Πράσινη επανάσταση στο κέντρο της Αθήνας
Ρόμπερτ ΠεφάνηςΜε ιδιαίτερη χαρά υποδέχθηκαν οι Αθηναίοι την πρόθεση του Δημάρχου να δημιουργήσει πράσινες νησίδες, μεγαλύτερα πεζοδρόμια και ποδηλατοδρόμους σε οκτώ κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.
Πράγματι, οι μεγαλουπόλεις σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο, «διώχνουν» τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αναβαθμίζοντας τις υποδομές για τους πεζούς.
Προφανώς, η εν λόγω απόφαση δεν είναι παρά μόνο η αρχή της αναβάθμισης. Δεν πρέπει επ’ ουδενί να περιοριστεί σε πεζοδρομήσεις. Η εμπειρία από άλλες μεγαλουπόλεις (Πόλη του Λουξεμβούργου, Μιλάνο, Κοπεγχάγη, Πόλη του Μεξικό), δείχνει ότι η προσπάθεια αναβάθμισης περιλαμβάνει την παροχή κινήτρων για μετατροπή των ταρατσών σε οάσεις πρασίνου.
Οι πράσινες ταράτσες βελτιώνουν την αισθητική, συνδράμουν στη μείωση των ρύπων και συμβάλουν στη μείωση της θερμοκρασίας τους θερινούς μήνες. Η Αθήνα, ελλείψει αστικού πρασίνου, αποτελεί μια γιγάντια παγίδα θερμότητας, καθώς τόσο η άσφαλτος όσο και τα γυμνά κτίρια διατηρούν τη θερμοκρασία σε υψηλότερα επίπεδα (κοντά στους 3-4 βαθμούς) καθ’ όλο το 24ωρο.
Σε δεύτερο χρόνο, προφανώς όταν τα οικονομικά του Κράτους το επιτρέψουν, θα ήταν εύλογη η υιοθέτηση του μοντέλου της πόλεως του Λουξεμβούργου, ήτοι η δωρεάν χρήση των αστικών συγκοινωνιών για όλους τους πολίτες. Το συγκεκριμένο μέτρο, θα ελαχιστοποιούσε την ανάγκη μετακίνησης με αυτοκίνητο, δημιουργώντας επιτέλους, καθαρές και ανθρώπινες πόλεις.
Είμαστε σε σωστό δρόμο.
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα