Honda Africa Twin 2024: Ανανεωτικές πινελιές και εντονότερος διαχωρισμός μεταξύ των δύο εκδόσεων
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η Honda επέλεξε για το 2024 να βελτιώσει στα σημεία τις δύο εκδόσεις της Africa Twin, αυξάνοντας τη μέγιστη ροπή του κινητήρα και τοποθετώντας νέο φαίρινγκ. Ταυτόχρονα, προχώρησε σε μία πιο ουσιαστική αλλαγή στην έκδοση Adventure Sports, τοποθετώντας μπροστινό τροχό 19 αντί 21 ιντσών, και μειώνοντας τη διαδρομή των αναρτήσεων, τονίζοντας έτσι περισσότερο τον ασφάλτινο χαρακτήρα της.
Η νέα CRF1100L Africa Twin έκανε το ντεμπούτο της, πίσω στο 2016, με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 1.000 κυβικών. Έκτοτε, έχει καταφέρει να σημειώσει 85.000 πωλήσεις συνολικά. Η πιο σημαντική αλλαγή έκτοτε ήταν η αύξηση του κυβισμού, από τα 1.000 στα 1.100 κυβικά το 2020, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις νέες τότε Euro5 προδιαγραφές ρύπων, χωρίς να χάσει σε δύναμη. Πέραν αυτού, η Honda δεν έχει προχωρήσει σε ακραίες αναβαθμίσεις ή αλλαγές, όλα αυτά τα χρόνια. Καταφέρνει, όμως, με μικρές ανανεωτικές πινελιές να κρατά ζωντανό το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Για την νέα χρονιά, το ιαπωνικό εργοστάσιο, συνεχίζει την παράδοση, προχωρώντας σε μικρής έκτασης αλλαγές και για τις δύο εκδόσεις της CRF1100L Africa Twin. Συνεχίζει έτσι να μένει εκτός του ανταγωνισμού για την κορυφαία ιπποδύναμη και το ποιος χρησιμοποιεί τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, που κυριαρχεί αυτή την εποχή στην κατηγορία.
Επομένως, η ιπποδύναμη παραμένει ως είχε, με τον υγρόψυκτο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 1.100 κυβικών να διατηρεί τους 102 ίππους στις 7.500 στροφές. Αυτό που έχει αλλάξει, για το 2024, είναι η ροπή, με την μέγιστη τιμή της να αυξάνεται κατά 7%, αγγίζοντας τα 11,4 χιλιογραμμόμετρα, από τα 10,7 που ήταν πριν, ενώ έρχεται πλέον και πιο νωρίς στις 5.500 στροφές, αντί για τις 6.250 στο προηγούμενο μοντέλο. Η συμπίεση έχει δεχτεί μία μικρή αύξηση, από 10,1:1 σε 10,5:1, με την τελική ταχύτητα να εξακολουθεί να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 199 χ.α.ω.
Η εξάτμιση δέχτηκε αλλαγές, όσον αφορά το ηχητικό αποτέλεσμα, με τα νέα μοντέλα να έχουν πιο μπάσο ήχο, όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα. Όπως συνηθίζει η Honda, οι δύο εκδόσεις, CRF1100L Africa Twin και CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, συνεχίζουν να είναι διαθέσιμες τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και με διπλού συμπλέκτη (DCT). Το τελευταίο, επωφελείται από την αύξηση της ροπής, κάνοντας, σύμφωνα με το Big H, πιο ομαλά τις αλλαγές ταχυτήτων.
Το φαίρινγκ είναι νέο, και για τις δύο εκδόσεις. Η ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί σε πέντε διαφορετικές θέσεις, ενώ ταυτόχρονα, όπως δηλώνει η Honda, προσφέρει καλύτερη προστασία από τον αέρα και τα στοιχεία της φύσης.
Για τη βασική έκδοση CRF1100L Africa Twin, η Honda πρόσθεσε την δυνατότητα επιλογής των ημι-ενεργητικών αναρτήσεων, Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), οι οποίες μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμες μόνο για την έκδοση CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Έτσι, μέσω της τεχνολογίας Showa EERA, ο αναβάτης μπορεί μέσω της έγχρωμης TFT οθόνης των 6,5 ιντσών, να αλλάξει εν κινήσει την προφόρτιση αλλά και την απόσβεση του πίσω ελατηρίου, επιλέγοντας μεταξύ πέντε διαφορετικών λειτουργιών: Soft, Mid, Hard, Off-Road και User.
Οι ακτινωτοί τροχοί εξακολουθούν να είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, ωστόσο τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Metzeler Karoo Street δεν χρησιμοποιούν πλέον σαμπρέλα. Υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των ελαστικών Michelin Anakee Wild, για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν περισσότερο τις εκτός δρόμου ικανότητες της μοτοσυκλέτας.
Στον βασικό εξοπλισμό της CRF1100L Africa Twin, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων θερμαινόμενα grip και υποδοχή για ACC, δηλαδή θύρα φόρτισης 12V. Οι χρωματικές επιλογές για το 2024 είναι 5, οι Grand Prix Red, Matt Ballistic Black Metallic, Pearl, Glare White και Glint Wave Blue Metallic Tricolour.
Η μεγαλύτερη αλλαγή για την έκδοση Adventure Sports, για την νέα χρονιά, αφορά τον μπροστινό τροχό και πιο συγκεκριμένα την διάστασή του. Έτσι, γίνεται πλέον 19 ιντσών -αντί για 21 που ήταν πριν-, ενώ η διαδρομή των αναρτήσεων έχει μειωθεί κατά 20mm. Αυτές οι αλλαγές τονίζουν ακόμα περισσότερο τον πιο ασφάλτινο προσανατολισμό του μοντέλου. Ήδη το MOTO έχει αναφέρει ότι η Adventure Sports είναι από τις πιο δύσκολες μοτοσυκλέτες στο χώμα, με την Honda να προβαίνει στις ενέργειες που απαιτούνταν, προκειμένου να τονιστούν τα δυνατά σημεία της συγκεκριμένης έκδοσης.
Η Honda ανακοινώνει ότι ο μικρότερος μπροστινός τροχός, όπως και η μείωση διαδρομής των αναρτήσεων, συμβάλλει στην ευελιξία, χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Τα οφέλη αφορούν περισσότερο τους πιο βραχύσωμους αναβάτες, βοηθώντας τους να πατήσουν καλύτερα στο έδαφος. Πέραν του νέου φαίρινγκ, η Adventure Sports έχει δεχτεί αλλαγές και στην σέλα, η οποία αποκτά 15 χιλιοστά επιπλέον αφρώδους, με γνώμονα την βελτιωμένη άνεση του αναβάτη. Οι χρωματικές επιλογές της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports είναι 2, η Matt Metallic Ballistic Black και η Pearl Glare White Tricolour.
Η Honda προσφέρει έναν μακρύ κατάλογο από έξτρα αξεσουάρ, για να μπορεί ο κάθε αναβάτης να φέρει την εκάστοτε έκδοση της Africa Twin, στα μέτρα του. Ταυτόχρονα, έχει δημιουργήσει τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξτρά εξοπλισμού, τα Rally, Adventure, Urban και Travel. Σε αυτά περιλαμβάνονται αποσκευές με χωρητικότητα που φτάνει μέχρι και τα 128 λίτρα(!), προστατευτικά για το πλαίσιο και διαφορετικές -χαμηλότερες- σέλες.
Τα CRF1100L Africa Twin και CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, αναμένεται να πατήσουν τις ρόδες του στις αγορές της Ευρώπης, τον Νοέμβριο του 2023.
Αναλυτικός οδηγός για τη γενική απεργία: «Παραλύει» σήμερα η Αττική - Χειρόφρενο σε μετρό, προαστιακό, λεωφορεία
Έρευνες της Αντιτρομοκρατικής σε διαμέρισμα στο Παγκράτι - Βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά
Αφέθηκε ελεύθερη η Ahou Daryaei, η φοιτήτρια - σύμβολο που «τα έβαλε» με το καθεστώς του Ιράν
Ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη έπεισε άλλα ρομπότ να αφήσουν τη δουλειά τους και να πάνε μαζί του!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr