MotoGP Πορτογαλίας: Απόλυτος κυρίαρχος ο Bagnaia και αποδοκιμασία για Marquez στο Portimao
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Ο αγώνας της Πορτογαλίας ήταν ο πρώτος για την σεζόν του 2023 και ο πρώτος στην ιστορία των MotoGP που φιλοξένησε ένα αγώνα Sprint στην ιστορία των Gran Prix. Οι αγώνες Sprint που προστέθηκαν φέτος έχουν τη μισή απόσταση από τον αγώνα της Κυριακής, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τους βαθμούς που παίρνει ο κάθε αναβάτης ανάλογα με την θέση που τερματίζει και έχει προγραμματιστεί να διεξάγεται μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, την ίδια μέρα. Έτσι λοιπόν, στην πίστα του Portimao που άνοιξε η αυλαία των MotoGP για το 2023, ο πρώτος αγώνα Sprint πέρασε στην ιστορία, με νικητή των περσινό πρωταθλητή και αναβάτη της Ducati, Francesco Bagnaia.
Για την εκκίνηση του αγώνα 12 γύρων του Σαββάτου, αυτός που λίγο νωρίτερα είχε καταφέρει να πάρει την pole position ήταν ο Marc Marquez. Ωστόσο, δεν κατάφερε να μείνει στην πρώτη θέση ούτε για έναν ολόκληρο γύρο, καθώς μόλις βγήκαν από την τελευταία στροφή στην μεγάλη ευθεία της πίστας, οι αναβάτες της Ducati, Martin και Bagnaia τον προσπέρασαν ανοίγοντας ταυτόχρονα και την διαφορά.
Την πρώτη πτώση για την σεζόν σημείωσε ο Mir της Honda μόλις στο τέλος του πρώτου γύρου. Τον δρόμο του ακολούθησε ο Luca Marini, ο οποίος συμπαρέσυρε και τον Enea Bastianini μαζί του στο έδαφος, με τον τελευταίο να αργεί να σηκωθεί και τελικά να μην συμμετέχει στον αγώνα της Κυριακής έχοντας υποστεί κάταγμα στην ωμοπλάτη. Πτώση στον τέταρτο γύρω σημείωσε και η έτερη μοτοσυκλέτα της Mooney VR46 με τον Marco Bezzechi να βγαίνει εκτός ανταγωνισμού.
O Marquez κατάφερε να μείνει στην 3η θέση, παίρνοντας όπως ο ίδιος δήλωσε μεγάλο ρίσκο στα φρένα για να μείνει στις μπροστινές θέσεις, χωρίς να έχει τη δύναμη να κυνηγήσει τις δύο Ducati μπροστά του, με τον Jorge Martin να πλασαρίζεται στην δεύτερη θέση πίσω από την Ιταλό πρωταθλητή του 2022.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
1 |
1FrancescoBagnaia |
Ducati |
166.3 |
19'52.8620 |
2 |
89JorgeMartin |
Ducati |
166.2 |
+0.307 |
3 |
93MarcMarquez |
Honda |
166 |
+1.517 |
4 |
43JackMiller |
KTM |
166 |
+1.603 |
5 |
12MaverickVinales |
Aprilia |
166 |
+1.854 |
6 |
41AleixEspargaro |
Aprilia |
166 |
+2.106 |
7 |
88MiguelOliveira |
Aprilia |
165.8 |
+2.940 |
8 |
5JohannZarco |
Ducati |
165.5 |
+5.595 |
9 |
73AlexMarquez |
Ducati |
165.5 |
+5.711 |
10 |
20FabioQuartararo |
Yamaha |
165.4 |
+5.924 |
11 |
25RaulFernandez |
Aprilia |
165.1 |
+8.160 |
12 |
33BradBinder |
KTM |
165.1 |
+8.384 |
13 |
42AlexRins |
Honda |
164.7 |
+11.288 |
14 |
21FrancoMorbidelli |
Yamaha |
163.9 |
+17.138 |
15 |
30TakaakiNakagami |
Honda |
163.8 |
+18.128 |
16 |
49FabioDi Giannantonio |
Ducati |
163.3 |
+21.235 |
Αγώνας Κυριακής: Απερισκεψία Marc Marquez και χαμένες μάχες
Το βάθρο του αγώνα Sprint και οι δηλώσεις του Marc Marquez, έδωσαν μία εικόνα για το τι πρόκειται να συμβεί την Κυριακή, στον 1o αγώνα της σεζόν με την εκκίνησή του να εκπληρώνει όλες τις υποσχέσεις που έπρεπε για έναν αγώνα με κοντινές μάχες για την πρώτη θέση και άπλετο θέαμα. Μόνο όμως για δύο γύρους, με τον Ισπανό αναβάτη της Honda να μετατρέπεται σε persona non grata, αφού κλάδεψε τον εθνικό ήρωα της Πορτογαλίας, Oliveira. Ο τελευταίος είχε καταφέρει μία καταπληκτική εκκίνηση βρισκόμενος για λίγο να ηγείται του αγώνα μπροστά από τις Ducati, πάνω στην σέλα πλέον της περσινής Aprilia.
Όλοι ανέμεναν ότι ο Marquez θα έχει μειωμένο όριο ρίσκου σε σχέση με πριν και σε κάθε περίπτωση δεν θα ήταν τόσο απερίσκεπτος, μετά τις δηλώσεις του το Σάββατο για περισσότερο ρίσκο στα φρένα για να μείνει μπροστά, αφού η Honda του δεν έχει την δύναμη να ακολουθήσει τις Ducati. Τους διέψευσε όμως όλους, στην 3η στροφή της πίστας, μία στροφή που δεν συγχωρεί λάθη και πειραματισμούς.
Από την εκκίνηση ο Marquez ξεκίνησε αρκετά επιθετικά, προσπαθώντας να κλείσει την πόρτα στις Ducati και τον Oliveira να έρχεται, χωρίς κυριολεκτικά να τον έχει δει κανείς, για να στρίψει πρώτος. Ο Martin καταφέρνει να κρατήσει την γραμμή του, με τον Marquez να φτάνει πολύ κοντά από το να πέσει πάνω στον Oliveira, κάτι που τελικά δεν αποφεύχθηκε, και οι δυο τους να ακουμπούν στην τέταρτη στροφή. Ο Marquez έχει καταφέρει με αυτόν τον τρόπο να βρεθεί στην 4η θέση πριν την πέμπτη στροφή του πρώτου γύρου.
Πρώτος, μετά τα όσα συνέβησαν, έχει καταφέρει να αναδειχθεί ο Oliveira, ξεσηκώνοντας το πλήθος. Πίσω του βρίσκονται οι δύο Ducati των Martin και Bagnaia. Προτού φτάσουν για πρώτη φορά στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ο Oliveira έχει προλάβει να αποκτήσει μερικά δέκατα απόστασης από τις Ducati και έτσι να μην τον περάσουν, όπως θα συνέβαινε αργότερα με τις KTM. Μέχρι και την 13η στροφή του δεύτερου γύρου, όταν και τον πέρασε ο Bagnaia, βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Την δεύτερη φορά που πέρασαν την ευθεία, ο Bagnaia είναι πρώτος με τον Oliveira πίσω του να μην μεγαλώνει την απόσταση, ώστε να απειληθεί από τον Martin. Τον τελευταίο ακολουθεί ο Marquez, ο οποίος έχει ήδη δει την διαφορά από την πρώτη στροφή του τρίτου γύρου με τον Vinales με Aprilia να τον πλησιάζει.
Εκείνη την στιγμή δεν υπάρχει καμία άλλη ιαπωνική μοτοσυκλέτα μέσα στην πρώτη δεκάδα, με τον επόμενο πάνω σε μοτοσυκλέτα από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να είναι ο Rins με Honda στην 12η θέση και τον Quartararo με Yamaha στην 15η! Οι Ιταλοί δεν απειλούνται, ενώ ούτε και οι αναβαθμισμένες ΚΤΜ μπορούν να τα βάλουν μαζί τους.
Ο Marquez επιμένει στην στρατηγική που είχε στον αγώνα Sprint, ρισκάροντας στα φρένα σε ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της πίστας. Αποτέλεσμα είναι να χτυπήσει τον Martin, μαζεύοντας το πόδι του αναβάτη της δορυφορικής Ducati και να πέφτει πάνω στην Aprilia του Oliveira, ο οποίος δεν μπορεί να σηκωθεί αμέσως. Ο Marquez σηκώνεται γρήγορα και τρέχει προς τον ξαπλωμένο στο έδαφος Oliveira.
Από αυτό το συμβάν, ο Martin θα κρατηθεί πάνω στην μοτοσυκλέτα του και θα συνεχίσει τον αγώνα, όμως πλέον από τις πιο πίσω θέσεις. Αργότερα θα σημειώσει πτώση και θα εγκαταλείψει, ενώ ήταν ένας από τους αναβάτες που είχε δείξει ήδη από τον αγώνα Sprint ότι μπορούσε κάλλιστα να παλέψει για την νίκη. Από την άλλη ο Oliveira, είχε ένα ισχυρό όπλο, τον ψυχολογικό παράγοντα, που παίζει τεράστιο ρόλο στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Έχει άλλωστε νικήσει ξανά μέσα στην Πορτογαλία και είχε πολλές πιθανότητες να είναι και αυτή τη φορά στο βάθρο.
Μαζί με την απώλεια αυτών των δύο, χάθηκε και η παραμικρή πιθανότητα για θέαμα και μάχη για την πρώτη θέση. Ο Vinales, που πλέον έχει φτάσει πολύ κοντά στον Bagnaia φαινόταν ότι δεν θα έκανε καμία κίνηση να τον προσπεράσει. Ούτε και όταν λόγω της φθοράς των ελαστικών η διαφορά μεταξύ τους είχε μειωθεί, θα επιχειρούσε κάποια κίνηση εναντίον του Ιταλού, όπως αντίστοιχα και ο Zarco.
Την, όπως αποδείχθηκε μοναχική, τρίτη θέση έχει πλέον μετά τον χαμό που προξένησε ο Marquez, ο Bezzecchi ο οποίος δεν απείλησε ούτε και απειλήθηκε ξανά, μέχρι το τέλος του αγώνα.
Ο Alex Marquez βλέπει τον Bezzechi από απόσταση, με τις KTM που βρίσκονται πίσω του να αρχίζουν τις προσπάθειες να τον περάσουν αργά μέσα στον αγώνα, λίγο πριν την καρό σημαία. Όσες φορές όμως κι αν κατάφερε ο Binder να περάσει μπροστά, ο Alex χρησιμοποιεί την δύναμη της Ducati για να τον περάσει σαν σταματημένο στην ευθεία και τη μάχη να αρχίσει ξανά.
Η πτώση του Martin και οι μάχες που γίνονται μπροστά του, δίνουν την ευκαιρία στον Quartararo να πλησιάσει το γκρουπ των KTM και Alex Marquez. O Zarco ξέρει ότι δεν τον υπολογίζει κανείς, καθώς ο Alex έχει να ασχοληθεί με τις ΚΤΜ πίσω του, οι οποίες με την σειρά τους σκέφτονται τόσο την μεταξύ τους αντιπαράθεση όσο και την 4η θέση του Alex. Έτσι χώνεται ανάμεσα στις ΚΤΜ και στον τελευταίο γύρο, με μία επιθετική κίνηση, προσπερνά τον Binder και βρίσκεται πίσω από τον Alex Marquez.
Η μοναδική ευκαιρία που του απομένει για να περάσει στην 4η θέση, μπροστά από τον Alex Marquez, έρχεται σε μία από τις πιο γρήγορες στροφές των MotoGP με τις μοτοσυκλέτες να επιταχύνουν πλαγιασμένες και οι προσπεράσεις δεν ευνοούνται ιδιαίτερα. Εκεί είναι που θα κάνει την κίνησή του, καταφέρνοντας να πλασαριστεί στην 4η θέση. Οι KTM φτάνουν μαζί μέχρι τον τερματισμό, στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα, ενώ ο Quartararo λίγο πριν το τέλος του αγώνα στέλνει τον Aleix Espargaro στην 9η θέση με τον ίδιο να παίρνει την 8η και ταυτόχρονα να γίνεται η καλύτερα τοποθετημένη ιαπωνική μοτοσυκλέτα στην τελική κατάταξη.
Ο Rins κλείνει την πρώτη δεκάδα, σε έναν αγώνα που αν και ξεκίνησε πολλά υποσχόμενος από πλευράς θεάματος, τελικώς δεν απέδωσε με την πρώτη θέση να έχει έναν και μοναδικό διεκδικητή. Ο Bagnaia κάνει έτσι το 2 στα 2 στην Πορτογαλία, ξεκινώντας την χρονιά του ως υπερασπιστής του τίτλου με το δεξί και εδραιώνοντας την θέση του Ν.1 στην μοτοσυκλέτα του. Το αμέσως επόμενο Σαββατοκύριακο, το ραντεβού για τον 2ο γύρο του Πρωταθλήματος δίνεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην Αργεντινή.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
1 |
1 Francesco Bagnaia |
Ducati |
166.2 |
41'25.4010 |
2 |
12 Maverick Vinales |
Aprilia |
166.2 |
+0.687 |
3 |
72 Marco Bezzecchi |
Ducati |
166.1 |
+2.726 |
4 |
5 Johann Zarco |
Ducati |
165.7 |
+8.060 |
5 |
73 Alex Marquez |
Ducati |
165.7 |
+8.125 |
6 |
33 Brad Binder |
KTM |
165.7 |
+8.247 |
7 |
43 Jack Miller |
KTM |
165.7 |
+8.381 |
8 |
20 Fabio Quartararo |
Yamaha |
165.7 |
+8.543 |
9 |
41 Aleix Espargaro |
Aprilia |
165.6 |
+9.294 |
10 |
42 Alex Rins |
Honda |
165.5 |
+11.591 |
11 |
36 Joan Mir |
Honda |
165.1 |
+16.992 |
12 |
30 Takaaki Nakagami |
Honda |
165.1 |
+17.448 |
13 |
37 Augusto Fernandez |
KTM |
164.8 |
+21.723 |
14 |
21 Franco Morbidelli |
Yamaha |
164.4 |
+27.050 |
25 Raul Fernandez |
Aprilia |
164.9 |
2 laps |
|
10 Luca Marini |
Ducati |
165.6 |
4 laps |
|
89 Jorge Martin |
Ducati |
165.6 |
6 laps |
|
49 Fabio Di Giannantonio |
Ducati |
159.6 |
15 laps |
|
93 Marc Marquez |
Honda |
163.3 |
23 laps |
|
88 Miguel Oliveira |
Aprilia |
163.5 |
23 laps |
Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr