Κατερίνα Ντούσκα στο Έθνος: «Δεν θέλω να στιγματιστώ από τη Eurovision»
Αναστασία ΚουκάΑπό τα έδρανα της Νομικής στη σκηνή της Eurovision... αυτή είναι η αναπάντεχη διαδρομή της Κατερίνας Ντούσκα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision. Μια διαδρομή που μπορεί να μην είναι γνωστή στο ευρύ κοινό εμπεριέχει όμως ισχυρές δόσεις ταλέντου, πολλή και σκληρή δουλειά, επιμονή και προσήλωση σε έναν συγκεκριμένο στόχο.
Όλα αυτά εξάλλου είναι που επιτρέπουν στην 29χρονη τραγουδοποιό και, προικισμένη με μια εξαιρετική φωνή, ερμηνεύτρια να νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό της και στις δυνάμεις της. Με αυτή την θετική διάθεση αλλά και την σιγουριά πως αυτό που θα παρουσιάσει, την εκπροσωπεί απόλυτα, θα πάει στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού Eurovision 2019 θέλοντας να υπερασπιστεί πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα την μουσική που αγαπά.
Είχες ποτέ φανταστεί πως θα ερχόταν μια μέρα που θα εκπροσωπούσες την Ελλάδα στον διαγωνισμό της Eurovision;
Ποτέ όμως. Ήταν κάτι που πραγματικά δεν μπορούσα να προβλέψω. Η αλήθεια είναι πως δεν μεγάλωσα με την Eurovision καθώς στον Καναδά, όπου έζησα για αρκετά χρόνια, δεν την γνωρίζαμε. Στην ουσία, την Eurovision την ανακάλυψα στα 16 μου που ήρθα στην Ελλάδα.
Ποια είναι η γνώμη σου για τον μουσικό αυτό θεσμό, τα τραγούδια που παρουσιάζονται και ξεχωρίζουν και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν σε αυτόν;
Μού αρέσει πολύ που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια στροφή προς πιο εναλλακτικές μουσικές προτάσεις. Η αλήθεια είναι βέβαια πως και στο παρελθόν η Eurovision είχε φιλοξενήσει σημαντικούς καλλιτέχνες. Αλλά τα τελευταία χρόνια αυτή η εναλλακτικότητα έχει γίνει πιο έντονη και πιο αισθητή. Επίσης το γεγονός ότι είναι ο μακροβιότερος αντίστοιχος μουσικός θεσμός λέει πολλά. Νομίζω ότι το δυνατό όπλο της Eurovision είναι το ότι δεν αποκλείει κανέναν και τίποτα. Συνυπάρχουν σε αυτήν διαφορετικές γλώσσες, διαφορετικοί πολιτισμοί, διαφορετικές μουσικές και αισθητικές. Αυτό είναι πολύ συναρπαστικό αλλά και υγιές.
Πολλοί συνδέουν την Eurovision με πιο εμπορικά, χωρίς ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία τραγούδια. Εσύ τί πιστεύεις;
Η Eurovision έχει τεράστιο μουσικό εύρος. Οι Έλληνες μάλλον την έχουν ταυτίσει με κάτι συγκεκριμένο κρίνοντας, πιθανότατα, από κάποια τραγούδια που εκπροσώπησαν τη χώρα μας στο παρελθόν. Η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό κοινό δεν έχει συνηθίσει να ακούει στη Eurovision τραγούδια σαν το δικό μου. Νιώθω πως εκπροσωπώ έναν μουσικό χώρο που δεν έχει την προβολή που τού αξίζει.
Σε εξέπληξε η πρόταση της ΕΡΤ; Είπες αμέσως το «ναι»;
Ομολογώ η έκπληξή μου ήταν μεγάλη όταν μού έγινε η πρόταση καθώς δεν αποτελώ, σε καμιά περίπτωση, μια συμβατική επιλογή γι’ αυτόν τον διαγωνισμό. Για μένα έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι η πρόταση προήλθε από ανθρώπους αξιόλογους, τους οποίους εκτιμώ βαθιά. Επίσης ήταν πολύ τιμητικό το ότι οι άνθρωποι αυτοί με τίμησαν εξαρχής με την απόλυτη εμπιστοσύνη τους και μού έδωσαν τις καλλιτεχνικές ελευθερίες που χρειαζόμουν για να μπορέσω να εκφραστώ όπως ήθελα. Οπότε όλες οι συνθήκες ήταν ευνοϊκές. Βέβαια ζήτησα λίγο χρόνο να το σκεφτώ.
Τί ήταν αυτό που σε φόβιζε περισσότερο;
Δεν με τρομάζει η αρνητική κριτική γιατί πιστεύω στον εαυτό μου και στις δυνάμεις μου. Αυτό που κυρίως με απασχόλησε ήταν να μπορέσω να διασφαλίσω τους όρους που εγώ θεωρούσα απαραίτητους και κυρίως ότι δεν θα είμαι μόνη μου σε όλο αυτό. Ε, αυτή τη στήριξη μού την παρέχουν.
Το τραγούδι σου, το «Better Love», το έφτιαξες με βάση τα καλλιτεχνικά κριτήρια τα δικά σου ή αυτά της Eurovision;
Δεν είμαι καθόλου καλλιτέχνης της συνταγής. Ήθελα να πάω με ένα τραγούδι, όμως, το οποίο θα με κάνει να νιώθω πως μπορώ να το επικοινωνήσω στο κοινό της Eurovision. Δεν ήθελα σε καμιά περίπτωση να πάω με ένα τραγούδι το οποίο να αρέσει μόνο σε μένα. Ήθελα ένα τραγούδι που να μπορεί να ταξιδέψει και να περάσει στον κόσμο.
Τί ήθελες να εκφράσεις μέσα από αυτό το κομμάτι;
Η δική μου αίσθηση είναι ότι το «Better Love» δημιουργεί μια ανάταση στον ακροατή κι αυτό ακριβώς ήταν το συναίσθημα που ήθελα να βγάλω από μια τέτοια μεγάλη σκηνή. Κάτι αισιόδοξο και δυνατό παράλληλα. Επίσης υπάρχουν αρκετοί στίχοι που μπορεί να έχουν κοινωνική χροιά. Το σίγουρο είναι πως το τραγούδι επικοινωνεί την έννοια της «αγάπης», μιας λέξης που, ειδικά σήμερα, την βλέπουμε και την ακούμε παντού, δεν ξέρω όμως κατά πόσο βαθιά την εννοούμε και την βιώνουμε επί της ουσίας.
Ποια θεωρείς ότι είναι τα δυνατά στοιχεία του τραγουδιού;
Το πιο δυνατό του όπλο είναι, νομίζω, πως δεν θυμίζει άλλο τραγούδι. Στέκεται μόνο του, έχει μια σύγχρονη ενορχήστρωση και πιθανότατα γι’ αυτό έχει αγκαλιαστεί θερμά από τα ραδιόφωνα. Πολύ σημαντικό για μένα επίσης είναι ότι το τραγούδι αυτό αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις ερμηνευτικές μου δυνατότητες. Γι’ αυτό και από τα τρία κομμάτια που έστειλα στην κριτική επιτροπή της ΕΡΤ, το συγκεκριμένο ήταν αυτό που ήθελα να επιλέξουν.
Πιστεύεις ότι έχει πιθανότητες να κατακτήσει μια καλή θέση;
Το πιστεύω ναι! Άλλωστε αν δεν πιστεύεις κάτι, δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Και η πολύ θερμή ανταπόκριση που έχω εισπράξει μέχρι στιγμής είναι πολύ συγκινητική για μένα. Είμαι λοιπόν πολύ αισιόδοξη. Δεν μπορούμε φυσικά να γνωρίζουμε μέχρι πού μπορούμε να φθάσουμε αλλά το να παρουσιάσουμε κάτι που έχει πολύ έντονη ταυτότητα και που μάς κάνει εμάς περήφανους, αυτό είναι, για μένα, η πραγματική νίκη.
Εκτιμάς ότι αυτή η συμμετοχή θα έχει θετικό αντίκτυπο στην εξέλιξη της μουσικής διαδρομής σου;
Ομολογώ πως αυτό με απασχόλησε έντονα όταν μού έγινε η πρόταση. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να στιγματιστώ ως μία καλλιτέχνις ενός συγκεκριμένου γεγονότος. Επειδή όμως δουλεύω πολλά χρόνια, χτίζοντας τη φωνή αλλά και το ερμηνευτικό προφίλ μου, νιώθω πολύ καλά με τον εαυτό μου. Οι άνθρωποι που χάνονται, ίσως να το αφήνουν να συμβεί. Για μένα λοιπόν, αυτή τη στιγμή η Eurovision αποτελεί ένα σημαντικό σταθμό στην πορεία μου, περιμένει όμως στη γωνία ο επόμενος σταθμός, ένα μουσικό υλικό που δουλεύω τον τελευταίο χρόνο. Ξέρω ήδη λοιπόν τί θέλω να πω, μουσικά, στη συνέχεια. Αν δεν ήξερα ίσως να μην δεχόμουν την πρόταση γιατί πιθανότατα, σε αυτή την περίπτωση, να λειτουργούσε αρνητικά για μένα.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισες στο ξεκίνημά σου; Ποιοι σε στήριξαν και ποιοι σε απογοήτευσαν;
Ήμουν από τους τυχερούς γιατί η δουλειά μου έτυχε αποδοχής από την πρώτη μου κιόλας απόπειρα. Το πρώτο ντέμο που ανέβασα στο youtube έγινε πολύ γρήγορα δημοφιλές οπότε δεν χρειάστηκα να ψάξω εγώ για δισκογραφικές εταιρίες, ήρθαν οι δισκογραφικές σε μένα. Μπορεί βέβαια το ξεκίνημα να ήταν εύκολο και δυνατό αλλά το να διατηρηθείς, να έχεις παρουσία και να παίζεις σε μεγάλες μουσικές σκηνές, όταν υπηρετείς ένα είδος μουσικής το οποίο δεν είναι, ακόμη τουλάχιστον, τόσο δημοφιλές στην Ελλάδα, αυτό είναι, για μένα, το πιο δύσκολο. Ξέρω ότι ο δρόμος που έχω επιλέξει δεν είναι εύκολος. Έχω όμως την τύχη να με στηρίζουν άνθρωποι σημαντικοί, όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος με κάλεσε φέτος να τραγουδήσω στο «Άλσος» και οι εμφανίσεις αυτές αποτέλεσαν το έναυσμα πιστεύω, για να μού γίνει η πρόταση για την Eurovision. Όλοι οι άνθρωποι που με έχουν στηρίξει, κυρίως στα δύσκολα, είναι για μένα οι πιο σημαντικοί.
Υπήρξαν στιγμές που σκέφτηκες να τα παρατήσεις και να επιστρέψεις στη Νομική, την σχολή στην οποία σπούδαζες;
Με τίποτα. Πάντα η μουσική ήταν η μεγάλη μου αγάπη. Απλά αναγκάστηκα να πάω σε μία άλλη σχολή επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ανώτατα ιδρύματα ή ειδικευμένες σχολές που να σχετίζονται με τη μουσική. Έπεσα λοιπόν κι εγώ στην παγίδα των πανελλαδικών εξετάσεων χωρίς να έχω πολλές επιλογές. Σκέφτηκα αρχικά να ακολουθήσω τη δημοσιογραφία αλλά πολύ σύντομα ξεφούσκωσε κι αυτό και οδηγήθηκε εκεί όπου πραγματικά ήθελα να πάω. Είναι σημαντικό όλοι οι άνθρωποι να επιλέγουμε αυτό που αγαπάμε.
- Σενάριο από Euronews για τη συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν: Χτυπήθηκε από πύραυλο; Οι μαρτυρίες επιζώντων
- Έρχεται και νέα έξαρση της κακοκαιρίας: Επιμένει η βαρυχειμωνιά όλη την εβδομάδα - Χιόνια, βροχές και κρύο
- Τι είναι το διζωνικό σύστημα που θα αντικαταστήσει το νυχτερινό ρεύμα - Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Σοκάρουν οι νέες αποκαλύψεις στην υπόθεση της Μπλείκ Λάιβλι: Ο Τζάστιν Μπαλντόνι της δάγκωνε το χείλος στο γύρισμα