Ρώσικη ρουλέτα το άνοιγμα των σχολείων
Σεμίνα ΔιγενήΑπό σήμερα, πρώτη σχολική μέρα, μαθήτριες και μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη πραγματικότητα και να «προσαρμοστούν» στο νέο καθεστώς του σχολείου, έχοντας αρνητική πείρα από την περσινή χρονιά.
Τουλάχιστον 4 ½ μήνες σχολικού μαθήματος χάθηκαν από την αρχή της πανδημίας, με τεράστιες συνέπειες σε διδασκαλία, μόρφωση, οικονομική κατάσταση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών και κινδύνους για την υγεία τους. Ωστόσο, οι ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, η σχεδόν ανύπαρκτη καθαριότητα, τα κενά σε καθηγητές συνεχίζονται, χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση για το πότε και αν θα καλυφθούν.
Είδαμε πως η κυβέρνηση αντί να προετοιμάσει τα σχολεία και να προσλάβει το αναγκαίο μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ξόδεψε όλο τον χρόνο που κερδήθηκε με τις θυσίες των Ελλήνων, σε κηρύγματα περί «ατομικής ευθύνης». Προκλητικά μάλιστα, πέρασε μέσα στο καλοκαίρι, νόμο που κάνει το σχολείο ακόμη πιο ανισότιμο και εξοντωτικό για τα παιδιά, με ρυθμίσεις που προβλέπουν μέχρι και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
Την ίδια στιγμή, χάριζε δισεκατομμύρια σε εφοπλιστές, μεγαλοξενοδόχους και μονοπωλιακούς ομίλους της Ιδιωτικής Υγείας, χωρίς να ξεχνάει βεβαίως, να δίνει ετησίως 4 δισ. ευρώ από τις θυσίες των εργαζόμενων και του λαού στο ΝΑΤΟ.
Κι ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, η λαλίστατη υπουργός Παιδείας δήλωνε ότι δε μπορούν τα ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα της σχολικής κοινότητας, γιατί ... κοστίζουν!
Δηλαδή, Ευρωπαϊκή Ένωση και κυβερνήσεις, εκτιμούν ως «κόστος» την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών μας.
Τεράστια κενά εκπαιδευτικών
Για να μην ξεχνιόμαστε όμως, τα σχολεία ξεκινούν φέτος με κενά εκπαιδευτικών που ξεπερνούν τις 20.000! Αντί να προσλάβουν μόνιμους εκπαιδευτικούς με πλήρη δικαιώματα, προσέλαβαν τους μισούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από όσους είχαν δουλέψει την περσινή χρονιά, οι οποίοι ήταν ήδη πολύ λιγότεροι από αυτούς που χρειάζονταν για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Τα δε παιδιά στοιβάζονται σε τμήματα των 25-27 και σε αίθουσες των 20 τ.μ.
Δεν φαίνεται να υπάρχει ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός για εύρεση και αξιοποίηση νέων, κατάλληλων χώρων για αραίωση των τμημάτων, ούτε για ανέγερση νέων, σύγχρονων σχολικών κτιρίων. Διατηρούν την τραγική κατάσταση με τα ακατάλληλα, απαρχαιωμένα, ασυντήρητα σχολικά κτίρια, τις σχολικές αίθουσες "κλουβιά", τα κοντέινερ, τις μικρές αυλές. Δεν παίρνουν κανένα μέτρο για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών όπου χρειάζεται.
Δεν προσέλαβαν ούτε μία παραπάνω καθαρίστρια. Διατηρούν τον ίδιο, με πέρσι, αριθμό εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, παρά τις αυξημένες ανάγκες, και συνεχίζουν να κρατάνε αυτές τις εργαζόμενες σε καθεστώς ομηρίας, με συμβάσεις που έχουν ημερομηνία λήξης, ενώ σχεδόν οι μισές είναι μερικής απασχόλησης.
Δεν προχώρησαν ούτε σε μία πρόσληψη σχολίατρου, νοσηλευτικού προσωπικού. Η παρακολούθηση της υγείας του μαθητικού πληθυσμού και η εκπαίδευσή του για τη σωστή χρήση των μέτρων προστασίας (μάσκα, αντισηπτικά, αποστάσεις, κ.λπ.), βαραίνει πάλι μόνο τους γονείς.
Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, που από την πρώτη στιγμή ήταν μαχητικά, στο πλευρό αυτών που πλήττονται, υπογραμμίζει πως "η δικαιολογημένη ανησυχία για το άνοιγμα των σχολείων, που γεννά η πολιτική της κυβέρνησης, πρέπει να μετατραπεί σε αγωνιστική διεκδίκηση. Να μη νομιμοποιηθούν οι αντιδραστικές, οπισθοδρομικές θεωρίες συνωμοσίας "ενάντια στις μάσκες" που στην πραγματικότητα στηρίζουν την κυβέρνηση, για να συκοφαντήσει τη διεκδίκηση και τη φυσιολογική ανησυχία, ως σκοταδισμό.
Η ατομική και συλλογική μας ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας για τη μόρφωση και την υγεία τους, σημαίνει να μη συμβιβαστούμε με τις τεράστιες ελλείψεις και τα κενά, αλλά μαζί να παλέψουμε για το σχολείο που έχουν ανάγκη. Η μόρφωση και η υγεία πρέπει να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Σήμερα, άλλωστε, υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για ένα σχολείο που κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών, που θα παρέχει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη μόρφωση και ομαλή σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική, κοινωνική ανάπτυξη.
Γι αυτό δεν πρέπει να κάνουμε βήμα πίσω από την διεκδίκηση γενναίας κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία."
Η ΟΓΕ απαιτεί :
- Τμήματα 15 παιδιών.
- Μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μην υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό κενό. *Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, προσλήψεις μόνιμου βοηθητικού και επιστημονικού προσωπικού (νοσηλευτές, σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, τραπεζοκόμοι, κ.λπ.).
- Προσλήψεις σχολιάτρων σε κάθε σχολείο. Ενίσχυση των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας σε κάθε δήμο και διασύνδεση τους με τα σχολεία.
- Μόνιμο πλήρους ωραρίου και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία.
- Σύγχρονα σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.
- Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλα τα σχολεία, δωρεάν με ευθύνη του κράτους.
- Δωρεάν μέσα προστασίας σε μαθητές και εργαζόμενους με αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Εκπαίδευση των μαθητών για τη σωστή χρήση τους από ειδικό νοσηλευτικό προσωπικό.
- Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου, επιπλέον μέτρα για την προστασία της υγείας των παιδιών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
- Δωρεάν, επαρκή και υγιεινή σίτιση για όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία και ασφαλή διανομή των σχολικών γευμάτων στο σύνολο των μαθητών με κρατική ευθύνη.
- Μέτρα για ασφαλή μεταφορά των μαθητών όπου υπάρχει ανάγκη.
- Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του κράτους.
- Μέσα ατομικής προστασίας δωρεάν με ευθύνη του κράτους σε όλα τα σχολεία για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (μάσκες, αντισηπτικά, καθαριστικά, θερμόμετρα κ.ά.)».
Ρώσικη Ρουλέτα
Η ελληνική κυβέρνηση, από τη μια δεν εγκαταλείπει την καραμέλα της ατομικής ευθύνης για την υγεία, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να καλύψει τις μεγάλες ευθύνες της για την κατάσταση στην Παιδεία, όπου ούτε είχε λάβει τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας, για να μπορεί να πραγματοποιείται το μάθημα, ούτε οργανώθηκε αποτελεσματικό σχέδιο για την κάλυψη της ύλης με ηλεκτρονικά μέσα πέρυσι. Δίνοντας έγγραφο για την απαλλαγή των μαθητών από το υποχρεωτικό σχολικό μάθημα εν μέσω πανδημίας "απαλλάχθηκαν" και από τα έξοδα για μέτρα υγιεινής και προστασίας για δύο μήνες!
Δυστυχώς παλιά και νέα προβλήματα είναι ακόμη εδώ και σήμερα, από την πρώτη σχολική μέρα!
Καλό θα είναι οι μαθητές να μην αρκεστούν σε λόγια παρηγοριάς και υπομονής από τις διευθύνσεις των σχολείων τους και να απαιτήσουν την ασφαλή πρόσβαση στο μάθημα διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμά τους στη μόρφωση και τη ζωή!
Δεν παίζουμε με τα παιδιά και κυρίως δεν τα υποχρεώνουμε στον κίνδυνο της ρώσικης ρουλέτας.
ΥΓ. Για κάποιους λίγους που δε γνωρίζουν τη λειτουργία της ρώσικης ρουλέτας, να πούμε πως βασική ιδέα του εγχειρήματος αυτού, σ΄ όλες τις περιπτώσεις εφαρμογής του, ήταν η μέχρι ανοησίας επίδειξη αδιαφορίας προς τον θάνατο.
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
- Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
- ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
- Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»