ο χαρακτηρισμός που δίνει η Kawasaki στο ZX-4R είναι “Apex Predator”, που σημαίνει κυνηγός των στροφών. Το ίδιο προσωνύμιο είχε χρησιμοποιήσει και η… Suzuki για το GSX-S 750 στο μακρινό πλέον 2017!
Η ειδοποιός διαφορά του ZX-4R από τα υπόλοιπα σπορ 400άρια της αγοράς δεν είναι άλλη από τον τετρακύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα με ψεκασμό των 399 κυβικών, 2 Επικεφαλής Εκκεντροφόρους και εισαγωγή αέρα Ram Air με τους αεραγωγούς να βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του πιρουνιού οδηγώντας με πίεση των αέρα στο φιλτροκούτι. Χωρίς την χρήση του Ram Air η ιπποδύναμη φτάνει τα 76hp (77ps), ενώ με την αξιοποίηση του συστήματος φτάνει τα 79hp (80 ps). Οι στροφές των μέγιστων τιμών δεν αναφέρονται από την Kawasaki, με το μόνο που αναφέρεται να είναι ότι ο κινητήρας ανεβάζει “πάνω από 15.000rpm”! Άλλο ένα νούμερο που λείπει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι αυτό της ροπής, με το δελτίο τύπου να λέει πως “ο κινητήρας διαθέτει γεμάτη καμπύλη ροπής σε όλη την κλίμακα στροφών για όλες τις συνθήκες, από την καθημερινή αστική χρήση έως τη χρήση πίστας”.
Εδώ το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και όχι αλουμινένιο δύο δοκών που είχαν τα σπορ τετρακοσάρια του 1980-1990, ενώ το κυρτό μακρύ ψαλίδι είναι αλουμινένιο.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις του ZX-4R μπροστά έχει ανεστραμμένο πιρούνι SFF-BP της Showa χωρίς δυνατότητα ρυθμίσεων στην βασική έκδοση, ενώ στις ZX-4R SE και RR υπάρχει η δυνατότητα προφόρτισης των ελατηρίων. Για την ώρα η Kawasaki δεν ανακοινώνει τη διαδρομή των αναρτήσεων ούτε και τη διάμετρο των καλαμιών.
Πίσω βρίσκεται μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο. Για το ZX-4RR η συγκεκριμένη μονάδα είναι το Showa BFRC-lite. Η Kawasaki προς το παρόν δεν αναφέρει αν τα δύο διαφορετικά αμορτισέρ έχουν ρυθμίσεις, ωστόσο σύμφωνα με την Kawasaki Η.Π.Α., το υψηλότερων προδιαγραφών της κορυφαίας έκδοσης RR είναι πλήρως ρυθμιζόμενο.
Στον τομέα της πέδησης, μπροστά υπάρχουν δύο δίσκοι 290mm με τετραπίστονες ακτινικές monobloc δαγκάνες. Αν και σε αυτή την κατηγορία συνήθως επιλέγεται ο μονός δίσκος, εδώ η εταιρεία ευτυχώς δεν ακολούθησε αυτή την πρακτική. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος 220mm. Όπως είναι φυσικό το δικάναλο ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70-17 για μπροστά και 160/60-17 για πίσω.
Ο εξοπλισμός του ZX-4R περιλαμβάνει full LED φωτιστικά σώματα, KTRC (Kawasaki Traction Control), 4 Power Modes (Sport, Road, Rain και Rider) και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Για τις δύο ακριβότερες εκδόσεις περιλαμβάνεται ως στάνταρ και το KQS (Kawasaki Quick Shifter), για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα.
Τον ρόλο της πληροφόρησης του αναβάτη αναλαμβάνει έγχρωμη LCD οθόνη 4,3 ιντσών, όπως αναφέρει η Kawasaski Europe. Ωστόσο, στην σελίδα της Kawasaki Η.Π.Α. γίνεται λόγος για έγχρωμη TFT οθόνη – τουλάχιστον για την κορυφαία έκδοση. Η τελευταία έχει και λειτουργία track mode με την επιλογή της οποίας αναγράφονται στην οθόνη όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος στην πίστα όπως χρόνοι, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης και ευδιάκριτες ενδείξεις στροφών μετά τις 10.000rpm. Το σύστημα συνδεσιμότητας Kawasaki RIDEOLOGY βρίσκεται επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό, που σημαίνει ότι συνδέοντας το smartphone του με την οθόνη, ο αναβάτης μπορεί να έχει ενδείξεις πλοήγησης, τηλεφωνίας και άλλες να απεικονίζονται στην οθόνη του πίνακα οργάνων χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί το κινητό του.
Οι διαφορές στα χαρακτηριστικά των δύο κορυφαίων εκδόσεων:
Ninja ZX-4R SE
Η βαφή είναι εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά χρώματα της KRT (Kawasaki Racing Team) και επιπλέον του βασικού εξοπλισμού έχει: KQS (quickshifter) δύο κατευθύνσεων, φιμέ ζελατίνα, θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών και μανιτάρια.
Ninja ZX-4RR
Η βαφή είναι και εδώ εμπνευσμένη από τα χρώματα της KRT, ενώ το πίσω αμορτισέρ προέρχεται από την ίδια εταιρεία, τη Showa, είναι όμως διαφορετικό (BFRC-lite). Και εδώ το KQS βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό, τόσο για τα ανεβάσματα όσο και τα κατεβάσματα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
||
Μοντέλο |
Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR |
|
Διαστάσεις |
1,990mm?765mm?1,110mm |
|
Μεταξόνιο |
1,380mm |
|
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος |
135mm |
|
Ύψος σέλας |
800mm |
|
Κάστερ / Ίχνος |
23.5° / 97mm |
|
Κινητήρας |
Τετράχρονος, Τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ |
|
Χωρητικότητα |
399 κ.εκ. |
|
Διάμετρος x Διαδρομή |
57.0?39.1mm |
|
Συμπίεση |
12.3:1 |
|
Εκκίνηση |
Μίζα |
|
Σύστημα Λίπανσης |
Υγρό κάρτερ |
|
Χωρητικότητα λαδιού |
3.0L |
|
Τροφοδοσία |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
|
Μετάδοση |
6 σχέσεων |
|
Συμπλέκτης |
Πολύδισκος, υδραυλικός |
|
Σχέσεις |
1η |
2.929 (41/14) |
2α |
2.056 (37/18) |
|
3η |
1.619 (34/21) |
|
4η |
1.333 (32/24) |
|
5η |
1.154 (30/26) |
|
6η |
1.037 (28/27) |
|
Πρωτεύουσα / τελική μετάδοση |
2.029 (69/34) / 3.429 (48/14) |
|
Πλαίσιο |
Ατσάλινο χωροδικτύωμα |
|
Αναρτήσεις |
Μπροστά |
Ανεστραμμένο πιρούνι |
Πίσω |
Ψαλίδι, οριζόντια τοποθετημένο μονό αμορτισέρ |
|
Ελαστικά |
Μπροστά |
120/70ZR17M/C (58W) |
Πίσω |
160/60ZR17M/C (69W) |
|
Φρένα |
Μπροστά |
Δυο Δίσκοι 290mm |
Πίσω |
Δίσκος 220mm |
|
Κόψιμο τιμονιού δεξία / αριστερά |
35° / 35° |
|
Βάρος |
Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg |
|
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
15L |
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr