Απόψεις|05.01.2021 22:01

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έρχεται, οι καταστηματάρχες φεύγουν

Άντζελα Ζιούτη

Μια μέρα, καθώς κάνεις τον περίπατο σου στην αγορά και αφού έχεις στείλει sms στο 13033 με τον κωδικό 2, σταματάς μπροστά σε ένα υποδηματοπωλείο. Πίσω από το τζάμι που το χτύπαγε ο χειμωνιάτικος ήλιος ένα ζευγάρι μποτίνια, σου έκανε κλικ. Σε διαπέρασε το στιγμιαίο, απρόοπτο και έντονο αίσθημα να τα αποκτήσεις. Είχαν μυτερές άκρες και ψηλά τακούνια, σου φάνηκε πως ήταν κατασκευασμένα από μαλακό καστόρ δέρμα. Χρώματος ανοικτού καφέ, ραμμένα με γερό νήμα, ανθεκτικά και στολισμένα με δύο χρυσές αγκράφες. Έχεις κοκαλώσει μπροστά στη βιτρίνα, σπρώχνεις αφηρημένα το στρογγυλό χερούλι της πόρτας, ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι το κατάστημα είναι κλειστό λόγω κορoνοιού και από μέσα σου κάνει νόημα κουνώντας τα χέρια μία γεματούλα πωλήτρια που τακτοποιούσε κάτι κούτες με μοκασίνια στα ράφια ότι αγορές γίνονται μόνο με click away. Τι είναι πάλι τούτο; .

Κάτι είχες ακούσει στις ειδήσεις των εννέα, βέβαια. Στην πόρτα του εμπορικού καταστήματος το ταμπελάκι έγραφε «Closed» και σου χάλασε ακόμη περισσότερο τη διάθεση. Όχι πως δεν έχεις παπούτσια, να φορέσεις. Τις προάλλες που συμμάζευες μέτρησες τριάντα ένα ζευγάρια, χώρια τα καλοκαιρινά και δύο ακόμη που είναι στον τσαγκάρη για τακουνάκια. Όμως το μυαλό εκεί, κολλημένο στα καστόρινα μποτίνια, όπως κολλάει η μύγα σε ένα ξεσκέπαστο βάζο με μέλι.

Τι κι αν εσύ κόβεις βόλτες πάνω κάτω έξω από τη βιτρίνα με τα μποτίνια. Ήδη οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα από το ιντερνέτ. Προτιμάνε να μένουν σπίτι και να κάνουν τα ψώνια τους καθισμένοι αναπαυτικά στην γυριστή πολυθρόνα του γραφείου, σερφάροντας στο ίντερνετ. Ο διαδικτυακός πελάτης βρίσκει πραγματικά τα πάντα. Από casual ρούχα μέχρι κασμίρινα κοστούμια, γραβάτες, μανικετόκουμπα και επώνυμα παπούτσια. Βέβαια δεν μπαίνει στο δοκιμαστήριο να προβάρει το κολλαριστό πουκάμισο με τις μανσέτες. Με ένα πάτημα στο ποντίκι του υπολογιστή του, ζουμάρει και μεγεθύνει την εικόνα παρατηρώντας μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια στη ραφή. Και όταν ρωτήσει, «πόσο κάνει;» δεν θα είναι κανείς εκεί για να του απαντήσει, απλά παραγγέλνει ηλεκτρονικά και πληρώνει με αντικαταβολή, αφού παραλάβει τα εμπορεύματα στο χώρο του.

Υπάρχει σοβαρή περίπτωση βέβαια, το επώνυμο τζην που σε ξετρέλανε στην οθόνη του υπολογιστή σου, να μην σου ανεβαίνει καν, όχι γιατί πάχυνες στις γιορτές, αλλά επειδή έδωσες λάθος παραγγελία. Κανένας πανικός, αφού έχεις δικαίωμα επιστροφής. Όταν πλέον θα λες, «εγώ, πάω για ψώνια», θα εννοείς ότι φοράς τις παντόφλες σου και βάζεις το καλώδιο του υπολογιστή σου στην πρίζα. Η αλήθεια όμως είναι ότι στην «πρίζα» βρίσκεται ο εμπορικός κόσμος καθώς τα καταστήματα τους απειλούνται με λουκέτο. Προμηθευτές, ενοίκια, προσωπικό, εφορία. Δυσβάσταχτα έξοδα και η στροφή των πελατών σε εναλλακτικές διαδικτυακές αγορές μετά τα παρατεταμένα Lockdown, οδηγεί στην χρηματική αφαίμαξη των ταμείων τους. Ελάχιστοι διαθέτουν e-shop. Ελάχιστοι θα αντέξουν.

Κορονοϊόςηλεκτρονικό εμπόριοe-shopclick away