ΟΛΘ: Κρατάει ψηλά τη σημαία της ανάπτυξης
Η αύξηση της εμπορευματικής κίνησης, η μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την οδική σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και η πρόκριση των έξι επιχειρηματικών σχημάτων στη Β΄ φάση για την κατασκευή του 6ου προβλήτα αποτελούν τα όπλα της εταιρίας για τη μετά Covid-19 εποχή.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Τα καλά οικονομικά στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, οι θετικές ειδήσεις για τα δύο μεγάλα έργα υποδομής, αυτό της κατασκευής του 6ου προβλήτα και της σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, σε συνδυασμό με την υπογραφή επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας με τους εργαζόμενους, δείχνουν πως το λιμάνι… έχει βάλει ρότα για καλά νερά, ξεπερνώντας τις φουρτούνες που προκάλεσε ο κορονοϊός.
Το θετικό σήμα εξέπεμψε η ΟΛΘ ΑΕ με την παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων της εταιρίας για το 2019. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που εγκρίθηκαν από το ΔΣ κατά τη διάρκεια του 2019, η συνολική δραστηριότητα του λιμένα κινήθηκε ανοδικά για μία ακόμη χρονιά, οδηγώντας σε αυξημένα έσοδα και κέρδη συγκριτικά με το 2018. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ: «Η συνολική διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και ανήλθε από 424.500 TEUs το 2018 σε 448.765 TEUs το 2019.
»Η αύξηση αυτή ήταν αποτέλεσμα:
-της αύξησης της εγχώριας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, από 363.138 TEUs το 2018 σε 379.256 TEUs το 2019, (αύξηση 4,4%)
-της αύξησης της διακίνησης διαμετακόμισης (transit), από 60.637 TEUs το 2018 σε 69.113 TEUs το 2019, (αύξηση 14%)
»Κατά 19% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά αυξήθηκε και ο όγκος των φορτίων του Συμβατικού Λιμένα, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του Συμβατικού Λιμένα να αυξηθεί κατά 17,9%, από 18,9 εκατ. ευρώ το 2018 σε 22,3 εκατ. ευρώ το 2019.
»Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων σημείωσαν σημαντική αύξηση επίσης κατά 26%, από 1,49 εκατ. ευρώ το 2018 σε 1,87 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.
»Το μικτό κέρδος αυξήθηκε από 27,47 εκατ. ευρώ το 2018 σε 32,2 εκατ. ευρώ το 2019, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 17,8%. Η αύξηση αυτή, όπως και το προηγούμενο έτος, δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη διακίνηση, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, τόσο στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, διατηρώντας τον δείκτη μικτού κέρδους περίπου στα ίδια επίπεδα (46,9% το 2018 και 46,7% το 2019).
»Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. ευρώ το 2018 σε 16,45 εκατ. ευρώ το 2019, διαμορφώνοντας το δείκτη καθαρού κέρδους από 28% το 2018 σε 24% το 2019. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε από δύο κυρίως παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα έτη και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16».
Την ανοδική πορεία της εταιρίας επισήμανε στις δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης. «Η εταιρεία παρουσίασε ανοδική πορεία το Έτος 2019, με αύξηση τόσο στη διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων αλλά και Συμβατικού Φορτίου της τάξεως του 5,7% και 19% αντίστοιχα, σε σχέση με το Έτος 2018 και συνεχίζει με προσήλωση και συνέπεια το σχεδιασμό και τη στρατηγική της, με κύριο στόχο την κατοχύρωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές των γειτονικών χωρών, παρά τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η εξάπλωση της πανδημίας του COVID-19 σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επανεκκίνηση με εξαγωγές
Μπορεί εξαιτίας της πανδημίας να μειώθηκε η διακίνηση κοντέινερ και συμβατικού φορτίου και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς, αλλά το κλίμα σταδιακά αλλάζει όσο προχωράει η επανεκκίνηση της οικονομίας σε όλες τις χώρες. Ηδη πριν λίγες μέρες ξεκίνησε και πάλι ουσιαστικά η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η αρχή έγινε το Σάββατο 9 Μαΐου οπότε αναχώρησε από το λιμάνι το πλοίο “Eviacement III”, εξυπηρετώντας τις εξαγωγικές δραστηριότητες της εταιρείας TITAN Α.Ε. προς την Ιταλία, οι οποίες είχανε διακοπεί από τις 21 Μαρτίου λόγω της πανδημίας.
Εργασιακή ειρήνη
Και στην ΟΛΘ ΑΕ όμως προχώρησαν σε αποφασιστικές κινήσεις για να ενδυναμώσουν τη θέση της εταιρίας. Διοίκηση και εργαζόμενοι υπέγραψαν την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας του προσωπικού από 01/01/2020-31/12/2021, μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις και διαπραγματεύσεις. Αυτό μεταφράζεται σε εργασιακή ειρήνη για την επόμενη διετία.
Εργα υποδομής
Σημαντικές όμως είναι οι εξελίξεις και σε ότι αφορά δύο εμβληματικά έργα υποδομής στο λιμάνι.
Το πρώτο αφορά την κατασκευή του 6ου προβλήτα στο λιμάνι, έργο πολύπαθο που βρίσκεται στην ατζέντα της πόλης εδώ και δεκαετίες! Όπως ανακοινώθηκε στη Β΄ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου περνάνε έξι επιχειρηματικά σχήματα που είναι:
1. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
2. ARCHIRODON GROUP NV
3. ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–
SALES SPA
4. Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
5. Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
6. Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Τα τεύχη για την επόμενη φάση του διαγωνισμού θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες μέρες. Το έργο, περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που συμφώνησε να υλοποιήσει η ΟΛΘ ΑΕ στο πλαίσιο της σύμβασής της με το Ελληνικό Δημόσιο και περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κρηπιδότοιχου, προέκταση του ήδη υφιστάμενου, μήκους 440 μέτρων, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων και την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου.
Αποφασιστικά βήματα έγιναν και για το έργο της οδικής σύνδεσης (μήκους όλο κι όλο 3,5 χιλιομέτρων) του λιμανιού με την ΠΑΘΕ που ήταν σε εκκρεμότητα για πάνω από μια δεκαετία! Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» είναι ο μειοδότης, με ποσοστό 56,61%, με δεύτερη την «ΙΝΤΡΑΚΑΤ» και τρίτη την «ΤΕΡΝΑ». Προσυμβατικά, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 74,1 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η έναρξη των εργασιών μπορεί να γίνει στο τέλος του έτους ή στις αρχές του 2021 ενώ θα χρειαστούν 30 μήνες για να ολοκληρωθεί.
Πώς το Μαξίμου έφτασε στη διαγραφή Σαμαρά από τη ΝΔ –Το παρασκήνιο, οι σταγόνες που ξεχείλισαν το ποτήρι και οι επόμενες κινήσεις Μητσοτάκη
Πολυτεχνείο: «Αστακός» η Αθήνα με 5.500 αστυνομικούς - Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Αστοχία στην πρόγνωση για την κακοκαιρία Alexandros: Ποιά ήταν τα αίτια - Η εξήγηση του Κλέαρχου Μαρουσάκη
Επιστρέφει με νέα ταινία ο James Bond - Οι αποκαλύψεις για τον πρωταγωνιστή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr