Madonna: Η επιστροφή της βασίλισσας της ποπ στον θρόνο της - Οι πρώτες εντυπώσεις από την έναρξη του «Celebration Tour»
Μαίρη ΤσίνουΣτην O2 Arena του Λονδίνου την περασμένη εβδομάδα, κατά την έναρξη της περιοδείας Celebration της Madonna, ακούστηκαν κάποιες φωνές δυσπιστίας στο πλήθος καθώς ο κόσμος έπαιρνε τις θέσεις του για να παρακολουθήσει ένα DJ set με club classics, ευγενική προσφορά του Honey Dijon. Δυσπιστία για μερικούς λόγους, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Vogue: Πρώτον, για το ότι η Madonna θα ανέβαινε στη σκηνή, ενώ μόλις πριν από τέσσερις μήνες μια απειλητική για τη ζωή της βακτηριακή λοίμωξη την είχε οδηγήσει στην εντατική και ήταν ο λόγος για τον οποίο ανέβαλε την περιοδεία. Δεύτερον, το γεγονός ότι μια καλλιτέχνιδα που πάντα εντασσόταν (και συχνά αναδιαμόρφωνε πλήρως) το πνεύμα της εποχής θα έπρεπε, αναλαμβάνοντας μια περιοδεία με τα μεγαλύτερα χιτ, να αποφασίσει να κοιτάξει πίσω αντί να κοιτάξει μπροστά.
Η έναρξη του σόου και τα τραγούδια
Αλλά τότε τα φώτα έσβησαν, η μουσική άρχισε να παίζει, το θέαμα άρχισε - και κάθε αμφιβολία που υπήρχε στο κοινό διαλύθηκε. Βγαίνοντας από ένα κυκλικό βάθρο που αποτελούσε μόνο ένα μέρος του σκηνικού που κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος του δαπέδου της αρένας, η Μαντόνα εμφανίστηκε, λαμπερή, με ένα φόρεμα εμπνευσμένο από κιμονό του Eyob Yohannes με εντυπωσιακά μανίκια, με ένα τεράστιο ασημένιο και κρυστάλλινο headpiece (του House of Malakai) να λάμπει πάνω της σαν φωτοστέφανο. Ήταν η καλύτερη εμφάνιση της εδώ και χρόνια - και όχι μόνο το οπτικό κομμάτι. Τραγουδώντας το «Nothing Really Matters» ως εναρκτήριο νούμερο, την trip-hop μπαλάντα από το αριστούργημά της Ray of Light του 1998, η φωνή της (ομολογουμένως, με λίγη βοήθεια από ένα backing track) απογειώθηκε.
Δεδομένου ότι το «Nothing Really Matters» είναι ένα από τα πιο προσωπικά κομμάτια της Μαντόνα, το οποίο αναφέρεται στην ασημαντότητα της καριέρας της σε σύγκριση με την γέννηση της πρώτης της κόρης, της Λούρδης, αποτέλεσε μια ωραία εισαγωγή σε ένα σόου που προσέφερε μια πιο χαλαρή ματιά στη γυναίκα Μαντόνα. Πέρα από τις εκπληκτικά θερμές -και συχνά πολύ αστείες- ατάκες της σε όλη την παράσταση, υπήρχε επίσης η συμμετοχή τριών από τα παιδιά της (και, στην πρεμιέρα, τεσσάρων), που χόρευαν, τραγουδούσαν και τη συνόδευαν ακόμη και με τα μουσικά τους όργανα.
Αλλά πρώτα, γύρισε το ρολόι πίσω στην αρχή, ερμηνεύοντας με ένταση το ντεμπούτο single της, «Everybody», με μια ομάδα χορευτών που την πλαισίωναν με ντυμένοι σαν να έχουν βγει από την δεκαετία των 80s στο κέντρο της Νέας Υόρκης, ενώ ακολούθησαν οι ερμηνείες του «Into the Groove» και του «Holiday». (Ο μουσικός διευθυντής του σόου είναι ο Stuart Price, συνεργάτης της Madonna στο άλμπουμ της επιστροφής της, το Confessions on a Dance Floor του 2005, που σημαίνει ότι υπήρχαν πολλές διασκευές και mash-ups -συμπεριλαμβανομένης μιας εκτέλεσης του «Like a Prayer» με το «Unholy» του Sam Smith και της Kim Petras- για να προσδώσουν στη βραδιά μια ιδιαίτερη ενέργεια). Ηighlight του πρώτου μέρους της συναυλίας ήταν μια διασκευή του «Burning Up» που ερμήνευσε με ηλεκτρική κιθάρα η ίδια η Madonna, με έξυπνες προβολές τύπου VHS που θύμιζαν περασμένες εποχές.
Αναμφισβήτητα η πιο δυνατή στιγμή της βραδιάς ήρθε αμέσως μετά, όταν μια ντισκομπάλα κατέβηκε στο πάτωμα και η Madonna άρχισε να αιωρείται πάνω από το κοινό σε ένα ανοιχτό κουτί. Τα κυματιστά synths του «Live to Tell» αναβόσβησαν από τα ηχεία και γιγαντιαία πανό ξεδιπλώθηκαν σιγά σιγά από την οροφή, αποκαλύπτοντας πρώτα τον καλύτερο φίλο και πρώην συγκάτοικό της, Martin Burgoyne, ο οποίος πέθανε από AIDS το 1986 σε ηλικία 23 ετών, προτού περάσουν σε κυλιόμενα σχήματα εικόνες δεκάδων άλλων φωτεινών προσωπικοτήτων που είχαν παρόμοια μοίρα: Robert Mapplethorpe, Alvin Ailey, Tina Chow, Cookie Mueller. Η ίδια η Μαντόνα φαινόταν συγκινημένη καθώς κοιτούσε τα πρόσωπα των φίλων και των θαυμαστών που χάθηκαν από την ασθένεια - μια κρίση με την οποία η ίδια ήταν από τα πρώτα δημόσια πρόσωπα που ασχολήθηκαν. Ήταν μια υπενθύμιση ότι πίσω από την ατσαλένια της στάση, υπάρχει μια έντονη ενσυναίσθηση, και η αλήθεια είναι ότι το συναίσθημα αυτό πέρασε και στο κοινό που είχε γεμίσει την Ο2.
Η σέξι εμφάνιση με εσώρουχα, και το παθιασμένο φιλί με τη γυμνόστηθη χορεύτρια
Σύντομα, ωστόσο, άλλαξε ύφος και μετά από μια πικάντικη ερμηνεία του «Like a Prayer» ακολούθησε η εκτέλεση του "Erotica" στην οποία «πάλευε» με τους ημίγυμνους χορευτές της σε ένα ρινγκ πυγμαχίας κατασκευασμένο από λέιζερ. Στη συνέχεια, η βασίλισσα της ποπ ερμήνευσε σε ένα κρεβάτι το «Justify My Love», ενώ περιφερόταν με εσώρουχα και εξοπλισμό bondage μαζί με μια χορεύτρια με μάσκα και μιμούνταν μια κίνηση που παρέπεμπε σε αυνανισμό - κάτι το οποίο θύμισε την περιοδεία της Blond Ambition Tour του 1990, την οποία ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β' χαρακτήρισε ως «ένα από τα πιο σατανιστικά σόου στην ιστορία της ανθρωπότητας». Στη συνέχεια, έδωσε ένα παθιασμένο φιλί με μία από τις γυμνόστηθες χορεύτριες της κατά τη διάρκεια του «Hung Up».
Ενώ η παράσταση μπορεί να είχε αρχίσει να χάνει το αφηγηματικό της νήμα σε αυτό το σημείο -κάπως ανεξήγητα μεταπηδώντας από το «Crazy for You» στο θέμα του Bond, το «Die Another Day», στο καουμπόικο «Don't Tell Me»- οι επιτυχίες δεν σταμάτησαν ποτέ, στηριζόμενες σε μεγάλο βαθμό στην πιο επιτυχημένη φάση της Madonna με μερικές μόνο παρεμβάσεις. Μια εκτέλεση του «Bad Girl» συνοδευόταν από την κόρη της Mercy, πραγματικά εντυπωσιακή στο πιάνο, ενώ μια συγκινητική εκτέλεση του «Mother and Father» απέδωσε φόρο τιμής όχι μόνο στο θάνατο της μητέρας της Μαντόνα όταν εκείνη ήταν έξι ετών, αλλά και στη βιολογική μητέρα του υιοθετημένου γιου της, Ντέιβιντ. Η παρουσία των παιδιών της στο σόου ήταν λιγότερο μια απόπειρα να ξεπεράσει την Beyonce, μετά από όλα αυτά, και περισσότερο για να δείξει πόσο κοντά τους είναι, μετά την υποστήριξη που έλαβε από εκείνα κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο νοσοκομείο.
Και όσον αφορά τη μόδα; Οι θαυμαστές της Madonna θα διασκεδάσουν εντοπίζοντας όλες τις αναφορές στον ατελείωτο κατάλογο των εμφανίσεών της ανά τις δεκαετίες. Σε συνεργασία με τους σχεδιαστές κοστουμιών και δημιουργικού της περιοδείας της, Yohannes και Rita Melssen, ζήτησε τη βοήθεια ανθρώπων όπως του Jean Paul Gaultier για να αναδημιουργήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές εμφανίσεις της (συμπεριλαμβανομένης, φυσικά, μιας νέας εκδοχής του διάσημου κωνικού σουτιέν του), καθώς και ένα ασημένιο κορμάκι Versace για το φουτουριστικό τελευταίο σκέλος του σόου και ένα πανωφόρι με punk-απόχρωση από την Dilara Findikoglu, εμπνευσμένο από ένα σακάκι που φορούσε η τραγουδίστρια σε μια εμφάνιση στην Ιαπωνία τη δεκαετία του '80.
Αλλά μέσα σε όλο αυτό το εντυπωσιακό θέαμα, ο αρθρογράφος της Vogue αναφέρει πώς «είχες την αίσθηση ότι η Madonna δεν ξεκινούσε μια περιοδεία με τα μεγαλύτερα χιτ απλώς για να βγάλει λεφτά ή για να δείξει στις νεότερες γενιές που γέμισαν τα στάδια φέτος ποιος ήταν ο πρωτοπόρος». Το ρεμίξ της Beyonce στο «Break My Soul» με τη συμμετοχή της Madonna πέρασε σε μια εντυπωσιακή σεκάνς του «Vogue», με την 11χρονη κόρη της Madonna Estere να κάνει βουτιές και να πέφτει με στυλ. (Σύμφωνα με την πλατφόρμα μεταπώλησης εισιτηρίων Viagogo, θαυμαστές από 71 χώρες είχαν καταφθάσει στο Λονδίνο για να παρακολουθήσουν το σόου την περασμένη εβδομάδα, και αυτή τη στιγμή είναι η δεύτερη γυναίκα ερμηνεύτρια με τις υψηλότερες πωλήσεις του 2023 στο Ηνωμένο Βασίλειο - αμέσως μετά την Beyonce).
Αντίθετα, υπάρχει μια αίσθηση ευαισθησίας γύρω από το σόου. Εκεί που κάποιες από τις περιοδείες της Madonna στο παρελθόν έμοιαζαν λίγο ρομποτικές με τη στρατιωτικού επιπέδου ακρίβεια και την ακροβατική χορογραφία τους, εδώ, φαίνεται τόσο ενθουσιασμένη που επέστρεψε στη σκηνή που η παρουσία της είναι πολύ πιο θερμή. Παρόλο που οι χορευτικές της δυνατότητες είναι λίγο πιο περιορισμένες τώρα (κάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα, ούτως ή άλλως, δεδομένης της δύναμης των χορευτών που την πλαισιώνουν και της κλίμακας της σκηνικής τεχνικής), το αντισταθμίζει με την ειλικρίνεια και το πνεύμα της, είτε σε ένα πρόχειρο ανέκδοτο σχετικά με την ανταλλαγή σεξουαλικών υπηρεσιών για ντους, είτε στην παθιασμένη έκκλησή της για ειρήνη στη σύγκρουση Ισραήλ-Παλαιστίνης. Στα χέρια ενός άλλου καλλιτέχνη και με διαφορετικό κοινό, θα μπορούσε να φανεί ως κήρυγμα, αλλά μετά τις υπενθυμίσεις της βραδιάς για τις διάφορες πράξεις συμμαχίας και ακτιβισμού της Μαντόνα κατά τη διάρκεια της καριέρας της, δεν έμοιαζε ανειλικρινής.
Ενώ φρόντισε να κάνει τους πάντες να χορεύουν ξέφρενα μέσα στη νύχτα, σιγοτραγουδώντας ακόμα το ρεφρέν στο trance remix του «Ray of Light», είναι τα λόγια που μοιράστηκε η Madonna -είτε μέσα από τα μοντάζ των παλαιότερων συνεντεύξεών της και τις μαρτυρίες άλλων καλλιτεχνών που ήταν διάσπαρτες μέσα στο σόου, είτε από τις ομιλίες της ανάμεσα στα τραγούδια- που συνέχισαν να ηχούν στο αυτί. «Η ηλικία είναι αμαρτία», είπε κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της συναυλίας. «Νομίζω ότι το πιο αμφιλεγόμενο πράγμα που έχω κάνει ποτέ είναι να παραμείνω εδώ». Όχι μόνο να παραμείνει εδώ, αλλά και να αποδείξει ότι το έχει ακόμα.
Με πληροφορίες απο vogue.com
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό