Ανεκμετάλλευτος και σπάνιος ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας
Θεόδωρος ΑποστολόπουλοςΕξάγοντας «γνώση/know how» και «σχεδιασµό/design» είναι πιθανώς τα υψηλότερης απόδοσης προϊόντα µε ελάχιστο άµεσο κόστος για µια εθνική οικονοµία. «Γνώση» και «σχεδιασµός» µπορεί όµως να προσφερθούν από όλους στη διεθνή αγορά.
Ούτε οι υπηρεσίες, ούτε η συναρµολόγηση εξαρτηµάτων, µηδέ η µεταποίηση εισαγόµενων πρώτων υλώνπαράγουν πλούτο για αυτή, παρά µόνο δηµιουργούν εσωτερική κυκλοφορία του χρήµατος, εκτός εάν επανεξαχθούν µε συνήθως µικρό περιθώριο κέρδους. Εξάγοντας όµως προϊόντα που προσφέρονται ως ορυκτός πλούτος από το έδαφος και το υπέδαφος µιας χώρας είναι ίσως το πλέον προσοδοφόρο για την οικονοµία της.
Είναι καθαρά θέµα στρατηγικών αποφάσεων ενός κράτους, αντί να δηµιουργεί δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδοτήσεων και ελέγχων που τρέφουν το εγώ του, να προωθήσει τα προϊόντα των πλουτοπαραγωγικών πηγών του σαν µοναδικά προϊόντα στη διεθνή αγορά. ∆εν θα γίνει αυτό ο πωλητής. Υπάρχουν άλλοι που έχουν το ταλέντο να το κάνουν.
Οι κυβερνήσεις υπάρχουν για να προστατεύουν τα κοινά συµφέροντα, το περιβάλλον αλλά και τους επενδυτές. ∆εν χρειάζεται να κάνουν τίποτε άλλο από το να ελέγχουν την εφαρµογή των νόµων και των κανονισµών. Οι σύγχρονοι κανόνες των σοβαρών επιχειρήσεων ακολουθούν το ρητό «είναι οικονοµία χρόνου και χρήµατος να ακολουθείς τους κανόνες».
Την τελευταία δεκαετία της οικονοµικής δυσανεξίας ελάχιστα προϊόντα έδειξαν συνεχή, σταθερή και ενίοτε αλµατώδη ανάπτυξη, τόσο σε ποσότητα όσο και σε αξία. Τα ελληνικά µάρµαρα είναι ένα από αυτά. Με αύξηση εξαγωγών κατά 20% σε ποσότητα κάθε χρόνο και 25% αύξηση σε αξία. Και επειδή τα λατοµεία εξόρυξης µαρµάρων δεν είναι στο κέντρο των πόλεων, είναι εύκολο να γίνουν αντιληπτά το εύρος και το µέγεθος των παράπλευρων ωφελειών αυτών των αριθµών όταν προέρχονται από αποµακρυσµένες περιοχές µε σηµαντικούς δείκτες ανεργίας.
Χρειάστηκαν πολλά χρόνια, συνεχής προσπάθεια, πολλά έξοδα ταξιδιών και αµέτρητες εργατοώρες, ώστε να πείσουµε τις αγορές ότι είµαστε οι καλύτεροι, οι πλέον αξιόπιστοι, µε ιδιαίτερη φροντίδα στις απαιτήσεις του κάθε πελάτη, έχοντας στα χέρια µας τα καλύτερα φυσικά προϊόντα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν καταφέρει την τελευταία δεκαετία να έχουν προµηθεύσει µε τα µάρµαρα της πατρίδας µας πολλές δεκάδες έργων στις πλέον απαιτητικές αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας, του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, της Μαλαισίας, της Κορέας, της Ιαπωνίας, των Ινδιών, του Ντουµπάι, του Αµπου Ντάµπι, του Κατάρ, της Σαουδικής Αραβίας. Αξιοσηµείωτη η επιτυχία και σε άλλες αγορές που είναι ευαίσθητες στην τιµή του προϊόντος, όπως η Βραζιλία και το Μεξικό, η Τυνησία και η Αλγερία, εκτοπίζοντας παραδοσιακούς προµηθευτές αυτών των αγορών από την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία κ.α.
Είναι η µοναδικότητα του λευκού ελληνικού µαρµάρου που παράγεται από τα σπλάχνα αυτού του τόπου, µε ιδιαίτερη προσοχή και επιµέλεια, µε σύγχρονες µεθόδους εκµετάλλευσης φιλικές προς το κοίτασµα, το περιβάλλον, τον εργαζόµενο. Αυτήν τη µοναδικότητα κάναµε εργαλείο marketing και πέτυχε.
Έχουμε πολλά µοναδικά υλικά σε αυτήν τη χώρα ώστε να µας βοηθήσουν να ξεπεράσουµε µε ασφάλεια τα οικονοµικά διλήµµατα και τους πειραµατισµούς που µας προέκυψαν. Νικέλιο, βωξίτης, αλουµίνα, λευκόλιθος, κίσσηρης, χρυσός, µαγνησία, µπετονίτης, περλίτης, ολιβίνης, χουντίτης, ποζολάνη, αταπουγλίτης και άλλα.
Αυτά πρέπει να παραγάγουµε και να πουλήσουµε στις διεθνείς αγορές. Αυτή είναι η ιδέα. Μοναδικά ορυκτά από µια µοναδική χώρα.
- Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
- Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
- Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
- Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά