Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στις νομοθετικές αλλαγές που έρχονται στα ιδιωτικά σχολεία
Νικολίτσα ΤρίγκαΝέο σχέδιο νόμου για τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, προκαλώντας την οργή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι κατηγορούν την Νίκη Κεραμέως ότι προτίμησε να πορευτεί με το συμφέρον 100 επιχειρηματιών και όχι με το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και με το αγαθό της εκπαίδευσης.Το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι με τις νέες ρυθμίσεις τα ιδιωτικά σχολεία θα γίνουν πιο ευέλικτα και αυτόνομα στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο.
Η ηγεσία του Υπουργείου προσκάλεσε στο διάλογο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών.
Οπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας: Στις συναντήσεις, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και οι εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων, συζήτησαν τις βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου, που στοχεύει στην αντιμετώπιση υφιστάμενων παθογενειών και αγκυλώσεων και στην ευελιξία και την αυτονομία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ανάμεσα στις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του ισχύοντος καθεστώτος συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με τη διασφάλιση πάντοτε της απαρέγκλιτης τήρησης της εργατικής νομοθεσίας, ο περιορισμός της χρήσης εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων.Στόχος είναι να εξορθολογίσουμε τις διαδικασίες, να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων μερών, να διασφαλίσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο για την ποιοτικότερη δυνατή εκπαίδευση για τους μαθητές μας.
Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε η πρόθεση του Υπουργείου συνολικά για μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά:
- με το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος),
- με πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,
- με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών,
- με την επιλογή και τον ορισμό Διευθυντών και Υποδιευθυντών,
- με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας,
- με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.
Η ηγεσία του Υπουργείου άκουσε τις απόψεις όλων των φορέων, κατέγραψε τις προτάσεις τους και συζήτησε λύσεις για την ουσιαστική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Είναι λυπηρό ότι στο γόνιμο αυτό διάλογο μόνο ένας φορέας επέλεξε επί της ουσίας να μην συμμετάσχει: η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. Με τον τρόπο αυτό στέρησε από τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί τη δυνατότητα να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις, να συνεισφέρουν στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ αποχώρησαν από το τραπέζι των συνομιλιών, αμέσως μόλις έφτασαν στο Υπουργείο. Δεν θέλησαν καν να ακούσουν τις θέσεις της ηγεσίας, να συζητήσουν από κοινού για τον ύψιστο στόχο: τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή. Η πόρτα του Υπουργείου, όμως, είναι πάντοτε ανοιχτή.
Μετά το πέρας των συναντήσεων, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Πραγματοποιήσαμε διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για το επερχόμενο σχέδιο νόμου της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι οι μαθητές να είναι αποδέκτες ποιοτικότερης εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, τα σχολεία να μπορούν να δρουν με περισσότερα εργαλεία και αυτονομία, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας. Μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου. Ξεκινήσαμε με την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την εισαγωγή της αξιολόγησης, τη θεσμοθέτηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τις αλλαγές στην κατεύθυνση ενός σχολείου της εγρήγορσης, και προχωράμε με την απόδοση βαθμών ευελιξίας και αυτονομίας και στο ιδιωτικό σχολείο. Χτίζουμε βήμα-βήμα ένα σχολείο που στοχεύει στην ποιοτικότερη και σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών.»
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων κατηγορούν την υπουργό Παιδείας για απύθμενο θράσος όταν υποσχέθηκε ότι θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας τους με... ελεύθερες απολύσεις και με ελεύθερες συμβάσεις-λάστιχο. Η Ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Πλήρης επιβεβαίωση της ΟΙΕΛΕ τόσο για το διάλογο-παρωδία όσο και για το τι ετοιμάζεται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση.Στη σημερινή συνάντηση η Υπουργός Παιδείας σε ένα κρεσέντο υποκρισίας ανακοίνωσε ότι το σφαγιαστικό αυτό νομοθέτημα που τελειώνει το ιδιωτικό σχολείο ως πάροχο κοινωνικού αγαθού και τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό ως λειτουργό της εκπαίδευσης, γίνεται για το καλό του… μαθητή! Είχε μάλιστα το απύθμενο θράσος να πει ότι θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας μας με... ελεύθερες απολύσεις και με ελεύθερες συμβάσεις-λάστιχο(!) και ότι ενώ δεν τίθεται κανένα ζήτημα μεταφοράς μας στο Υπουργείο Εργασίας, οι καταγγελίες των συμβάσεων θα γίνονται με βάση το κοινό εργατικό δίκαιο.Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, αφού τόνισαν στην Υπουργό πως σήμερα γράφεται η πιο μελανή σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προτίμησε να πορευτεί με το συμφέρον 100 επιχειρηματιών και όχι με το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και με το αγαθό της εκπαίδευσης, κατήγγειλαν τον προσχηματικό διάλογο και αποχώρησαν χαρακτηρίζοντας την Υπουργό ως άνθρωπο τακτοποίησης επιχειρηματικών ρουσφετιών και ως «δεύτερο Αρβανιτόπουλο».
Μετά από τις σημερινές δραματικές εξελίξεις πραγματοποιήθηκε έκτακτο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας όπου αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:
- Πρόσκληση για άμεση συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ -ΟΛΜΕ, διότι το νομοθέτημα για την ιδιωτική εκπαίδευση θέτει πρώτα και κύρια σε κίνδυνο τη δημόσια εκπαίδευση, το δημόσιο σχολείο και το σύνολο των μαθητών.
- Να ζητηθεί η άμεση αντίδραση των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ)
- Να καταγγελθεί η νομοθέτηση της πλήρους εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα στα διεθνή συνδικάτα της εκπαίδευσης (ETUCE, Education International) και να ζητηθεί η συνδρομή τους για την προστασία του αγαθού της παιδείας και των μαθητών.
- Λίγο πριν την έναρξη του σχολικού έτους να συγκληθούν έκτακτες συνελεύσεις, για να αποφασιστούν κινητοποιήσεις και να χαραχθεί η δύσκολη πορεία του κλάδου το επόμενο διάστημα.
Δεν φοβηθήκαμε ούτε το 2010, ούτε το 2013, δεν θα φοβηθούμε ούτε τώρα. Το δίκιο είναι με το μέρος μας, εμείς υπερασπιζόμαστε το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης, το δημόσιο συμφέρον, το καλό της κοινωνίας, τα δικαιώματα των αδύναμων και των μη προνομιούχων. Όλοι μαζί ενωμένοι θα τα καταφέρουμε και αυτή τη φορά.
- Κούρσα-«θρίλερ» αναμένεται στις ΗΠΑ: 10 λόγοι που τόσο η Χάρις όσο και ο Τραμπ μπορούν να ποντάρουν στη νίκη
- Αχαρνές: Νεκρός κρατούμενος που είχε λιποθυμήσει στο αστυνομικό τμήμα
- Αναμένοντας τον «Θείο από την Αμερική»: Ο παλιός είναι αλλιώς ή ο νέος πιο σταθερός για την Άγκυρα; Ποιον θα ψήφιζαν οι Τούρκοι
- Σε συναγερμό ξανά η Ισπανία: Έρχονται νέες σφοδρές βροχοπτώσεις - «Μην ταξιδεύετε, εκτός αν είναι απαραίτητο»