Απόψεις|23.10.2019 23:06

Big παρακµή 20 χρόνια µετά

Νίκος Τζιανίδης

Ο Αλέξανδρος Δουµάς (πατήρ), στο µυθιστόρηµά του «Μετά είκοσι έτη», περιγράφει τη ζωή των τριών (τεσσάρων) σωµατοφυλάκων, που όταν η ανάγκη το έφερε να υπερασπιστούν τα ιδανικά που τους είχαν φέρει κοντά τότε («όλοι για έναν, ένας για όλους»), ξανάσµιξαν 20 χρόνια µετά, µε την ίδια ορµή παρά το προχωρηµένο της ηλικίας… Και µεγαλούργησαν ξανά! Ετσι και ο ΣΚΑΪ: Μετά 20 χρόνια, θες από ανάγκη γιατί τα νούµερα της τηλεθέασης φθίνουν µε ταχύτητα, θες γιατί ήρθε η ώρα να υπερασπιστεί κάποιος «δυνατός» τα ιδανικά της παρακµιακής τηλεόρασης, επιστρατεύει τους «σωµατοφύλακες» του Big Brother!

Όχι, µη φανταστείτε ότι θα δούµε ξανά τον Τσάκα να κουτσοµπολεύει µε τον Πρόδροµο το κορµί της Μαίρης ή τον Ντίνο να τραγουδάει σαν άλλος Μποµπ Ντίλαν. Οχι, άλλους θα παρακολουθήσουµε από την 45 ιντσών «κλειδαρότρυπά» µας να σκοτώνουν ανούσια τον χρόνο τους και τον χρόνο µας. Σκεφτείτε να βλέπαµε ξανά εκείνους τους ίδιους, που έµαθαν τρεις µήνες µετά την επίθεση στους ∆ίδυµους Πύργους (!), που «ξεγυµνώθηκαν», που εκτέθηκαν, που αποκάλυψαν τα µύχια των χαρακτήρων τους µπροστά σε ευρύ κοινό (80% τηλεθέαση το τελευταίο επεισόδιο!) και χάθηκαν στη σκόνη της ανωνυµίας και της µαταιοδοξίας, γερασµένους πια, αλλά σοφούς από την έκθεση στα «µάτια» του «Μεγάλου Αδελφού»…

Το κανάλι του Νέου Φαλήρου επιστρέφει στο µέλλον µε ακόµα ένα ριάλιτι, δείχνοντας -αν µη τι άλλο- αµηχανία στο να διαχειριστεί την πτώση µετά την αποτυχία του «Survivor 2». Η µυθοπλασία, τα ντοκιµαντέρ, τα talk shows, και γενικά τα παραδοσιακά τηλεοπτικά προγράµµατα παραδίδονται στη λαίλαπα των ανερµάτιστων εκποµπών «πραγµατικότητας», που τελικά πόρρω απέχουν από την ελληνική πραγµατικότητα. Και να δεις που µπορεί η επιλογή τους να πετύχει…

Η γενιά των 20άρηδων που δεν… ευτύχησε να κάνει Πρωτοχρονιά µε τον µικρό Μικρούτσικο να αποθεώνει τον «Τσάκα», που έχει εγκλωβιστεί στο GNTM και σε ξεπερασµένα talent shows, γιατί να µη στραφεί σε ακόµη ένα παρακµιακό προϊόν της κρίσης αξιών;

Και ενώ «Το Κόκκινο Ποτάµι» και οι «Αγριες Μέλισσες» καταγράφουν υψηλά νούµερα τηλεθέασης, εκεί στον ΣΚΑΪ προτιµούν το φθηνό, δοκιµασµένο πρόγραµµα της παρακολούθησης ανθρώπων, που για λίγα λεπτά διασηµότητας και για τα χρήµατα δεν θα δίσταζαν να αποκαλύψουν τα ένοχα µυστικά τους! Ερχεται ο «Μεγάλος Αδελφός»: Η χαρά των διαφηµιστών. Έρχεται το «Big Brother»: Η θλίψη της κοινωνίας. Καλή µας νύχτα!

ΣΚΑΪBig Brother