Βήμα-βήμα προχωράει ο αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας
Διαγωνισμός για το σταθμό συμπίεσης στη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης – Αναπτύσσει το δίκτυό της η γειτονική χώρα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Παρά τα προβλήματα που έχει προκαλέσει και στα ενεργειακά έργα ο κορονοϊός, προχωράει το πρότζεκτ της διασύνδεσης της Ελλάδας με τη Βόρεια Μακεδονία με έναν αγωγό φυσικού αερίου που θα ξεκινά από τη Νέα Μεσήμβρια της Θεσσαλονίκης και θα καταλήγει στο Νεγκότινο της γειτονικής χώρας.
Ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε το διαγωνισμό για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία. Σύμφωνα με τη διακήρυξη που δόθηκε στη δημοσιότητα ο τίτλος του έργου είναι: «Λεπτομερής σχεδιασμός, προμήθεια και κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία, και πενταετής συντήρηση και συμβουλευτικές υπηρεσίες». Ο προϋπολιγισμός του έργου είναι 16,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (ποσό με ΦΠΑ: 20,46 εκατ. ευρώ). Όπως αναφέρεται, πρόκειται για μία σύμβαση έργου (EPC), για τον λεπτομερή σχεδιασμό, την προμήθεια και την κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία καθώς και μία σύμβαση πενταετούς συντήρησης και συμβουλευτικών υπηρεσιών (long term maintenance and advisory agreement – LTSA). Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής και η αποσφράγισή τους έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου. Η διάρκεια της κύριας σύμβασης είναι 27 μήνες ενώ για το LTSA, είναι 60 μήνες από την ημερομηνία προσωρινής παραλαβής της σύμβασης EPC.
Το έργο θεωρείται κομβικό για τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας στη Βόρεια Ελλάδα, αφού από θα ξεκινάει και ο αγωγός φυσικού αερίου που θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Μακεδονία. Ο αγωγός θα έχει μήκος περίπου 140 χιλιόμετρα και χωρητικότητα 3 δισ. κ.μ. αερίου. Το κόστος του έργου θα φτάσει περίπου τα 50 εκατ. ευρώ, και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του το 2023.
Προχωράει και η Βόρεια Μακεδονία
Οι αρχές στη γειτονική χώρα ξεκίνησαν ήδη κι αυτές τις διεργασίες για την ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου από το Νεγκότινο προς άλλες περιοχές της χώρας. Ο σχεδιασμός των Σκοπίων προβλέπει ότι τα τμήματα Νεγκοτίνο - Μοναστήρι (Bitola) και Σκόπια - Γκόστιβαρ θα έχουν τεθεί σε λειτουργία εντός του 2020. Σε ό,τι αφορά το τμήμα Νεγκοτίνο – Γευγελή, τα κατασκευαστικά έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του έτους και να ολοκληρωθούν εντός του 2022. Στην παρούσα φάση, το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται στη φάση προετοιμασίας της μελέτης εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και του σχεδιασμού υποδομών.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr