ΜotoGP Μαλαισίας: Νέο ρεκόρ πίστας, ανεβαίνει η θερμοκρασία για το Πρωτάθλημα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Δεν κατάφερε να ξεφύγει βαθμολογικά ο Pecco Bagnaia από τον διώκτη του Jorge Martin στον γύρο της Μαλαισίας, όπου κανείς τους δεν κατάφερε να πάρει τη νίκη, με τους δύο διεκδικητές του τίτλου να μάχονται μεταξύ τους για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου. Έτσι, παραμένει ανοιχτή η υπόθεση Πρωτάθλημα που όπως όλα δείχνουν θα κριθεί στον τελευταίο γύρο της Valencia, κρατώντας έντονο το ενδιαφέρον μέχρι και την τελευταία καρό σημαία.
Αγώνας Sprint: Ο Alex Marquez παίρνει τη νίκη και ο Martin ψαλιδίζει την διαφορά
Ο Bagnaia κατάφερε να κάνει την διαφορά στα προκριματικά, παίρνοντας την πρώτη θέση στην σχάρα εκκίνησης, με ταυτόχρονη κατάρριψη του ρεκόρ πίστας. Από την άλλη ο μεγάλος αντίπαλος του, Jorge Martin, παρά το ότι ήταν αυτός που κατάφερε πρώτος να σπάσει το ρεκόρ πίστας, εξαιτίας της πτώσης που είχε στην συνέχεια δεν κατάφερε να απαντήσει στον Ιταλό εργοστασιακό αναβάτη της Ducati, μένοντας στην 2η θέση.
Ναι μεν ο Bagnaia κατάφερε να πάρει την pole position, όμως ο Sprint αγώνας αποδείχθηκε διαφορετική υπόθεση, με τον Alex Marquez να καταφέρνει μία πανάξια νίκη πάνω στην περσινή GP22 του και τον Martin να μειώνει την διαφορά στους 11 βαθμούς.
Με την βροχή που απειλούσε τις συνθήκες διεξαγωγής του αγώνα να μην έρχεται, ο αγώνας Sprint διεξήχθη τελικώς σε στεγνή άσφαλτο, αναδεικνύοντας τον “πονοκέφαλο” της Ducati που είδε την εργοστασιακή της μοτοσυκλέτα να μάχεται με την δορυφορική της. Στην περίπτωση που δεν είχαν αρνηθεί στον Martin τη δεύτερη θέση της εργοστασιακής ομάδας, η εικόνα των δύο κόκκινων μοτοσυκλετών να κυνηγιούνται μεταξύ τους θα ήταν λίγο πιο εντυπωσιακή.
Ο Bagnaia έκανε πολύ καλή εκκίνηση από την πρώτη θέση, ενώ ο Martin όχι και τόσο αφήνοντας τον Bastianini όσο και τον Alex Marquez να στρίψουν πριν από αυτόν. Αμέσως μετά, όμως, η κατάσταση θα άλλαζε με τον Ιταλό να φτάνει μέχρι την 6η θέση. Πίσω τους σταθερά οι δύο KTM των Miller και Binder. Οι αναβάτες της Mooney VR46 χάνουν στην αρχή έδαφος από τον Zarco, που περνάει μπροστά τους.
Ο Marc Marquez καταφέρνει να κάνει μία καταπληκτική εκκίνηση, φτάνοντας στην 13η θέση από την χειρότερη εκκίνησή του στην 20η, μετά και την πτώση του στα Q1. Εκεί παλεύει με τις Aprilia, μέχρι που στην 14η στροφή θα έρθει η 27η πτώση του για το 2023! Αμέσως σηκώνει τη μοτοσυκλέτα του και συνεχίζει τον αγώνα. Η Honda συνεχίζει να βρίσκεται σε δύσκολη θέση, με την άσχημη εικόνα στον Sprint της Sepang να ολοκληρώνει η πτώση του Mir, ο οποίος επίσης συνέχισε για να τερματίσει τελευταίος.
Μπροστά, ο Alex Marquez πιέζει τον Bagnaia, για την πρώτη θέση. Στο τέλος του δεύτερου γύρου, όμως, η αποτυχημένη απόπειρά του να περάσει τον Ιταλό έχει ως αποτέλεσμα να βρεθεί μπροστά από τον Marquez και ο Martin. Ο αναβάτης της Gresini κατάφερε να περάσει μπροστά, όμως η μάχη αυτή επέτρεψε στον Bagnaia στην πρώτη θέση να δημιουργήσει μία μικρή διαφορά χιλιοστών. Την ίδια στιγμή έντονη είναι η μάχη και για την τέταρτη θέση.
Στον έκτο γύρο έχει φτάσει η στιγμή για τον Alex Marquez να κάνει την κίνησή του, πιο σίγουρα αυτή τη φορά. Η σύντομη μάχη που ακολούθησε άνοιξε την πόρτα και στον Martin, ο οποίος πέρασε στην δεύτερη θέση, μπροστά από τον Bagnaia. Ο Marquez ωστόσο, κατάφερε να κρατήσει την πρωτιά και μάλιστα να ανοίξει λίγο την διαφορά, παίρνοντας ανάσες. Στο μεταξύ ο Bastianini έχει ξεφύγει από τις KTM, δείχνοντας ότι έχει τον ρυθμό να απειλήσει τον Bagnaia για την θέση του βάθρου. Το τελικό αποτέλεσμα, όμως, είναι ότι στους τελευταίους γύρους και ειδικότερα στην τελευταία στροφή αποτέλεσε “ασπίδα” για την KTM του Binder, ελαχιστοποιώντας την απώλεια βαθμών για τον Bagnaia.
Ο Alex Marquez καταφέρνει να πάρει τη νίκη στον Sprint, με τον αδερφό του Marc να σπεύδει να του δώσει συγχαρητήρια. Μία εικόνα που δημιουργεί διάφορες σκέψεις σε όσους την είδαν για την σεζόν που έρχεται, όπου οι δυο τους θα ανήκουν στην ίδια ομάδα!
Η πτώση της καρό σημαίας βρίσκει τον Alex Marquez 1,589 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Martin. Ο Bagnaia είναι 1,5 δευτερόλεπτο πιο πίσω, με τον ομόσταυλό του, Enea Bastianini, να είναι στη ρόδα του.
Η άνοδος του Martin έχει ήδη δώσει τροφή για συζήτηση όσον αφορά το κατά πόσο ασφαλής είναι η θέση του Bastianini το 2024 στην εργοστασιακή Ducati, καθώς ο Ιταλός δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά το 2023 λόγω τραυματισμών. Όπως φάνηκε, λοιπόν, ο Bastianini πρόσεξε πολύ τις κινήσεις του, αποφεύγοντας να κάνει κάποια επικίνδυνη κίνηση για να περάσει τον Bagnaia, λειτουργώντας ως δικλείδα ασφαλείας απέναντι στον Binder, που έμεινε στην 5η θέση.
Κακό αγώνα είχε η Aprilia, με καλύτερα τοποθετημένο τον Vinales στην 10η θέση. Ίδια κατάσταση και για τους εκπροσώπους των ιαπωνικών εργοστασίων, με τον Morbidelli της Yamaha να σημειώνει την καλύτερη επίδοση στην 11η θέση.
Αποτελέσματα αγώνα Sprint:
Θέση | N# | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος/Διαφ. |
1 | 73 | Alex Marquez | Ducati | 19:58.7130 |
2 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 1.589 |
3 | 1 | Francesco Bagnaia | Ducati | 3.034 |
4 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 3.242 |
5 | 33 | Brad Binder | KTM | 3.310 |
6 | 43 | Jack Miller | KTM | 4.318 |
7 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 5.307 |
8 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 5.501 |
9 | 10 | Luca Marini | Ducati | 6.420 |
10 | 12 | Maverick Vinales | Aprilia | 7.241 |
11 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 8.775 |
12 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 9.995 |
13 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 10.067 |
14 | 37 | Augusto Fernandez | KTM | 10.643 |
15 | 44 | Pol Espargaro | KTM | 11.005 |
16 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 11.911 |
17 | 25 | Raul Fernandez | Aprilia | 13.591 |
18 | 88 | Miguel Oliveira | Aprilia | 15.058 |
19 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 16.015 |
20 | 27 | Iker Lecuona | Honda | 23.484 |
21 | 93 | Marc Marquez | Honda | 24.930 |
22 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati | 36.501 |
23 | 36 | Joan Mir | Honda | 40.594 |
Αγώνας Κυριακής: Νίκη-σταθμός για Bastianini σε στεγνό αγώνα χωρίς έντονες μάχες
Μέχρι και τη Μαλαισία και την πίστα της Sepang, ο Bastianini είχε μία πολύ άσχημη χρονιά λόγω της καταστροφικής ατυχίας που τον συνόδευε καθ’ όλη την σεζόν του 2023, μην καταφέρνοντας να δείξει τον λόγο που έχει την μία από τις δύο εργοστασιακές θέσεις της Ducati. Η πρώτη του νίκη για φέτος, σε έναν αγώνα που παρά τις απειλές του καιρού τελικά έγινε σε στεγνές συνθήκες, ήρθε ως ανάσα απέναντι στην πίεση της διαφαινόμενης μεταγραφής του, εξαιτίας της ανόδου του Martin.
Ο Ισπανός της Pramac ήταν μάλιστα αυτός που άνοιξε την πόρτα στον Bastianini, στην προσπάθειά του να κρατήσει τον Bagnaia στην εξωτερική της πρώτης στροφής, αφού είχε σημειώσει μία πολύ καλύτερη εκκίνηση από τον Ιταλό, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό στον αγώνα Sprint.
Εκεί θα έρθει και το πρώτο γλίστρημα από το μπροστινό ελαστικό, με την απόδοσή του να ορίζει από εκεί και έπειτα όλο τον αγώνα για τον Martin. Έτσι, o Bastianini και ο νικητής του αγώνα Sprint, Alex Marquez, θα περάσουν μπροστά χωρίς να παλέψουν ή να αλλάξουν θέση μέχρι και το τέλος του αγώνα. Ο Bastianini είχε δείξει ήδη από τον αγώνα Sprint ότι θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα, όμως επέλεξε να προστατεύσει τον Bagnaia από την απειλή του Binder, που βρισκόταν πίσω του.
Αποτέλεσμα αυτού του ανακατέματος είναι ο Martin να βρεθεί μετά την πρώτη στροφή στην 5η θέση, με τον Bagnaia 3ο και τον Bezzecchi 4ο. Δεν θα έμενε για πολύ εκεί, καθώς ήταν εύκολο για τον Martin να τους περάσει.
Εκείνη την στιγμή εντύπωση προκαλεί ο Quartararo που βρίσκεται στην 6η θέση, ενώ είναι αναμενόμενο να αρχίσει να χάνει θέσεις, όπως και συνέβη. Η συγκεκριμένη πίστα, όμως, ευνοεί τη Yamaha, κάτι που έδειξε και η απόδοση του Morbidelli. Αυτό ισχύει από πάντα, για τη συγκεκριμένη περίοδο των MotoGP, και δεν έχει σταματήσει. Ούτε από τη στιγμή που η Ducati έχει αφήσει πολύ πίσω τα ιαπωνικά εργοστάσια. Η πίστα αυτή ευνοεί τη Yamaha και γι’ αυτό σημειώθηκαν λίγες μάχες στις πίσω θέσεις. Μαζί ήρθε και η ανάκαμψη του Quartararo που όχι μόνο πήρε πίσω ό,τι είχε χάσει στην αρχή αλλά και μία θέση ακόμα, περνώντας τον Bezzecchi και τερματίζοντας 5ος. Λίγο πιο πίσω, στην 7η θέση θα βρεθεί ο Morbidelli έχοντας κυνηγηθεί με τον Miller.
Καταστροφικό ήταν όλο το διήμερο για την Honda, όπου μετά τις πτώσεις των δύο εργοστασιακών στον αγώνα Sprint, την Κυριακή έπεσε για δεύτερη φορά ο Mir. Ίδια τύχη είχε και ο Nakagami, που όμως μπήκε ξανά στον αγώνα για να δει τελευταίος την καρό σημαία. Άσχημη μέρα η Κυριακή και για τον Binder, που μαζί με τους Aleix Espargaro, Fernandez, Oliveira και τον εργοστασιακό αναβάτη της Honda, έγραψαν το όνομά τους στην λίστα όσων δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα λόγω πτώσης.
Μπροστά οι μόνες μάχες που έλαβαν χώρα ήταν κατά την διάρκεια του τρίτου και του τέταρτου γύρου, όταν ο Martin αφού πέρασε τον Bezzecchi και βρισκόμενος στην ρόδα του Bagnaia θα αποφασίσει να κάνει την προσπάθειά του. Οι επιθέσεις του αναβάτη της Pramac στις στροφές 3 και 4 βρήκαν την καταπληκτική απάντηση του Bagnaia. Ειδικά όταν ο Πρωταθλητής του 2022 έμεινε στην εξωτερική και πέρασε απέξω τον Martin. Αν ήταν μόνος του εκεί, η γραμμή αυτή θα ήταν εντελώς άσχετη, όμως εδώ είχε το αποτέλεσμα που ήθελε και στην επόμενη στροφή ήταν μπροστά.
Από τον 6ο γύρο και έπειτα, η πρώτη τετράδα έχει χωρίσει τις θέσεις της, μεγαλώνοντας τις αποστάσεις μεταξύ τους, χωρίς μάχες. Στο τέλος, ο Martin έχανε συνεχώς έδαφος, φτάνοντας να είναι μέχρι και 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο!
Ο Quartararo, ωστόσο, δεν αποτέλεσε απειλή καθώς απείχε 5 δευτερόλεπτα από τον Martin. Ένας αγώνας που έμοιαζε με track day, με τους παρευρισκόμενους να είναι εκεί για να οδηγήσουν τη μοτοσυκλέτα τους με ασφάλεια, χωρίς ανταγωνισμό και περιττό ρίσκο…
Δύο γύροι και τέσσερις αγώνες έχουν απομείνει για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος, που είδε τόσους πολλούς διαφορετικούς αναβάτες στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Με την διαφορά να βρίσκεται στους 14 βαθμούς μεταξύ των δύο πρώτων της βαθμολογίας, η μάχη μεταξύ Francesco Bagnaia και Jorge Martin μεταφέρεται στο Κατάρ, με όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα να δείχνουν ότι το πρωτάθλημα του 2023 θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα στη Valencia.
Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:
Θέση | N# | Αναβάτης | ΜΟΤΟ | Χρόνος/Διαφ. |
1 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 39:59.1370 |
2 | 73 | Alex Marquez | Ducati | 1.535 |
3 | 1 | Francesco Bagnaia | Ducati | 3.562 |
4 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 10.526 |
5 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 15.000 |
6 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 16.946 |
7 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 18.553 |
8 | 43 | Jack Miller | KTM | 19.204 |
9 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 19.399 |
10 | 10 | Luca Marini | Ducati | 19.740 |
11 | 12 | Maverick Vinales | Aprilia | 21.189 |
12 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 23.598 |
13 | 93 | Marc Marquez | Honda | 27.079 |
14 | 37 | Augusto Fernandez | KTM | 28.940 |
15 | 44 | Pol Espargaro | KTM | 29.849 |
16 | 27 | Iker Lecuona | Honda | 50.960 |
17 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati | 53.564 |
18 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 102.162 |
Πτώσεις | ||||
| 33 | Brad Binder | KTM | 22:09.2550 |
| 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 16:11.4380 |
| 25 | Raul Fernandez | Aprilia | 12:11.7050 |
| 88 | Miguel Oliveira | Aprilia | 10:12.0060 |
| 36 | Joan Mir | Honda | 08:09.7400 |
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr