Τηλεκπαίδευση: Τι θα γίνει με τις απουσίες των μαθητών μετά την κατάρρευση του webex
Νικολίτσα ΤρίγκαΜόνο απουσίες... δεν θα μπορέσουν να βάλουν, σήμερα Δευτέρα 9 Νοεμβρίου, στους μαθητές τους, οι καθηγητές καθώς το σύστημα τηλεκπαίδευσης «μπλόκαρε» και οι περισσότεροι μαθητές δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν μάθημα παρά μόνο για μια ή δύο ώρες, ανάλογα με την περιοχή. Από νωρίς το πρωί εμφανίστηκαν πάρα πολλά προβλήματα στην πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης μετά την επιβολή του lockdown.Οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές προσπαθούν από το πρωί να μπουν στην πλατφόρμα webex, ωστόσο, σε πολλές περιοχές της χώρας η πρόσβαση ήταν αδύνατη.
Οπως ενημέρωσαν πολλοί εκπαιδευτικοί με τους οποίους επικοινώνησε το ethnos.gr η πρόσβαση είναι αδύνατη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, ενώ και σε αυτές που καταφέρνουν να συνδεθούν στην πλατφόρμα, αντιμετωπίζουν πρόβλημα, καθώς η πλατφόρμα πέφτει. Από το υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει πρόβλημα στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και καταβάλλονται προσπάθειες για να επανέλθει το σύστημα και να γίνουν κανονικά τα μαθήματα.
Τι θα γίνει με τις απουσίες
Με δεδομένα αυτά τα προβλήματα το υπουργείο Παιδείας, τώρα καλείται να δώσει κάποια λύση όσον αφορά στις απουσίες, με δεδομένο, ότι έχει ανακοινώσει, πως η παρακολούθηση των εξ' αποστάσεως μαθημάτων, είναι υποχρεωτική για τους μαθητές των γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Σύμφωνα με τις εγκυκλίους, που έχει εκδώσει το υπουργείο Παιδείας η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται για τη διευκόλυνση της δημιουργίας και λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων και για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα θα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ενημερωθεί καθώς και οι διευθυντές των σχολείων ότι ο καθηγητής της κάθε τάξης θα συμπληρώνει ανελλιπώς κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών, προκειμένου οι διευθυντές να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool και κατ' επέκταση το υπουργείο Παιδείας.
Επίσης, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων όλοι οι μαθητές οφείλουν να ανταποκρίνονται σε καθήκοντα που τους αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί (π.χ. να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους, να ζητήσουν τον λόγο, να σχολιάσουν ή και να σημειώσουν στο chat), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης, οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να κερδίζουν χρόνο, θα πρέπει να συνδέονται με το δίκτυο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, έτσι ώστε να κάνουν τις σχετικές δοκιμές σε μικρόφωνα, κάμερες, ήχο, με σκοπό τα μαθήματα την περίοδο του lockdown να κυλούν ομαλά.
Οι διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας
Πρίν απο την έναρξη των μαθημάτων τηλεκπαίδευσης, η υπουργός Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως, είχε διαβεβαιώσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά, κάτι που όμως δεν φαίνεται να συμμεριζόταν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο κάλεσε τους πολίτες να μην χρησιμοποιούν στις ώρες αιχμής (από 9 το πρωί έως 6 μ.μ) διαδικτυακές εφαρμογών ψυχαγωγίας διότι με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.
Μάλιστα ανακοίνωσαν ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου βρίσκονται «σε διαρκή επικοινωνία με τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σταθερών και ασύρματων δικτύων σε όλο το διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας εν μέσω lockdown και της επαγγελματικής δραστηριότητας». Στο πλαίσιο αυτό η Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες, βρίσκεται σε ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αξιοπιστία των κρίσιμης σημασίας υποδομών της χώρας. Για την ομαλή, απρόσκοπτη και υπεύθυνη λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών δικτύων το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων υπενθυμίζουν και συνιστούν:
- Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 πμ έως τις 6 μμ. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.
- Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις.
- Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων. * Να διατηρούμε ενημερωμένο το λογισμικό όλων των οικιακών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, με βάση τις οδηγίες και τις συστάσεις των κατασκευαστών.
- Να δείχνουμε αυξημένη προσοχή σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς και έχουν ως θέμα τους τον κορονοϊό -και, γενικότερα, θέματα Υγείας και Πολιτικής Προστασίας- καθώς ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε κακόβουλο λογισμικό.
- Να υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά και να εμπιστευόμαστε μόνο τις οδηγίες των επιστημόνων και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
- Αν έχουμε παιδιά, να φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση, ώστε να αποφεύγεται η προσκόλλησή τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες διασκέδασης.
- Τονίζεται ακόμα, πως κανένας οργανισμός και φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ζητήσει τηλεφωνικά, μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορίες όπως ο κωδικός που χρησιμοποιείτε για την πρόσβασή σας σε κάποια υπηρεσία. Κάθε τέτοια επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης.
Οι διευκρινίσεις του υπουργείου
«Διευκρινίσεις σχετικά με το σύστημα τηλεκπαίδευσης Webex
Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
«Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Τι συνέβη σύμφωνα με την εταιρεία
Σύμφωνα με την εταιρεία, πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Βάσει των πρώτων στοιχείων, οι καθυστερήσεις στη σύνδεση ή η παντελής αποτυχία σύνδεσης οφείλεται σε βλάβη στο data centre του Λονδίνου και επηρέασε κυρίως την Ελλάδα, όπου απέτυχε η πρώτη ημέρα τηλεεκπαίδευσης, αλλά και τη Γερμανία. Μικρότερης κλίμακας προβλήματα αντιμετώπισαν η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία.
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών