Απόψεις|11.11.2020 22:00

Τηλεκπαίδευση και τηλεκαθηγητές

Άντζελα Ζιούτη

Εκεί γύρω στην Άνοιξη η Άννα Κ. αγόρασε τον πρώτο της φορητό υπολογιστή. Το ίδιο βράδυ από τη χαρά της δεν κοιμήθηκε. Χάιδευε τα κουμπιά του λες και ήταν το κατοικίδιο της. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν ξεκινούσε με απόφαση της Κυβέρνησης η σύγχρονη τηλεκπαίδευση - ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα που υλοποιήθηκε από το μηδέν στη χώρα μας και σε χρόνο ρεκόρ, εν μέσω πανδημίας – η Άννα Κ. δεν θα τον αποκτούσε ποτέ. Όπως ποτέ δεν θα αποκτούσε και τις πολύτιμες γνώσεις που της μεταλαμπαδεύουν οι καθηγητές της μέσα από την κάμερα της τηλεδιάσκεψης. Οι αλγόριθμοι και η κατάκτηση της Περσέπολης από τον Μέγα Αλέξανδρο, οι τετραγωνικές ρίζες, οι ενώσεις του αζώτου, οι κανόνες της Γραμματικής  και οι αρχές της Θερμοδυναμικής θα ήταν άγνωστα για αυτήν αν δεν τα διδάσκονταν έστω μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η ύλη προχωράει κανονικά. Άσε, που αν δεν συμμετάσχει παίρνει και απουσία.

Με συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το ψηφιακό άλμα και επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών, η τηλεκπαίδευση εισήλθε στην εκπαιδευτική κοινότητα για να μείνει. Συνεχίζοντας καθοριστικά τη μαθησιακή διαδικασία. Οι ψηφιακές τάξεις σχηματίστηκαν από τους έμπειρους συντονιστές της κάθε εκπαιδευτικής μονάδας δίνοντας πνοή στο καινοτόμο εγχείρημα. Η Άννα Κ. ξυπνάει κάθε μέρα το πρωί στις επτά. Τρώει κάτι και με τις παντόφλες στα πόδια ανταλλάσσει χαιρετισμούς με τους συμμαθητές της. Ή μάλλον θα αντάλλασσε χαιρετισμούς αν κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της σύνδεσης δεν έβρισκε εμπόδια στην είσοδο της  στο σύστημα.

Ειδικότερα, στην «πρεμιέρα» της τηλεκπαίδευσης το πρόβλημα που προέκυψε από τεχνικό ζήτημα ανέβαλλε τη ψηφιακή μάθηση. Η υπερφόρτωση στο Πανελλαδικό Σχολικό Δίκτυο λένε οι ειδικοί ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές  οι οποίοι προσπάθησαν να συνδεθούν. Οι ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις μεγάλες. Έτσι ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.

Η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής της Άννας Κ. σε πολύ σύντομο χρόνο. Παρόλα αυτά καλείται να προσαρμοστεί στη διαδικτυακή και όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διαφορετικά θα παίρνει απουσίες. Όχι μόνο από την ψηφιακή τάξη, αλλά και από τις εξελίξεις.

Συνθήκες πρωτόγνωρες για την Άννα Κ. που διαρκώς ξεσκονίζει τον φορητό υπολογιστή της. Όταν δεν έχει μάθημα, παίζει παιχνίδια και μιλάει με την κολλητή της στο messenger.  Επειδή έχει καιρό να τη δει της κάνει μετά κλήση στο Skype.  Λένε γρήγορα και ψιθυριστά τα νέα τους. Οι μεγάλοι που κάθονται στο διπλανό δωμάτιο ακούνε. Όταν βγάζει το καλώδιο από την πρίζα παύουν όλα. Και οι τηλεφίλοι και οι τηλεκαθηγητές.  

εκπαιδευτικοίτηλεκπαίδευση