Απόψεις|23.09.2024 07:40

Είναι πραγματικά ο ΚΟΚ το πρόβλημα;

Γιάννης Ζιάκας

Είναι πραγματικά ο ΚΟΚ το πρόβλημα; Η χρόνια έλλειψη παιδείας πολλών Ελλήνων οδηγών δεν δείχνει να διορθώνεται όσο τα χρόνια περνάνε. Είναι, αλήθεια, λύση η μείωση του ορίου ταχύτητας; Μπορεί. Σίγουρα, όμως, δεν θα λύσει προβλήματα που έχουν κάνει τη ζωή δύσκολη και τη μετακίνηση ανυπόφορη στην Αθήνα.

Ποια είναι η εναλλακτική;

Οδός Λιοσίων, Κυριακή βράδυ. Το απόλυτο χάος. Δεν κινείται τίποτα. Ο θρίαμβος του «σταμάτα-ξεκίνα».

Στη στάση που βρίσκεται, για όσους γνωρίζουν, έξω από το Gagarin, ο πίνακας τηλεματικής γράφει πως το επόμενο λεωφορείο έρχεται σε 23 λεπτά και το επόμενο από αυτό σε 33 λεπτά. Αν σε αυτή τη περίπτωση, το μετρό της Αττικής βρίσκεται σε κοντινή απόσταση (είναι, αλήθεια, κοντά για μία γυναίκα μόνη τη νύχτα;), σε άλλες περιπτώσεις δεν υπάρχει σταθμός του μετρό σε απόσταση που μπορεί κανείς να περπατήσει.

Υπάρχει αλήθεια πρόβλημα με το παρκάρισμα;

Όχι. Δηλαδή υπάρχει, αλλά και δεν υπάρχει. Ας κάνουμε μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας με τη βοήθεια εικόνων που μας έχουν στείλει αναγνώστες του ethnos.gr.

Μηχανάκια που, βολικά, καταλαμβάνουν θέση αυτοκινήτου και έχουν τοποθετηθεί για να κρατήσουν την θέση αυτοκινήτου του "ιδιοκτήτη" της γειτονιάς (σε καμία περίπτωση δεν είναι παράνομο αλλά σίγουρα δεν είναι ηθικό), μηχανάκια από τα οποία έχει απομείνει μόνο ο σκελετός και κάνουν την ίδια δουλειά, κάδοι για μπάζα που μένουν για μήνες στο ίδιο σημείο, χιλιάδες ακινητοποιημένα οχήματα που αποτελούν μουσειακά εκθέματα και κάθε λογής αντικείμενα. 

Σε πολλές περιπτώσεις οι Αθηναίοι, δεν δυσκολεύονται να παρκάρουν. Παίζουν «μουσικές καρέκλες» με κάθε άχρηστο αντικείμενο που βρίσκεται στους δρόμους αυτής της πόλης και με κάθε «παρτάκια» συμπολίτη μας.

Είναι πραγματικά ο ΚΟΚ το πρόβλημα; Ίσως να χρειάζεται βελτιώσεις. Αλλά ποιος ΚΟΚ μπορεί να φτιάξει μία κατάσταση που δημιουργεί έξαλλους και θυμωμένους οδηγούς που, τελικά, παραβιάζουν τον ΚΟΚ;

ΚΟΚειδήσεις τώραοδηγόςΤροχαία