Ανεφάρμοστο το υγειονομικό πρωτόκολλο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μαρία ΣπανούΤην εβδομάδα αυτή ξεκίνησε η τρίτη κατά σειρά απρόβλεπτη σχολική χρονιά. Όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και κυρίως μαθητές, αντιλαμβανόμαστε την απόλυτη αναγκαιότητα της διασφάλισης της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Βιώνουμε όμως την εξής αντίφαση: Ενώ σύμφωνα με τη γνώμη όλων των ειδικών η επικρατούσα σήμερα μετάλλαξη Δέλτα είναι πολύ πιο επιθετική, ιδιαίτερα στα παιδιά, τα μέτρα υγειονομικής προστασίας εμφανίζονται πιο χαλαρά από τα περσινά. Γνωρίζουμε πλέον ότι η Δέλτα προσβάλλει περισσότερο τους νέους, προκαλώντας ακόμα και βαριά νόσηση.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τους ειδικούς στο ξεκίνημα της πανδημίας παρατηρήθηκε 7% νοσηρότητα στα παιδιά, ανέβηκε στο 15% και τώρα βρίσκεται στο 20%. Δηλαδή ένα στα πέντε κρούσματα είναι παιδί σχολικής ηλικίας. Συνεπώς το μεγάλο ερώτημα είναι πως θα αποφευχθεί η διασπορά του ιού στην τάξη έτσι ώστε να μη φτάσουμε στην αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Το πρόβλημα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που θεωρούμε αν λάβουμε υπόψη μας πως διασπορά του ιού στην τάξη μπορεί να γίνει από μαθητές φορείς που είτε νόσησαν στο παρελθόν, δίχως να καταγραφούν ως κρούσματα, καθώς ήταν ασυμπτωματικοί, είτε από ήδη νοσούντες ασυμπτωματικούς των οποίων τα αυτοδιαγνωστικά τεστ εμφανίζονται αρνητικά.
Το υγειονομικό πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολικών μονάδων που ισχύει σήμερα προβλέπει εκτός των άλλων την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας του σχολικού τμήματος μετά τον εντοπισμό 50%+1 κρουσμάτων. Ωστόσο, είναι λογικό να υποθέσουμε πως με την εμφάνιση πολύ λιγότερων κρουσμάτων οι περισσότεροι γονείς θα θελήσουν να προφυλάξουν τα παιδιά τους μη στέλνοντάς τα στο σχολείο, πρόβλημα που βεβαίως θα διογκώνεται στις τάξεις με μαθητές μικρότερων ηλικιών. Πλην των λοιπών συνεπειών θα έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία καταγραφής των πραγματικών κρουσμάτων στον μαθητικό πληθυσμό. Επιπλέον σε ό,τι αφορά στην Προσχολική Εκπαίδευση δεν έχει ληφθεί υπόψη μια βασική ιδιαιτερότητα: Στο πρωτόκολλο προβλέπεται η υποβολή σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ των μαθητών που κάθονται στο διπλανό, μπροστινό και πίσω θρανίο του κρούσματος. Στα Νηπιαγωγεία όμως, ως γνωστόν, αφενός δεν υπάρχουν θρανία, ούτε σταθερές θέσεις για τους μαθητές, αφετέρου η διαρκής κινητικότητα των νηπίων αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό. Συνεπώς διαπιστώνουμε ότι το εν λόγω πρωτόκολλο είναι ανεφάρμοστο στην Προσχολική Εκπαίδευση σε ό,τι αφορά μια βασική του πρόβλεψη. Το κενό αυτό θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Ως Νηπιαγωγοί της τάξης και της πράξης από την εμφάνιση της πανδημίας επισημαίνουμε διαρκώς ότι βασικό και αποτελεσματικό μέτρο πρόληψης και προστασίας αποτελεί η δραστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Ρεαλιστική πρότασή μας, με δεδομένη την ανεπάρκεια των υφιστάμενων αιθουσών, είναι η φοίτηση σε βάρδιες με την αξιοποίηση της υπάρχουσας υποδομής, την προσαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού και εκείνου της καθαριότητας.
Ντούσαν Ίβκοβιτς: Ο «σοφός» που έκανε καλύτερο το μπάσκετ
AUKUS: Συνεργασία ΗΠΑ, Βρετανίας, Αυστραλίας στον Ειρηνικό - Οργή Κίνας που βλέπει Ψυχρό Πόλεμο
- Τέλος τα «Πασχούγεννα» μετά από δύο χρόνια: Οι 12 περιοχές που θα ντυθούν στα «λευκά» – Πώς θα εξελιχθεί η κακοκαιρία
- Σάλος με αστυνομικό στο Χαλάνδρι: Επιτέθηκε σε πολίτες και χαιρέτησε ναζιστικά – Καταγγελία του δημάρχου
- Μαγδεμβούργο: Η θεωρία συνωμοσίας των ακροδεξιών του AfD για τον μακελάρη - «Είναι κρυφοϊσλαμιστής»
- Ιστορικό ρεκόρ της NASA: «Φίλησε» τον Ήλιο το Parker Solar Probe